fbpx

Δημιουργώντας Ένα Ελκυστικό Αγοραστικό Ταξίδι για τον Πελάτη

Οι καταναλωτικές συνήθειες στον τομέα της υγείας εξελίσσονται.

Η δημιουργία μιας ευχάριστης εμπειρίας για τον πελάτη στο χώρο του φαρμακείου, απαιτεί δεξιότητες καθώς επίσης και τεχνογνωσία.

Το φαρμακείο δεν είναι μόνο ένας χώρος αγορών. Είναι παράλληλα και χώρος «εμπειριών».

Για ένα Ελκυστικό Αγοραστικό Ταξίδι του Πελάτη

Το να εργαστείτε λοιπόν, για τη βελτίωση του αγοραστικού ταξιδιού του πελάτη κατά τη διάρκεια παραμονής του στο φαρμακείο σας, σημαίνει πως πρέπει να χρησιμοποιήσετε όλα τα μέσα που χρειάζονται για να διαφοροποιηθείτε.

Προσανατολισμός στον χώρο

Ο πελάτης πρέπει να έχει τον σωστό προσανατολισμό στον χώρο σας. Οι άνθρωποι μισούν την αναμονή, επομένως η διαχείριση της σειράς αναμονής είναι απαραίτητη.

Μια καλή ιδέα είναι να έχετε διαφορετικά ταμεία για τις περιπτώσεις χωρίς συνταγή και τις περιπτώσεις με συνταγή.

Σήμερα, σχεδόν όλοι οι πελάτες μπαίνοντας σε ένα φαρμακείο, πηγαίνουν στον ίδιο πάγκο εξυπηρέτησης.

Θα μπορούσαμε όμως, να φανταστούμε δύο τύπους διαδρομών που μπορούν να ακολουθήσουν, δημιουργώντας δύο διόδους: μία για όσους βιάζονται να εκτελέσουν μια συνταγή ή να αγοράσουν κάτι, και άλλη μία, για όσους χρειάζονται να περάσουν χρόνο μαζί σας, ζητώντας τις συμβουλές σας.

Επιπλέον, μια καλή πρόταση είναι να δημιουργήσετε «ημι-εμπιστευτικές ζώνες», όπου ο φαρμακοποιός να είναι δίπλα στον πελάτη, μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή, ώστε να μπορεί να συμβουλευτεί το ιστορικό της φαρμακοθεραπείας του.

Τέλος, η δημιουργία μιας θεραπευτικής καμπίνας για μετρήσεις, εμβολιασμούς κ.α. είναι μια πολύ καλή ενέργεια.

Φυσικά, όλες οι παραπάνω προσεγγίσεις απαιτούν και την ανασκόπηση της αρχιτεκτονικής του φαρμακείου.

Τα σημεία επαφής

Η βιτρίνα, είναι το πρώτο σημείο επαφής με το φαρμακείο, γεγονός που απαιτεί την οργάνωση της με σαφήνεια στα μηνύματα και αν είναι δυνατόν και την ύπαρξη μιας οθόνης μηνυμάτων.

Σήμερα πλέον, υπάρχει και η λύση της ψηφιακής οθόνης αφής.

Στη συνέχεια, με την είσοδο στο φαρμακείο, υπάρχει η υποδοχή, η οποία θεωρείται πλέον πιο σημαντική απ’ ότι μερικά χρόνια πριν.

Η υποδοχή δίνει μια πρώτη εντύπωση στον πελάτη που εισέρχεται στο φαρμακείο και τον καλεί να ακολουθήσει το αγοραστικό ταξίδι, με τον τρόπο και τη διαδρομή που έχει επιλέξει ο φαρμακοποιός.Οργάνωση ΧώρουΟι δυνατότητες και οι επιλογές για να οργανώσετε τον χώρο υποδοχής είναι πολλές.

Για παράδειγμα, χάρη στην ψηφιακή τεχνολογία, με τη χρήση ενός Tablet με πρόγραμμα διάγνωσης αναγκών και πρότασης προϊόντων, ένας συνεργάτης από τους συνεργάτες σας, μπορεί να βοηθήσει τον πελάτη και να τον κατευθύνει στο σωστό άτομο ή στο σωστό ράφι ώστε να διευκολύνει την επιλογή του και να δώσει ώθηση στην αγορά του κατάλληλου προϊόντος.

Τοποθετήστε κατάλληλες σημάνσεις

Πέρα από την επιλογή μιας στρατηγικής, για να οργανώσετε σωστά τη διάταξη του φαρμακείου σας, θα πρέπει να γνωρίζετε ακριβώς τι θέλετε να προτείνετε, τι θέλετε να προσφέρετε στους ασθενείς σας ανακοινώνοντας το, με το κατάλληλο μήνυμα.

Από τη βιτρίνα ακόμη, μπορείτε να ανακοινώσετε έναν κατάλογο με τις υπηρεσίες σας: «Υπηρεσίες φροντίδας», «Συναντήσεις και εξατομικευμένες συμβουλές», «Πρώτες βοήθειες»...

Μόλις ο πελάτης εισέλθει στο φαρμακείο, οι υπηρεσίες σας πρέπει να του γίνονται γνωστές, είτε με αφίσες, είτε σε οθόνες.

Η σήμανση είναι απαραίτητη λοιπόν, για να υπενθυμίζει τις υπηρεσίες σας: παρακολούθηση, μέτρηση δείκτη μάζας σώματος, βοήθεια στην αντιμετώπιση παχυσαρκίας ή στη διακοπή καπνίσματος, παροχή πρώτων βοηθειών… κ.α.

Η γνώση που έχετε για τους πελάτες σας μπορεί να σας βοηθήσει

Ο φαρμακοποιός δεν μένει αμέτοχος στο αγοραστικό ταξίδι του πελάτη, αλλά χρησιμοποιεί όλα τα μέσα επικοινωνίας που διαθέτει, για να τον προσεγγίσει.

Ας διευκρινίσουμε, ότι έχει όλα τα δεδομένα των ασθενών του, για να «ανακαλύψει» τις ανάγκες τους και να βελτιώσει τη προσέγγισή του.

Η επικοινωνία

Η οργάνωση του αγοραστικού ταξιδιού των πελατών σας στο φαρμακείο είναι σημαντική, αλλά τι γίνεται με την επικοινωνία;

Η οργάνωση του χώρου πώλησης είναι μεν απαραίτητη, αλλά παράλληλα, με την εξέλιξη της συμπεριφοράς των καταναλωτών, θα πρέπει να προσαρμόσουμε και τη λεκτική επικοινωνία μας.

Επιπλέον, η επικοινωνία μαζί τους είναι δυνατή μέσω των smartphones με SMS, ή με emails, εάν έχετε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις και τους αριθμούς τους, και μπορείτε να στέλνετε ενημερωτικά μηνύματα περισσότερο για θέματα υγείας απ’ ότι για εμπορικές προσφορές.

Φροντίστε πάντα να έχετε τη συγκατάθεση των πελατών σας πριν προβείτε σε αντίστοιχες ενέργειες επικοινωνίας, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο GDPR, που τέθηκε σε ισχύ από 25/5/2018.

Το ψηφιακό είναι το μέσο, όχι το πάν

Στις μέρες μας πλέον, η εμπειρία του πελάτη είναι πολύπλευρη, δημιουργείται και από το διαδίκτυο και από το φυσικό κατάστημα.

Συνεπώς, η ψηφιακή σας δραστηριότητα πρέπει να έχει σαν στόχο να μεταφέρει πληροφορίες που πιθανό να προσελκύσουν πελάτες στον φυσικό σας χώρο.

Για να ορίσουμε το αγοραστικό ταξίδι του πελάτη θα πρέπει να υπάρχει μια σειρά προτεραιοτήτων:

• Τι είδους πελατεία θέλω να προσελκύσω;

• Πώς μπορώ να διασφαλίσω ότι οι ασθενείς δεν έρχονται στο φαρμακείο μόνο για να πάρουν τα φάρμακά τους, αλλά και για να τους προσφέρω τις συμβουλές μου;

• Ποιες μπορεί να είναι οι δυσαρέσκειες τους από την επίσκεψή τους;

• Πώς θα τους κάνω περισσότερο ευχαριστημένους ώστε να ξανάρθουν σε μένα;

Τέλος, ας τονίσουμε για μια ακόμη φορά, πως εκτός από τα ψηφιακά εργαλεία, την οργάνωση των προϊόντων στον χώρο και το merchandising, η εμπειρία πελάτη δημιουργείται και μέσα από τις υπηρεσίες που διευκολύνουν τη ζωή του.

www.PharmaManage.gr 

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων