fbpx

Στοματική Υγιεινή: Το Φαρμακείο «Δείχνει τα Δόντια του»!

Η κατηγορία των προϊόντων στοματικής υγιεινής, που μέχρι τώρα αφορούσε κυρίως τη θεραπευτική και πρόληψη, διευρύνει πλέον την προσφορά της, εισάγοντας νέα προϊόντα, όπως σειρές ολοκληρωμένης προστασίας, λευκαντικές οδοντόκρεμες κ.α.

Ως αποτέλεσμα της εξέλιξης αυτής, το φαρμακείο πλέον επεκτείνει όλο και περισσότερο το πεδίο εξειδίκευσής του στην κατηγορία, κατέχοντας δυναμική παρουσία στην αγορά!

Η κατηγορία της στοματικής υγιεινής διευρύνεται σημαντικά, με την εισαγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων. Αναγκασμένο να ανταγωνιστεί το ιδιαίτερα επιθετικό κανάλι των super markets και των μεγάλων αλυσίδων ευρείας κατανάλωσης, το φαρμακείο επεκτείνει όλο και πιο πολύ την προσφορά του στην αγορά της στοματικής φροντίδας.

Στοματική Υγιεινή: Το Φαρμακείο «Δείχνει τα Δόντια του»!

Πολύ γνωστές μάρκες που έχουν εδραιωθεί σε ορισμένες αγορές, επενδύουν και στον θεραπευτικό τομέα, όπως για παράδειγμα για την πρόληψη της φλεγμονής των ούλων.

Έτσι, αντιμέτωπος με μια προσφορά που είναι τόσο σημαντική όσο και μεταβαλλόμενη, ο φαρμακοποιός βλέπει να ενισχύεται σημαντικά ο συμβουλευτικός του ρόλος, παράλληλα με τον οδοντίατρο.

Οι οδοντόκρεμες, έχουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις

Οι οδοντόκρεμες εξακολουθούν να κατέχουν το πιο σημαντικό τμήμα της αγοράς στοματικής υγείας, με προϊόντα που στοχεύουν σε ευαίσθητα δόντια και ούλα, συνθέσεις κατά της τερηδόνας, συνθέσεις για λευκαντική δράση κ.λπ.

Αν και η ευαισθησία των δοντιών δεν αφορά αποκλειστικά το φαρμακείο, η θεραπεία των ούλων παραμένει η βασική του δραστηριότητα, με μεγάλες δυνατότητες.

Τα προβλήματα των ούλων είναι πολύ συνηθισμένα και επηρεάζουν κατά μέσο όρο έναν στους δύο ενήλικες, ενώ 4 στους 5 ανθρώπους δεν χρησιμοποιούν μια εξειδικευμένη οδοντόκρεμα.

Οι οδοντόκρεμες που πωλούνται στα φαρμακεία ανανεώνουν πλέον τις συνθέσεις τους και αποτελούν μέρος της τάσης για πλήρη προστασία, που συνήθως συναντάται στα super markets.

Μία ακόμη μεγάλη τάση στις οδοντόκρεμες, αφορά τη λεύκανση, δράση η οποία εδραιώνεται και στα φαρμακεία, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να έχουν πιο λευκά δόντια.

Τα προϊόντα που φαίνεται να ξεχωρίζουν, είναι αυτά που βασίζονται σε  φυσικές συνθέσεις, με ενεργό άνθρακα, προσφέροντας γυαλιστερή δράση. Ο ενεργός άνθρακας ωστόσο, υπόκειται και σε αμφισβητήσεις: οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι αποδυναμώνει το σμάλτο, με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης τερηδόνας.

Η «φυτο-οδοντική» τάση αξιοποιείται ακόμη και από επώνυμες μάρκες καλλυντικών, συνδυάζοντας φυτικά εκχυλίσματα, μεταλλικά άλατα και αιθέρια έλαια στα προϊόντα.

Γενικά, οι μάρκες που κερδίζουν την πιστότητα των καταναλωτών στα φαρμακεία, είναι αυτές που διανέμονται αποκλειστικά σε αυτό το κανάλι. Η προτεινόμενη προσφορά πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας, να υποστηρίζεται από τη συμβουλή του φαρμακοποιού και να ανταποκρίνεται σε ανάγκες που σχετίζονται με πιθανές παθολογίες του στόματος.

Η ενίσχυση στις οδοντόβουρτσες

Η ανάπτυξη των προϊόντων αυτών αποδιδόταν μέχρι τώρα μόνο στις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, ωστόσο πρόσφατα και οι χειροκίνητες μπαίνουν στο παιχνίδι, συμβάλλοντας στην ανάκαμψη της κατηγορίας.

Παρατηρείται ακόμη, πως οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στις μαλακές οδοντόβουρτσες, ειδικές για εύθραυστα ούλα και ευαίσθητα δόντια.

Η υγιεινή περιορίζεται κυρίως στην ιατρική συνταγή

Επίσης είναι γεγονός ότι πολλοί λίγοι άνθρωποι καθαρίζουν τα μεσοδόντιά τους διαστήματα. Η χρήση οδοντιατρικών αξεσουάρ (νήματα και μεσοδόντια βουρτσάκια), περιορίζεται στο πλαίσιο συνταγογράφησης από οδοντιάτρους, ενώ θα μπορούσε να επεκταθεί και στην καθημερινή υγιεινή.

Επικοινωνία: Σωστή στόχευση!

Για να ξεχωρίσει μία μάρκα σε αυτή την εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά, θα πρέπει να  επενδύσει δυναμικά και στην ψηφιακή προβολή. Η εκπαίδευση των καταναλωτών αποτελεί  βασικό στόχο του κλάδου: τα οφέλη των προϊόντων, παρουσιάζονται με τρόπο τέτοιο, ώστε να συνδέονται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν (ερεθισμένα ούλα, αιμορραγία, ευαισθησία στα δόντια κ.λπ.).

Ταυτόχρονα, ο ιστός, και πιο συγκεκριμένα τα κοινωνικά δίκτυα, χρησιμοποιούνται ευρέως για την επίτευξη προσδιορισμένων στόχων. Έτσι, βίντεο που αναρτώνται στο Facebook, το YouTube και το Instagram, που εξηγούν τις δράσεις και τη σωστή χρήση ενός προϊόντος, ενισχύουν την προβολή της κατηγορίας αυτής.

Δείξτε τους τα δόντια!

Η αγορά της στοματικής υγιεινής και οδοντιατρικής στα φαρμακεία αποκρούει τον ανταγωνισμό από τα super markets, όσο καλύτερα μπορεί. Οι μάρκες αμύνονται ενεργοποιώντας την ιατρική σύσταση.

Απομένει στους φαρμακοποιούς να αξιοποιήσουν τη δύναμη της συμβουλής τους, γιατί όχι καθιερώνοντας με τη συμπληρωματική συμβουλή τους και τη χρήση στοματικού διαλύματος, ως μέρος της καθημερινής στοματικής υγιεινής.

Επίσης, να τονίσουμε ότι η ολοένα και πιο εξειδικευμένη προσφορά (κατηγορίες προϊόντων για κάθε ανάγκη), απαιτεί όλο και περισσότερες γνώσεις.

Για το λόγο αυτό, η εκπαίδευση της ομάδας του φαρμακείου αναδεικνύεται ως ιδιαίτερα σημαντική, καθώς βοηθά τον φαρμακοποιό να ενισχύσει τον συμβουλευτικό του ρόλο και να δώσει δυναμική στο σημείο πώλησής του.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων