fbpx

Αντηλιακά Προϊόντα: Μία Δυναμική Κατηγορία στο Φαρμακείο!

Κάνοντας μία ανασκόπηση στα δεδομένα της θερινής περιόδου του 2020, είναι εύκολο κανείς να συμπεράνει πως η υγειονομική κρίση επηρέασε αισθητά τις πωλήσεις των αντηλιακών προϊόντων, μειώνοντάς τες, γεγονός απολύτως λογικό αν σκεφτούμε τον περιορισμό των μετακινήσεων, καλοκαιρινών διακοπών και αγορών.

Από το 2021 ωστόσο, παρατηρείται μια αισιόδοξη πορεία στις πωλήσεις της κατηγορίας αυτής στο φαρμακείο. Για 2022 πλέον, η απεριόριστη ελευθερία στις μετακινήσεις και η διάθεση για καλοκαιρινές διακοπές κάτω από τον ήλιο, αναμένεται να δώσουν μία μεγάλη ώθηση στην κατηγορία!

Αντηλιακά Προϊόντα: Μία Δυναμική Κατηγορία στο Φαρμακείο!

Σύμφωνα με έρευνες στην Ευρώπη, οι αγορές αντηλιακών προϊόντων γίνονται κυρίως από γυναίκες, ενώ μόνο το 11% από άνδρες.

Η ηλικία ωστόσο, είναι και αυτή μια σημαντική μεταβλητή: τα άτομα ηλικίας 45-54 ετών αγοράζουν τα περισσότερα αντηλιακά, ακολουθούμενα από τα άτομα ηλικίας 35-44 ετών και τα άτομα 55-64 ετών.

Αντίθετα, οι ηλικιακές ομάδες: 18-24 ετών και οι άνω των 75 ετών, είναι αυτές που ξοδεύουν τα λιγότερα για την αντηλιακή τους προστασία.

Η αγορά στην Ελλάδα…

Σύμφωνα με στοιχεία από την IQVIA, οι πωλήσεις των αντηλιακών στο φαρμακείο ανήλθαν από 2.664.000 τμχ, που ήταν το δωδεκάμηνο 3/20-3/21, σε 3.166.000 τμχ το δωδεκάμηνο 3/21-3/22, ήτοι μια αύξηση της τάξης του +18.8%. Αντίστοιχα τα ίδια διαστήματα, οι αξίες παρουσίασαν αύξηση της τάξης του +20% και ανήλθαν από 33.087.000 ευρώ, σε 39.692.000 ευρώ.

Όσο για τα προϊόντα για τη φροντίδα μετά την έκθεση στον ήλιο, οι πωλήσεις τους στο φαρμακείο ανήλθαν από 2.226.000 τμχ που ήταν το δωδεκάμηνο 3/20-3/21, σε 2.265.000 τμχ το δωδεκάμηνο 3/21-3/22, ήτοι μια αύξηση της τάξης του +1.8%. Αντίστοιχα τα ίδια διαστήματα, οι αξίες παρουσίασαν μια αύξηση της τάξης του +4,1% και ανήλθαν από 10.859.000 ευρώ σε 11306.000 ευρώ.

Να σημειωθεί επίσης, ότι η εποχικότητα της αγοράς είναι εύλογα συγκεντρωμένη την άνοιξη και το καλοκαίρι, με το 57% των πωλήσεων να γίνεται τον Μάιο, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.

Τάσεις και προσδοκίες

Το επίπεδο προστασίας και αποτελεσματικότητας των αντηλιακών, είναι οι κύριες προσδοκίες των καταναλωτών, αγοράζοντας ένα προϊόν. Στα κριτήρια επιλογής προστίθενται επίσης η ανεκτικότητα, οι αισθησιακές υφές, οι πρακτικές συσκευασίες, αλλά και ο σεβασμός στο περιβάλλον.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στην αγορά αυτή, είναι οι μάρκες των φαρμακείων. Σε αντίθεση με άλλα κανάλια διανομής, το φαρμακείο προσφέρει συμβουλές και τεχνογνωσία, γεγονός πολύ σημαντικό για τους καταναλωτές.

Αναζητώντας την εξέλιξη και την καινοτομία, οι εταιρίες του κλάδου θέλουν να συνδυάσουν τη φωτοπροστασία με την υψηλή ασφάλεια, σεβόμενοι παράλληλα το περιβάλλον.

Παράλληλα όμως και η προστασία ενάντια στη φωτογήρανση, είναι μία από τις κύριες τάσεις στον κλάδο.

Αντηλιακά Προϊόντα: Μία Δυναμική Κατηγορία στο Φαρμακείο!

Ξεχωρίζουμε προϊόντα με ευχάριστες γαληνικές μορφές όπως: Σπρέι, λάδια, γαλακτώματα, υδατικά διαλύματα, sticks... τόσες πολλές επιλογές με εξαιρετικά ελαφριές υφές.

Ωστόσο, παρά την ποικιλία των μορφών, οι κρέμες είναι αυτές που κυριαρχούν!   

Η τάση… το φυσικό

Ενώ τα χημικά φίλτρα - octocrylene & benzophénone - έχουν πλέον αφαιρεθεί από έναν σημαντικό αριθμό προϊόντων αντηλιακής προστασίας, υπάρχουν μάρκες που στρέφονται αποκλειστικά στα φυσικά φίλτρα, διαθέτοντας στη σύστασή τους Διοξείδιο του Τιτανίου και Οξείδιο του Ψευδάργυρου, τα μόνα δύο φίλτρα φυσικής προέλευσης που έχουν εγκριθεί παγκοσμίως και των οποίων η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια έχουν επιβεβαιωθεί.

Γενικά η φυσικότητα, αποτελεί μια βαθιά, παγκόσμια τάση κατανάλωσης!

Οι οργανικές και φυσικές φόρμουλες παρασκευάζονται με ορυκτά φίλτρα, με στόχο την οικολογία και προστασία του πλανήτη. Με τις καινοτομίες αυτές, οι μάρκες επιδιώκουν να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.

Φόρμουλες βασισμένες σε ενεργά συστατικά φυσικής, βιολογικής και vegan προέλευσης, μη τοξικές για το θαλάσσιο οικοσύστημα και περισσότερο από 89% βιοδιασπώμενες, χάρη σε ένα μοναδικό φυσικό φίλτρο UV που παραμένει στην επιφάνεια του δέρματος (100% διοξείδιο του τιτανίου).

Δείκτες προστασίας έως και 100!

Οι κατηγορίες υψηλής και πολύ υψηλής προστασίας είναι οι πλέον δημοφιλείς. Από μόνες τους αντιπροσωπεύουν το 70% των πωλήσεων (έναντι 10% μόνο για προϊόντα με χαμηλούς δείκτες προστασίας).

Αξίζει να σημειωθεί πως ο δείκτης προστασίας SPF50+ είναι ο πιο δημοφιλής.

Ένα είναι το σίγουρο: στα φαρμακεία δεν υπάρχει χώρος για χαμηλή προστασία. Γενικά οι δείκτες κάτω του 15, έχουν χαμηλή ζήτηση στην αγορά αυτή.

Ορισμένες εταιρείες μάλιστα, προχωρούν ακόμη παραπέρα, προσφέροντας  αντηλιακά με δείκτες που φτάνουν μέχρι το 100, για να καλύψουν συγκεκριμένες παθολογικές ανάγκες όπως, η ακτινική υπερκεράτωση, οι φωτοαλλεργίες, ασθενείς με ανοσοκαταστολή….

Οι γιατροί λοιπόν χρειάζονται ακόμη πιο απαιτητικά προϊόντα όσο αφορά την προστασία και την ασφάλεια, ακόμα κι αν είναι λιγότερο αποδεκτά αισθητικά.

Η υψηλή αντηλιακή προστασία έχει βελτιωθεί πολύ, ώστε να προσφέρει πολύ υψηλούς δείκτες προστασίας με ευρύτερο φάσμα (UVA, B και υπέρυθρες), αλλά και πιο ευχάριστη  χρήση για τον καταναλωτή.

Γιατί υπερτερούν τα φαρμακεία;

Αν και η φαρμακευτική τεχνογνωσία και οι εγγυήσεις ασφάλειας δεν επηρεάζουν πάντα τη σχέση ποιότητας/τιμής που προσφέρουν τα καταστήματα ευρείας, αυτό δεν συμβαίνει όταν πρόκειται για την αντηλιακή προστασία.

Εάν υπάρχει ένα τμήμα στο οποίο υπερτερούν τα φαρμακεία απέναντι της ευρείας διανομής, αυτό είναι της αντηλιακής προστασίας. Φαρμακοποιοί και εταιρείες έχουν επεξεργαστεί μια προσφορά και μια τιμή που αψηφά τον ανταγωνισμό. Αποτέλεσμα: η διαφορά τιμής για τον καταναλωτή είναι λιγότερο σημαντική εδώ, από ό,τι σε άλλες κατηγορίες προϊόντων.

Η ανάπτυξη των αντηλιακών εξαρτάται κυρίως από την καλή υγεία του κλάδου των φαρμακείων. Το φαρμακείο είναι το πλέον ειδικό κανάλι διανομής, καθώς εμπνέει εμπιστοσύνη στους καταναλωτές που επιθυμούν να έχουν την καλύτερη προστασία από τις βλαβερές επιπτώσεις του ήλιου.

Οι καταναλωτές είναι πλέον ενημερωμένοι, γνωρίζοντας  τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των βλαβών από τον ήλιο. Για το λόγο αυτό, τείνουν να προστατεύονται και πιο συστηματικά, χρησιμοποιώντας προϊόντα με υψηλούς δείκτες.

Επικοινωνία: Ευαισθητοποίηση για την πρόληψη

Η επικοινωνία των εταιρειών στρέφεται πραγματικά προς την κατεύθυνση της ευαισθητοποίησης του κοινού για τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου.

Μερικές μάρκες επικεντρώνονται στην καταπολέμηση του καρκίνου του δέρματος, οργανώνοντας  εκστρατείες έγκαιρης ανίχνευσης. Επίσης, η οπτική επικοινωνία στο σημείο πώλησης είναι πολύ σημαντική στην προβολή των αντηλιακών.

 

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων