fbpx

Τα Βιολογικά Καλλυντικά στο Προσκήνιο

Παρουσιάζοντας μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, η αγορά των βιολογικών καλλυντικών φαίνεται να εξαπλώνεται όλο και πιο πολύ, με τη χρήση τους να είναι πλέον ευρεία στον δυτικό κόσμο.

Με την προσφορά της επιστημονικής συμβουλής, το φαρμακείο διαθέτει ένα ισχυρό χαρτί να παίξει στην αγορά αυτή! Ειδικά, έχοντας ως δεδομένο και την προσιτή τους τιμή.

Τα βιολογικά και φυσικά καλλυντικά, αναπτύσσονται έντονα τα τελευταία χρόνια στο φαρμακείο, με τον δυναμισμό αυτό να προμηνύεται ευνοϊκός και για την ανάπτυξη των πωλήσεων.

Τα Βιολογικά Καλλυντικά στο Προσκήνιο.

Ο φαρμακοποιός λοιπόν, δεν έχει παρά να ωφεληθεί από την εξέλιξη αυτή!

Μία τάση που επανέρχεται δυναμικά

Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε σε ένα δεύτερο «πράσινο κύμα». Το πρώτο ξεκίνησε το 2009, μετά τα πρώτα σκάνδαλα των parabens, τα οποία άνοιξαν τον δρόμο στην αγορά των βιολογικών καλλυντικών.

Το κύμα αυτό στη συνέχεια μειώθηκε, καθώς ορισμένες εταιρείες σταμάτησαν να επενδύουν στην αγορά αυτή. Η ιστορία των βιολογικών προϊόντων έχει παραμείνει και ορισμένες μάρκες διατήρησαν την θέση τους στα φαρμακεία.

Σήμερα, βρισκόμαστε σε ένα δεύτερο κύμα, πιο σημαντικό και ουσιαστικό, που βλέπει όλες τις μεγάλες εταιρείες να επενδύουν ξανά στα βιολογικά καλλυντικά.

Νέες μάρκες φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια

Η προσφορά αυξάνεται ήδη ορατά, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Από εδώ και στο εξής, οι ιστορικές μάρκες βρίσκονται δίπλα σε νεοφερμένες, από ομίλους εταιριών που βρίσκονται στο κανάλι της ευρείας διανομής.

Πλέον, ακόμη και οι όχι τόσο γνωστές μάρκες, επωφελούνται διότι είναι πιστοποιημένες από την Ecocert. Στον απόηχο αυτής της αναπτυξιακής φάσης, αναμένεται ένας εξορθολογισμός της αγοράς των βιολογικών καλλυντικών.

Η κούρσα αυτή, για τη διεκδίκηση μεριδίου αγοράς φαίνεται δύσκολη, ιδιαίτερα για τις εταιρείες που δεν διαθέτουν μεγάλο διαφημιστικό budget για την προβολή των προϊόντων.

Επομένως, η επικράτηση λίγων και μεγάλων brands, φαίνεται αναπόφευκτη.

Στον τομέα των δερμοκαλλυντικών, η τάση προς τα βιολογικά προϊόντα δεν φαίνεται να εξαπλώνεται σε βάρος των πιο κλασσικών και εμπορικών brands.

Συγκεκριμένα, οι μάρκες με ιαματικό νερό, έχουν δημιουργήσει μια αρκετά ελκυστική εικόνα, συνδυάζοντας την αποτελεσματικότητα των προϊόντων τους και την εικόνα ασφάλειας των φυσικών συστατικών.

Όπως οι συμβατικές κλασικές μάρκες, έτσι και οι βιολογικές, θα πρέπει να εργαστούν και να επενδύσουν στην αποτελεσματικότητα και την ευχάριστη χρήση, με στόχο να προσελκύσουν νέους αλλά και να διατηρήσουν πιστούς καταναλωτές, αυξάνοντας τη συχνότητα των αγορών και το μέσο καλάθι.  

Η «ζούγκλα» των σημάτων πιστοποίησης

Σε αυτό το πλαίσιο αφθονίας, η επιλογή της σειράς προϊόντων μιας βιολογικής μάρκας, θα είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη διατήρηση της αξιοπιστίας.

Ο φαρμακοποιός θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση για τις προσφορές που του προτείνονται. Και αυτό, γιατί είναι εύκολο να χαθεί ανάμεσα στα διαφορετικά λογότυπα και σήματα που είναι τοποθετημένα στη συσκευασία.

Ωστόσο, αυτή τη στιγμή, δύο είναι τα πρότυπα σημάτων κυριαρχούν στην Ευρώπη: το Cosmos (ετικέτες Cosmébio, Ecocert, BDIH, Soil Association και Icea) και το Natrue.

Στην πρώτη περίπτωση, η ετικέτα «Cosmos organic» πιστοποιεί τα βιολογικά προϊόντα και η «Cosmos natural» σφραγίζει τα φυσικά. Στο Natrue, υπάρχουν τρία επίπεδα πιστοποίησης: φυσικό, φυσικό με ορισμένα βιολογικά συστατικά και με βιολογικά συστατικά. Δηλαδή συνολικά περισσότερες από δέκα πιστοποιήσεις.

Εγγύηση ποιότητας; Θα λέγαμε πως συμβαίνει το αντίθετο, καθώς η υπερχείλιση σημάτων πιστοποίησης τροφοδοτεί αμφιβολίες σχετικά με την «πραγματική φυσικότητα» ή τον «πραγματικά βιολογικό» χαρακτήρα ενός συγκεκριμένου προϊόντος και ως εκ τούτου μπορεί να επιβραδύνει τις συναλλαγές.

Η ανάγνωση των συσκευασιών τους είναι ακόμη πιο συγκεχυμένη, καθώς παρατηρούμε μια αντιπαράθεση πολλαπλών ισχυρισμών: Ελληνικό Προϊόν, Σύνθεση vegan κ.λπ.

Η μετάβαση από το «πράσινο» στο «καθαρό»

Με την ευρεία έννοια, οι καταναλωτές δείχνουν όλο και περισσότερο υπέρ των «καθαρών» προϊόντων. Αναζητούν περισσότερο φόρμουλες vegan ή απαιτούν σεβασμό για το περιβάλλον μέσω λιγότερο ρυπογόνων συσκευασιών ή και με τοπικά προϊόντα.

Άλλες μάρκες αναφέρουν τον ισχυρισμό "vegan" στα προϊόντα τους και εννοούν χωρίς συστατικά ζωικής προέλευσης. Άλλοι πάλι διεκδικούν την αναγραφή του ισχυρισμού «made in Greece».

Οι μάρκες, όπως και οι διανομείς τους, εκτιμούν αυτά τα στοιχεία διαφοροποίησης. Εναπόκειται στα κανάλια διανομής να προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες προσδοκίες, εκπαιδεύοντας τους πωλητές-συμβούλους τους σχετικά με την προέλευση των συστατικών, αλλά και την ποιότητα αυτών των βιολογικών προϊόντων.

Η τάση αυτή για την «καθαρότητα» των συστατικών, είναι τέτοια που οι ειδικοί προβλέπουν την ισχυρότερη εξέλιξη των φυσικών προϊόντων από τα βιολογικά.

Οι εταιρείες ενδιαφέρονται περισσότερο για την κατηγορία των φυσικών προϊόντων, παρά για αυτή των βιολογικών.

Εκτός από την υψηλή ζήτηση των φυσικών καλλυντικών, τα προϊόντα αυτά είναι επίσης ευκολότερα στη σύνθεση. Ακόμη, η εξέλιξη των μεθόδων απομόνωσης των φυτικών συστατικών, επιτρέπει την πρόοδο όσον αφορά τη σύνθεση των φυσικών προϊόντων.

Οι ειδικοί προβλέπουν πως στο άμεσο μέλλον τα βιολογικά προϊόντα κινδυνεύουν να «κανιβαλιστούν» από τα φυσικά προϊόντα, λόγω μιας σκόπιμης στρατηγικής από μεγάλες μάρκες και λιγότερους περιορισμούς στην παραγωγή τους. Στο μεταξύ, ο καταναλωτικός στόχος τείνει να διευρυνθεί.

Πιο ευαίσθητες σε περιβαλλοντικά θέματα από τους μεγαλύτερους, οι νέες γενιές καταναλωτών θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν βιολογικά ή φυσικά προϊόντα.

Και αυτό θα ωφελήσει όλα τα κανάλια διανομής, συμπεριλαμβανομένου του φαρμακείου. Ας σημειωθεί ότι υπάρχει μια αρνητική τάση γύρω από τα συμβατικά καλλυντικά με χημικές συνθέσεις.

Οι καταναλωτές, χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο εφαρμογές για να μάθουν για τις μάρκες και τις συνθέσεις των προϊόντων τους.

Όταν ένα φαρμακείο λοιπόν, δεν διαθέτει βιολογικά καλλυντικά και ισχυρίζεται πως η αγορά των καλλυντικών είναι δύσκολη και σε πτώση, θα απαντήσει κάνεις εύλογα ότι αυτό συμβαίνει διότι δεν έχει επιλέξει τα σωστά και σύγχρονα προϊόντα.

Αναλογιζόμενοι το μέλλον, μπορούμε να πούμε πως σε δύο με τρία χρόνια, όπως φαίνεται, τα βιολογικά και φυσικά προϊόντα θα είναι το πρότυπο στην αγορά των καλλυντικών προϊόντων.

Νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για το φαρμακείο

Μπροστά στην εξάπλωση της τάσης αυτής, το φαρμακείο πρέπει να κινητοποιηθεί. Το μεγαλύτερο μέρος των φαρμακοποιών θέλει να αναπτύξει την προσφορά των βιολογικών δερμοκαλλυντικών.

Εξάλλου, δεν έχουν και άλλη επιλογή, αφού η τάση είναι αυτή! Το να μην έχεις βιολογικά καλλυντικά σημαίνει ότι κλείνεις την πόρτα σε πολλούς καταναλωτές.

Η τάση των βιολογικών καλλυντικών, αναμφισβήτητα δημιουργεί νέες ευκαιρίες ανάπτυξης!

Μάλιστα, τα φαρμακεία έχουν πολλά πλεονεκτήματα για την πώληση «πράσινων» καλλυντικών, με σημαντικότερο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Για τους περισσότερους Έλληνες καταναλωτές, το φαρμακείο είναι το αγαπημένο τους μέρος για να αγοράσουν βιολογικά και φυσικά καλλυντικά.

Εκτός από την προσφορά της επιστημονικής του συμβουλής για τη βέλτιστη ικανοποίηση των αναγκών, το φαρμακείο μπορεί να εξασφαλίσει επίσης και καλύτερες λιανικές τιμές από την επιλεκτική διανομή. Στοιχεία ιδιαίτερα ελκυστικά για τον καταναλωτή σήμερα..

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων