fbpx

Καλώς Ήλθατε στο 2040!

Καλώς ήλθατε στο 2040, όπου ο τρόπος λειτουργίας του φαρμακείου έχει αλλάξει ριζικά και τα πράγματα δεν είναι καθόλου όπως τα θυμάστε παλαιότερα.

Αλήθεια, αν μία ημέρα ξυπνούσατε ξαφνικά στο 2040, πώς πιστεύετε ότι θα ήταν τα πράγματα στον τομέα του φαρμακείου;

Σκεφτείτε να ξυπνάτε το πρωί όπως κάθε πρωί στο smart home σας, με το ρομπότ φίλο σας να σας ανοίγει τα παράθυρα και να σας ετοιμάζει πρωινό, καθώς σας υπενθυμίζει το πρόγραμμα της ημέρας σας.

Καλώς Ήλθατε στο 2040!

Όταν ετοιμαστείτε, ανεβαίνετε στο ηλεκτρικό σας ποδήλατο και κατευθύνεστε προς το φαρμακείο σας.

Το φαρμακείο σας έχει πλέον επεκταθεί και έχει αλλάξει πολύ σε σχέση με το παρελθόν. Πλέον, τα φαρμακεία είναι πολύ λιγότερα σε όλη την επικράτεια ενώ έχουν ξεφύγει από την κλασική εικόνα του φαρμακείου του παρελθόντος και έχουν μετατραπεί σε κέντρα υγείας και ευεξίας.

Η αλήθεια είναι πως καθώς περνούσαν τα χρόνια, ο ανταγωνισμός όλο και αυξανόταν, ειδικά από την εποχή που τα ΜΗΣΥΦΑ άρχισαν να πωλούνται ελεύθερα στο διαδίκτυο.

Φυσικά, ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος και με τα υπόλοιπα φαρμακεία, τα οποία έχουν πλέον αποκτήσει μία τεράστια γκάμα ψηφιακών λειτουργιών ενώ σχεδιάζονται με τις προδιαγραφές ενός πολυκαταστήματος.

Καθώς είμαστε πια αντιμέτωποι με μία κατάσταση γήρανσης του πληθυσμού, όπου έχουν αυξηθεί οι ασθενείς με χρόνιες παθήσεις, αυτό έχει σαν συνέπεια την αύξηση των ιατρικών υπηρεσιών σε εξωτερικούς ασθενείς με τον φαρμακοποιό να έχει επικεντρωθεί στην καρδιά του επαγγέλματος, αυτή του ειδικού στο φάρμακο.

Έτσι, τα φαρμακεία έχουν πλέον καθιερωθεί ως τα βασικά σημεία πρόσβασης σε ό,τι έχει να κάνει με την ευζωία, την πρωτοβάθμια πρόληψη, την πρωτοβάθμια φροντίδα και τη θεραπευτική υποστήριξη.

Αυτοί οι τέσσερις τομείς υπηρεσιών δομούν κάθε φαρμακείο, υποστηρίζοντας το εθνικό σχέδιο δημόσιας υγείας, το οποίο στοχεύει στη διατήρηση της καλής υγείας του πληθυσμού, για όσο το δυνατόν περισσότερο.

Ένα σημάδι των καιρών, είναι πως η αμοιβή των φαρμακοποιών από την αποζημίωση συνταγογραφούμενων φαρμάκων κρατά ένα μικρό μερίδιο, με ένα μεγάλο μέρος του εισοδήματός τους να προέρχεται από την αποζημίωση υπηρεσιών.

Έτσι, στο φαρμακείο πλέον, μόνο το ένα τέταρτο του χώρου πωλήσεων είναι αφιερωμένο στα παραφαρμακευτικά προϊόντα και στα δερμοκαλλυντικά, με μια επιλογή προϊόντων που είναι πιστοποιημένα βιολογικά ή φυσικά και που προορίζονται για τη φροντίδα του δέρματος. Οι προβολές τους μάλιστα, γίνονται ως επί το πλείστο μέσα από ψηφιακά ράφια.

Έχει πια περάσει πολύς καιρός από τότε που οι καταναλωτές αρχίσαν να είναι υπέρ της βοτανολογίας, της φυτοθεραπείας, των αιθέριων ελαίων, της χρήσης προβιοτικών...

Ένα ειδικά διαμορφωμένο εργαστήριο επιτρέπει επίσης στην ομάδα του φαρμακείου σας να παρασκευάσει προϊόντα με βάση φαρμακευτικά φυτά, βότανα και φυσικές φόρμουλες.

Ο υπόλοιπος χώρος πωλήσεων είναι αφιερωμένος στους άλλους τρεις βασικούς τομείς (πρόληψη, φροντίδα και θεραπευτική υποστήριξη), οι οποίοι διαθέτουν ο καθένας τον δικό του χώρο αναμονής και χαλάρωσης, ένα χώρο «εμπιστευτικότητας» για συναντήσεις με τους ασθενείς, όπου φυσικά υπάρχει και μια γωνιά έκθεσης προϊόντων.

Η διάταξη και το design του χώρου στο φαρμακείο σας δίνει επίσης μια αίσθηση φυσικότητας.

Η χρήση του ξύλου και του γυαλιού κυριαρχεί και η διάχυση ενός απαλού φωτισμού, μιάς απαλής μουσικής στην ατμόσφαιρα, καθώς και η παρουσία κρεμαστών φυτών, δίνουν μια αίσθηση χαλάρωσης και ευεξίας, καθώς οι πελάτες περιφέρονται ανάμεσα στα ψηφιακά ράφια. Οι χώροι αναμονής είναι ιδανικοί για χαλάρωση!

Λιγότερα σε αριθμό αλλά μεγαλύτερα, τα φαρμακεία αποτελούν πλέον κέντρα ευεξίας και υγείας

Όσον αφορά τους πελάτες που έρχονται να σας επισκεφθούν για θεραπευτική υποστήριξη, μπαίνοντας στο φαρμακείο, καθισμένοι άνετα σε έναν καναπέ στο χώρο αναμονής, συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο συμμόρφωσης στη θεραπεία τους, που τους αποστέλλεται αυτόματα στο smartphone τους.

Ο τομέας αυτός περιλαμβάνει και ιατρική παρακολούθηση, καθώς πλέον κάθε φαρμακείο συνεργάζεται με γιατρούς διάφορων ειδικοτήτων, προκειμένου να παρέχει τις καλύτερες και πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες φροντίδας στους πελάτες.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό της λειτουργίας των φαρμακείων ως κέντρα υγείας και ευεξίας, ο φαρμακοποιός μαζί με τον ασθενή, πραγματοποιούν τηλεδιασκέψεις παρακολούθησης με τον ιατρό τους, ιδιαίτερα αν αυτός βρίσκεται μακριά, μέσα σε μια ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα τηλεδιάσκεψης.

Έτσι, φορώντας τα ειδικά γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, ο ασθενής νιώθει σαν να είναι σωματικά παρών στον ίδιο χώρο με τον γιατρό του.

Αμέσως, στον διαδραστικό πίνακα, εμφανίζεται το ιατρικό ιστορικό του ασθενούς, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις εξετάσεις και μετρήσεις στις οποίες έχει υποβληθεί.

Κατόπιν της ανάλυσης των αποτελεσμάτων και της συζήτησης σχετικά με την εξέλιξη της θεραπείας, ένα αντίγραφο σχετικά με το πώς θα συνεχιστεί η θεραπεία, καθώς και οι λεπτομέρειες για το επόμενο ραντεβού με τον γιατρό, αποστέλλεται αυτομάτως μέσω εφαρμογής στο smartphone του ασθενούς.

Οι περισσότεροι καρκίνοι έχουν γίνει πλέον χρόνιες ασθένειες

Μία σημαντική εξέλιξη στον τομέα της υγείας είναι η ασθένεια του καρκίνου και η αντιμετώπισή του. Πλέον, οι περισσότερες μορφές καρκίνου έχουν γίνει χρόνιες ασθένειες με το ποσοστό θνησιμότητάς τους, να έχει μειωθεί σημαντικά.

Εκτός αυτού, η αντιμετώπιση και θεραπεία τους βασίζεται σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, σε συνδυασμό με την παρακολούθηση από έναν κλινικό φαρμακοποιό, σύμβουλο υγείας του φαρμακείου.

Εκείνος, ελέγχει διάφορους βιοδείκτες του ασθενούς και του συνταγογραφεί τις κατάλληλες μορφές δραστηριότητας για την περίπτωσή του.

Οι περισσότερες αθλητικές δραστηριότητες των ασθενών που θεωρούνται απαραίτητες για την υγεία του, αποζημιώνονται από το ασφαλιστικό του ταμείο.

Στον τομέα του συμβούλου υγείας εμπίπτει φυσικά και η διατροφή, η οποία αποτελεί βασικό κομμάτι της θεραπείας ενός ασθενούς. Με βάση το βάρος και την κατάσταση του ασθενούς, ο σύμβουλος υγείας δημιουργεί ένα εξειδικευμένο διατροφικό πρόγραμμα βασισμένο στις ανάγκες του.

Φυσικά, σε περίπτωση που κρίνεται απαραίτητο, του χορηγεί και το κατάλληλο συμπλήρωμα διατροφής. Μόλις η συνεδρία ολοκληρωθεί, οι πληροφορίες σχετικά με την πορεία του ασθενούς και τα νέα δεδομένα, καταγράφονται αυτόματα στο λογισμικό του φαρμακείου και στον ηλεκτρονικό φάκελο υγείας του.

Μάλιστα, στην περίπτωση που ο σύμβουλος υγείας προτείνει κάποιο συμπλήρωμα διατροφής ή κάποιο άλλο παραφάρμακο, η παραγγελία καταχωρείται αυτόματα στο τμήμα παραγγελιών του φαρμακείου και ο πελάτης μπορεί να επιλέξει την παραλαβή από εκεί ή την αποστολή στο σπίτι του με drone μέσα στα επόμενα λεπτά.

Λοιπόν, τι λέτε; Δεν ακούγονται ενδιαφέρουσες αυτές οι προσεγγίσεις του φαρμακείου του μέλλοντος;

Μπορεί να σας φαίνονται πολύ μακριά και ίσως εξωπραγματικά όλα αυτά, αλλά μέσα σε 20 χρόνια πολλά μπορούν να αλλάξουν, κανείς δεν ξέρει. Προς το παρόν ας οραματιστούμε!

Νεκτάριος Ζήσης, Εκπαιδευτής και Σύμβουλος Φαρμακείων του Δικτύου Advance Pharmacies

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων