fbpx

Η Τάση των Καλλυντικών «ΧΩΡΙΣ»

Από την 1η Ιουλίου’19, η πλειοψηφία των αναγραφών «ΧΩΡΙΣ» στα καλλυντικά προϊόντα, έχει απαγορευτεί. 

Το γεγονός αυτό, αποτέλεσε και την αρχή της αναστροφής της τάσης αυτής, διότι οι αναγραφές αυτές εμφανίζονταν πλέον σε πάρα πολλά καλλυντικά προϊόντα.

Οι ισχυρισμοί «χωρίς paraben», «χωρίς συντηρητικά», «χωρίς σιλικόνη»…, εγγράφονταν στη συσκευασία πολλών καλλυντικών προϊόντων τα τελευταία χρόνια, καθώς και άλλοι πολλοί ισχυρισμοί που πιστοποιούν την απουσία αμφιλεγόμενων συστατικών.Η Νέα Τάση των Καλλυντικών «ΧΩΡΙΣ».Πρόκειται για μια ισχυρή τάση που επηρεάζει όλους τους τομείς, μέχρι τις συσκευασίες των τροφίμων, όπου τα προϊόντα «χωρίς» (γλουτένη, πρόσθετα, χρωστικές κ.λπ.) πρωταγωνιστούν, έχοντας μεγάλη επιτυχία στο καταναλωτικό κοινό.

Η τάση αυτή, χρονολογείται από το 2005, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο των parabens, που ενοχοποιήθηκαν για την επικινδυνότητά τους, στοχεύοντας κυρίως μάρκες που στήριζαν την προώθησή τους στη φυσικότητα ... 

Σήμερα, πολλές μάρκες, κυρίως βιολογικών καλλυντικών, με σκοπό να διαφοροποιηθούν από τα συμβατικά καλλυντικά, καταφεύγουν σε ισχυρισμούς «ΧΩΡΙΣ». 

Με την πάροδο του χρόνου, το επιχείρημα αυτό εξαπλώνεται και σε άλλους τύπους δερμοκαλλυντικών και, πιο συγκεκριμένα, στην κατηγορία των φυσικών μαρκών. 

Έτσι, τα ράφια των φαρμακείων γεμίζουν με τέτοιου είδους καλλυντικά κάνοντας τους καταναλωτές να προβληματίζονται για την επιλογή τους. 

Σε κάθε περίπτωση, οι ισχυρισμοί αυτοί από τις αρμόδιες αρχές που ρυθμίζουν την διαφήμιση αλλά και από τον ΕΟΦ, που έχει εκδώσει συστάσεις για τη ρύθμιση της χρήσης «Χωρίς», θεωρούνται ψευδώς καθησυχαστικοί, και ίσως παραπλανούν τους καταναλωτές. 

Το γεγονός αυτό προκαλεί αντιπαραθέσεις, ενώ ορισμένες εταιρείες υπερασπίζονται το δικαίωμα ενημέρωσης των καταναλωτών. 

Το κίνημα αυτό, έχει μια σκοπιμότητα κυρίως στο μάρκετινγκ, καθώς οι εταιρείες ισχυρίζονται ότι επειδή οι λίστες των συστατικών είναι συχνά δύσκολο να κατανοηθούν, είναι ευκολότερο να υπάρχει πάνω στη συσκευασία μια ετικέτα «χωρίς», λειτουργώντας ως καθησυχαστικό επιχείρημα.

Από το «ΧΩΡΙΣ» στο «ΜΕ»

Σήμερα, ορισμένοι ισχυρισμοί «χωρίς» έχουν αντικατασταθεί από θετικά επιχειρήματα ("με το τάδε συστατικό"), προκειμένου να συμβάλουν στη θετική εικόνα των καλλυντικών προϊόντων. 

Η νέα αυτή θετική επικοινωνία, είναι αρκετή για να ανταποκριθεί στην αναζήτηση των καταναλωτών για διαφάνεια; 

Πρέπει να θυμόμαστε ότι οι τελευταίοι χρησιμοποιούν πλέον όλο και περισσότερο εφαρμογές που αποκρυπτογραφούν τις συνθέσεις των προϊόντων.

Clean beauty” η νέα τάση

Στη συνέχεια, ήρθε η τάση “Clean beauty”, προσανατολισμένη όχι μόνο στην ασφάλεια αλλά και στην οικολογία.

Χρησιμοποιώντας ένα εξίσου θετικό μήνυμα, θα μπορούσε κάλλιστα να δημιουργήσει τη νέα ισχυρή τάση στον κλάδο (εκτός από τις πολύ υψηλές τιμές τους). 

Η νέα αυτή προσέγγιση, ερχόμενη από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία, εδώ και περίπου πέντε χρόνια, ποντάρει σε προηγμένα σκευάσματα τα οποία όχι μόνο δεν βλάπτουν την υγεία του ανθρώπου, αλλά και του πλανήτη.Η Νέα Τάση των Καλλυντικών «ΧΩΡΙΣ».Μια κίνηση που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μια νέα ετικέτα, ακόμη και αν δεν υπάρχουν ακόμη αυστηρές προδιαγραφές και επίσημος ορισμός.

Περιλαμβάνει ισχυρισμούς όπως «Clean beauty safety», χωρίς τοξικά συστατικά, με περιορισμό του αριθμού συστατικών που χρησιμοποιούνται αλλά και Clean beauty ecology που δεν περιέχει συστατικά που μολύνουν το περιβάλλον.

Το “CLEAN label” εξαπλώνεται

Η νέα αυτή γενιά καλλυντικών, στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, έχει αρχίσει να ενδιαφέρει και τα φαρμακεία που επιλέγουν μάρκες «καθαρών» οικολογικών  καλλυντικών.

Η προσέγγιση αυτή, θα οδηγήσει στη δημιουργία χώρων μέσα στα φαρμακεία αφιερωμένων σε νέες μάρκες, ελάχιστα γνωστές, που καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες όσον αφορά τη ασφαλή τους σύνθεση. 

Η προσέγγισή τους είναι θεμελιωδώς διαφορετική με τις πολύ γνωστές μάρκες καλλυντικών, διότι βρίσκονται κοντά στους πελάτες τους αλληλοεπιδρώντας μαζί τους, με διαφάνεια και άμεσα μέσα από ένα διάλογο, οργανώνοντας ζωντανές μεταδόσεις μέσω Instagram πάνω σε διαφορετικά θέματα: συντηρητικά, ορυκτέλαια, κ.λπ. 

Οι συνεδρίες αυτές, καθοδηγούνται από έναν φαρμακοποιό στον οποίο το κοινό μπορεί να κάνει ερωτήσεις. 

Στόχος τους είναι να επικοινωνήσουν στους πελάτες μια νέα κουλτούρα  για τα καλλυντικά, ώστε να τους επιτρέψουν να έχουν μια εμπεριστατωμένη και αυτόνομη επιλογή. 

Συνεπώς, η σχέση εμπιστοσύνης που κτίζουν με τους πελάτες τους, με τον τρόπο αυτό της άμεσης αλληλεπίδρασης, ενισχύει ακόμη περισσότερο τους ισχυρισμούς διασφάλισης.

Οδεύοντας προς τα «πράσινα» καλλυντικά

Σημειώστε ακόμη, ότι η προσέγγιση για «πράσινα» καλλυντικά τείνει να αναπτύσσεται όπως και αυτή για βιολογικά καλλυντικά, και φυσικά θα πάρει μερίδιο αγοράς όπως προβλέπουν οι ειδικοί του μάρκετινγκ. 

Γιατί, ας μην ξεχνάμε, η τάση αναζήτησης για τις μάρκες αυτές, που δείχνουν ένα νέο μοντέλο προσφέροντας μοναδικές συνθέσεις προϊόντων στους καταναλωτές τους, αυξάνεται!

Η επιχειρηματολογία τους κινείται στις ασφαλείς συνθέσεις των προϊόντων τους αλλά και τη προστασία του περιβάλλοντος, όπως πχ αν τα συστατικά ή οι συσκευασίες τους είναι βιοδιασπώμενες. 

Τι αντίκτυπο έχουν λοιπόν αυτές οι νέες τάσεις στο φαρμακείο; Κινδυνεύει να επηρεαστεί, επειδή ορισμένα προϊόντα που πωλούνται στα φαρμακεία δεν πληρούν πλέον αυτό που αναζητούν ορισμένοι σύγχρονοι καταναλωτές;

Καταναλωτές ευαισθητοποιημένοι στην οικολογία οι οποίο θα τα αναζητήσουν σε άλλα σημεία διανομής;  

Συνεπώς, όσο περισσότερο ενημερώνεται ο φαρμακοποιός για τις μάρκες που πουλά, τόσο περισσότερο θα παίζει το ρόλο του συμβούλου και για να διατηρήσει την εμπιστοσύνη των πελατών του, και θα πρέπει να εγγυηθεί για τις μάρκες τις οποίες προτείνει.

Ένα πραγματικό όφελος

Ορισμένοι ισχυρισμοί "χωρίς", που αναγράφονται στη συσκευασία, απαγορεύονται για τα καλλυντικά προϊόντα όταν δεν αποφέρουν πραγματικό όφελος στον καταναλωτή. 

Ο σκοπός του κανονισμού αυτού: οι ισχυρισμοί δεν πρέπει να είναι ψευδείς, να παραπλανούν τον καταναλωτή ή να οδηγούν σε στρέβλωση στην αντίληψή του για τα προϊόντα. 

Για παράδειγμα, οι ισχυρισμοί «χωρίς paraben» και «χωρίς triclosan» που θεωρούνται απαξιωτικοί, θα εξαφανιστούν. 

Αντίθετα, ο ισχυρισμός «χωρίς αλκοόλ» για ένα στοματικό διάλυμα που προορίζεται για οικογενειακή χρήση, θα διατηρηθεί. 

Οι νέοι αυτοί κανόνες, που καθορίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα Καλλυντικά, ισχύουν μόνο για τα νέα προϊόντα που διατίθενται στην αγορά από την 1η Ιουλίου 2019.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων