fbpx

Τα Προϊόντα OTC για Ενοχλήσεις του Πεπτικού

Παρόλο που οι αναστολείς της αντλίας πρωτονίων κατακλύζουν την αγορά αυτοθεραπείας για τις πεπτικές διαταραχές, η βιομηχανία αγωνίζεται να προσεγγίσει νέους καταναλωτές.

Ο τομέας των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων που αφορούν το πεπτικό σύστημα (εξαιρουμένων των διαταραχών διέλευσης), αποτελεί ένα κορυφαίο τμήμα της αυτοθεραπείας.

Οι δυσκολίες στην πέψη, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, οι πόνοι στο στομάχι, και το ευερέθιστο έντερο παραμένουν προβλήματα που οδηγούν τακτικά τους καταναλωτές στα φαρμακεία για να αγοράσουν ένα φάρμακο OTC προτού επισκεφτούν έναν ιατρό.

Τα Προϊόντα OTC για Ενοχλήσεις του Πεπτικού.

Οι άνθρωποι «διψούν» για συμβουλές

Οι πεπτικές διαταραχές εμφανίζουν επαναλαμβανόμενα συμπτώματα.

1 στα 3 άτομα αντιμετωπίζουν πόνο στο στομάχι ή δυσφορία τουλάχιστον 3 ημέρες τον μήνα.

Πιο συγκεκριμένα, το 1/3 των ατόμων αντιμετωπίζει προβλήματα πέψης, γαστροοισοφαγική παλινδρόμιση και καούρες στο στομάχι και το άλλο 1/3 παρουσιάζει πόνους στο στομάχι.

Τέλος, ένα 30% των ατόμων έχει προβλήματα με ευερέθιστο έντερο.

Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι που εμφανίζουν τέτοιου είδους συμπτώματα δεν αντιμετωπίζουν την κατάσταση επισκεπτόμενοι κάποιον ιατρό.

Αντιθέτως, οι ενήλικες με στομαχικές διαταραχές και προβλήματα πέψης απευθύνονται στο φαρμακείο, πριν επισκεφθούν τον ιατρό.

Είναι απαραίτητη η παρέμβαση του φαρμακοποιού; Ναι είναι, επειδή το 50% των αγορών OTC προϊόντων που αφορούν προβλήματα πέψης γίνονται σύμφωνα με τις συμβουλές του.

Το ίδιο ισχύει και για την πώληση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων για τη θεραπεία των πόνων στο στομάχι.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ορισμένοι άνθρωποι αγοράζουν φάρμακα για τους πόνους και γενικά τις ενοχλήσεις στο στομάχι και στο έντερο, σαν προφύλαξη πριν φύγουν για διακοπές ή επαγγελματικά ταξίδια.

Έτσι, η συμβουλή του φαρμακοποιού είναι ακόμη πιο σημαντική εδώ, καθώς ο ασθενής δεν ξέρει εξαρχής τι είδους φάρμακα θα πρέπει να λάβει.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, αυτό που περιμένει είναι αποτελεσματικότητα και άμεση ανακούφιση.

Εάν γνωρίζει ήδη ένα φάρμακο που έχει χρησιμοποιήσει προηγουμένως και είναι αποτελεσματικό, δεν θα κοιτάξει κάποιο άλλο.

Η πολύ ισχυρή πιστότητα των καταναλωτών σε ένα φάρμακο - και στο ίδιο το εμπορικό σήμα - είναι μια ιδιαιτερότητα του τομέα της πέψης.

Είναι απαραίτητη η παρέμβαση του φαρμακοποιού; Ναι είναι, επειδή το 50% των αγορών OTC προϊόντων που αφορούν προβλήματα πέψης γίνονται σύμφωνα με τις συμβουλές του.

Κυριαρχούν οι ιστορικές μάρκες

Υπάρχουν πολλές ιστορικές μάρκες στην αγορά OTC για τις ενοχλήσεις του πεπτικού, οι οποίες είναι δημοφιλείς εδώ και δεκαετίες, που επωφελούνται τόσο από την εξαιρετική τους φήμη, όσο και από την πολύ καλή παρουσία τους στον χώρο.

Συχνά αυτές οι μάρκες ζητούνται αυθόρμητα από τους καταναλωτές, ακόμη και πριν ενημερωθούν από τον φαρμακοποιό για το κατάλληλο για εκείνους προϊόν.

Γενικά, η αγορά των προϊόντων για τα προβλήματα του πεπτικού είναι μια αγορά χωρίς μεγάλη καινοτομία, υποστηριζόμενη από γνωστές και επώνυμες μάρκες, η οποία βρίσκεται σε ισορροπία εδώ και χρόνια.

Έτσι, όπως βλέπουμε στον παρακάτω πίνακα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IQVIA, η εξέλιξη της κατηγορίας είναι σχεδόν στάσιμη, με μείωση -3.4% σε τεμάχια μεταξύ του έτους 2019 και 2020 όπου από 11 εκ. τεμάχια έπεσε στα 10,6 εκ. τεμάχια.

Στην αντίστοιχη περίοδο βλέπουμε μια μικρή αύξηση σε αξίες της τάξης του +2% και από 46,4 εκ. € ανήλθαν στα 47,6 εκ. €.

Τα Προϊόντα OTC για Ενοχλήσεις του Πεπτικού.

Οι αναστολείς της αντλίας πρωτονίων έχουν εδραιωθεί και τα αντιόξινα «αντιστέκονται»

Ενώ η κατηγορία της δυσπεψίας δεν παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές, η κατηγορία των προϊόντων για τον πόνο στο στομάχι αντιμετωπίζει μεγάλες αλλαγές, καθώς επαναπροσδιορίζεται και ενισχύεται με τους αναστολείς της αντλίας πρωτονίων.

Η ανάπτυξη αυτών των φαρμάκων, τα οποία ενεργούν στην πηγή παραγωγής γαστρικού οξέος, φαίνεται να εντατικοποιείται, με το μερίδιο της αγοράς τους στον τομέα των πεπτικών διαταραχών να εξελίσσεται ανοδικά, ενώ η κατηγορία των ανταγωνιστών των υποδοχέων Η2 συνεχίζει να φθίνει.

Ωστόσο, η αγορά των αναστολέων της αντλίας πρωτονίων δεν φαίνεται να παρεμβαίνει σε αυτή των αντιόξινων, λόγω των διαφορετικών αναγκών που ικανοποιούνται από τις δύο κατηγορίες φαρμάκων.

Ενώ οι αναστολείς της αντλίας πρωτονίων προορίζονται για τη θεραπεία της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης που εμφανίζεται συχνά (περισσότερες από μία φορές την εβδομάδα), έχουν διαφορετική ένδειξη από τα αντιόξινα, τα οποία συστήνονται για άτομα με περιστασιακές ενοχλήσεις (λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα) και αναζητούν ανακούφιση άμεσα.

Αλλά αυτός ο εκ των προτέρων σαφής διαχωρισμός δεν είναι απαραιτήτως κατανοητός από την πλευρά του καταναλωτή.

Ο ρόλος του φαρμακοποιού εδώ είναι πολύ σημαντικός, καθώς εκείνος πρέπει να εξηγήσει τη διαφορά στον καταναλωτή και να τον συμβουλεύσει ποιο είναι το καλύτερο προϊόν για την περίπτωσή του.

Η γεύση κάνει τη διαφορά

Όσον αφορά την αγορά των πεπτικών διαταραχών (εκτός από διαταραχές Transit) , όλοι οι ειδικοί φαίνεται να συμφωνούν πως αποτελεί έναν τομέα που δείχνει ελάχιστη καινοτομία, καθώς δεν υπάρχει ανάπτυξη καμίας νέας κατηγορίας μορίων.

Είναι κατανοητό ότι υπάρχει η επιθυμία από την πλευρά των εταιρειών για κάλυψη κάθε πιθανής ανάγκης του καταναλωτή, δημιουργώντας μια ποικιλία επιλογών.

Ωστόσο, παρόλο που η αποτελεσματικότητα παραμένει το απόλυτο κριτήριο στην αγορά ενός φαρμάκου που προορίζεται να θεραπεύσει μια πεπτική διαταραχή, το φάρμακο πρέπει επίσης να παραμείνει ευχάριστο στη λήψη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να ζητά εκείνο το προϊόν που τον ικανοποιεί περισσότερο γευστικά.

Η πρακτικότητα αποτελεί «κλειδί» στην επιλογή

Στην αγορά των αντιόξινων, οι υγρές μορφές (διατίθενται σε φακελάκια και σιρόπια) έχουν βρει τη θέση τους απέναντι σε αυτές των δισκίων, τα οποία, ωστόσο, παραμένουν η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη μορφή.

Οι υγρές μορφές θεωρούνται από τους χρήστες ότι είναι πιο αποτελεσματικές γιατί δρουν πιο γρήγορα, παρέχοντας μια αίσθηση ανακούφισης, καθώς περνούν μέσα από τον οισοφάγο.

Τέλος, η ευκολία χρήσης της συσκευασίας είναι ένα άλλο σημαντικό κριτήριο επιλογής.

Έτσι, τα προϊόντα που διατίθενται σε μονοδόσεις, οι οποίες μεταφέρονται εύκολα και μπορούν για ορισμένους να ληφθούν χωρίς νερό, έχουν αναπτυχθεί σημαντικά για να καλύψουν τις ανάγκες του εργαζόμενου πληθυσμού.
Αυτό δίνει ακόμη περισσότερη πρακτικότητα.

Η ανταπόκριση στις προσδοκίες των καταναλωτών, όχι μόνο όσον αφορά τα αποτελέσματα αλλά και την ευκολία χρήσης, συνεχίζει να αποτελεί μία πρόκληση για τις εταιρείες, ώστε τα επόμενα χρόνια να ενισχύσουν τις πωλήσεις... και να βελτιώσουν τη συμμόρφωση των καταναλωτών.

Η φυτοθεραπεία ήρθε για να μείνει

Η κατηγορία των φυτικών προϊόντων αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια.

Παρόλο που τη δεδομένη στιγμή τα φυτικά φάρμακα για το πεπτικό υποεκπροσωπούνται, η ανάπτυξή τους συμπίπτει με την τρέχουσα τάση της επιστροφής στη φυσικότητα.

Αυτή η επιθυμία για φυσικότητα συμβαδίζει με την αναζήτηση ασφαλέστερων, και πιο ήπιων λύσεων.

Το άλλο πλεονέκτημα αυτών των εναλλακτικών λύσεων είναι η δυνατότητα τακτικής θεραπείας συντήρησης.

Γενικά, τα προϊόντα φυτοθεραπείας δεν σταματούν ποτέ να καινοτομούν.

Ο στόχος των εταιρειών είναι να στρατολογήσουν νέους καταναλωτές, εκείνους δηλαδή που δεν πηγαίνουν αυθόρμητα στο ράφι των φυτικών φαρμάκων και φυσικά να επιτρέψουν στους φαρμακοποιούς να διαδραματίσουν τον συμβουλευτικό τους ρόλο.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων