fbpx

Η Οικολογία μας Ευαισθητοποιεί Όλους

Η κλιματική αλλαγή, η αμφισβήτηση της ασφάλειας των καλλυντικών προϊόντων και των επεξεργασμένων προϊόντων διατροφής, οι νέες μέθοδοι διαχείρισης των εταιρειών, αποδεικνύουν πως η «πράσινη ανάπτυξη» ή αλλιώς «βιώσιμη ανάπτυξη», αφορά τα πάντα και περιστρέφεται γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες:

Οικονομία, κοινωνία, περιβάλλον. Αναμενόμενο είναι λοιπόν ότι η «βιώσιμη ανάπτυξη» ευαισθητοποιεί σιγά - σιγά και τα φαρμακεία.

Η Οικολογία μας Ευαισθητοποιεί Όλους.

Πώς εξελίσσεται η κοινωνία στη βιώσιμη ανάπτυξη;

Οι άνθρωποι αναζητούν τη διαφάνεια και τη φυσικότητα, σχετικά με τα προϊόντα και τα καταστήματα.

Δύο θέματα οδήγησαν σε αυτό: η κλιματική αλλαγή και η μαζική εξαφάνιση ειδών.

Το επίπεδο ωριμότητας των καταναλωτών δημιουργεί έτσι μια ισχυρή ζήτηση για «οικολογία» από όλους τους οικονομικούς παράγοντες, προκειμένου να κινηθεί προς έναν κόσμο που είναι λίγο πιο «βιώσιμος».

Ο περιβαλλοντικός πυλώνας είναι ο πιο γνωστός σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά τα κοινωνικά θέματα δεν παραλείπονται.

Τι είναι όμως η βιώσιμη ανάπτυξη; Σύμφωνα με τον ορισμό της Επιτροπής Brundtland είναι η ανάπτυξη που ικανοποιεί τις ανάγκες της παρούσας γενιάς, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιούν τις δικές τους ανάγκες.

Είναι ο λόγος για τον οποίο οι εταιρείες ενεργούν για να δείξουν τις «οικολογικές» προσπάθειές τους, ξεκινώντας μια προσέγγιση μηδενικών αποβλήτων.

Ποιές είναι οι πολιτικές που συμβάλλουν στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης;

1ον Κατάλληλη επιλογή των προϊόντων προς πώληση

Πολλές επιχειρήσεις ξεκινούν τη φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση, επιλέγοντας αυστηρότερα τα προϊόντα που διαθέτουν προς πώληση.

Οι καταναλωτές κάνουν συχνά έρευνα αγοράς για τη σύνθεση των προϊόντων πριν αποφασίσουν να τα αποκτήσουν.

Ωστόσο, την ίδια στιγμή δεν θέλουν να σπαταλούν πολύ χρόνο στην αναζήτηση αυτή. Έτσι επιλέγουν την αγορά προϊόντων από εταιρείες και καταστήματα τα όποια εμπιστεύονται, χωρίς να μπουν στη διαδικασία να προβληματιστούν και να αναζητήσουν οι ίδιοι την ποιότητα ενός προϊόντος.

Οι πελάτες λοιπόν θέτουν τον πήχη ψηλά, απαιτώντας ποιότητα, διαφάνεια και συνέπεια.

Ακόμη όμως και για έναν εξειδικευμένο φαρμακοποιό, η ανάλυση της σύνθεσης ενός προϊόντος και η επιλογή της σωστής προσφοράς παραμένει περίπλοκη, καθώς πολλές φορές μεταξύ προϊόντων του ίδιου είδους, λίγα είναι αυτά που δεν περιέχουν συστατικά επιβλαβή για την υγεία.

Επομένως, είναι σημαντικό να ενισχυθεί ο ουσιαστικός ρόλος της συμβουλής του φαρμακοποιού και να βρεθεί στο επίκεντρο των νέων τακτικών, εάν ο φαρμακευτικός κλάδος επιθυμεί να διατηρήσει αυτόν τον μοναδικό ρόλο της ενημέρωσης του κοινού.

Πολλές εταιρίες έχουν δεσμευτεί για μια προσέγγιση βιώσιμης ανάπτυξης, η οποία δεν εμμένει μόνο στους γνωστούς ισχυρισμούς του ‘’χωρίς’’ paraben ή σιλικόνης, τα οποία ήδη γνωρίζουμε.

2ον Διάκριση του αληθινού από το ψευδές

Πολλές εταιρείες έχουν δεσμευτεί για μια προσέγγιση βιώσιμης ανάπτυξης, η οποία δεν εμμένει μόνο στους γνωστούς ισχυρισμούς του ‘’χωρίς’’ paraben ή σιλικόνης, τα οποία ήδη γνωρίζουμε.

Ανάλογα με την περίπτωση, οι εταιρείες σχεδιάζουν και παράγουν βιολογικά προϊόντα με ανακυκλώσιμες συσκευασίες ή οικολογικά ξαναγεμίσματα (refill), χωρίς όμως να υπάρχει αυστηρός έλεγχος και διαφάνεια.

Και εδώ ακριβώς βρίσκεται η δυσκολία για τους φαρμακοποιούς, οι οποίοι καλούνται να γνωρίζουν πώς λειτουργεί κάθε εταιρεία, αν είναι αξιόπιστη, ενώ οφείλουν συνεχώς να διερευνούν τη σύνθεση των προϊόντων, προκειμένου να είναι σε θέση να συμβουλέψουν τους πελάτες τους.

Έτσι ο φαρμακοποιός πρέπει να είναι πολύ ενήμερος και αυστηρός στην επιλογή των προϊόντων.

3ον Χρήση οικολογικής συσκευασίας

Τα τελευταία χρόνια, η επιλογή της συσκευασίας έχει γίνει πραγματική ανησυχία για τους καταναλωτές, ιδίως για τη νέα γενιά.

Τα απορρίμματα πλαστικών συσκευασιών έχουν αντίκτυπο στη ρύπανση του περιβάλλοντος, γι' αυτό και η οικολογική συσκευασία γίνεται σήμερα προτεραιότητα.

Συνεπώς, οι εταιρείες που διαθέτουν τα προϊόντα τους σε φαρμακεία, αυξάνουν τις πρωτοβουλίες τους για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, επιλέγοντας οικολογικές συσκευασίες, όπως ανακυκλώσιμο πλαστικό, γυαλί, φυτικά μελάνια, επαναχρησιμοποιήσιμα μπουκάλια και κουτιά από χαρτί από πιστοποιημένα δάση.

Έτσι, η επιλογή συσκευασίας φιλικής προς το περιβάλλον, αποτελεί δέσμευση κάθε σύγχρονης εταιρείας.

Δεν πρόκειται για ένα θέμα εικόνας, αλλά για μια πραγματική δέσμευση.

Συνεπώς πολλές εταιρείες εργάζονται για μια τεχνολογία αιχμής όσον αφορά την οικολογική συσκευασία των προϊόντων τους.

4ον Παραγωγή «μηδενικών αποβλήτων»

Για τον περιορισμό των αποβλήτων, η λύση είναι η αγορά προϊόντων χωρίς συσκευασία ή με συσκευασία πολλών χρήσεων που είναι δυνατή η επαναπλήρωσή της στον χώρο του καταστήματος.

Επιπλέον, οι εταιρείες επιλέγουν συσκευασίες που είναι 100% ανακυκλώσιμες ή κατασκευάζονται με ανακυκλώσιμο πλαστικό ή χαρτί.

Οι φαρμακοποιοί πρέπει να επιλέγουν ανακυκλώσιμες τσάντες και χάρτινες σακούλες και όχι πλαστικές.

Πώς οι φαρμακοποιοί μπορούν να εφαρμόσουν τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης;

Αρχικά, τα φαρμακεία πρέπει να επιλέγουν προϊόντα που παράγονται από εταιρείες που εργάζονται με διαφάνεια.

Επιπλέον, είναι απαραίτητη η επιλογή προϊόντων που είναι βιολογικά, πιστοποιημένα και με συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον.

Οι φαρμακοποιοί πρέπει να επιλέγουν ανακυκλώσιμες τσάντες και χάρτινες σακούλες και όχι πλαστικές.

Οφείλουν να δώσουν οδηγίες στους πελάτες τους να μην πετάνε τις τσάντες και να τις επαναχρησιμοποιούν. Για το ευρύ κοινό αυτό δεν είναι κάτι το συνηθισμένο, αλλά είναι μια κίνηση απαραίτητη.

Ταυτόχρονα, η υιοθέτηση της βιώσιμης ανάπτυξης σημαίνει αλλαγή της συμπεριφοράς στον πάγκο του φαρμακείου.

Οι φαρμακοποιοί οφείλουν να συμβουλεύουν και να επαναλαμβάνουν στους πελάτες να ανακυκλώνουν τα φάρμακα. Φυσικά το ίδιο το φαρμακείο θα πρέπει να ταξινομεί όλα τα απορρίμματά του.

Η χρήση επίσης φωτισμού LED, είναι μια πρακτική βιώσιμης ανάπτυξης.

Παράλληλα και η διαχείριση του φαρμακείου είναι αναπόσπαστο τμήμα μιας οικολογικής ανάπτυξης.

Απαιτείται πραγματική συμμετοχή εκ μέρους του φαρμακοποιού και αλλαγή στη διοίκηση και διαχείριση του φαρμακείου και των υπαλλήλων του.

Οι εργαζόμενοι στο φαρμακείο πρέπει να εκπαιδευτούν για να μπορούν να ελέγχουν τα συστατικά, τον τρόπο παραγωγής των προϊόντων και οφείλουν να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν αν η συσκευασία είναι ανακυκλώσιμη.

Επίσης πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς, ειδικά σε ότι αφορά τα βιολογικά και φυτικά προϊόντα, όπου ο πελάτης, που συχνά είναι πολύ απαιτητικός, περιμένει πολύ συγκεκριμένες συμβουλές.

Τέλος, ο φαρμακοποιός είναι σημαντικό να επιλεγεί κατάλληλο ωράριο εργασίας αποφεύγοντας τις άσκοπες μετακινήσεις των εργαζομένων και να υπάρχουν κατάλληλες συνθήκες εργασίας, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής και στον χώρο εργασίας.

Τα πλέον σημαντικά

→ Μια προσέγγιση βιώσιμης ανάπτυξης επηρεάζει ολόκληρη τη δραστηριότητα των φαρμακείων, από τα προϊόντα που πωλούνται, έως τον τρόπο διαχείρισης των παραδόσεων, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης της ομάδας.

→ Οι φαρμακοποιοί που κινητοποιήθηκαν πάνω στο θέμα αυτό είναι πολύ λίγοι και πρωτοπόροι, αλλά πολύ ενεργοί. Αποδέχονται την ιδέα να είναι πολύ ρεαλιστές και να βαδίζουν βήμα προς βήμα.

→ Οι προσδοκίες των καταναλωτών είναι υψηλές και δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη συνοχή των ενεργειών μιας εταιρείας ικανής να τις εξηγήσει, με πλήρη διαφάνεια.

Οι πιο κοινές δράσεις των φαρμακείων

Τα φαρμακεία που συμμετέχουν σε μια προσέγγιση βιώσιμης ανάπτυξης φροντίζουν κυρίως:

Το περιβάλλον: ταξινομούν, ανακυκλώνουν τα απορρίμματα, ενώ εκπαιδεύουν τους πελάτες σχετικά με την ανακύκλωση, ομαδοποιούν τις παραγγελίες τους μαζί,για να αποφύγουν τα πολλά κενά κουτιά... Στόχος: περιορισμός της επίδρασης άνθρακα!

Την κοινωνία: προωθούν βιολογικά, ηθικά, τοπικά, πιστοποιημένα, εμπορικά σήματα, διαφανή στη σύνθεση και τη συσκευασία τους. Στόχος: να μπορείς να εξηγήσεις γιατί είναι καλύτερο, ακόμα και όταν δεν είναι τέλειο!

Την ομάδα εργασίας τους: συνδυάζουν τις ώρες εργασίας για να αποφύγουν πολλές μετακινήσεις του προσωπικού κατά τη διάρκεια της ημέρας, και εκπαιδεύουν τους υπαλλήλους τους στην αειφόρο ανάπτυξη... Στόχος: η βελτίωση της ποιότητας ζωής στην εργασία!

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων