fbpx

Η Κατηγορία των Προϊόντων για το Αδυνάτισμα Κερδίζει Βάρος

Μετά από μερικά χαοτικά χρόνια, τα προϊόντα για το αδυνάτισμα φαίνεται να κερδίζουν έδαφος αφενός λόγω κυκλοφορίας καινοτόμων προϊόντων, αφετέρου λόγω της έντονης διαφήμισης.

Πρόκειται για μια κατηγορία με υψηλή προστιθέμενη αξία, η οποία εξακολουθεί να προσφέρει μεγάλες προοπτικές.

Σε ένα περιβάλλον όπου το υπερβολικό βάρος κερδίζει έδαφος, τα προϊόντα αδυνατίσματος αγωνίζονται να απογειωθούν.

Η Κατηγορία των Προϊόντων για το Αδυνάτισμα Κερδίζει Βάρος.

Η αγορά των προϊόντων αδυνατίσματος (διαιτητικά προϊόντα, συμπληρώματα διατροφής, κρέμες κατά της κυτταρίτιδας…) φαίνεται από το 2021 να επιστρέφει σε μια αποδεκτή ταχύτητα πλεύσης.

Μετά την έκρηξη των συμπληρωμάτων διατροφής για το αδυνάτισμα μεταξύ 2010 και 2014, η κατηγορία είχε υποσκελιστεί από άλλες κατηγορίες όπως ο ύπνος, η πέψη, οι αρθρώσεις… οι οποίες έχουν αναπτυχθεί έντονα.

Η αγορά ήταν σε ελεύθερη πτώση σε πολλά φαρμακεία τα τελευταία 3 χρόνια, έτσι ώστε οι φαρμακοποιοί δεν επένδυαν πολύ σε αυτή την κατηγορία.

Βέβαια, συνεργεί και η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών που θεωρείται απογοητευτική.

Σήμερα, διαφαίνεται δειλά δειλά μια τάση ανάπτυξης.

Αλλά η ελπίδα υπάρχει!

Τα προϊόντα συνδέονται με την εποχικότητα και η πιο ευνοϊκή περίοδος για αγορές είναι μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου.

Καθοδηγούμενοι από μία πιο ρεαλιστική υπόσχεση αποτελέσματος, οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να τα αγοράσουν.

Η μέση τιμή ενός συμπληρώματος διατροφής για το αδυνάτισμα φτάνει τα €20.

Οι συνήθεις μορφές τους, εκτός από τις κρέμες για κυτταρίτιδα, είναι κάψουλες ή δισκία αλλά και πόσιμα διαλύματα, ενώ παράλληλα, αναπτύσσονται και άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως το τσάι βοτάνων.

Οι εταιρείες προσφέρουν νέα, πιο εξελιγμένα και αξιόπιστα προϊόντα, για να διευκολύνουν τους καταναλωτές να επιλέξουν.

Η αγορά αυτή χρειάζεται ιδιαίτερα την υποστήριξη της ομάδας του φαρμακείου, για να αντιμετωπίσουν έναν όλο και πιο έντονο ανταγωνισμό από τα eshops.

Ως αποτέλεσμα, ορισμένες εταιρείες φροντίζουν την εκπαίδευση των φαρμακοποιών από ειδικούς διαιτολόγους.

Το να θέσουν τις σωστές ερωτήσεις στον πελάτη για να δώσουν την καλύτερη συμβουλή, είναι ένα θέμα που οι εταιρείες οφείλουν να εκπαιδεύσουν τον φαρμακοποιό και την ομάδα του.

ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ, για καλύτερες πωλήσεις

Η καινοτομία, οι επενδύσεις στα μέσα ενημέρωσης, το αστείρευτο ενδιαφέρον των καταναλωτών για απώλεια βάρους… όλα τα στοιχεία είναι εδώ για να κάνουν την αγορά για το αδυνάτισμα να έχει μια διαρκή δυναμική.

Ένα πεδίο βελτίωσης παραμένει ωστόσο το merchandising και οι προσφορές.

Οι εταιρείες αναπτύσσουν πολλούς κωδικούς για να διατηρούν την ορατότητα τους στα ράφια.

Η αγορά αντιδρά πολύ έντονα στην επικοινωνία, αλλά και στη προβολή στα σημεία πώλησης: δείκτες ραφιών, βιτρίνα, προωθητικά υλικά.

Η προβολή αυτή είναι αναγκαία να γίνει στην καρδιά της εποχικότητας, από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο.

Ο στόχος του φαρμακοποιού πρέπει να είναι η διευκόλυνση της πρόσβασης του καταναλωτή στο προϊόν και η διατήρηση μιας περιορισμένης ποικιλίας με ανταγωνιστικές τιμές προς όφελος του αγοραστή.

Μόνο έτσι θα μπορέσει να έχει την επιθυμητή ανακύκλωση του εμπορεύματος και τα καλύτερα περιθώρια κέρδους.

Οι δεσμευτές λίπους και ζάχαρης, με τις ολοένα και πιο αποτελεσματικές υποσχέσεις τους, προσελκύουν περισσότερο τους καταναλωτές.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ: Οι υποσχέσεις που λειτουργούν

Η γκάμα των συμπληρωμάτων διατροφής για αδυνάτισμα φαίνεται σήμερα να είναι πιο ξεκάθαρη και βασίζεται στις εξής μεγάλες οικογένειες:

Οι δεσμευτές λίπους και ζάχαρης, με τις ολοένα και πιο αποτελεσματικές υποσχέσεις τους, προσελκύουν περισσότερο τους καταναλωτές.

Στη συνέχεια, έρχονται τα αποσυμφορητικά και διουρητικά.

Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει τα από του στόματος προϊόντα για την κυτταρίτιδα (κατά της κατακράτησης υγρών) και ακόμη και τα προϊόντα για βαριά πόδια.

Τα προϊόντα που διευκολύνουν την καύση του λίπους είναι επίσης σε άνοδο, με σαφείς στόχους για την απώλεια βάρους.

Τέλος, έρχονται τα προϊόντα με πιο στοχοθετημένες υποσχέσεις, όπως αυτά για επίπεδη κοιλιά, αυτά που μειώνουν την όρεξη καθώς και οι τοπικές κρέμες για την κυτταρίτιδα, κατηγορίες που βρίσκονται σε πτώση.

ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ βοηθούν στην απώλεια βάρους;

Η αγκινάρα, το γκουαράνα, το πράσινο τσάι, η κετόνη βατόμουρου, τα στελέχη σταφυλιών... είναι συστατικά που προβάλλονται όσο και τα προϊόντα της παραδοσιακής βοτανοθεραπείας, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές αναζητούν περισσότερο φυσικά προϊόντα.

Επιπλέον και το konjac χρησιμοποιείται στις φόρμουλες. Αυτό το φυτό, που λειτουργεί σαν σφουγγάρι στο στομάχι, χρησιμοποιείται σε πολλά προϊόντα που μειώνουν την όρεξη.

Βέβαια, στο αδυνάτισμα, το κύριο κριτήριο παραμένει η αποτελεσματικότητα.

Σύγχρονα δεδομένα

Έρευνες που έγιναν στο εξωτερικό δείχνουν ότι οι ασθενείς που θέλουν να αδυνατίσουν απευθύνονται κυρίως στον διαιτολόγο τους και ένα μικρό ποσοστό μόνο στον φαρμακοποιό τους, ενώ λαμβάνουν πληροφορίες πρώτα από το διαδίκτυο.

Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που ανησυχούν περισσότερο για τη γραμμή τους είναι, μεταξύ 18 και 30 ετών.

Για να χάσουν βάρος πριν από το καλοκαίρι, οι πελάτες καταφεύγουν κυρίως σε προϊόντα δέσμευσης λίπους και αποσυμφόρησης, ενώ στο μεγαλύτερο ποσοστό τους προτιμούν τη σωματική άσκηση.

Τι μπορούμε να συμπεράνουμε από αυτά; Ενώ το αδυνάτισμα παραμένει ένα όνειρο… οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν δυσκολία να εμπιστευτούν τα προϊόντα αδυνατίσματος!

Αποτοξίνωση, Η ΝΕΑ ΤΑΣΗ

Αυτή η νέα άποψη του ευ ζην γίνεται αισθητή σε όλες τις ηλικίες και είναι πραγματικά σύμπτωμα της καταναλωτικής μας κοινωνίας.

Να σημειώσουμε εδώ, ότι η αποτοξίνωση του οργανισμού αποτελεί μέρος μιας παγκόσμιας τάσης κατανάλωσης.

Η αποτοξίνωση γίνεται όλο και περισσότερο μια ρουτίνα που αναζητείται πιο πολύ από το αδυνάτισμα, για την απομάκρυνση των τοξινών, την υποστήριξη του ήπατος και την υποβοήθηση της πέψης.

ΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΣΕ ΦΑΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ!

Η αγορά αδυνατίσματος, όπως προϊόντα δίαιτας, συμπληρώματα διατροφής, φαρμακευτικά προϊόντα, καλλυντικά, υπηρεσίες για το αδυνάτισμα, διαδικτυακές υπηρεσίες παρακολούθησης και coaching για το αδυνάτισμα, ψηφιακά συνδεόμενες συσκευές που κάνουν λιπομέτρηση και μετράνε την κατανάλωση θερμίδων καθώς και συναφή αντικείμενα που σχετίζονται με την απώλεια βάρους, φαίνονται να έχουν προοπτικές για το μέλλον.

Οι εταιρείες θα πρέπει να δημιουργήσουν νέα μοντέλα ολιστικής φροντίδας αδυνατίσματος που θα συνδυάζουν διατροφή, σωματική άσκηση και ευεξία.

Ο πραγματικός αντίκτυπος της διαφήμισης

Τα προϊόντα για το αδυνάτισμα ανταποκρίνονται καλά στη διαφήμιση.

Η ισχυρή παρουσία τους στα μέσα ενημέρωσης: τηλεόραση, αφίσες, τύπος, ραδιόφωνο... καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αποτελεί ένα πλεονέκτημα για τους φαρμακοποιούς.

Βέβαια, όλοι συμφωνούν ότι είναι απαραίτητο να στηρίξουμε τον καταναλωτή σε μια ολοκληρωμένη φροντίδα για την απώλεια βάρους, που εκτός από τη λήψη κάποιου προϊόντος, πρέπει να συνδέεται και με έναν προσαρμοσμένο τρόπο ζωής (διατροφή και άσκηση).

Και οι εταιρείες πρέπει να προσαρμόζουν την επικοινωνία τους σε αυτόν τον τομέα. Δεν υπάρχουν πλέον φανταστικές υπερ-υποσχέσεις!

Το αδυνάτισμα στον ψηφιακό κόσμο

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η αγορά πρέπει να εφαρμόσει το online coaching για να ξαναβρεί τον δρόμο της.

Οι εταιρείες θα πρέπει να δημιουργήσουν νέα μοντέλα ολιστικής φροντίδας αδυνατίσματος που θα συνδυάζουν διατροφή, σωματική άσκηση και ευεξία.

Και τα παραδοσιακά δίκτυα, όπως τα φαρμακεία, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν έναν υπερβολικά ενημερωμένο καταναλωτή, ο οποίος είναι όλο και περισσότερο μέλος της κοινωνικών δικτύων.

Μόνο έτσι, οι αγορές αδυνατίσματος θα πάρουν τη πάνω βόλτα, γιατί ακόμη και οι καινοτομίες που υποστηρίζουν τις πωλήσεις δεν είναι πλέον αρκετές.

Εξατομικευμένη online παρακολούθηση

Το 2021, προβλέπονται υποτονικές πωλήσεις για καλλυντικά κατά του τοπικού πάχους και μια ελαφρά αύξηση για τα διαιτητικά προϊόντα αδυνατίσματος και τα συμπληρώματα διατροφής.

Αλλά, πάνω απ’ όλα, το online coaching αδυνατίσματος και οι ψηφιακές εφαρμογές που απορρέουν από αυτό, έχουν ένα λαμπρό μέλλον μπροστά τους.

Και οι νεοφερμένοι στην ψηφιακή μέθοδο αδυνατίσματος κερδίζουν έδαφος.

Η καθημερινή παρακολούθηση είναι πολύ σημαντική και γίνεται όλο και περισσότερο ψηφιακή.

Έτσι, ορισμένες μάρκες στο εξωτερικό και σύντομα πιστεύω και στην Ελλάδα, έχουν δημιουργήσει μια υπηρεσία online coaching, κτίζοντας ένα club αδυνατίσματος.

Αυτό το πρόγραμμα, που έχει μια συνδρομή, επιτρέπει στα μέλη να το παρακολουθήσουν εξατομικευμένα για 30 ημέρες, κατά τη διάρκεια του οποίου παρέχονται πολλές συμβουλές για την ενίσχυση των αποτελεσμάτων των τοπικών και από του στόματος θεραπειών.

Δίδονται διατροφικές πληροφορίες, συνταγές, ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης, τεχνικές μασάζ, καθημερινές συμβουλές... καθώς η θεραπεία εξελίσσεται.

Τα μέλη του club έχουν επίσης πρόσβαση σε μια προσωπική περιοχή, επιτρέποντάς τους να παρακολουθούν τακτικά την εξέλιξη της σιλουέτας τους, η οποία παραμένει αναμφισβήτητα η καλύτερη πηγή κινήτρων.

Αυτή η ψηφιακή ενέργεια είναι ένα πρώτο βήμα και υπάρχουν και άλλα εργαλεία ανάπτυξης για την αύξηση της αφοσίωσης και της αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές μέσω περιεχομένου βίντεο, συζητήσεων, εφαρμογών στο smartphone κ.λπ.

Η υπηρεσία αυτή φαίνεται να είναι μια πολλά υποσχόμενη λύση για την αγορά της κατηγορίας και το αδυνάτισμα καλείται όσο το δυνατόν πιο κοντά στους καταναλωτές μέσω διαδικτύου.

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω, δεν είναι εύκολο να αναβιώσει ξανά αυτή η κατηγορία στο φαρμακείο και σήμερα πρέπει και τα 2 μέρη, εταιρείες και φαρμακεία να προσπαθήσουν υπεύθυνα για να αναδείξουν το αδυνάτισμα σε αυτό το παραδοσιακό κανάλι.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων