fbpx

Βρεφικά Γάλατα - Εξέλιξη και Ανάπτυξη

Τακτικά συγκλονισμένη από κρίσεις ασφάλειας στην υγεία, η κατηγορία με τα βρεφικά γάλατα οφείλει να καθησυχάσει τους γονείς και ορισμένες μάρκες δείχνουν μια έντονη διάθεση γι’ αυτό.

Σε αυτό το πλαίσιο, το φαρμακείο ξεχωρίζει ως το πλέον δημοφιλές σημείο πώλησης για τις νέες μητέρες, οι οποίες ανησυχούν για τη διατροφή των μωρών τους.

Βρεφικά Γάλατα - Εξέλιξη και Ανάπτυξη.

Ο τομέας αυτός με τα βρεφικά γάλατα είχε την ατυχία να συγκλονίζεται τακτικά τα τελευταία χρόνια από σκάνδαλα υγείας.

Αυτά περιλαμβάνουν την περίπτωση κουτιών γάλακτος μολυσμένων με σαλμονέλα, που οδήγησαν στην ανάκληση χιλιάδων κουτιών, από τις αντίστοιχες εταιρείες.

Αυτά τα συμβάντα αποδυναμώνουν την κατηγορία αυτή και, πάνω απ' όλα, την εμπιστοσύνη των γονέων. Απαιτείται λοιπόν μεγάλη επαγρύπνηση.

Οι γονείς ζητούν όλο και περισσότερο διαβεβαιώσεις για την ποιότητα και την ασφάλειά τους, και οι μάρκες παίζουν την κάρτα της διαφάνειας.

Εκτός βέβαια από αυτή τη δυσπιστία, υπάρχει παράλληλα τα τελευταία χρόνια και μια σημαντική μείωση των γεννήσεων και ανάπτυξη του μητρικού θηλασμού.

Η κρίση υγείας που συνδέεται με την Covid-19 προκάλεσε επίσης ένα αντανακλαστικό αποθήκευσης από τους γονείς, ιδιαίτερα τον Μάρτιο και τον Απρίλιο ’20, όπου οι πωλήσεις της αγοράς αυξήθηκαν απότομα, τόσο στα φαρμακεία όσο και στα σούπερ μάρκετ, λόγω της ανησυχίας για πιθανή εξάντληση του γάλακτος για να ταΐσουν το παιδί τους.

Λογικά, τους επόμενους δύο μήνες σημειώθηκε πτώση στις αγορές που κάπως ομαλοποιήθηκε από τον Ιούλιο ’20.

Αλλά να μην ξεχνάμε και την αύξηση των αγορών που πραγματοποιήθηκαν από τον Μάρτιο και μετά μέσα από το διαδίκτυο από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία και στο Amazon.

Σαν αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, η αγορά φαρμακείων στα γάλατα 1ης βρεφικής ηλικίας και στις ειδικές φόρμουλες, σύμφωνα με στοιχεία της IQVIA, εμφανίζει μια μείωση της τάξης του -5.1% σε τεμάχια στο κυλιόμενο δωδεκάμηνο 9ος/19 - 9ος/20, σε σύγκριση με το προηγούμενο 12μηνο από 9ος/18 - 9ος/19 και έτσι από 1.468.000 τμχ, κατέβηκε στα 1.393.000 τμχ.

Κάπως μικρότερη ήταν και η πτώση σε αξίες στις ίδιες περιόδους, φθάνοντας στο -3,8% και από 17.870.000€ κατέβηκε στα 17.183.000€.

Βρεφικά Γάλατα - Εξέλιξη και Ανάπτυξη.

Το Φαρμακείο, το 1ο σημείο αγοράς

Μετά από χρόνια στασιμότητας και με έντονο ανταγωνισμό από σούπερ μάρκετ, οι πωλήσεις βρεφικών παρασκευασμάτων έχουν όλα τα ατού για να αναβιώσουν στα φαρμακεία.

Οι περισσότερες μητέρες αγοράζουν το γάλα 1ης βρεφικής ηλικία στα φαρμακεία, κάτι που εξηγείται από την ανάγκη, ιδιαίτερα των νεαρών μητέρων που αποκτούν για πρώτη φορά παιδί, να αναζητούν τη συμβουλή και τη διαβεβαίωση του φαρμακοποιού. Το φαρμακείο είναι επίσης ένα κατάστημα το οποίο επισκέπτονται συχνά και για άλλα χρήσιμα και απαραίτητα προϊόντα για το μωρό τους, ιδιαίτερα μέχρι να γίνει ενός έτους.

Αργότερα βέβαια, είναι πιο πρόθυμες να πάνε στα σούπερ μάρκετ.

Για τον λόγο αυτό, το φαρμακείο είναι το κυριότερο κανάλι αγοράς για τα βρεφικά γάλατα 1ης βρεφικής ηλικίας. Με μια ευρεία προσφορά, συνδυάζοντας κλασικές φόρμουλες με θεραπευτικές, το φαρμακείο καλύπτει όλες τις ανάγκες και διακρίνεται για την εικόνα του, όσον αφορά, τόσο την ποιότητα και ασφάλεια, όσο και την επιστημονική του εξειδίκευση.

Είναι ένα ελκυστικό δίκτυο που προσελκύει νέες μάρκες. Όσο για τις μάρκες που είναι επίσης παρούσες και στα σούπερ μάρκετ, διατηρούν την κατηγορία με τις ειδικές θεραπευτικές φόρμουλες στο φαρμακείο.

Φυσικά, οι πωλήσεις στα βρεφικά γάλατα στα φαρμακεία υποστηρίζονται κυρίως από συστάσεις και άλλων επαγγελματιών υγείας (παιδίατροι, μαίες κ.λπ.).

Μια αγορά σε κίνηση

Οι διάφορες κρίσεις υγείας που συγκλονίζουν τον τομέα, αναστατώνουν την αγορά και προκαλούν αναδιοργανώσεις στις μάρκες, οι οποίες επιστρέφουν σιγά σιγά σε μια πιο μικρή σειρά προϊόντων αλλά πιο ποιοτική.

Το επίπεδο ασφαλείας είναι στο μέγιστο των απαιτήσεων. Ορισμένες μάλιστα εγγυώνται αυτή την ασφάλεια, διεξάγοντας τον έλεγχο των προϊόντων τους, τουλάχιστον πέντε φορές περισσότερο από ό,τι απαιτείται από τους κανονισμούς.

Πλήρης προσφορά

Η προσέγγιση της φόρμουλας στο βρεφικό γάλα είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στη σύνθεση του μητρικού γάλακτος και αυτό αποτελεί μία πρόκληση που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν οι μάρκες της αγοράς.

Στόχος τους είναι να προσφέρουν σούπερ premium φόρμουλες, εμπλουτισμένες με μη μετουσιωμένη και λειτουργική λακτοφερίνη, μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο μητρικό γάλα.

Η λακτοφερίνη συμμετέχει στη δημιουργία ενός ισορροπημένου ανοσοποιητικού συστήματος και μικροβιώματος.

Αυτά τα γάλατα νέας γενιάς, αποδεικνύουν τη δράση τους με κλινικές μελέτες σε σημαντικές λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος, και ειδικότερα στη βρογχιολίτιδα.

Παράλληλα, το φαρμακείο διατηρεί το μονοπώλιο για τα ειδικά βρεφικά γάλατα, όπως για τα προβλήματα παλινδρόμησης, γάλα για πρόωρα μωρά, για αλλεργία στις πρωτεΐνες αγελαδινού γάλακτος, για κολικούς, διάρροια, οξεία διάρροια (από του στόματος υγρά επανυδάτωσης) και γάλακτος χωρίς λακτόζη.

Αυτές οι ειδικές φόρμουλες εξειδίκευσης, ενισχύουν την εικόνα της εμπειρογνωμοσύνης του φαρμακοποιού στα μάτια των γονέων.

Ακόμη και σε περίπτωση μικρών πεπτικών προβλημάτων κατά τον μητρικό θηλασμό, οι γονείς θα ζητήσουν ευχαρίστως τη συμβουλή του φαρμακοποιού, ειδικά επειδή το πολύ τεχνικό λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται από τα συγκεκριμένα ειδικά γάλατα μπορεί να χρειάζεται επεξήγηση.

Επιπλέον, αυτή η ειδική κατηγορία, η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό μερίδιο (περίπου 60% σε αξία) των βρεφικών ιδιοσκευασμάτων που πωλούνται στα φαρμακεία, είναι σε συνεχή ανάπτυξη.

Βιολογικά γάλατα, μία ασφαλής αξία.

Βιολογικά γάλατα, μία ασφαλής αξία

Εάν και τα βιολογικά προϊόντα είναι μια ισχυρή τάση σε όλες τις αγορές που αφορούν κυρίως τα τρόφιμα, η τρέχουσα ανάπτυξη βρεφικών παρασκευασμάτων με σφραγίδα βιολογικής πιστοποίησης συνδέεται εν μέρει με τα διάφορα σκάνδαλα υγείας που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Το φαινόμενο αυτό, το οποίο βρίσκεται στα βήματα της «πράσινης» επανάστασης στον τομέα των τροφίμων, φτάνει τώρα σε ασυναγώνιστες αναλογίες αύξησης, συγκριτικά με τις κλασικές τροφές, ιδιαίτερα στο φαρμακείο.

Η ανάπτυξη των βιολογικών προϊόντων στις βρεφικές τροφές δεν έχει φτάσει ακόμη στην ωριμότητά της και έχει δρόμο μπροστά της.

Αυτή η τάση για τα βιολογικά, οφείλεται σε μια βαθιά εντύπωση που καθιστά τη βιολογική προέλευση μια πρόσθετη διασφάλιση ποιότητας για πολλά προφίλ γονέων, είτε αυτοί οι ίδιοι καταναλώνουν βιολογικά προϊόντα, είτε για το παιδί τους.

Στη συνολική κατηγορία του βιολογικού γάλακτος, το 80% περίπου των πωλήσεων πραγματοποιείται σε σούπερ μάρκετ και το 20% στα φαρμακεία, αλλά είναι κυρίως το φαρμακείο που ωφελείται περισσότερο από την ανάπτυξη του τομέα.

Η τάση vegan

Λαμβάνοντας υπόψη το κίνημα vegan, η προσφορά βρεφικών παρασκευασμάτων με βάση το ρύζι και τη σόγια αυξάνεται.

Οι γονείς τα χρησιμοποιούν σε περίπτωση αλλεργίας ή δυσανεξίας στο αγελαδινό γάλα του μωρού τους ή κατόπιν προσωπικής επιλογής.

Έτσι, το τμήμα των προϊόντων με βάση το ρύζι και τη σόγια αποτελεί μια τάση.

Η συμβουλή του φαρμακοποιού

Τα γάλατα 1ης βρεφικής ηλικίας και τα ειδικά γάλατα, κυρίως τα αντι-αλλεργικά, αποτελούν το πλεονέκτημα του φαρμακείου.

Σε ένα πλαίσιο κρίσης ασφάλειας, η υποστήριξη των φαρμακοποιών έχει γίνει βασική.

Η πώληση βρεφικού γάλακτος αντιπροσωπεύει, κατά μέσο όρο, περίπου το 2% του κύκλου εργασιών ενός φαρμακείου και ο φαρμακοποιός συμμετέχει στην απόφαση αγοράς, ως σύμβουλος, σε 4 από τις 10 περιπτώσεις.

Επικοινωνία

Σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό πλαίσιο, οι μάρκες, για να προσελκύσουν τις μητέρες που αποτελούν τον κοινό στόχο αυτής της κατηγορίας, χρησιμοποιούν κυρίως την τηλεόραση και τα ψηφιακά μέσα.

Η ψηφιακή διαφήμιση (banner στα websites, διαδικτυακό ενημερωτικό περιεχόμενο, βίντεο…), χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για να προσεγγίσει τους νέους γονείς που είναι λάτρεις του διαδικτύου, μέσω εξαιρετικά στοχευμένων μηνυμάτων, αλλά και η μικρή οθόνη για να υποστηρίξει τη φήμη των μαρκών.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων