fbpx

Εστίαση στους Αθλητές

Ο αθλητισμός είναι στη μόδα. Οι περισσότερες γνωστές μάρκες έχουν αναπτύξει και μια σειρά αθλητικών ειδών.

Ωστόσο, όσον αφορά την υγιεινή και τη διατροφή των ατόμων που αθλούνται, η πρόταση πρέπει να γίνεται από κάποιον ειδικό, και σ΄ αυτόν τον τομέα πολλά μένουν να γίνουν ακόμη.

Τα σπορ και η άθληση ενδιαφέρoυν όλους, όλες τις ηλικιακές ομάδες και τις κοινωνικές τάξεις.

Τα σπορ και η άθληση ενδιαφέρoυν όλους, όλες τις ηλικιακές ομάδες και τις κοινωνικές τάξεις.

Σήμερα, το 1/3 των ανθρώπων ασκεί κάποια σωματική δραστηριότητα, αλλά και ο αριθμός των αθλητών αυξάνεται σταθερά τα τελευταία δέκα χρόνια.

Το 30% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν συμμετάσχει σε κάποιον αγώνα τρεξίματος ή κολύμβησης, τουλάχιστον μία φορά.

Η γυμναστική, τα θαλάσσια σπορ και η ποδηλασία, είναι επίσης ευρέως διαδεδομένα.

Τα μισά άτομα που ασχολούνται με σπορ, εξασκούν την αγαπημένη τους πρακτική δύο ή περισσότερες φορές την εβδομάδα.

Εν ολίγοις, οι νέες γενιές έχουν μια διάθεση για τον αθλητισμό, ακόμα και αν αυτή μειώνεται σαφώς μετά τα 40 έτη.

Έχουν συνειδητοποιήσει ότι η σωματική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για την υγεία και έτσι βλέπουμε ακόμη και ηλικιωμένα άτομα να ασχολούνται με κάποιο άθλημα ή σωματική άσκηση.

Όσον αφορά τα διαιτητικά προϊόντα για τους αθλητές, η τρέχουσα προσφορά στα καταστήματα αθλητικών ειδών παραμένει αναμφίβολα ακόμα φτωχή ή σχεδόν ανύπαρκτη, διότι αυτοί οι διανομείς έχουν μέχρι στιγμής «ξεχάσει» την πρόταση διατροφής και φροντίδας για τους πελάτες τους.

Δικαιολογημένη βέβαια αυτή η απουσία, από το γεγονός ότι τα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ για τα σπορ, απορροφούν όλο και περισσότερο χώρο και ότι, όπως απαιτεί η κύρια δραστηριότητα τους, αυτό αποτελεί προτεραιότητα γι’ αυτούς.

Εξάλλου θα σκεφτεί κανείς ότι μέσα σε αυτά τα καταστήματα δεν υπάρχει κάποιος ειδικός για συμβουλές στη διατροφή και σε θέματα υγείας σχετικά με τον αθλητισμό.

Στοιχεία για προβληματισμό!

Γιατί λοιπόν τα φαρμακεία να μην μπουν δυναμικά σε αυτή την κατηγορία προϊόντων για την υγιεινή και τη διατροφή των αθλητών και γενικά των ατόμων που αθλούνται;

Έχουν όμως την απαραίτητη επιστημονική κατάρτιση για αυτόν τον τύπο θεραπευτικής αγωγής;

Πολύ εύκολο να την αποκτήσουν, διότι οι φαρμακοποιοί συμμετέχουν όλο και περισσότερο στην πρόληψη.

Θέλουμε να κτίσουμε συνείδηση στους αθλητές, να γνωρίζουν ότι ο φαρμακοποιός είναι εκεί για να τους συμβουλεύσει και να προτείνει λύσεις για όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σχετικά με τη διατροφή και την υγεία τους.

Γιατί λοιπόν να μην τους δούμε να εξειδικεύονται στην επιστημονική γνώση και σε αυτή την κατηγορία προϊόντων;

Οι εταιρείες που διαθέτουν στο πορτοφόλιο τους τέτοιου είδους προϊόντα για τα φαρμακεία, είναι πρόθυμες να αναλάβουν δράση!

Φυσικά δεν προτείνουμε να μετατρέψουμε τον χώρο του φαρμακοπωλείου σε αθλητικό χώρο.

Απλά θέλουμε να δημιουργηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης του φαρμακοποιού με αυτό το κοινό.

Βέβαια, σήμερα η προσέγγιση αυτή αντιμετωπίζεται από τους περισσότερους με κάποια απροθυμία, αλλά υπάρχουν φαρμακεία που επιθυμούν να αναπτύξουν ένα αθλητικό τμήμα με συμπληρώματα διατροφής και προϊόντα υγείας για αυτό το κοινό.

Αυτό είναι μια καλή ιδέα, γιατί αντιστοιχεί στο μήνυμα που προσπαθούμε να περάσουμε στους πελάτες μας, εξηγώντας ότι ένας υγιεινός τρόπος ζωής περνάει από τον αθλητισμό και την άσκηση.

Τα καταστήματα αθλητικών ειδών δίνουν ιδιαίτερη σημασία σε αυτό το μήνυμα δημιουργώντας πιστούς πελάτες… γιατί όχι λοιπόν και τα φαρμακεία;

Θέλουμε να κτίσουμε συνείδηση στους αθλητές, να γνωρίζουν ότι ο φαρμακοποιός είναι εκεί για να τους συμβουλεύσει και να προτείνει λύσεις για όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σχετικά με τη διατροφή και την υγεία τους.

Με άλλα λόγια, οι περισσότεροι φαρμακοποιοί, και ιδιαίτερα οι νέοι και αυτοί που αθλούνται, βλέπουν την ανάγκη να τολμήσουν να στήσουν ένα τμήμα για αυτή την πελατεία.

Μια αγορά που ανοίγει

Οι αθλητές και γενικά τα άτομα που ασκούνται, ξοδεύουν σημαντικά ποσά για ρούχα και αξεσουάρ (σκι, χιονοπέδιλα κ.λπ.) για το αγαπημένο τους άθλημα, και εκεί επικεντρώνεται η κύρια επικοινωνία και προβολή των μαρκών και διανομέων.

Και θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλές προοπτικές ανάπτυξης για τους τολμηρούς, ακόμη και για τους... φαρμακοποιούς.

Ορισμένα φαρμακεία, ωστόσο, κατανοούν το ενδιαφέρον αυτού του αντικειμένου, χωρίς όμως να είναι σε θέση (από θέμα χώρου αλλά και επένδυσης) να ενσωματώσουν ένα ευρύ εξειδικευμένο τμήμα στη διατροφή των αθλητών (ειδικά σε πρωτεΐνες, για απόκτηση μυϊκής μάζας).

Οι πελάτες είναι συνήθως τακτικοί και αυτός ο τύπος αθλητικής πελατείας είναι πολύ απαιτητικός.

Ως εκ τούτου, οφείλουν να προσφέρουν ευρεία επιλογή και να μην είναι ποτέ εκτός στοκ, για να ανταποκριθούν στις διαφορετικές προσδοκίες του πελατολογίου, από την οικογένεια που κάνουν μια απλή άσκηση, έως τον επιμελή αθλητή που συμμετέχει σε αγώνες.

Οι καιροί αλλάζουν γρήγορα

Οι απαιτήσεις των καταναλωτών, εντούτοις, δεν ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό στην πραγματική προσφορά των μαρκών που είναι εξειδικευμένες στα αθλητικά είδη, και τα οποία γεμίζουν τους χώρους των καταστημάτων σε βάρος των εξειδικευμένων αγορών. Αλλά οι καιροί μπορεί να αλλάξουν... και πολύ γρήγορα.

Οι αθλητές θέλουν να αναγνωριστούν σαν μια ξεχωριστή κατηγορία στην κοινωνία μας και θέλουν να έχουν τη δική τους φροντίδα, ειδικά για την υγεία και τη διατροφή τους.

Εκτός αυτού, ο δρομέας δεν είναι ο πεζοπόρος. Ο κάθε ένας έχει διαφορετικές ανάγκες και όλοι θέλουν το προϊόν που τους ταιριάζει.

Είναι σαφές ότι ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε!

Μπορείτε για παράδειγμα, να αναπτύξετε κάποιο τμήμα στο φαρμακείο σας που να αποτελείται από συμπληρώματα διατροφής και προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, μπάρες δημητριακών, θερμαντικές κρέμες και ορθοπεδικά αξεσουάρ.

Αν μάλιστα τα συνδυάσετε με την εξειδικευμένη επιστημονική σας συμβουλή, θα διαπιστώσετε θεαματικά αποτελέσματα μέσα σε λίγους μήνες.

Εταιρεία και φαρμακοποιός: μια νικήτρια ομάδα

Οι φαρμακοποιοί που ενδιαφέρονται για τον αθλητισμό είναι συχνά παθιασμένοι και έχουν επενδύσει σε ένα εξειδικευμένο αθλητικό τμήμα ακόμη και με την υποστήριξη τοπικών φυσιοθεραπευτών και αθλιάτρων.

Τα προϊόντα προβάλλονται σε ειδικά ράφια και το φαρμακείο ενημερώνει με όλα τα μέσα που διαθέτει τους πελάτες του για αυτό το τμήμα.

Από την άλλη, οι εταιρείες που διαθέτουν τέτοιου είδους προϊόντα για τα φαρμακεία, μπορούν να βοηθήσουν όχι μόνο στην επιμόρφωση της ομάδας, αλλά κυρίως στη προβολή και τη διοργάνωση events στο φαρμακείο.

Η ανάπτυξη μιας πελατείας αθλητών απαιτεί χρόνο, επειδή τα ερωτήματα και οι ανάγκες τους είναι πολλές και η προσφορά πρέπει να προσαρμοστεί.

Κερδίστε τη μάχη της εικόνας

Το να επενδύστε σε ένα τμήμα με προϊόντα για αθλητές μπορεί να ανανεώσει την εικόνα του φαρμακείου σας.

Με ειδικές προβολές και στο φυσικό σημείο αλλά και στα ψηφιακά μέσα, κυρίως στα social media, οι φαρμακοποιοί έχουν πραγματικό ενδιαφέρον να το τολμήσουν, επειδή πολλοί αθλητές δεν σκέφτονται να πάνε στο φαρμακείο για τέτοιου είδους ανάγκες τους.

Συνήθως καλύπτονται από τα γυμναστήρια και το internet. Ωστόσο, ο φαρμακοποιός έχει τη νομιμότητα της επιστήμης του για να ενισχύσει τις δεξιότητες επικοινωνίας του απέναντι σε αυτό το κοινό.

Τι μπορείτε να κάνετε για αυτό;

Οργανώστε για παράδειγμα μια αθλητική εκδήλωση μια Κυριακή για τους πελάτες της γειτονιάς σας.

Αυτό δίνει μια θετική εικόνα του φαρμακείου, η οποία δείχνει την εξειδίκευσή του στον αθλητισμό με πρωτότυπο τρόπο.

Δείχνει μια δυναμική εικόνα και ότι η γνώση σας εκτείνεται πέρα ​​από το φάρμακο.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.