fbpx

Προϊόντα και Αξεσουάρ για Κατοικίδια - Πώς να Αναπτύξετε την Κατηγορία

Η αγορά των κτηνιατρικών, μοιάζει σαν μαύρο πρόβατο για τους φαρμακοποιούς.

Εντούτοις, η επένδυση σε αυτόν τον τομέα μπορεί να προβεί ενδιαφέρουσα κάτω από ορισμένες συνθήκες.

Προϊόντα και Αξεσουάρ για Κατοικίδια - Πώς να Αναπτύξετε την Κατηγορία.

Η διάθεση κτηνιατρικών φαρμάκων απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις αντίστοιχα με τη διάθεση φαρμάκων για ανθρώπινη χρήση και εδώ είναι που θα πρέπει να μεριμνήσει η πολιτεία για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, γιατί ο φαρμακοποιός δεν έχει μόνο το δικαίωμα, αλλά και την υποχρέωση να εξασφαλίσει τη σωστή χρήση των κτηνιατρικών φαρμάκων.

Σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον αγοράς που σχεδόν μονοπωλείται από τα κτηνιατρικά ιατρεία και τα pet shops, το φαρμακείο έχει τα πλεονεκτήματά του στην κατηγορία των κτηνιατρικών.

Η εύκολη προσβασιμότητα σε κάθε γειτονιά, η προσφορά της συμβουλής και η υπάρχουσα σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες του, αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της κατηγορίας της φροντίδας των ζώων συντροφιάς.

Αν εξαιρέσουμε το καθαρά κτηνιατρικό φάρμακο που συνήθως ενδιαφέρει πιο πολύ τα φαρμακεία που υπάρχουν σε αγροτικές περιοχές και αφορά τα ζώα εκτροφής, το φαρμακείο των αστικών κέντρων μπορεί κάλλιστα να αναπτύξει προϊόντα φροντίδας για τα ζώα συντροφιάς, όπως αντιπαρασιτικά (εξωτερικής χρήσης ή από του στόματος), ειδική διατροφή για παθολογίες όπως ο διαβήτης και η υπέρταση, προϊόντα καλλωπισμού, συμπληρώματα διατροφής και αξεσουάρ.

Αν σκεφτούμε ότι ένας στους τρείς πελάτες μας έχει ένα κατοικίδιο, γιατί πράγματι να μην ενδιαφερθούμε για την αγορά αυτή και να προβάλουμε τις παραπάνω κατηγορίες;

Όσο για την επιλογή της μάρκας, το κριτήριο εκτός από την αξιοπιστία πρέπει να είναι και το περιθώριο κέρδους, για να μπορούμε να προτείνουμε στους πελάτες μας προϊόντα σε πιο ανταγωνιστικές τιμές από το pet shop ή ένα κτηνιατρείο που είναι στη γειτονιά μας.

Οι συμβουλές μας για την ανάπτυξη της κατηγορίας

- Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αφιερώσουμε ένα ειδικό ράφι ή ένα ειδικό σταντ με τα προϊόντα αυτά και κυρίως να ενημερώσουμε την πελατεία μας με όλα τα μέσα που διαθέτουμε.

Διαβάζοντας τα παραπάνω θα αναρωτηθεί κανείς:

Πώς θα στοκάρει συσκευασίες τροφών που είναι ογκώδεις, όταν το φαρμακείο δεν διαθέτει παρά έναν μικρό χώρο στο φαρμακοπωλείο;

Η λύση μπορεί να είναι να επικεντρωθεί σε μικρές συσκευασίες μόνο για μικρά ζώα, όπως οι γάτες και τα μικρά σκυλάκια.

Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα τμήμα ειδικό, μία ραφιέρα ή έστω δυο-τρία ράφια ή ακόμη και ένα όρθιο σταντ εδάφους ή μια μικρή γόνδολα προβολής, αποτελούν μία λύση.

Η ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας απαιτεί ενημέρωση και συμβουλές με στόχο τη βελτίωση της άνεσης του ζώου και προϋποθέτει μία βασική γνώση πάνω στη φυσιολογία, τις συνήθειες και τις συχνές παθολογίες των μικρών ζώων συντροφιάς.

- Μπορείτε να εμπλουτίσετε τη γκάμα σας με προϊόντα για τον καθαρισμό των ματιών και των αυτιών, των δοντιών, σαμπουάν και ειδικές βούρτσες για την περιποίηση του τριχώματος. Σκεφτείτε επίσης συμπληρώματα διατροφής με βιταμίνες, μέταλλα και προβιοτικά που μπορούν να ενισχύσουν τη διατροφή, να καταπολεμήσουν την τριχόπτωση και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του ζώου.

Επίσης, ορισμένα συμπληρώματα διατροφής που προορίζονται για ανθρώπινη χρήση, μπορούν να βοηθήσουν σε μικρότερες δόσεις σε προβλήματα αρθρώσεων ή ηπατικά.

- Η ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας απαιτεί ενημέρωση και συμβουλές με στόχο τη βελτίωση της άνεσης του ζώου και προϋποθέτει μία βασική γνώση πάνω στη φυσιολογία, τις συνήθειες και τις συχνές παθολογίες των μικρών ζώων συντροφιάς.

- Ένα άλλο σημείο που πρέπει να προσέξετε είναι το θέμα των τιμών.

Πολλοί πελάτες σας όταν επισκέπτονται ένα pet shop, ξοδεύουν συνήθως αρκετά χρήματα σε προϊόντα εκτός της τροφής.

Αυτά λοιπόν τα προϊόντα είναι μία ευκαιρία για το φαρμακείο, αν φυσικά μπορεί να έχει ανταγωνιστικές τιμές, για να προσελκύσει και να κάνει δική του αυτή την πελατεία.

Ενημερώστε τους πελάτες σας λοιπόν ότι στο φαρμακείο σας μπορούν να βρουν όλα αυτά τα προϊόντα για την περιποίηση και τη φροντίδα για τα αγαπημένα τους ζωάκια.

- Επίσης, να γνωρίζουμε ότι ο μεγάλος τζίρος θα έρθει κυρίως από τα αντιπαρασιτικά και τα συμπληρώματα διατροφής.

Έτσι μπορείτε να κάνετε και ιδιαίτερες προσφορές την περίοδο της άνοιξης και του καλοκαιριού στα αντιπαρασιτικά, προσφέροντας ή μία μικρή έκπτωση ή ένα kit προϊόντων σε μία ιδιαίτερη τιμή:

Αντιπαρασιτικό εξωτερικής χρήσης μαζί με αντιπαρασιτικό εσωτερικής χρήσης και ένα συμπλήρωμα διατροφής, και να εκθέσετε αυτό το kit προσφοράς επάνω στον πάγκο εξυπηρέτησης.

Οι κάτοχοι των ζώων συντροφιάς έχουν μία έντονη διάθεση να φροντίσουν ιδιαίτερα το μικρό τους ζωάκι σαν ένα μέλος της οικογένειας.

Σαν αποτέλεσμα αυτής της τάσης η προσφορά του φαρμακείου στη φροντίδα των μικρών ζώων αποτελεί πραγματικά έναν μοχλό ανάπτυξης της αγοράς του.

 

Εκείνο που χρειάζεται να κάνει ο φαρμακοποιός, αν τελικά πάρει την απόφαση να αναπτύξει αυτήν την κατηγορία, είναι να της δώσει χώρο για προβολή, να επικοινωνήσει αυτήν την καινοτομία στο πελατολόγιό του και να έχει ανταγωνιστικές τιμές από τα pet shops.

Αν και το φαρμακείο στην Ελλάδα δεν είναι τόσο συνειδητοποιημένο για την ανάπτυξη αυτής της αγοράς, οι εμπειρίες συνάδελφων του εξωτερικού είναι πολύ ενθαρρυντικές.

Τα ενδιαφέροντα περιθώρια κέρδους που φθάνουν μέχρι 40%, σε συνδυασμό με την υπάρχουσα ανάγκη των πελατών μας που έχουν κατοικίδια και επισκέπτονται συχνά το φαρμακείο, αποτελούν ενθαρρυντικά στοιχεία για να επενδύσει κάποιος σε αυτή την κατηγορία.

Η σωστή επιλογή των μαρκών, η ενημέρωση και η προβολή των προϊόντων στο χώρο είναι η κατάλληλη συνταγή της επιτυχίας.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.