fbpx

E-shop Φαρμακείου - Είναι Μία Επιχειρηματική Ευκαιρία;

Παράλληλα με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται από αρκετά φαρμακεία, οι διαδικτυακές πωλήσεις ενισχύθηκαν σημαντικά, λόγω της πανδημίας της Covid-19 και τα περιοριστικά μέτρα που υπήρξαν.

Οι αγορές στο διαδίκτυο αυξήθηκαν εντυπωσιακά, προσφέροντας οικονομική διέξοδο στους φαρμακοποιούς και λύση στους καταναλωτές για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

E-shop Φαρμακείου - Επιχειρηματική Ευκαιρία ή Αναγκαιότητα;

Η έννοια του e-shop στον χώρο του φαρμακείου υπάρχει εδώ και χρόνια, όμως πλέον μετασχηματίζεται και λαμβάνει και μία νέα μορφή:

Αυτή της τοπικής υπηρεσίας εξυπηρέτησης των πελατών ενός φαρμακείου.

Ωστόσο, πόσο εύκολο είναι να πουλήσετε στο διαδίκτυο; Η επιτυχία αποτελεί αποτέλεσμα πολλαπλών παραγόντων.

Πριν όμως πάρετε την απόφαση να ξεκινήσετε το δικό σας e-shop, καλό είναι να ενημερωθείτε για τους έξι (6) βασικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχία του επιχειρηματικού σας εγχειρήματος.

Κανόνας 1ος : H ηλεκτρονική αγορά φαρμακείου δεν είναι αντίγραφο της φυσικής αγοράς

Το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί με μηχανισμούς και δεξιότητες που διαφέρουν από τους παραδοσιακούς εμπορικούς κώδικες.

Όταν αποφασίσετε να ξεκινήσετε μια δραστηριότητα ηλεκτρονικού εμπορίου, χρειάζεται να προβλέψετε και να σκεφτείτε όλους τους τομείς στους οποίους πρέπει να δραστηριοποιηθείτε για να ξεχωρίσετε:

Αγορά προϊόντων, ειδικές τιμολογιακές πολιτικές, deals με μάρκες που έχουν ηλεκτρονική ζήτηση, ανεξάρτητα εαν δεν τις έχετε ήδη στα φυσικά σας σημεία, δημιουργία ειδικών προσφορών, κατάλληλο απόθεμα, logistics, εμπορικά εργαλεία και εξελιγμένες δυνατότητες, προβολή στο διαδίκτυο με digital marketing, στρατηγική και επικοινωνία.

Για να τα επιτύχετε όλα τα παραπάνω, χρειάζεται να επιλέξετε σωστούς συνεργάτες εξειδικευμένους για κάθε τομέα και με δεξιότητες που δεν είναι ίδιες με αυτές των συνεργατών που προσλαμβάνετε στο φυσικό σας φαρμακείο.

Με άλλα λόγια, το ηλεκτρονικό κατάστημα αποτελεί ένα νέο business unit για την επιχείρησή σας, στο οποίο θα χρειαστεί να επενδύσετε αντίστοιχο χρόνο, μεράκι και αφοσίωση προκειμένου να επιτύχετε.

Κανόνας 2ος : Σεβαστείτε τους ισχύοντες κανονισμούς

Επισημαίνουμε το νομικό πλαίσιο για διαδικτυακές πωλήσεις:

Στην Ελλάδα, τα φαρμακεία επιτρέπεται μέχρι και σήμερα να πωλούν μόνο παραφαρμακευτικά προϊόντα μέσω του διαδικτύου και όχι φάρμακα.

Στην Ελλάδα, τα φαρμακεία επιτρέπεται μέχρι και σήμερα να πωλούν μόνο παραφαρμακευτικά προϊόντα μέσω του διαδικτύου και όχι φάρμακα.

Κανόνας 3ος : Καθορίστε τη στρατηγική σας

Το ηλεκτρονικό εμπόριο απελευθερώνει τόσο τον καταναλωτή από την επίσκεψη στο φυσικό σημείο, όσο και τον φαρμακοποιό από μία περιορισμένη γεωγραφική και πληθυσμιακή κάλυψη.

Προσφέρει μία νέα απεριόριστη προοπτική αγοράς, από άποψη γεωγραφίας ή προσφοράς. Για μια ήδη υπάρχουσα επιχείρηση, αυτό μεταφράζεται σε επιπρόσθετες πωλήσεις!

Ωστόσο, για να αξιοποιήσει ένα φαρμακείο αυτό τον νέο ορίζοντα επιτυχημένα, απαιτούνται πόροι, επιπρόσθετοι αυτών που χρησιμοποιεί στο φυσικό σημείο.

Η πώληση στο διαδίκτυο είναι μια νέα πηγή εισοδήματος, η οποία όμως ταυτόχρονα επιβάλλει νέες προϋποθέσεις οργάνωσης και λειτουργίας του φαρμακείου.

Η ευκαιρία και η προοπτική είναι σίγουρα δελεαστική, χρειάζεται όμως παράλληλα να οργανωθείτε ώστε να είσαστε έτοιμοι να ικανοποιήσετε την ανάγκη αγοράς και εξυπηρέτησης των καταναλωτών από το διαδίκτυο.

Κανόνας 4ος : Προσδιορίστε τους άμεσους ανταγωνιστές σας και τοποθετηθείτε στρατηγικά

Για τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο καλλυντικών ή άλλων παραφαρμακευτικών προϊόντων, χρειάζεται να μελετήσετε την αγορά, να μάθετε τους ανταγωνιστές σας, τόσο τους μικρούς, όσο και τους μεγάλους που υπερέχουν στις σχέσεις τους με τους καταναλωτές διαδικτυακά και που το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται στο DNA τους.

Επιπροσθέτως, χρειάζεται να μελετήσετε τη στρατηγική των προμηθευτών σας, οι οποίοι έχουν στραφεί προς την ενίσχυση της online αγοράς, δημιουργώντας και στελεχώνοντας τμήματα ειδικά για τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σε όλο αυτό το οικοσύστημα, χρειάζεται να δημιουργήσετε τη δική σας στρατηγική και επειδή αυτό απαιτεί πέρα από την επιχειρηματική / εμπορική γνώση του κλάδου και τη γνώση του ηλεκτρονικού εμπορίου, θα πρέπει να βρείτε συνεργάτες που γνωρίζουν καλά τον τομέα αυτόν.

Κανόνας 5ος : Μετά τη στρατηγική, αποκτήστε τα μέσα. Εμπιστευτείτε τους ειδικούς

Για να ικανοποιήσετε έμπειρους με το ηλεκτρονικό εμπόριο καταναλωτές, βασικά κλειδιά επιτυχίας είναι: η ποικιλία προϊόντων, η τιμή, ο χρόνος παράδοσης και η ποιότητα εξυπηρέτησης.

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κερδίζει τόσο από το κέρδος των πωλήσεών του, όσο και από τα μειωμένα λειτουργικά του έξοδα.

Σημεία αναφοράς για τους σύγχρονους καταναλωτές πλέον αποτελούν το Amazon, το Ebay, τα DNVB (digital native vertical brand, οι μάρκες δηλαδή που γεννήθηκαν στο διαδίκτυο), που προσφέρουν μια τέλεια εμπειρία και έχουν μια πιστή και αφοσιωμένη πελατεία, χάρη στη διαφανή και αποτελεσματική εφοδιαστική τους αλυσίδα:

Διαθέσιμο απόθεμα, άμεσοι χρόνοι παράδοσης, ειδοποίηση αποστολής, εύκολη επιστροφή….

Για το e-shop, είναι απαραίτητο να στοχεύσουμε σε αυτό το επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών, δηλαδή να έχουμε απόθεμα σε επαρκή ποσότητα, να έχουμε στη φαρέτρα μας ειδικές προσφορές και ανταγωνιστικές τιμές και να διασφαλίζουμε άμεσο χρόνο παράδοσης.

Αδιαμφισβήτητη επίσης σημασία έχει η επιλογή ενός καλoύ συνεργάτη για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού καταστήματος, εξειδικευμένου για τις ανάγκες της ηλεκτρονικής αγοράς φαρμακείου και για εύκολη χρήση με αυτοματισμούς από τους υπαλλήλους του ηλεκτρονικού φαρμακείου.

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κερδίζει τόσο από το κέρδος των πωλήσεών του, όσο και από τα μειωμένα λειτουργικά του έξοδα.

Μία επαγγελματική πλατφόρμα ηλεκτρονικού καταστήματος που λειτουργεί κάτω από αυτή τη φιλοσοφία συμβάλει στη μείωση των λειτουργικών εξόδων.

Επιπρόσθερα, για την ανάπτυξη διαδικτυακών πωλήσεων, δεν επαρκεί μόνο η ύπαρξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά είναι αναγκαία και η διαφήμισή του, αξιοποιώντας τα ψηφιακά κανάλια.

Ενώ πολλοί υποστηρίζουν ότι έχουν τις γνώσεις για να στήσουν και να τρέξουν διαδικτυακές διαφημίσεις, από έναν freelancer μέχρι εταιρίες, εδώ το σημαντικό είναι να βρείτε τον συνεργάτη που θα μπορεί να σας υποστηρίξει μακροπρόθεσμα, θα έχει τεχνογνωσία στον κλάδο και θα μπορεί να σας εγγυηθεί συγκεκριμένες αποδόσεις βάση του κλάδου, της αποθήκης σας, της εποχικότητας και της εμπορικής/τιμολογιακής σας πολιτικής.

Σημαντικό στοιχείο το κόστος απόκτησης νέου πελάτη στο ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς και το κόστος διαφήμισης στο υπάρχον πελατόλογιο που θα αποκτήσετε.

Επιπλέον σημαντικό στοιχείο, η εμφάνισή σας στις μηχανές αναζήτησης, τα λεγόμενα οργανικά αποτελέσματα.

Πολύς ντόρος γίνεται για το SEO, το μόνο σίγουρο είναι ότι απαιτείται χρόνος για να χτιστεί και είναι αποτέλεσμα πολυπαραγοντικό που εξαρτάται και από το τεχνικό κομμάτι του e-shop σας, το περιεχόμενο που θα τροφοδοτείτε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, αλλά και ενέργειες offsite.

Για όλα τα πιο πάνω λοιπόν, αναζητήστε έναν εξειδικευμένο συνεργάτη με τον οποίο θα ενώσετε τις δυνάμεις σας και την τεχνογνωσία που έχει ο καθένας για να χτίσετε μαζί τη στρατηγική σας. Να μπορεί να υποστηρίξει όλο το εύρος των υπηρεσιών και να σας εγγυηθεί για το αποτέλεσμα.

Κανόνας 6ος : Πουλήστε online αλλά παραμείνετε φαρμακοποιός

Τέλος, πέρα ​​από τη στρατηγική και τα μέσα, οι φαρμακοποιοί που επιθυμούν να αναπτύξουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, χρειάζεται να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους και την επιστήμη που υπηρετούν.

Όταν μιλάμε για ένα προϊόν, μιλάμε επίσης για την ορθή χρήση του: πώς λοιπόν θα επιτύχουμε μια ποιοτική διανομή στο ηλεκτρονικό εμπόριο;

Γι’ αυτό πρέπει να υπάρχει συνάφεια και συνέργεια με τη δραστηριότητα του φυσικού φαρμακείου, του οποίου η διαδικτυακή υπηρεσία αποτελεί μία επέκταση.

Τα 10 σημαντικά πλεονεκτήματα ενός Ε-shop

1. 100% στόχευση επιλεκτικών brands και να απευθυνθείτε σε χιλιάδες πελάτες.

2. Το e-shop είναι ένας ακούραστος πωλητής με συνεχές ωράριο λειτουργίας 24/7, 365 ημέρες/χρόνο, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.

3. Μπορείτε να κάνετε αλλαγές στο e-shop με το πάτημα ενός κουμπιού εύκολα και γρήγορα, να ενημερώνεστε για best sellers, και να διαμορφώνετε προσφορές, εκπτώσεις κ.α.

4. Το e-shop σας δίνει πληροφορίες και στατιστικά για τη λήψη σημαντικών μελλοντικών επιχειρηματικών αποφάσεων.

5. Αναλύοντας και χρησιμοποιώντας σωστά τα στοιχεία, μπορείτε να επενδύσετε σε ψηφιακή διαφήμιση με κόστη 80% χαμηλότερα από την κλασική διαφήμιση, αφού έχετε ήδη στοχευμένο κοινό.

6. Οι καταναλωτές απολαμβάνουν μία διαφορετική αγοραστική εμπειρία που εκείνοι έχουν επιλέξει.

7. Χωρίς χρόνο αναμονής, ο πελάτης σας θα επισκεφτεί πολλές φορές το e-shop και πολύ πιθανό να βρει και άλλα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν.

8. Ο καταναλωτής ψωνίζει χωρίς αναστολές και το άγχος που του δημιουργούν η πολυκοσμία και οι «ουρές» που λειτουργούν πλέον αποτρεπτικά.

9. Μείωση λειτουργικού κόστους. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να λειτουργήσει χρειάζεται πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με ένα φυσικό.

10. Επένδυση και για το μέλλον, αφού και τώρα μετά την υγειονομική κρίση, οι πελάτες έχουν εξοικειωθεί περισσότερο με αυτό τον τρόπο αγορών.

Εύη Μπουκώρου, Υπεύθυνη Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Generation-Y
www.PharmaManage.gr

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων