fbpx

Οικογενειακές Συγκρούσεις στο Φαρμακείο

Πάνω από το 70% των Φαρμακείων στην Ελλάδα λειτουργούν από Φαρμακοποιούς μέλη της ίδιας οικογένειας, είτε με τη μορφή συνεργασίας και συστέγασης είτε με την ιδιότητα υπαλληλικής σχέσης.

Στις περιπτώσεις αυτές, η συνεργασία στο φαρμακείο γίνεται μια επέκταση της οικογενειακής συμβίωσης.

Η συνύπαρξη μελών της ίδιας οικογένειας στο Φαρμακείο έχει κάποια θετικά χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων:

• Ο στόχος για επιτυχία της επιχείρησης είναι κοινός.

• Η αμοιβαία εμπιστοσύνη είναι δεδομένη.

• Η διάθεση για επικοινωνία είναι υπαρκτή.

Ωστόσο, μέσα από αυτήν την οικογενειακή συνύπαρξη, αναδύονται πολλές φορές προβλήματα και συγκρούσεις που κατά κύριο λόγο έχουν να κάνουν με:

• Τη δομή της επιχείρησης

• Τους μη σαφώς καθορισμένους τομείς αρμοδιοτήτων

• Τα άλυτα θέματα ενδοοικογενειακής επικοινωνίας

• Τον πόλεμο ισχύος ( νέο / παλιό- ενθουσιασμός και ορμή- εμπειρία και γνώση)

• Τον φόβο της αλλαγής

• Την ασυμβατότητα χαρακτήρων

Το Περιεχόμενο της Σύγκρουσης

Σε κάθε σύγκρουση υπάρχουν δύο είδη περιεχομένου: το Θέμα για το οποίο γίνεται η σύγκρουση και τα Συναισθήματα των εμπλεκομένων σε αυτή.

Το Θέμα

Το θέμα γύρω από το οποίο γίνεται μια σύγκρουση μπορεί να αφορά γεγονότα και στοιχεία, μπορεί να αφορά τη διεργασία /μέθοδο, το σκοπό ή τις αξίες.

• Σε μια σύγκρουση γύρω από τα γεγονότα ή τα στοιχεία, η κάθε πλευρά έχει διαφορετικές πληροφορίες ή διαφορετική ερμηνεία των πληροφοριών. Τέτοιες παρεξηγήσεις επιθυμούμε να αποφεύγονται, αλλά συχνά συμβαίνουν.

Η Συμβουλή μας: Αν θέλετε να αποφύγετε παρερμηνείες στην πληροφορία, να δώσετε προσοχή σε μηνύματα στην επικοινωνία που είναι εύκολα παρεξηγήσιμα.

Για παράδειγμα, όταν λέει κάποιος «παράδωσέ μου το σκεύασμα νωρίς το πρωί» τι εννοεί;

Συμφωνείστε και οι δυο για το τι σημαίνει «νωρίς». Ή όταν λέει «θα αποφασίσουμε μαζί», τι σημαίνει αυτό σε περίπτωση διαφωνίας;

Ποιος έχει την τελική ισχύ να αποφασίσει;

Τέτοιου είδους παρεξηγήσεις μπορούν να λυθούν πιο εύκολα, το μόνο που χρειάζεται είναι να διευκρινιστούν τα στοιχεία και οι πληροφορίες.

Συχνά πιστεύουμε ότι όλοι καταλαβαίνουμε τα ίδια πράγματα, αλλά αυτό δεν είναι αυτονόητο.

• Η σύγκρουση γύρω από τη διαδικασία με την οποία θα γίνουν τα πράγματα είναι από τις πιο συχνά εμφανιζόμενες συγκρούσεις στο χώρο εργασίας.

Η επίλυση μιας τέτοιας σύγκρουσης συχνά δίνει την ευκαιρία για βελτίωση των διαδικασιών που ακολουθούνται και μπορεί να είναι ιδιαίτερα παραγωγική.

• Μια σύγκρουση γύρω από αξίες είναι από τις πιο δύσκολες συγκρούσεις μεταξύ των ανθρώπων.

Οι αξίες είναι αυτές που οδηγούν τη συμπεριφορά μας. Παρόλο που τα μέλη μιας οικογένειας μπορεί να μοιράζονται, θεωρητικά, τις ίδιες αξίες (ειλικρίνεια, σεβασμός, φιλότιμο κ.λπ.), ο τρόπος που θεωρούμε ότι παίρνουν μορφή στη σχέση και στο οικογενειακό Φαρμακείο, μπορεί να διαφέρει.

Οι αξίες βασίζονται σε βαθιά ριζωμένες πεποιθήσεις και οι συγκρούσεις γύρω από αξίες τείνουν να γίνονται έντονα συναισθηματικές και να κλιμακώνονται γρήγορα.

Τα Συναισθήματα

Κάθε σύγκρουση εμπλέκει και συναισθήματα όλων των πλευρών.

Τα συναισθήματα συχνά μπλοκάρουν την ικανότητα μας να διαχειριστούμε ένα θέμα.

Σε μια σύγκρουση, είναι βοηθητικό να διαχειριστείτε πρώτα στα συναισθήματα που έχουν δημιουργηθεί, διότι κάτι τέτοιο θα διευκολύνει τη διαπραγμάτευση γύρω από το θέμα.

Η Συμβουλή μας: Να επιτρέπετε στον άλλο να εκφράσει τα συναισθήματά του γι’ αυτό που συμβαίνει και να προσπαθείτε να εκφράζετε κι εσείς τα δικά σας

Άλλο η Δουλειά και Άλλο η Οικογένεια

Για να μην βλάψουμε την ομαλή συμβίωση στην οικογένεια και στο σπίτι, θα πρέπει να προσπαθήσουμε να αφήνουμε τα προβλήματα της δουλειάς στο φαρμακείο και να μην τα μεταφέρουμε στο σπίτι.

Όταν φτάνουμε στο σπίτι θα πρέπει να αποσυνδέουμε όλη τη φόρτιση της δουλειάς, για να μπορέσουμε να ζούμε φυσιολογικά και να χαρούμε τις οικογενειακές στιγμές.

Η δουλειά δεν πρέπει να είναι το επίκεντρο της οικογενειακής μας ζωής και κυρίως δεν πρέπει να συζητάμε επαγγελματικά προβλήματα με τους φίλους και άλλους συγγενείς μας.

Αυτό συχνά είναι δύσκολο να το κατορθώσουμε και έτσι η ψυχολογία μας περνά σε δύσκολα μονοπάτια.

Ας εξασκηθούμε λοιπόν στην ομαλή συμβίωση με τους συγγενείς μας στη δουλειά, με τα καλά και τα κακά της και ας κρατήσουμε τη δουλειά όσο το δυνατόν μακριά από την αγαπημένη μας οικογένεια.

Σημεία Κλειδιά για Ομαλή Συνεργασία

• Να εστιάζετε στο πρόβλημα άμεσα. Μην περιμένετε να λυθεί μόνο του.

• Να δίνετε βάση στην επικοινωνία λαμβάνοντας υπόψη τα συναισθήματα και των δύο πλευρών και ακούγοντας τις ιδέες των νέων και τις απόψεις των εμπειροτέρων.

• Να προσδιορίζετε με ακρίβεια τις αρμοδιότητες και τις υποχρεώσεις του κάθε μέλους της οικογένειας.

• Να φροντίζετε να μην εμπλέκετε το προσωπικό σε εσωτερικές οικογενειακές σας διαμάχες.

• Να δείχνετε εμπιστοσύνη στον νέο συνεργάτη-συγγενή και να αναγνωρίζετε τις ικανότητες του.

• Να προσπαθείτε να παίρνετε αποφάσεις από κοινού.

• Να μην κάνετε διακρίσεις ευνοϊκής μεταχείρισης του συγγενή μέσα στην ομάδα.

Νινέττα Αρώνη, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων