fbpx

Πώς να Ηγηθείτε Αποτελεσματικά

H άσκηση επιρροής και η ηγεσία παραμένουν ουσιαστικά συστατικά στη διαχείριση και κυριαρχούν στους νέους τρόπους οργάνωσης κάθε επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένου του φαρμακείου.

Πώς να Ηγηθείτε Αποτελεσματικά.

Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν υπάρξει τρεις διαφορετικές τάσεις όσον αφορά στην οργάνωση της διοίκησης των επιχειρήσεων.

- Τη δεκαετία του ‘80 η τάση του Manager υπήρξε πολύ ισχυρή, μιας και χρειαζόταν κάποιος που έπρεπε να είναι υπεύθυνος στο να γίνονται τα πράγματα σωστά.

- Τη δεκαετία του ‘90, επειδή τα πάντα άλλαζαν και έπρεπε να ηγηθούμε και όχι απλά να διοικούμε, εμφανίστηκε η τάση της ατομικής ηγεσίας.

- Τη σημερινή εποχή βρισκόμαστε στην τάση της ηγεσίας ομάδας, επειδή η ηγεσία είναι πολυφασική και πολυεπίπεδη και δεν μπορεί ένας ηγέτης να τα κάνει όλα καλά.

Ο John Maxwell, κορυφαίος στον κόσμο σε θέματα ηγεσίας, λέει πως ποτέ οι επιχειρήσεις δεν έχουν αρκετούς ηγέτες.

Αυτό που εννοεί είναι, πως ένας οργανισμός, για να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους του, θα πρέπει να δημιουργήσει ηγέτες σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας.

Όχι ηγέτες «θέσης-τίτλων», αλλά ηγέτες που ασκούν επιρροή, μιας και η ηγεσία είναι επιρροή.

Πολλοί πιστεύουν, λανθασμένα κατά την άποψη μου, πως «επειδή είμαι το αφεντικό οφείλουν οι άνθρωποι να με ακολουθήσουν...».

Το οφείλω και το πρέπει, ποτέ δεν έκαναν έναν άνθρωπο να δώσει το κάτι παραπάνω. Μόνο η έμπνευση το κάνει αυτό!

Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε πως στην ομάδα μας, δεν θέλουμε ανθρώπους που θα κάνουν, αυτό που λέμε, «το τόσο όσο».

Εμπνεύστε λοιπόν την ομάδα σας και δεν θα χρειαστεί ποτέ να τους επιβληθείτε. Θα σας ακολουθούν επειδή θέλουν. Επειδή έτσι νιώθουν.

Ας δούμε παρακάτω πώς μέσα από τον κύκλο της Ηγεσίας θα καταφέρουμε να ηγηθούμε αποτελεσματικά στηριζόμενοι στα εξής:

1. Ενδιαφέρον

Να ενδιαφέρεστε για τους ανθρώπους.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να δείξετε ενδιαφέρον για τους ανθρώπους σας.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να δείξετε ενδιαφέρον για τους ανθρώπους σας.

Η ομάδα σας, πρώτα πρέπει να νιώσει ότι ενδιαφέρεστε για αυτούς και μετά να δει πόσα γνωρίζετε.

Δεν υπάρχει περίπτωση να ηγηθείτε αποτελεσματικά, αν δεν δημιουργήσετε σχέσεις με την ομάδα σας.

Τώρα κάποιος μπορεί φυσιολογικά να σκεφτεί πως «αν γίνω φίλος με τους υπάλληλους μου, υπάρχει περίπτωση να το εκμεταλλευτούν” και να μην μπορώ πλέον να ηγηθώ».

Πραγματικά σας καταλαβαίνω. Αυτό που πρέπει όμως να καταλάβετε είναι πως το να δείξετε ενδιαφέρον, δεν σημαίνει ότι θα γίνετε «κολλητός» με κάποιον.

Εφόσον υπάρχουν όρια σε αυτήν τη διαδικασία και κανένας δεν τα ξεπερνά, τότε όλα θα είναι εντάξει.

2. Μάθηση

Να γνωρίζετε πραγματικά τους ανθρώπους που είναι δίπλα σας, τα πιστεύω και τις αξίες τους.

Επενδύστε χρόνο στο να μάθετε πραγματικά τι ανθρώπους έχετε δίπλα σας και ποιες είναι οι αξίες τους.

Αν οι αξίες τους δεν είναι ίδιες με τις δικές σας, θα δυσκολευτείτε πολύ να συντονιστείτε στις διαδικασίες. Να σας φέρω ένα παράδειγμα.

Αν μία από τις αξίες σας είναι η εξέλιξη της γνώσης και στην ομάδα σας υπάρχουν άνθρωποι που δεν πιστεύουν σε αυτό, τότε το να μιλήσετε για προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη, θα είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο.

Γιατί; Γιατί δεν πιστεύουν σε κάτι τέτοιο, άρα δεν θα το κάνουν. Και αν το κάνουν γιατί «πρέπει», θα το κάνουν τόσο όσο.

3. Εκτίμηση

Να σέβεστε τους ανθρώπους που είναι δίπλα σας.

Οι καλοί ηγέτες πάντα πιστεύουν στην ομάδα τους. Το τεστ της ηγεσίας δεν έχει να κάνει με το πόσο καλά τα πάτε ΕΣΕΙΣ, αλλά με το πόσο καλά τα πάνε οι άνθρωποι της ΟΜΑΔΑΣ σας.

4. Συνεισφορά

Να προσθέτετε αξία στους ανθρώπους που είναι δίπλα σας.

Να εξοπλίζετε και να εκπαιδεύετε την ομάδα σας διαρκώς. Να επενδύετε για να τους κάνετε καλύτερους.

Να εξοπλίζετε και να εκπαιδεύετε την ομάδα σας διαρκώς. Να επενδύετε για να τους κάνετε καλύτερους.

Οι καλοί ηγέτες κάνουν τα πράγματα καλύτερα για τους άλλους. Οι κακοί ηγέτες κάνουν τα πράγματα χειρότερα για τους άλλους.

Πολλές φορές έχω ακούσει την παρακάτω φράση «να τους εκπαιδεύω, να επενδύω χρόνο και μετά να μου φεύγουν, δεν θέλω».

Ξέρετε κάτι; Καλύτερα να τους εκπαιδεύετε, να τους εξελίσσετε και να φεύγουν, παρά να μην τους εκπαιδεύετε και να μένουν.

5. Επιβεβαίωση

Να εκφράζεστε με λόγια. Να επιβεβαιώνετε τους ανθρώπους που είναι δίπλα σας.

Να κάνετε τους άλλους να πιστεύουν στον εαυτό τους και στις δυνατότητές τους.

Εύκολα παρατηρούμε τα λάθη και τα σφάλματα των άλλων, αλλά σπάνια τους επαινούμε για αυτά που κάνουν σωστά.

Η επιστήμη της ψυχολογίας όμως, μας λέει πως οι άνθρωποι μαθαίνουν αποτελεσματικότερα από τις επιτυχίες τους, παρά από τα λάθη τους.

Είναι σημαντικό λοιπόν, όχι μόνο να δίνουμε στον άλλο να καταλάβει τι κάνει λάθος, αλλά και να δείχνουμε συχνά πως εκτιμάμε αυτά που κάνει σωστά.

Ο καλύτερος τρόπος να γίνει αυτό, είναι τα θετικά σχόλια και το «μπράβο».

6. Ηγεσία

Να επηρεάζετε τους ανθρώπους που είναι δίπλα σας.

Για να επηρεάσετε και να ηγηθείτε θα πρέπει να πλάσετε τη συμπεριφορά που σας αρέσει.

Να είστε αυτό που θέλετε να βλέπουν οι άλλοι. Οι άνθρωποι κάνουν αυτό που βλέπουν και όχι αυτό που λέμε.

Θα πρέπει να αποκτήσετε αξιοπιστία. Για να συμβεί αυτό, πρέπει αυτό που λέτε και αυτό που κάνετε να είναι το ίδιο.

Αν λέτε λοιπόν στην ομάδα σας, ότι στον πελάτη πρέπει να συμπεριφερόμαστε με σεβασμό και εσείς δεν το κάνετε, τότε να είστε σίγουροι ότι αργά ή γρήγορα αυτό θα αναπαραχθεί και από τους συνεργάτες σας.

7. Επιτυχία

Να κερδίζετε μαζί με τους ανθρώπους που είναι δίπλα σας.

Να μοιράζεστε την επιτυχία με την ομάδα σας. Όταν επιτύχετε μια πρόκληση ή έναν στόχο που έχετε βάλει, να το αναγνωρίζετε.

Μην κρατάτε την επιτυχία και τα οφέλη μόνο για εσάς. Επιβραβεύστε τους. Δώστε τους κίνητρο για να προσπαθήσουν ακόμα περισσότερο την επόμενη φορά.

Όλοι οι άνθρωποι αναζητούν την αναγνώριση. Δεν υπάρχει ωραιότερο συναίσθημα από την επιτυχία και την αναγνώριση μιας ομάδας.

Μην ξεχνάτε πως οι ηγέτες δεν τερματίζουν μόνοι τους. Αλλιώς δεν είναι ηγέτες, αλλά δρομείς!

Η ηγεσία μαθαίνεται

Στην εποχή μας δεν μπορούμε να είμαστε manager ούτε ηγέτες. Πρέπει να γίνουμε ηγέτες ομάδας!

Το αποτέλεσμα εφόσον γίνουμε καλοί ηγέτες ομάδας είναι εκπληκτικό. Αυτό που επιτυγχάνουμε είναι αναπαραγωγή.

Η αναπαραγωγή μπορεί να μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα.

Γιατί δεν χρειάζεται να είμαστε «από πάνω» για να λειτουργεί η επιχείρηση μας.

Χρειάζεται να είμαστε δίπλα για να εμπνέουμε και να καθοδηγούμε!

Νεκτάριος Ζήσης, Εκπαιδευτής - Σύμβουλος Επιχειρήσεων
www.PharmaManage.gr

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων