fbpx

Κρίση Προσλήψεων - Πώς να Διατηρήσετε τους Υπαλλήλους σας;

Παρόλο που παραμένει ο κύριος μοχλός διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, ο μισθός δεν είναι το μόνο κριτήριο που συνδέει έναν εργαζόμενο με τον εργοδότη του, όπως αποδεικνύουν αρκετές μαρτυρίες ειδικών στη διοίκηση επιχειρήσεων.

Μια απλή αξιολόγηση της ποιότητας ζωής στην εργασία είναι απαραίτητη.

Εθνικό αλλά και παγκόσμιο φαινόμενο, η έλλειψη προσωπικού πλήττει σκληρά πολλούς κλάδους... και το φαρμακείο δεν αποτελεί εξαίρεση.

Κρίση Προσλήψεων - Πώς να Διατηρήσετε τους Υπαλλήλους σας;

Οι προσλήψεις του κατάλληλου προσωπικού έχουν γίνει ένα ζωτικό ζήτημα για τους ιδιοκτήτες φαρμακείων, που αντιμετωπίζουν παραιτούμενους υπαλλήλους και ολοένα και πιο σπάνιους και απαιτητικούς υποψηφίους.

Τι θα γινόταν αν, τελικά, η καλύτερη λύση για αυτήν την έλλειψη προσωπικού ήταν να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να διατηρήσουμε τους υπάρχοντες υπαλλήλους μας;

Υπάρχουν αρκετοί μοχλοί για να πείσουν τους εργαζόμενους, τους πολυπόθητους από τον ανταγωνισμό, να παραμείνουν στο φαρμακείο μας.

Ακόμα κι αν, για να διατηρηθεί η ομάδα στη θέση της, παραμένει απαραίτητη μια μισθολογική πολιτική που αντιστοιχεί στην επένδυση των εργαζομένων.

Μια άλλη λύση, εκτός από την αύξηση μηναίων αποδοχών είναι και ένα έκτακτο μπόνους για να αντισταθμίσει τον υπέρμετρο πληθωρισμό και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.

Ωστόσο, πριν καν εξετάσουμε αυτούς τους μοχλούς κινητοποίησης, είναι απαραίτητη μια απλή αξιολόγηση της ποιότητας ζωής στην εργασία.

Αυτή η περίοδος μετά την Covid είναι πράγματι μια ευκαιρία να γίνει ένας απολογισμός της λειτουργίας του κλάδου των φαρμακείων.

Είναι απαραίτητο να εξεταστεί εάν, μετά από αυτή τη δύσκολη παρένθεση στη ζωή μας, είναι απαραίτητη η επιστροφή στην κανονικότητα ή εάν μια νέα κανονικότητα αναδύεται σε σχέση με διδάγματα από την υγειονομική κρίση.

Έτσι, είναι δυνατό να ανταποκριθούμε στην αυξημένη επιθυμία από τους υπαλλήλους, να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο για τους εαυτούς τους και τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Εξετάζοντας λοιπόν μια μεγαλύτερη ευελιξία στα ωράρια και τις ρυθμίσεις στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα, επιτρέπουμε, αν είναι φυσικά δυνατόν, την απελευθέρωση τριών συνεχόμενων ημερών, ενισχύοντας έτσι την ελκυστικότητα εργασίας στο φαρμακείο μας.

Επιπλέον, για τους ειδικούς, το κύριο κριτήριο για την αφοσίωση στην εργασία δεν είναι τόσο το επίπεδο αμοιβής, όσο η ατμόσφαιρα στην εργασία.

Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι ο μισθός, ή ακόμα και το ωράριο, είναι καθοριστικοί παράγοντες αφοσίωσης.

Είναι η ατμόσφαιρα στο φαρμακείο που τους κρατάει αφοσιωμένους και πιστούς!

Μία καλή ενέργεια είναι, ο ιδιοκτήτης φαρμακείου να καταφεύγει στη συνεπιλογή προσλήψεων μαζί με την ομάδα του φαρμακείου.

Οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που θα πρέπει να συνεργάζονται καθημερινά με τον υποψήφιο και, αν χρειαστεί, να διορθώνουν τις ελλείψεις τους εάν έχει γίνει λάθος πρόσληψη.

Επίσης για να ενισχύσουμε τους δεσμούς στην ομάδα, είναι καλό να διοργανώνονται έξοδοι, ή εκδρομές με την ομάδα, τέσσερις φορές τον χρόνο.

Η εικόνα του φαρμακείου πρέπει να είναι άψογη, τόσο έξω όσο και μέσα.

Η καλή μεταχείριση ενός ασκούμενου είναι αυτονόητη.

Διαφορετικά, θα δυσκολευτείτε να στρατολογήσετε συνεργάτες τα επόμενα τρία ή τέσσερα χρόνια, επειδή τα κοινωνικά δίκτυα είναι αδίστακτα με τη φήμη του φαρμακείου σας.

Ομοίως, η αποχώρηση υπαλλήλου αντιμετωπίζεται όσο και η άφιξή του.

Το θέμα δεν είναι τόσο να ενσταλάξουμε δυσάρεστες εντυπώσεις στο μυαλό του υπαλλήλου που θέλει να μας αφήσει, όσο να διασφαλίσουμε ότι θα έχει καλές αναμνήσεις και θα γνωρίζει ότι η πόρτα της επιχείρησής μας παραμένει ανοιχτή αν θελήσει να επιστρέψει (εφόσον είναι ικανός φυσικά).

Οι εργαζόμενοι είναι επίσης ευαίσθητοι στα «μικρά πρόσθετα», όπως τα κουπόνια δώρου που ανταμείβουν την πώληση προϊόντων ή ακόμα και ενισχύσεις για τα έξοδα μεταφοράς από το σπίτι στην εργασία με τη μορφή πάλι κουπονιών.

Υπάρχουν εξωτερικοί πάροχοι που μπορούν συγκεντρώσουν όλες αυτές τις παροχές με τη μορφή μιας κάρτας bonus εξαργύρωσης χρημάτων.

Μία άλλη εκδοχή για την ενίσχυση της αφοσίωσης των εργαζομένων είναι η εκπαίδευση που οδηγεί σε αύξηση των δεξιοτήτων.

Συνεπώς, εκτός από την είσπραξη ισοδύναμου καθαρού μισθού κάθε χρόνο, η συνδρομή σε μια συμπληρωματική ασφάλιση υγείας που προσφέρει καλύτερη κάλυψη στους εργαζόμενους είναι μια άλλη λύση επιβράβευσης.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων