fbpx

Βελτιστοποίηση των Αγορών - Τολμήστε την Επανάσταση!

Όλοι συμφωνούν πλέον ότι ο μετασχηματισμός της επιχείρησης του φαρμακείου, επικεντρώνεται σε μια πιο σφαιρική προσέγγιση προς τους ασθενείς και τις υπηρεσίες.

Η βελτιστοποίηση των αγορών απαντά σε μια διπλή πρόκληση: να κερδίσουμε σε απόδοση και σε χρόνο. Ένας τρόπος για να μειωθεί ο χρόνος ενασχόλησης, είναι η χρήση ψηφιακών εργαλείων και τεχνητής νοημοσύνης.

Οι καιροί αλλάζουν…

Με την είσοδο του φαρμακείου στην ψηφιακή εποχή, οι φαρμακοποιοί συνειδητοποιούν σταδιακά ότι θα πρέπει να «ανακαλύψουν» εκ νέου το επάγγελμά τους και να βρουν χρόνο για να προσεγγίσουν περισσότερο τους ασθενείς τους.

Μία από τις «ανακαλύψεις» αυτές, βρίσκεται στο “back office’’ του φαρμακείου και πιο συγκεκριμένα στη διαχείριση αγορών και αποθεμάτων.

Βελτιστοποίηση των Αγορών - Τολμήστε την Επανάσταση!

Επικεντρώνεται στην επιλογή και αξιοποίηση του λογισμικού διαχείρισης (ΛΔ) και στις ψηφιακές αγορές από διανομείς, χονδρέμπορους και δίκτυα.

Επιπλέον, με την αυτοματοποίηση των παραγγελιών διαμέσου των διαφόρων καναλιών της αγοράς, οι φαρμακοποιοί ανακαλύπτουν ότι οι πιο εύστοχες αγορές, δεν είναι πάντα οι άμεσες αγορές από τους προμηθευτές, επιβεβαιώνοντας πως το ύψος της έκπτωσης που πετυχαίνουν, δεν είναι η μόνη εγγύηση για την κερδοφορία. 

Η επαγγελματική αξία του φαρμακοποιού είναι να αφιερώνει περισσότερο χρόνο στους  ασθενείς -πελάτες του και όσο το δυνατόν  λιγότερο στους προμηθευτές του.

Οι φαρμακοποιοί θα πρέπει να καταναλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο στο “back office’’ και στις αγορές τους, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και να εστιάζουν περισσότερο στον ρόλο τους ως επαγγελματίες υγείας.

Βεβαίως, το να σπαταλά ο φαρμακοποιός αρκετές ώρες την εβδομάδα σε αγορές, κάνοντας διαπραγματεύσεις για εκπτώσεις, μπορεί να αποφέρει κέρδος από 100 ​​έως 200 € το μήνα, από την άλλη όμως είναι τόσο πολύς ο χρόνος που χάνεται από «τον πάγκο», γεγονός που έχει έμμεσο κόστος εκτιμώμενο τουλάχιστον σε 1.000 € το μήνα, από συμπληρωματικές πωλήσεις που θα μπορούσαν να γίνουν στο χρονικό διάστημα αυτό.

Πρέπει να εγκαταλείψουν τις άμεσες αγορές; Σίγουρα όχι. Η επίσκεψη του πωλητή για διαπραγμάτευση παροχών, είναι μέρος της επιχειρηματικής ζωής και οι φαρμακοποιοί το βιώνουν ως ανάσα από το απαιτητικό πρόγραμμα των δραστηριοτήτων τους και όχι ως χάσιμο χρόνου!

Αυτό που προκαλεί σπατάλη χρόνου και λανθασμένες αποφάσεις, είναι η «επιστημονικά» κατασκευασμένη αδιαφάνεια των προσφορών και των μηχανισμών έκπτωσης από κάποιες εταιρείες προμηθευτές.

ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ αγορές με τεχνητή νοημοσύνη (AI)

Οι πάροχοι των ΛΔ, δεν σταματούν ποτέ να εκπλήσσουν και να καινοτομούν, παρέχοντας ολοένα και πιο εξελιγμένα εργαλεία αγοράς, στοχεύοντας στη γρήγορη λήψη αποφάσεων, εξοικονομώντας έτσι χρόνο και χρήμα.

Επιτρέπουν την ολοκληρωτική αυτοματοποίηση της διαδικασίας διαχείρισης παραγγελιών (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση!), σύμφωνα με τους στόχους του φαρμακοποιού (αναζήτηση για τη μέγιστη έκπτωση, μικρή ποσότητα αποθεμάτων, εξοικονόμηση ρευστότητας, ώρες παράδοσης κ.λπ.).

Χάρη στη βασισμένη σε αλγόριθμους δομή παραγγελιών, το ΛΔ γίνεται ολοένα και πιο εξελιγμένο σύστημα πρόβλεψης και το ποσοστό αυτοματοποίησης παραγγελιών μπορεί να γίνει αρκετά υψηλό σε καθημερινές αγορές από προμηθευτές.

Σε αυτήν την εμπειρία «μηδενικού χρόνου για την επαλήθευση παραγγελιών», οι φαρμακοποιοί επωφελούνται από έναν έλεγχο εκκίνησης και μια καθοδήγηση για την ανάλυση και παρακολούθηση ορισμένου αριθμού ακριβών δεικτών όπως: ανίχνευση ανωμαλιών, ποσοστό αστοχίας, προσαρμογή παραμέτρων…

Συνεπώς η εξοικονόμηση του χρόνου με τον τρόπο αυτό θεωρείται σημαντική.

Μπορεί να φτάσει έως και 10 ώρες την εβδομάδα.

Επίσης, η τεχνητή νοημοσύνη, ανοίγει τεράστιες προοπτικές στα φαρμακεία, στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών αγοράς και διαχείρισης αποθεμάτων.

Καθιστά δυνατή την πρόβλεψη της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών με βάση τα στοιχεία των πωλήσεων, λαμβάνοντας υπόψη δεδομένα από τις κινήσεις των προϊόντων που επεξεργάζονται από αλγόριθμους.

Ο ΧΟΝΔΡΕΜΠΟΡΟΣ: ένα βασικό γρανάζι

Η τεχνολογική, υλικοτεχνική και ψηφιακή τεχνογνωσία των χονδρεμπόρων, καθώς και η εγγύτητά τους με τους πελάτες τους –φαρμακεία, αποτελούν σημαντικά εφόδια για την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων της αγοράς.

Σήμερα, οι πλατφόρμες τους, προσφέρουν καλύτερη προβολή στους πελάτες τους, ελκυστικές προσφορές λόγω διαπραγμάτευσης με τις βιομηχανίες φαρμάκων και πιο συμφέροντες εμπορικούς όρους με τα διάφορα κανάλια αγορών.

Η δημιουργία ψηφιακών πλατφορμών αγορών από μερικούς χονδρέμπορους, αντικατοπτρίζει αυτήν την εξέλιξη. Προσφέρουν βελτιστοποιημένη διαχείριση αγορών μέσω διαφορετικών καναλιών, τα οποία αποτελούν ένα πραγματικό εργαλείο αγορών για το φαρμακείο.

Ο φαρμακοποιός μπορεί έτσι, μέσω του διαδικτύου και της διαμόρφωσης του λογισμικού λειτουργίας του φαρμακείου του, να βελτιστοποιήσει και να αυτοματοποιήσει τις αγορές του, ώστε να έχει περισσότερο χρόνο για την άμεση επαφή με τον πελάτη που είναι απολύτως απαραίτητο.

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ για καλύτερο έλεγχο

Για να επιτύχουμε καλύτερες αγορές, πρέπει να γνωρίζουμε την αγορά και τα προϊόντα. Οι νέες γενιές φαρμακοποιών ενθαρρύνονται ιδιαίτερα από την εξέλιξη του επαγγέλματος, με νέους ορίζοντες ν’ ανοίγουν.

Το μέγεθος του φαρμακείου μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο. Σε μεγάλα φαρμακεία (περισσότεροι από 6 εργαζόμενοι), η παρακολούθηση των αγορών εσωτερικά, από ένα αρμόδιο άτομο, μπορεί να αποδειχτεί καλή ιδέα, καθώς ο φόρτος εργασίας αρκεί για να προσφέρει πλήρες ωράριο, σ’ ένα άτομο, που απασχολείται στο φαρμακείο.

Η παρακολούθηση των πωλήσεων των προϊόντων, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τις αγορές προϊόντων, είναι καθοριστικό σημείο για να μπορέσουμε να υπογράψουμε συμβόλαια με τις εταιρείες -προμηθευτές και είναι ευθύνη του υπεύθυνου αγορών να καθοδηγεί τον φαρμακοποιό ιδιοκτήτη.

Η ΤΕΧΝΗ των διαπραγματεύσεων τελείωσε;

Για όσους από σας έχετε επιλέξει την επαφή με τον ασθενή, οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίες αγορών δεν είναι πλέον η βασική ενασχόληση και είναι δόκιμο να  μειώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο τις χρονοβόρες επισκέψεις των εκπροσώπων των φαρμακευτικών εταιριών.

Η προστιθέμενη αξία της επίσκεψής τους, δεν προέρχεται πλέον απαραίτητα από αγορές και εκπτώσεις, επομένως η παραγγελία πρέπει να ολοκληρωθεί στον συντομότερο δυνατό χρόνο.

Εκείνο που φαρμακοποιοί αναμένουν από αυτούς είναι περισσότερα καινοτόμα και αποτελεσματικά εργαλεία που θα τους βοηθήσουν στο sell-out, όπως ενέργειες trade marketing, η παρουσίαση νέων προϊόντων, η εκπαίδευση, δράσεις για την ενίσχυση των πωλήσεων (merchandising, οργάνωση προβολών..κ.ά.), και περιστασιακά στην παρουσίαση προσφορών ή ειδικών ενεργειών.

Αντίθετα η παραγγελία από τη φαρμακαποθήκη διαρκεί το πολύ δύο ώρες το μήνα, και υπάρχουν μόνο πλεονεκτήματα:

- 1 συγκεντρωτικό τιμολόγιο,

- 1 συγκεντρωτική παράδοση,

- ποτέ περίσσια προϊόντων (stock),

- παραγγελίες σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και όχι αυτές που επιβάλλονται από τις εταιρείες.

Μπορεί να χάσετε λίγες εκπτώσεις σε ορισμένα προϊόντα, αλλά κερδίζετε πολύ περισσότερα μέσω λιγότερων ταμειακών ροών και καλύτερης ανταπόκρισης στην προσφορά.

Επιπλέον, η μετάβαση σε αυτόματη παραγγελία στο 100% των αγορών από τον χονδρέμπορο, διαρκεί μόλις ένα λεπτό την ημέρα.

Σήμερα, δεν απαιτείται χειροκίνητη παρέμβαση για την αποστολή παραγγελιών σε διάφορους προμηθευτές. Πρέπει να ξοδεύετε μόνο μία ώρα την εβδομάδα μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή σας για απευθείας διαδικτυακές αγορές, κατά το άνοιγμα του φαρμακείου και το κλείσιμο.

Ας κρατήσουμε τα ουσιώδη

- Το καίριο ζήτημα δεν είναι πλέον οι αγορές, αλλά ο ασθενής. Η ιδανική συνταγή : λιγότερος χρόνος στο back office (γραφειοκρατία), περισσότερος χρόνος στο front office («στον πάγκο» εξυπηρετώντας τον πελάτη).

- Τα νέα εργαλεία βρίσκονται στην ποικιλία των επιλογών των καναλιών αγοράς και των ψηφιακών λύσεων που προσφέρονται από διανομείς και δίκτυα.

- Τα δίκτυα αλλά και οι συνεταιρισμοί, επιβάλλουν πειθαρχία αγοράς και πώλησης στα μέλη τους για να τους κάνουν να κερδίσουν εκπτώσεις.

- Ο έλεγχος των αγορών, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη (AI) ανταποκρίνεται σε μια διπλή πρόκληση: αποφυγή αποθήκευσης μεγάλης ποσότητας προϊόντων (stock) και λήξης τους.

 

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων