fbpx

Διαχείριση Λειτουργίας και Κινητοποίηση της Ομάδας

Η πανδημία Covid-19 δημιουργεί μια νέα μορφή άγχους στον πληθυσμό, γεγονός το οποίο επηρεάζει και τον χώρο του φαρμακείου.

Απουσία από την εργασία, σημάδια νευρικότητας και συγκρούσεις μεταξύ συνεργατών, δείχνουν ότι το συλλογικό και ατομικό «τραύμα» παραμένει ενεργό.

Διαχείριση Λειτουργίας και Κινητοποίηση της Ομάδας.

Ήρθε η ώρα για τους επικεφαλής να αναλάβουν δράση για να κινητοποιήσουν εκ νέου τα «στρατεύματά» τους!

Για την επανακινητοποίηση μιας ομάδας, είναι απαραίτητο να ενεργήσετε τόσο ατομικά όσο και συλλογικά, με βάση τον διάλογο.

Αυτή η διαδικασία «κάθαρσης» πρέπει να γίνεται με κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά.

Είναι δεδομένο ότι δεν αντιδρούν όλοι με τον ίδιο τρόπο σε μια τέτοια κρίση.

Είναι επομένως σημαντικό να γνωρίζουμε πώς τη βιώνει ο καθένας, τι μαθαίνει από αυτή, τι δυσκολίες αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει...

Ως εκ τούτου, πρέπει να δείξετε ειλικρίνεια και να μάθετε να επικοινωνείτε αποτελεσματικά με τον άλλο.

Όταν έρχεστε αντιμέτωποι με έναν υπάλληλο που προφανώς έχει μειωμένη απόδοση, πρέπει να αφιερώσετε χρόνο και να επικοινωνήσετε μαζί του.

Εάν είναι σωματικά εξαντλημένος, προτείνετε την εναλλακτική να πάρει λίγες μέρες άδεια.

Εάν αρνηθεί για να μην φέρει δυσκολίες στην υπόλοιπη ομάδα, μπορείτε να επιμείνετε, εξηγώντας του ότι πρέπει να σκεφτεί πρωτίστως την υγεία του και ότι θα βρεθεί λύση για το παράπλευρο θέμα της απουσίας του.

Όταν η ταλαιπωρία είναι βαθύτερη και ψυχολογικής φύσης, και πάλι, απαιτείται υποστήριξη.

Ένα μέλος της ομάδας που φαίνεται να έχει πληγεί ιδιαίτερα από την πανδημική κρίση, καλύτερα να συμβουλευτεί ψυχολόγο.

- Αναγνώριση στην εργασία: ένας μοχλός κινήτρου.

Η ποιότητα της εργασίας ή η συμμετοχή στην επιτυχία, πρέπει να επιβραβεύονται.

Κατά τη διάρκεια της κρίσης, ορισμένοι υπάλληλοι λειτούργησαν με αυταπάρνηση, δείχνοντας ενσυναίσθηση για τους ασθενείς ή εντείνοντας τις προσπάθειές τους για κάλυψη συναδέλφων που απουσίαζαν για παιδική φροντίδα ή ιατρικούς λόγους.

Αυτοί οι υπάλληλοι πρέπει να ανταμειφθούν. Αντίθετα, εάν ένας υπάλληλος δεν έχει εμπλακεί και δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται πλέον για το όραμα του φαρμακείου, μην διστάσετε να επέμβετε.

Προσοχή όμως! Αυτή η προσέγγιση πρέπει να ταιριάζει με τις προσδοκίες κάθε υπαλλήλου.

Κάποιοι θα είναι πιο ευχαριστημένοι με τη λήψη μπόνους, ενώ άλλοι θα προτιμήσουν πιο ευέλικτες ώρες εργασίας, επαγγελματική κατάρτιση ή περισσότερες αρμοδιότητες εντός του φαρμακείου...

Για να επιβραβεύσει την ομάδα του, ο επικεφαλής μπορεί να χορηγήσει ένα μπόνους, υπό την προϋπόθεση ότι αποτελεί μέρος ενός συνολικού τρόπου αναγνώρισης.

Για να κατανοήσετε καλύτερα τις προσδοκίες τους, απλά πρέπει να ρωτήσετε κάθε μέλος της ομάδας, τι θα ήθελε να αλλάξει για να δώσει περισσότερο νόημα στη δουλειά του.

Εξαρτάται από τον υπεύθυνο να αποφασίσει εάν η εκφρασμένη επιθυμία είναι εφικτή ή όχι.

Πράγματι, αυτά τα σημάδια αναγνώρισης δεν πρέπει να διαταράξουν την ισορροπία εντός της εργασίας.

Πάνω απ' όλα, ένα μπόνους ή μια νέα αρμοδιότητα δεν πρέπει να θεωρούνται από τους συναδέλφους ως αδικαιολόγητη ένδειξη ιδιαίτερης μεταχείρισης.

Εξ’ ου και η ανάγκη αντιμετώπισης της συλλογικής διάστασης του θέματος.

Για να επιβραβεύσει την ομάδα του, ο επικεφαλής μπορεί να χορηγήσει ένα μπόνους, υπό την προϋπόθεση ότι αποτελεί μέρος ενός συνολικού τρόπου αναγνώρισης.

Όμως, η προσφορά ενός μπόνους απέχει πολύ από την επίλυση όλων των προβλημάτων.

Για να είναι επωφελής η οικονομική αναγνώριση, πρέπει να ταιριάζει με τη μορφή του συλλογικού management και το καλό κλίμα μέσα στην ομάδα.

- Τώρα είναι η ώρα για αξιολόγηση

Ο επικεφαλής ενός φαρμακείου πρέπει να επωφεληθεί από ένα επεισόδιο κρίσης για να καταγράψει τι λειτούργησε καλά και τι όχι.

Αυτή η «αυτο-κριτική» πρέπει να καθιερωθεί στον τρόπο διαχείρισης του προσωπικού.

Πρέπει λοιπόν να συγκεντρώσουμε την ομάδα και να καλέσουμε όλους τους εμπλεκόμενους να προσδιορίσουν τις διαδικασίες, τις συμπεριφορές και τις αξίες που τους επέτρεψαν να ανταπεξέλθουν στην εργασία τους, καθώς και τα αδύνατα σημεία ή τις δυσλειτουργίες που πρέπει να διορθωθούν.

Αυτή η διαδικασία, που πραγματοποιείται βάσει ενός κοινού οράματος, πρέπει στη συνέχεια να οδηγήσει σε συγκεκριμένα μέτρα.

Εάν προκύψει, για παράδειγμα, ότι κάποιος είναι αδρανής διότι θεωρεί ότι δεν αμείβεται σωστά, ο επικεφαλής θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να τον επανακινητοποιήσει υπό την προϋπόθεση φυσικά να μην διαταράξει την οικονομική ισορροπία του φαρμακείου.

- Αλλαγή στις διαχειριστικές πρακτικές

Για να είναι αποτελεσματικά αυτά τα βήματα, πρέπει να υπάρχει μια συνεκτική μορφή διαχείρισης εκ μέρους του φαρμακοποιού manager.

Εξ’ ου και η σημασία της δημιουργίας σχέσης εμπιστοσύνης και αλληλεπιδράσεων, ώστε να προκύψει αρμονική συνεργασία.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι σχέσεις μεταξύ διευθυντών και υπαλλήλων ήταν προσανατολισμένες στην οργάνωση.

Όμως, με το συναισθηματικό φορτίο που προκαλείται από την πανδημία, πολλοί έχουν συνειδητοποιήσει ότι αυτή η σχέση θα πρέπει επίσης, με βάση την αμοιβαία καλοσύνη, να στραφεί και σε ένα πιο προσωπικό επίπεδο.

Όταν έχετε υπαλλήλους που εκφράζουν τη δίψα για αυτονομία, η λύση δεν είναι να θεσπίσετε έναν κανόνα που θα ικανοποιεί τις φιλοδοξίες τους.

Η λύση είναι να λειτουργήσετε ως καλοί ακροατές με ταπεινότητα, και αντί της επιβολής ιδεών, να αναγνωρίσετε ότι οι εργαζόμενοι είναι σε θέση να γνωρίζουν τι είναι καλό γι’ αυτούς.

Γεώργιος Ναξάκης, Φαρμακοποιός
www.PharmaManage.gr

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων