fbpx

Η Επικοινωνία με τον Γιατρό – Συνταγογράφο

Η διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των φαρμακοποιών και των ιατρών που συνταγογραφούν τα φάρμακα είναι απαραίτητη για τη σωστή εξυπηρέτηση του ασθενούς.

Παρακάτω, ακολουθούν ορισμένα χαρακτηριστικά μιας υγιούς επικοινωνίας μεταξύ φαρμακοποιού και γιατρού – συνταγογράφου.

Η Επικοινωνία με τον Γιατρό – Συνταγογράφο

1. Οργανώστε και εκπαιδεύστε την ομάδα

Δημιουργείστε ένα αρχείο με τα στοιχεία επικοινωνίας των γιατρών – συνταγογράφων κοντά στο φαρμακείο σας, σημειώνοντας το όνομα του κάθε γιατρού, τις ώρες λειτουργίας του ιατρείου του καθώς και την ειδικότητά του.

Μπορείτε να εμπλουτίζετε το αρχείο κάθε φορά που κάποιος ασθενής σάς φέρνει μια συνταγή ενός γιατρού που δεν είναι καταχωρημένος.

Επιπλέον, καλό είναι να έχετε σημειωμένο το τηλέφωνο του κέντρου φαρμακοεπαγρύπνησης, σε περίπτωση που ένας ασθενής αντιμετωπίσει πρόβλημα με τα συνταγογραφούμενα φάρμακα και δεν μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον γιατρό – συνταγογράφο.

Παράλληλα, μπορείτε να καταγράψετε μια διαδικασία επικοινωνίας (ποιος καλεί, πότε και γιατί), η οποία θα πρέπει να ακολουθείτε κάθε φορά που κάποιος από το προσωπικό του φαρμακείου θέλει να επικοινωνήσει με τον γιατρό.

Φυσικά, είναι πολύ σημαντικό αυτή η διαδικασία να σέβεται την εμπιστευτικότητα και να μην συζητιούνται οι παθολογίες του ασθενούς, εάν δεν είναι απαραίτητο.

2. Επικοινωνία σχετικά με μια συνταγή

Το πρώτο βήμα που πρέπει να ακολουθήσετε σε περίπτωση που υπάρχει κάποια ανακρίβεια σε μία συνταγή, είναι να ρωτήσετε τον ίδιο τον ασθενή εάν έχει λάβει περαιτέρω οδηγίες από τον γιατρό.

Ωστόσο, εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με μια συνταγή και ο ασθενής δεν είναι ενήμερος, μπορείτε να καλέσετε τον γιατρό για διευκρινίσεις, καθησυχάζοντας τον ασθενή πως πρόκειται απλά για μια εξακρίβωση.

Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχήσετε τον ασθενή.

Παρόλα αυτά, είναι αρκετά συχνό οι γιατροί να μην είναι άμεσα διαθέσιμοι.

Σε αυτήν την περίπτωση, αφήστε στη γραμματέα του τα στοιχεία επικοινωνίας του φαρμακείου, το όνομα του φαρμακοποιού που κάλεσε, το όνομα του ασθενούς και ζητήστε να επικοινωνήσει μαζί σας το συντομότερο δυνατό.

Εάν ωστόσο, δεν μπορέσετε να έρθετε σε επαφή με τον γιατρό, θα πρέπει να προτείνετε στον ασθενή να επιστρέψει ο ίδιος στον γιατρό του για να διορθώσει τη συνταγή ή το φάρμακο.

3. Καταγράψτε το περιεχόμενο της κλήσης

Κάθε φορά που συνομιλείτε με κάποιον γιατρό – συνταγογράφο, προτείνεται να καταγράφετε το περιεχόμενο της κλήσης σε κάποιο αρχείο (ημερομηνία και ώρα, όνομα του υπεύθυνου επικοινωνίας, όνομα του ασθενούς, κατάσταση και απόφαση που ελήφθη).

Με αυτόν τον τρόπο, θα γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή τι έχει συζητηθεί με τον γιατρό και τι αλλαγές μπορεί να έχουν γίνει στη συνταγή του ασθενούς.

4. Δημιουργήστε μια επαγγελματική συνεργασία

Είναι σημαντικό να δημιουργείτε ένα κλίμα συνεργασίας με τους γιατρούς – συνταγογράφους από τους οποίους βλέπετε συχνά συνταγές.

Έτσι, θα μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί τους για την πορεία των ασθενών και για την αποτελεσματικότητα της θεραπείας.

Επίσης, σε περίπτωση ανίχνευσης μη συμμόρφωσης του ασθενούς στη φαρμακευτική αγωγή ή ανεπιθύμητων ενεργειών που συνδέονται με τη θεραπεία ή τη διακοπή της, μπορείτε να το συζητήσετε μαζί του και να παραπέμψετε τον ασθενή για επανεκτίμηση.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω πρέπει να γίνονται με σεβασμό στην ιδιότητα του επαγγελματία υγείας και να βασίζονται στη συμπληρωματικότητα των δύο επαγγελμάτων.

Ο γιατρός καθορίζει τη διάγνωση, συνταγογραφεί και αξιολογεί τη θεραπευτική επιτυχία, ενώ ο φαρμακοποιός χορηγεί τα φάρμακα που συνταγογραφούνται από τον γιατρό, διευκολύνει την τήρηση της θεραπείας και ανιχνεύει τυχόν παρενέργειες.

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων