fbpx

4 Βασικά Σημεία για μια Επιτυχημένη Φυσική Απογραφή

Μέρος Β’ (Μέρος Α')

1. Οργανωθείτε και προετοιμαστείτε.

Ο φαρμακοποιός πρέπει να συγκεντρώσει και να περάσει στο μηχανογραφικό σύστημα όλα τα τιμολόγια έως την ημερομηνία της φυσικής απογραφής, έτσι ώστε, ολοκληρώνοντας την απογραφή, να έχει την πραγματική κατάσταση των αποθεμάτων.

4 Βασικά Σημεία για μια Επιτυχημένη Φυσική Απογραφή.

2. Τακτοποιήστε το φαρμακείο.

Πριν την ημέρα έναρξης της απογραφής, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε τακτοποιήσει τα προϊόντα σωστά, τόσο στο φαρμακοπωλείο, όσο και στην αποθήκη, προκειμένου να αποφευχθεί η απογραφή ανόμιων προϊόντων, που συνήθως είναι πηγή λαθών.

Στα ράφια των καλλυντικών του φαρμακείου για παράδειγμα, τα αντηλιακά προϊόντα πρέπει να τοποθετηθούν μαζί, στην ίδια ραφιέρα εάν είναι δυνατόν, όπως και κάθε άλλη κατηγορία προϊόντων.

Προσοχή όμως στα προϊόντα που έχουν παρόμοια συσκευασία και ίδιο χρώμα, αλλά διαφορετική δοσολογία.

Αυτά θα πρέπει να τοποθετούνται με κάποια απόσταση μεταξύ τους για να μην γίνει λάθος.

Μπορείτε επίσης, να μαζέψετε χρήσιμες πληροφορίες κατά την απογραφή για να εξυγιάνετε το απόθεμά σας.

Μπορεί για παράδειγμα να ελέγξετε τις ημερομηνίες λήξης των προϊόντων και να βάλετε σε προτεραιότητα την πώληση όσων έχουν πλησιέστερη ημερομηνία λήξης.

Μπορεί επίσης να διαπιστώσετε προϊόντα που δεν είναι μεν ληξιπρόθεσμα, έχουν όμως υψηλό απόθεμα και χαμηλές πωλήσεις.

Αυτό μπορεί να σας οδηγήσει σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές για το μη εμπορικά κινήσιμο απόθεμα.

Και βέβαια, αυτό να σας οδηγήσει σε πιο προσεκτικές επόμενες αγορές, που να μην στηρίζονται σε κάποια μεγάλη έκπτωση που δίνει ο προμηθευτής, αλλά στην πραγματική ζήτηση κάθε προϊόντος.

Πριν από τη διαδικασία της απογραφής, συνιστάται να περιηγηθείτε σε όλους τους χώρους του φαρμακείου που θα απογράψετε, γιατί μπορεί να ανακαλύψετε ξεχασμένα σημεία με προϊόντα.

3. Κάντε μία περιήγηση στα σημεία που θα απογράψετε.

Πριν από τη διαδικασία της απογραφής, συνιστάται να περιηγηθείτε σε όλους τους χώρους του φαρμακείου που θα απογράψετε, γιατί μπορεί να ανακαλύψετε ξεχασμένα σημεία με προϊόντα.

Επίσης, πρέπει να αποφεύγετε να μένουν προϊόντα μέσα σε χαρτοκιβώτια σε κρυφά ή μη προσβάσιμα σημεία και να μην αναμειγνύονται διαφορετικά προϊόντα στο ίδιο χαρτοκιβώτιο.

Επιπλέον, τα προϊόντα που βρίσκονται σε βιτρίνες ή άλλες προβολές πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα.

Στο τέλος της απογραφής, πρέπει να κάνετε άλλη μία βόλτα στο φαρμακείο, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει κάποιος χώρος με προϊόντα που έχει ξεχαστεί.

4. Ορίστε τον τρόπο αποτίμησης των αποθεμάτων.

Μετά από τη φυσική απογραφή στο φαρμακείο, πρέπει να κάνετε την αποτίμηση των αποθεμάτων, με βάση τις τιμές των προϊόντων.

Ο γενικός κανόνας ορίζει ότι η αποτίμηση γίνεται με βάση την καθαρή χονδρική τιμή, λαμβάνοντας υπόψη τις εκπτώσεις.

Παρόλα αυτά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποτίμηση και οι χονδρικές τιμές χωρίς τις εκπτώσεις.

Η ορθή και αξιόπιστη απογραφή των αποθεμάτων μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερες εμπορικές αποφάσεις και επιλογές, στη διαμόρφωση της στρατηγικής πωλήσεων ανά πάσα στιγμή μέσα στο φαρμακείο, και σίγουρα στην καλύτερη διαχείριση και αξιοποίηση των χρηματικών διαθεσίμων σας.

Κυρίως όμως, σας απαλλάσσει από έναν συχνό πονοκέφαλο στην ιδέα της ετήσιας απογραφής, αλλά και από θέματα που αντιμετωπίζονται έγκαιρα πριν γίνουν προβλήματα για την επιχείρησή σας.

Ακολουθήστε τις συμβουλές μας και αναζητήστε τον καλύτερο συνεργάτη για τις επιλογές που σας ταιριάζουν.

Στέλιος Μουσαμάς, Γενικός Διευθυντής Δικτύου Φαρμακείων Pharma PLUS, Όμιλος Lavipharm
www.PharmaManage.gr

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων