fbpx

Η Χρήση της Ψηφιακής Τεχνολογίας προς Όφελος του Ασθενή

Οι ψηφιακές εξελίξεις στο χώρο της υγείας, φέρνουν επανάσταση στη σχέση μεταξύ ασθενών και φαρμακοποιών. Τα τεχνολογικά εργαλεία που βρίσκονται σε εξέλιξη, είναι πολύ πιθανό να επιτρέψουν μια μέρα την εξατομικευμένη φροντίδα των ασθενών.Η Χρήση της Ψηφιακής Τεχνολογίας προς Όφελος του Ασθενή.Πώς η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών έχει αλλάξει τη συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντι στην ασθένειά τους και σ’ αυτούς που τους φροντίζουν;

Το αντίκτυπο της ψηφιακής τεχνολογίας στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι ένα ζήτημα που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της υγείας.

Όταν εξετάζουμε τι συμβαίνει σε άλλα μέρη του κόσμου, και ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, βλέπουμε ότι ο ασθενής γίνεται όλο και περισσότερο καταναλωτής υγείας, ακόμη και ευζήν.

Η τάση αυτή, είναι πιθανώς σχετική με την ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας, μια τάση που φαίνεται αρκετά ισχυρή. Ο ασθενής επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στην αυτοφροντίδα, αλλά και στην αποφυγή της ασθένειας.

Η εξέλιξη αυτή, έχει επίσης πολύ ισχυρό αντίκτυπο στον φαρμακοποιό, έναν επαγγελματία υγείας του οποίου η δουλειά είναι επίσης η πρόληψη.

Η άλλη εξέλιξη που έχει επίσης σημαντικό αντίκτυπο στη σχέση μεταξύ ασθενών και φαρμακοποιών, είναι το γεγονός ότι όλοι σήμερα διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό.

Σχεδόν το 90% των ανθρώπων είναι εξοπλισμένοι με κινητό τηλέφωνο και το 77% με smartphone, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει ένας άλλος τρόπος επικοινωνίας γύρω από την ασθένεια πλέον, αλλά και την υγεία γενικά.

Ειδικά από τη στιγμή που η κρίση της Covid πιθανότατα ενίσχυσε και επιτάχυνε τις χρήσεις αυτές.

Η επικοινωνία μεταξύ ασθενή και φαρμακοποιού γίνεται τώρα συχνότερα μέσω αυτών των εργαλείων που όλοι έχουμε στα χέρια μας. Η σχέση με τη γνώση της ιατρικής έχει επίσης αλλάξει, καθώς οι ασθενείς αναζητούν οι ίδιοι πληροφορίες στο διαδίκτυο, με τους κινδύνους παραπληροφόρησης που γνωρίζουμε.

Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολο να πλαισιωθούν επικυρωμένες επιστημονικές πληροφορίες σε μια πλημμύρα πληροφοριών που προέρχονται από όλες τις πλευρές.

Πώς να αποτρέψετε την τεχνολογία (Εφαρμογές, συνδεδεμένη συσκευή, online πληροφορίες...) από το να διαταράξει τη σχέση μεταξύ φαρμακοποιού - ασθενούς

Μελέτες έχουν δείξει ότι το 95% των Ελλήνων εμπιστεύονται τον φαρμακοποιό τους. Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία όταν πρόκειται για ασθενείς που έχουν πρόσβαση στις σωστές επιστημονικά επικυρωμένες ιατρικές πληροφορίες. Ξέρουν ότι μπορούν να υπολογίζουν στον φαρμακοποιό τους, και αυτό είναι αρκετά καθησυχαστικό.

Ως εκ τούτου, τα φαρμακεία μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση των πληροφοριών που διαβιβάζονται από τα κοινωνικά δίκτυα και άλλα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης.

Για να μην αναφέρουμε, πως και οι ιστοσελίδες των φαρμακείων μπορούν να είναι ένα άλλο εργαλείο για την ανταλλαγή ποιοτικών πληροφοριών.

Οι φαρμακοποιοί δεν μπορούν να εμποδίσουν πλέον, την πρόσβαση των πελατών τους στο διαδίκτυο, αλλά μπορούν τουλάχιστον να τους παρέχουν τις κατάλληλες πληροφορίες.

Ποια είναι τα κύρια εμπόδια που συναντώνται κατά την ανάπτυξη τεχνολογικών εργαλείων προσανατολισμένων στην υγεία;

Αυτό δεν είναι πραγματικά ένα εμπόδιο, αλλά μάλλον μια προϋπόθεση: είναι απαραίτητο πάνω απ’ όλα ότι αυτή η εξέλιξη να ανταποκρίνεται στην πραγματική ανάγκη του ασθενούς ή / και του επαγγελματία υγείας.

Σε αντίθεση με το πως φαίνεται, δεν είναι τόσο απλό. Στη συνέχεια, είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί μια λύση που θα ανταποκρίνεται σε αυτήν την ανάγκη, ενώ παράλληλα θα ανταποκρίνεται στις τεχνολογικές και κανονιστικές απαιτήσεις. Η επεξεργασία δεδομένων είναι μια άλλη ενασχόληση.

Δεν είναι ανησυχητικό, αλλά υπάρχουν κανόνες που πρέπει να ακολουθηθούν. Μόλις υπάρξουν ανταλλαγές και αλληλεπιδράσεις, το θέμα της ασφάλειας των δεδομένων προκύπτει άμεσα.

Μέχρι το 2030, ποιες είναι οι μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις που αναμένονται στον τομέα της ηλεκτρονικής υγείας;

Γίνεται πολύς λόγος για την εξατομικευμένη ιατρική. Τα τεχνολογικά εργαλεία που βρίσκονται σε εξέλιξη θα μπορούσαν μια μέρα να καταστήσουν δυνατή την πρόσβαση σε αυτή την εξατομικευμένη φροντίδα των ασθενών.

Η φροντίδα των ανθρώπων με πολύ πιο ολιστικό τρόπο είναι ένας στόχος που θα μπορούσε επίσης να επιτευχθεί, ειδικά μέσω τεχνολογικών καινοτομιών. Τέλος, υπάρχει επίσης το ζήτημα της ανταλλαγής πληροφοριών.

Το ευαίσθητο ζήτημα της επεξεργασίας και της εμπιστευτικότητας των δεδομένων υγείας βρίσκεται στο επίκεντρο της ηλεκτρονικής υγείας.

Πρέπει πρώτα να εξετάσουμε την ισορροπία που υπάρχει μεταξύ των πλεονεκτημάτων που αντιπροσωπεύουν αυτά τα δεδομένα υγείας, σε συνδυασμό με αλγορίθμους.

Αύριο, θα αποτελέσουν βοήθημα λήψης αποφάσεων για τους επαγγελματίες υγείας και θα καταστήσουν δυνατή την καλύτερη πρόληψη, θεραπεία και υποστήριξη των ασθενειών.

Ταυτόχρονα, γνωρίζουμε τους κινδύνους που συνδέονται με την κυκλοφορία αυτών των ευαίσθητων δεδομένων. Οι κανόνες αυτοί, εγγυώνται τη διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ των κινδύνων και των αναμφισβήτητων οφελών από την ανάλυση αυτών των δεδομένων.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να είμαστε πολύ αφοσιωμένοι στο έργο της φύλαξης των δεδομένων, και όταν αυτό συμβαίνει, πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να μοιραστούμε αυτά τα δεδομένα, για παράδειγμα εκείνα από κλινικές δοκιμές, με ειδικούς ώστε να συμμετάσχουν όλες οι πλευρές σε αυτήν την πρόοδο. Ο χειρισμός αυτών των δεδομένων απαιτεί εξαιρετική προσοχή.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να απειλήσει το επάγγελμα του φαρμακοποιού;

Η ψηφιακή τεχνολογία θα μεταμορφώσει το επάγγελμα του φαρμακοποιού, αλλά δεν θα τα καταφέρουμε ποτέ χωρίς τον άνθρωπο. Οι δύο συνιστώσες του επαγγέλματος, η επιστημονική και η ανθρώπινη πτυχή της σχέσης, θα ενισχύσουν η μία την άλλη.

Σε αυτή την εξέλιξη, είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι ο χρόνος που θα απελευθερώνεται λόγω της ευκολίας από τη χρήση των ψηφιακών μέσων, θα χρησιμοποιείται για την καλύτερη επικοινωνία με τον ασθενή.

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων