fbpx

Γενόσημα Φάρμακα: Ο Δισταγμός των Ασθενών και ο Ρόλος του Φαρμακοποιού

Η επικοινωνία στο φαρμακείο είναι ένα σύνθετο θέμα που επηρεάζει τη σχέση σας με τον πελάτη σας.

Τα γενόσημα, ενώ είναι αποτελεσματικά και ασφαλή, για πολλούς ασθενείς θεωρούνται δεύτερης κατηγορίας φάρμακα.

Ο σύγχρονος φαρμακοποιός πρέπει να είναι προετοιμασμένος για τη σωστή επικοινωνία με τον πελάτη του στον πάγκο του φαρμακείου.

Γενόσημα Φάρμακα: Ο Δισταγμός των Ασθενών και ο Ρόλος του Φαρμακοποιού.

Τι δεν πρέπει να πείτε

• Θα σας δώσω αυτό το φάρμακο, επειδή είναι σε πολύ καλή τιμή.

• Είμαι υποχρεωμένος να σας δώσω ένα γενόσημο.

• Μπορώ να σας δώσω ένα γενόσημο;

• Θα σας ενοχλούσε αν σας έδινα ένα γενόσημο;

Δεν έχω το φάρμακο που ζητάτε, μου έχει τελειώσει. Θα σας δώσω ένα γενόσημο στη θέση του που είναι και πιο φτηνό...

• Αν δεν μείνετε ευχαριστημένοι από το φάρμακο αυτό, θα σας δώσω τη συνηθισμένη σας αγωγή την επόμενη φορά.

• Δεν είναι επικίνδυνο.

Μην ανησυχείτε.

• Δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ κανένα πρόβλημα.

• Δεν πρέπει αν χρησιμοποιείτε λέξεις που είναι φορτισμένες αρνητικά όπως αντίγραφο, μικρό, ίσως κλπ.

Τι δεν πρέπει να κάνετε

• Να μιλήσετε για τα υποκατάστατα στον ασθενή πριν να έχετε τα κουτιά στα χέρια σας.

Να δώσετε στον ασθενή και το πρωτότυπο φάρμακο και το γενόσημό του και να τον αφήσετε να επιλέξει ο ίδιος.

• Να αναφερθείτε στην κοινωνική ευαισθησία του πελάτη, αναλύοντας τα κοινωνικά οφέλη από τη χρήση των γενόσημων φαρμάκων.

Να φέρετε μπροστά στο πελάτη σας ένα γενόσημο φάρμακο χωρίς να του έχετε αναφέρει τίποτε νωρίτερα.

• Να ξεκινήσετε τον διάλογο με μια ερώτηση: έχετε ακούσει για τα γενόσημα φάρμακα;

• Να ξεκινήσετε να κάνετε κριτική στις εταιρείες που παράγουν πρωτότυπα φάρμακα.

• Να επιβάλλετε ένα γενόσημο σε κάποιον που φαίνεται να διατηρεί τις αμφιβολίες του.

• Να θεωρήσετε ότι η άρνηση του πελάτη σας να προμηθευτεί ένα γενόσημο φάρμακο είναι δική σας αποτυχία.

Τι μπορείτε να πείτε

«Πρόκειται για ένα γενόσημο φάρμακο που είναι πολύ αξιόπιστο και σας δίνει τις ίδιες εγγυήσεις για την ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια, όπως ακριβώς και το πρωτότυπο φάρμακο».

«Θα σας πρότεινα ένα γενόσημο φάρμακο. Είναι ακριβώς το ίδιο με το φάρμακο που σας έχει συνταγογραφήσει ο γιατρός σας με τη διαφορά ότι αυτό διατηρεί την επιστημονική ονομασία της δραστικής ουσίας που περιέχει».

«Θα σας δώσω αυτό το γενόσημο φάρμακο, έχει την ίδια δραστική ουσία, την ίδια δράση, θα πάρετε ακριβώς την ίδια δόση, μόνο που επειδή είναι γενόσημο είναι σε καλύτερη τιμή από το πρωτότυπο».

• «Θα σας δώσω το γενόσημο του φαρμάκου που σας έχει συνταγογραφήσει ο γιατρός σας. Δεν θα αλλάξει τίποτε στη θεραπεία σας, μόνο το όνομα του φαρμάκου αλλάζει».

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός 
Αρχισυντάκτρια του Περιοδικού 
PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων