fbpx

Ψηφιακές Τεχνολογίες για την Υποστήριξη των Ασθενών: Σε Aναζήτηση του Σωστού Μοντέλου

Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ψηφιακή τεχνολογία για να βοηθήσετε ασθενείς με χρόνιες παθολογίες;

Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος των ιατρών στη σύσταση και παροχή διαθέσιμων ψηφιακών εργαλείων, εφαρμογών για κινητά, ψηφιακών συνδεδεμένων συσκευών υγείας ή, γενικότερα, στην παρακολούθηση και υποστήριξη των ασθενών, σε συνδυασμό με άλλους φορείς υγείας;

Επαγγελματίες υγείας και εταιρείες-πάροχοι αναζητούν το κατάλληλο μοντέλο για τη βελτιστοποίηση αυτού του ρόλου.

Ο τομέας της υγείας αλλάζει. Με την τηλεϊατρική, τις ψηφιακά συνδεδεμένες ιατροτεχνολογικές συσκευές και τις εφαρμογές στο κινητό, έχουμε εισέλθει στην εποχή της ηλεκτρονικής υγείας, η οποία έχει ήδη αλλάξει τη συμπεριφορά των ασθενών, τις ανάγκες, αλλά και τις προσδοκίες τους.

Ψηφιακές Τεχνολογίες για την Υποστήριξη των Ασθενών: Σε Aναζήτηση του Σωστού Μοντέλου.
Για τη μέτρηση της αρτηριακής πίεσης ή της γλυκόζης του αίματος, την αποστολή συνταγών για εκτέλεση στο φαρμακείο ή την ενημέρωση για τη διαθεσιμότητα ενός φαρμάκου, χιλιάδες εφαρμογές υγείας είναι διαθέσιμες στο Smartphone.

Πέρα από τις εφαρμογές που απευθύνονται στο κοινό και αφορούν την ευεξία και την καλή φυσική τους κατάσταση, υπάρχει αυξανόμενη ανάπτυξη εφαρμογών βαθμολόγησης και ιατρικής παρακολούθησης ... που χρησιμοποιούνται από τους επαγγελματίες υγείας για να διευκολύνουν τις πρακτικές και τις διαγνώσεις τους.

Αλλά και ορισμένες φαρμακευτικές εταιρείες, προσφέρουν εφαρμογές για τους χρόνιους ασθενείς ή για ασθενείς με σοβαρές παθήσεις, προκειμένου να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν την παθολογία τους και να διαχειριστούν τη θεραπεία τους.

Αποστέλλοντας μία υπενθύμιση για τη λήψη του φαρμάκου τους ή του αντισυλληπτικού χαπιού για παράδειγμα, οι εταιρείες καταφέρνουν να προσεγγίσουν άμεσα τον ασθενή, με μια στοχοθετημένη πληροφορία.

Προτείνοντας οι επαγγελματίες υγείας, αξιόπιστες και αποτελεσματικές εφαρμογές στους  ασθενείς- πελάτες τους, ενισχύεται δημιουργία πιστών πελάτων.

Βέβαια, οι εφαρμογές δεν θα αντικαταστήσουν ποτέ την προσωπική επαφή μεταξύ επαγγελματία υγείας και των ασθενών.

Ωστόσο, προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα, αναβαθμίζοντας την παροχή υπηρεσιών προς αυτούς και προσφέροντας ένα νέο σύγχρονο εργαλείο στον επαγγελματία υγείας, για καλύτερη διαχείριση της θεραπείας.

Μια δύσκολη επιλογή

Η Ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία ασθενών που πάσχουν από χρόνιες παθολογίες, είναι προφανής. Οι διαθέσιμες τεχνολογίες είναι πράγματι ικανές να αποτρέψουν, να παρακολουθήσουν και να υποστηρίξουν τους ασθενείς σε πολλές περιπτώσεις, από τις πιο καλοήθεις έως τις πιο σοβαρές.

Είτε πρόκειται για εφαρμογές για κινητές συσκευές, είτε για ψηφιακά συνδεδεμένες ιατροτεχνολογικές συσκευές, είτε για πλατφόρμες τηλεϊατρικής, είτε για εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, η χρήση τους κατέδειξε τη χρησιμότητά τους.

Παρόλο που η τεχνολογία αυτή φαίνεται να είναι απαραίτητη, ωστόσο δεν αποτελεί ακόμη πρόκληση για την πλειοψηφία των επαγγελματιών υγείας στην Ελλάδα σήμερα! 

Αντιμετωπίζοντας μια πληθώρα διαθέσιμων εργαλείων, πώς θα επιλέξουν και θα προτείνουν στους πελάτες τους την κατάλληλη εφαρμογή, ή συσκευή;

Οι γιατροί, δυσκολεύονται να προτείνουν κάτι αν δεν υπάρχει πραγματική, επίσημη πιστοποίηση. Αυτό, μπορεί να γίνει μόνο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διότι οι ευρωπαϊκές οδηγίες υπερισχύουν της εθνικής νομοθεσίας.

Ωστόσο, η σήμανση CE των ιατρικών συσκευών υπάρχει ήδη και σύντομα θα εξελιχθεί σε πολλά εργαλεία, απλοποιώντας τις διαδικασίες και διευρύνοντας το πεδίο εφαρμογής τους.

Για τους ιατρούς, το κλειδί είναι να προτείνουν μια εφαρμογή ή μία ψηφιακά συνδεδεμένη ιατροτεχνολογική συσκευή, που έχει πραγματική αξία χρήσης για τους ασθενείς.

Πώς μπορούν να την αναγνωρίσουν; Εκτός από μια απλή ετικέτα σήμανσης, ίσως θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η δημοτικότητα του εργαλείου ή ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάστηκε ή η εταιρεία ή ο οργανισμός, που το δημιούργησε.

Είναι γεγονός πως το 70% των εφαρμογών υγείας για κινητά τηλέφωνα, εγκαταλείπονται τον πρώτο μήνα, γεγονός που αποδίδεται στο ότι πολλές από αυτές, δεν έχουν ολοκληρωθεί ή δεν έχουν λάβει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των ασθενών.

Τέλος, η εταιρεία πάροχος των ψηφιακών υπηρεσιών, οφείλει να υποστηρίζει και να ενημερώνει για τη χρήση των εφαρμογών της, τον ιατρό, καθώς λόγω των πολλών καθηκόντων του, θα είναι δύσκολο να χειριστεί μια ψηφιακά συνδεδεμένη συσκευή ή μια εφαρμογή για κινητά μόνος του, χωρίς κάποια ενημέρωση, απέναντι στους ασθενείς του.

Οι ιατροί σε γενικές γραμμές δεν έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει το ενδιαφέρον που προσφέρουν αυτά τα ψηφιακά εργαλεία και γι’ αυτό χρειάζονται τη βοήθεια των εταιρειών παρόχων για την εκπαίδευση της εφαρμογής τους.

Αναμφισβήτητα, ο ρόλος του ιατρού δεν περιορίζεται στη σύσταση και χορήγηση ψηφιακών εργαλείων για την παρακολούθηση χρόνιων παθολογιών.

Αυτή είναι μια τοποθέτηση που απαιτεί την ύπαρξη ενός δικτύου, μέσα στο οποίο ο ιατρός θα έχει ενεργό ρόλο παρακολούθησης, συνδεδεμένος με όλους τους ενδιαφερόμενους παράγοντες γύρω από τον ασθενή: γιατρών νοσοκομείου, νοσηλευτών, φαρμακοποιών, κλπ.

Ωστόσο γνωρίζουμε πως η εξέλιξη μέσω της χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, είναι κάτι που θα συμβεί ούτως ή άλλως, μένει να δούμε το πώς.

Δεν πρέπει να κρυβόμαστε: θα χρειαστεί πολύς χρόνος να επαναπροσδιορίσουμε το μοντέλο της φροντίδας του ασθενή, με τη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων