fbpx

Από την Επιστημονική Φαντασία στην Πραγματικότητα

Έχετε σκεφτεί ποτέ πώς θα είναι το φαρμακείο του μέλλοντος;

Παρακάτω, θα σας παρουσιάσουμε νέες τεχνολογίες και εφαρμογές που πρόκειται να αποτελέσουν την εξέλιξη του φαρμακείου.

Από την Επιστημονική Φαντασία στην Πραγματικότητα.

Αν και στη σημερινή εποχή αυτό μοιάζει εξωπραγματικό, αυτό το μοντέλο βρίσκεται σε συνέργεια με την εξέλιξη του επαγγέλματος και την εξέλιξη του καταναλωτή, καθώς οι νέες τεχνολογίες έχουν μεγάλη επίδραση στις αγοραστικές συνήθειες του πελάτη.

Στοιχεία αυτού ήδη βρίσκονται σε πραγματική λειτουργία σε φαρμακεία άλλων ευρωπαϊκών χωρών σήμερα.

Ας δούμε, λοιπόν, τις νέες δυνατότητες που θα προσδώσει η τεχνολογία στο φαρμακείο.

Αυτόματα μηχανήματα εκτέλεσης συνταγής

Αύριο, με την ύπαρξη της κάρτας υγείας, ο φαρμακοποιός θα έχει πρόσβαση σε όλο τον ιατρικό φάκελο του ασθενή.

Παράλληλα, ο ασθενής θα μπορεί να βάλει σε αυτόματο μηχάνημα εκτέλεσης συνταγής την κάρτα υγείας του και την πιστωτική του κάρτα και να παραλάβει τα φάρμακά του, χωρίς τη μεσολάβηση του φαρμακοποιού.

Το αυτόματο μηχάνημα θα είναι συνδεδεμένο με το ρομπότ του stock των φαρμάκων του φαρμακείου, ενώ παράλληλα θα μπορεί να προτείνει ακόμη και εναλλακτικές λύσεις γενοσήμων στα φάρμακα της συνταγής.

Αυτό το αυτόματο μηχάνημα θα είναι προσβάσιμο 24 ώρες το 24ωρο, στο εξωτερικό του φαρμακείου, ενώ αντίστοιχα μηχανήματα θα μπορούν να βρίσκονται και μέσα στο χώρο πώλησης.

Προσοχή, αυτός ο τρόπος εκτέλεσης συνταγής, δε σημαίνει εγκατάλειψη του ασθενή!

Εάν αυτός επιθυμεί συμβουλές, αρκεί να πατήσει ένα κουμπί για να πάρει ένα εξατομικευμένο ραντεβού με το φαρμακοποιό.

Φυσικά η εγκατάσταση αυτών των αυτόματων μηχανημάτων, στην αρχή θα απαιτήσει εξειδικευμένο προσωπικό που θα εξηγεί τη χρήση τους.

Εύκολη κυκλοφορία και αναγνώριση

Η ελεύθερη πρόσβαση στο χώρο πώλησης έχει πλέον αναπτυχθεί για πάρα πολλά προϊόντα, εκτός των συνταγογραφούμενων φαρμάκων, με αγοραστική συμπεριφορά κυρίως κατευθυνόμενη σε γνωστές μάρκες, αλλά κατευθυνόμενη και από τις εξελίξεις των αναγκών, την πληροφόρηση και τη διαφήμιση.

Η ροή των πελατών που θα δημιουργηθεί από αυτά τα αυτόματα μηχανήματα, θα επιτρέπει μία εύκολη κυκλοφορία μέσα στο κατάστημα και μία εύκολη αναγνώριση των κατηγοριών στο χώρο.

Ψηφιακές οθόνες θα αντικαταστήσουνε τα χάρτινα προωθητικά υλικά (καρτολίνες, stands..) και θα δίνουν τη δυνατότητα μίας διαδραστικότητας με τον πελάτη.

Επικοινωνία χωρίς τα κλασσικά προωθητικά υλικά

Στη βιτρίνα, όπως και στο εσωτερικό του φαρμακείου, η επικοινωνία των προσφορών προϊόντων ή οι μόνιμες εποχιακές προτάσεις του φαρμακοποιού, θα μπορούν να παρουσιάζονται με ορθολογικό τρόπο σε ειδικά σημεία με ψηφιακά μέσα, που θα αλλάζουν ανάλογα με τις εμπορικές συμφωνίες και στοχεύσεις.

Ψηφιακές οθόνες θα αντικαταστήσουνε τα χάρτινα προωθητικά υλικά (καρτολίνες, stands..) και θα δίνουν τη δυνατότητα μίας διαδραστικότητας με τον πελάτη.

Τα beacons και λοιπά μέσα (nfc, rfid κ.λπ.), σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας, θα δρουν ως cookies στον πραγματικό κόσμο, προσφέροντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να δέχεται διαφημιστικά και ενημερωτική μηνύματα όταν τον ενδιαφέρουν και όχι με τον θόρυβο της μαζικής προβολής.

Λόγου χάρη, περνώντας μπροστά από το stand των αντηλιακών, ο πελάτης θα λαμβάνει αυτόματα τις προσφορές του φαρμακείου και τα χαρακτηριστικά κάθε προϊόντος.

Το φαρμακείο θα μετατραπεί σε ένα κατάστημα υγείας

Η δημιουργία ενός χώρου εμπιστευτικότητας όπου θα μπορεί ο φαρμακοποιός να έχει κατ' ιδίαν συνεδρίες με τους ασθενείς του για μία εξατομικευμένη συμβουλή, αλλά και για μία θεραπευτική επιμόρφωση, θα γίνει απαραίτητη.

Αυτός ο χώρος θα είναι παράλληλα και το σημείο όπου θα μπορεί να εφαρμοστεί και η τηλε-συμβουλευτική, δηλαδή η εξ' αποστάσεως ανάλυση της συνταγής και οι οδηγίες λήψης.

Στον ίδιο χώρο μπορούν να γίνουν και ενέργειες αναλύσεων και ελέγχων.

Αυτή η ζώνη θα είναι προσβάσιμη, λαμβάνοντας έναν αριθμό προτεραιότητας στην είσοδο και περιμένοντας ο καθένας τη σειρά του ή με ραντεβού.

Ο στόχος είναι να γίνεται μία εν τω βάθη φροντίδα του ασθενή, να δίδονται οι κατάλληλες συμβουλές για τη θεραπεία και φυσικά να γίνονται συνεδρίες παρακολούθησης της θεραπείας του.

Όλα αυτά θα αναβαθμίσουν τον επιστημονικό ρόλο του φαρμακοποιού.

Η έννοια του "shop in the shop" σε κάθε τμήμα προϊόντων

Για την άνεση των πελατών, η τακτοποίηση των προϊόντων πρέπει να γίνεται με τρόπο απλό και κατανοητό, σε ξεχωριστά τμήματα μέσα στο κατάστημα.

Για παράδειγμα, το τμήμα διαιτητικής, υγιεινής, βρεφοανάπτυξης, δερμοκαλλυντικών, εναλλακτικών θεραπειών (ομοιοπαθητικών, αρωματικών και φυτοθεραπευτικών προϊόντων) και κυρίως το τμήμα OTC και της αυτοθεραπείας, θα κερδίσουν σημαντικό χώρο.

Όλες οι αγορές παραφαρμάκων, θα γίνονται με τη βοήθεια του προσωπικού.

Η παρουσία ενός συμβούλου-πωλητή σε κάθε τμήμα θα είναι απαραίτητη σε μόνιμη βάση.

Ο υπεύθυνος του τμήματος θα προτείνει και θα πουλάει ταυτόχρονα, αλλά κυρίως θα διαχειρίζεται τελείως μόνος του το τμήμα του, όπως συμβαίνει σε άλλα καταστήματα.

Θα είναι υπεύθυνος για τις αγορές προϊόντων, για τον έλεγχο των αποθεμάτων, για την ποικιλία προϊόντων, για τις τιμές, αλλά και για την προωθητική δραστηριότητα του τμήματός του.

Πάνω απ' όλα θα είναι ένας ειδικός, ο οποίος θα είναι απαραιτήτως πολύ καλά εκπαιδευμένος για τα προϊόντα του τομέα του. Αυτός ο ειδικός του τμήματος παραφαρμάκων, δεν θα πρέπει να είναι απαραίτητα φαρμακοποιός.

Αυτή η θέση μπορεί να δοθεί σε ένα βοηθό φαρμακοποιό ή σε μία διαιτολόγο ή σε μία αισθητικό.

Μία προωθητική ενέργεια δεν θα πρέπει ποτέ να ληφθεί ως ευτελής προσφορά βασιζόμενη στο σπάσιμο των τιμών και στο ξεπούλημα.

Γίνεται αντιληπτό ότι ο συντονισμός των υπευθύνων σε κάθε τμήμα θα απαιτεί αναβάθμιση των τεχνολογιών εκπαίδευσης, παρακολούθησης και συντονισμού για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων του φαρμακείου.

Η δομή και οι εργασίες στο κάθε φαρμακείο θα αποκτήσουν πολυπλοκότητα, η διαχείριση των οποίων θα απαιτεί και την περαιτέρω εκπαίδευση των φαρμακοποιών σε θέματα Management.

Η ανθρώπινη σχέση στο κέντρο της εμπειρίας

Το φαρμακείο είναι ένας χώρος ζωής και ένα κατάστημα εύκολης πρόσβασης μέχρι σήμερα, και έτσι πρέπει να παραμείνει.

Αλλά παράλληλα θα πρέπει να φροντίσει ιδιαίτερα την πληροφόρηση των ασθενών του.

Όλη η οργάνωση του χώρου και όλη η οργάνωση εργασίας θα πρέπει να γίνουν από επαγγελματίες υγείας, με προσανατολισμό τη δημιουργία θετικής εμπειρίας στον πελάτη από την επίσκεψη του στο φαρμακείο.

Στο κέντρο του καταστήματος, θα πρέπει να υπάρχει ένας χώρος αφιερωμένος σε προβολές και προσφορές.

Το θέμα των προβολών θα είναι ανάλογο με την εποχή και οι προβολές θα στήνονται σε συνεργασία με τις εταιρείες- προμηθευτές.

Παράλληλα το φαρμακείο θα μπορεί να καλέσει για ορισμένες ώρες ένα διαβητολόγο, έναν ποδολόγο ή έναν αθλίατρο για παράδειγμα, για να δώσει πιο εξειδικευμένες συμβουλές.

Η ανάπτυξη των πωλήσεων θα πρέπει να στηρίζεται στην πληροφόρηση των πελατών πάνω στα οφέλη των προϊόντων που προτείνονται και όχι πάνω στην τιμή και σε εξευτελιστικές εκπτώσεις.

Μία εμπορική στρατηγική ανάπτυξης της ποιότητας υπηρεσιών, θα είναι απαραίτητη ακόμη και αν υπάρχουν προωθητικές ενέργειες στα διάφορα τμήματα.

Μία προωθητική ενέργεια δεν θα πρέπει ποτέ να ληφθεί ως ευτελής προσφορά βασιζόμενη στο σπάσιμο των τιμών και στο ξεπούλημα.

Η καταναλωτική εμπειρία θα διαμορφώνεται κατά τα 2/3 από την πληροφόρηση και τα μέσα επικοινωνίας στο φαρμακείο και μόνο κατά το 1/3 από την τιμή!

Εμπορική αρχιτεκτονική βασισμένη στην εικόνα της υγείας

Η ταυτότητα του design και γενικά του χώρου, πρέπει να συνάδει με τη σοβαρότητα ενός καταστήματος υγείας που είναι το φαρμακείο, χωρίς να αποκλείεται ο χώρος να είναι μοντέρνος και ευχάριστος.

Το φαρμακείο του αύριο, πρέπει να αναδεικνύει το ρόλο που παίζει για τη δημόσια υγεία, ακόμη και από τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα έπιπλα.

Το ταβάνι πρέπει να έχει ευχάριστο φωτισμό για να ανταποκρίνεται στην ευχαρίστηση παραμονής των πελατών και του προσωπικού.

Ηλιακοί αισθητήρες μπορούν να επιτρέπουν έναν ευχάριστο φωτισμό όλου του χώρου καθώς και της βιτρίνας.

Τα «έξυπνα» φαρμακεία θα διαχειρίζονται δυναμικά την αρχιτεκτονική και τις παρουσιάσεις των προϊόντων στη διάρκεια της ημέρας ανάλογα, με το κοινό των επισκεπτών και τις προσδοκώμενες επισκέψεις.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων