fbpx

Η Χρήση της Τεχνολογίας στην Υγειονομική Περίθαλψη

Παρά την αύξηση των ψηφιακών πόρων στην υγεία, το ταξίδι των καταναλωτών από την ασθένεια στην αντιμετώπισή της παραμένει σε μεγάλο βαθμό μη ψηφιακό.

Η Χρήση της Τεχνολογίας στην Υγειονομική Περίθαλψη.

Σύμφωνα με μια έκθεση της ερευνητικής και στρατηγικής συμβουλευτικής εταιρείας Populus με έδρα το Λονδίνο, λίγοι είναι άνθρωποι που αγοράζουν προϊόντα υγείας στο Διαδίκτυο και ακόμη λιγότεροι εκείνοι που χρησιμοποιούν εφαρμογές υγειονομικής περίθαλψης για συμβουλές διαχείρισης των ασθενειών τους.

Ενώ οι καταναλωτές χρησιμοποιούν εκτενώς διαδικτυακούς πόρους για την έρευνα των διαφόρων ασθενειών και καταστάσεων που τους ταλαιπωρούν, αυτό αποτελεί μόνο ένα μικρό μέρος του ταξιδιού των καταναλωτών - και οι ψηφιακοί πόροι σπάνια εμφανίζονται ως κανάλι αγοράς στην υγειονομική περίθαλψη.

Το φαρμακείο υπερέχει της τεχνολογίας

Σύμφωνα με τον Hamish Asser, υπεύθυνο της έρευνας στο Populus, είναι εύκολο να πιστέψουμε ότι βρισκόμαστε στη μέση μιας επανάστασης στην ψηφιακή υγειονομική περίθαλψη, σκεπτόμενοι την ποικιλία των έξυπνων συσκευών και τις πολλές διαθέσιμες εφαρμογές υγείας, αλλά αυτή η έρευνα αποδεικνύει το αντίθετο.

Τα καλά νέα για το φαρμακείο είναι ότι, σύμφωνα με την έρευνα, εξακολουθεί να αποτελεί πρωταρχικό σημείο συμβουλευτικής και υποστήριξης για θέματα υγείας.

Περίπου το ένα πέμπτο των ατόμων με προβλήματα υγείας ζητά συμβουλές από τον φαρμακοποιό και περίπου το ίδιο ποσοστό απευθύνεται στον γιατρό.

Συνεπώς, παρά την έντονη ανάπτυξη των ψηφιακών μέσων, φαίνεται πως όσον αφορά την υγειονομική περίθαλψη, ο διαδικτυακός κόσμος δεν μπορεί να προσφέρει την πληροφόρηση και συμβουλή που προσφέρει ένας επαγγελματίας υγείας.

Σημαντική διαφοροποίηση

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης σημαντική διακύμανση όσον αφορά τις οδούς θεραπείας που σχετίζονται με διαφορετικά προβλήματα υγείας.

Για παράδειγμα, το κοινό είναι 10 φορές πιο πιθανό να ζητήσει συμβουλή από κάποιον επαγγελματία υγείας όταν πάσχει από δερματική πάθηση (36%) σε σχέση με το αν εμφανίσει ένα πρόβλημα στα χείλη (3%).

Περίπου το ένα πέμπτο (19%) του κοινού αναζητά διαδικτυακές πληροφορίες σχετικά με τους μυοσκελετικούς τραυματισμούς και τις παθήσεις του δέρματος (17%), αλλά μόλις το 3% κάνει το ίδιο για μικρο-τραυματισμούς, επισημαίνοντας τη σημασία του επείγοντος της πάθησης.

Το φαρμακείο αποτελεί μια δημοφιλή πηγή συμβουλών, με περίπου το 20% των ανθρώπων να ζητούν συμβουλές από τον φαρμακοποιό τους.

Μάλιστα, το ποσοστό αυξάνεται στο 23% όταν αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα για πρώτη φορά, επισημαίνοντας το ρόλο που παίζει το φαρμακείο στη συμβουλευτική περί της υγειονομικής περίθαλψης.

Ωστόσο, πολλά περισσότερα θα μπορούσαν να γίνουν από τους φαρμακοποιούς προκειμένου να βοηθήσουν τα άτομα που χρειάζονται συμβουλές υγειονομικής περίθαλψης, σύμφωνα με τον καθηγητή Mahendra Patel του RPS English Pharmacy Board.

Οι περισσότεροι άνθρωποι ζουν σε απόσταση λίγων λεπτών (με τα πόδια) από ένα κοινοτικό φαρμακείο, οπότε αυτή η στατιστική δείχνει ότι υπάρχει μια υπο-αξιοποίηση ενός πολύτιμου πόρου που είναι προσιτός και πάντα πρόθυμος και ελεύθερος να προσφέρει την επαγγελματική και κλινική εμπειρογνωμοσύνη και γνώση του.

Ο καθηγητής Patel υποστηρίζει ότι, ίσως, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να μην αναγνωρίζουν τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρουν τα κοινοτικά φαρμακεία και αναρωτιέται εάν υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και καλύτερη κατανόηση του τι κάνουν οι φαρμακοποιοί.

Επιπλέον, φαίνεται ότι ακόμα και το φύλο του ατόμου έχει σημασία.

Όταν οι γυναίκες έχουν προβλήματα υγείας ζητούν συμβουλές από έναν φαρμακοποιό, με το 39% των γυναικών να επισκέπτονται το φαρμακείο τους για θέματα που αφορούν τη γυναικεία υγεία.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Patel, η κοινωνία γίνεται πλέον πολύ πιο ανοιχτή σχετικά με τη συζήτηση τέτοιων θεμάτων και, ομοίως, οι άνθρωποι είναι πιο δεκτικοί στο να απευθυνθούν στον φαρμακοποιό τους για βοήθεια, όπως αποδεικνύεται από αυτή τη στατιστική.

Επίσης, οι τομείς διαβούλευσης στα φαρμακεία έχουν συμβάλλει σημαντικά στην παροχή διαβεβαίωσης ότι όλες οι ανησυχίες θα αντιμετωπιστούν με ευαισθησία και εμπιστοσύνη, γεγονός που ενισχύει την ενθάρρυνση των γυναικών να συζητήσουν θέματα υγείας με τον φαρμακοποιό τους.

Από την άλλη πλευρά, οι άνδρες τείνουν να είναι πιο απρόθυμοι να αναζητήσουν συμβουλές σχετικές με τις ανησυχίες τους για την υγεία.

Κρίση εμπιστοσύνης

Τέλος, ένα εκπληκτικό στοιχείο που αποκαλύπτει η έρευνα είναι ότι παρόλο που η νέα γενιά αποτελεί μια ομάδα καταναλωτών που βασίζεται όλο και περισσότερο σε ψηφιακά και διαδικτυακά εργαλεία, όταν πρόκειται για θέματα υγείας, δεν ανατρέχουν στην αναζήτηση διαδικτυακών συμβουλών, καθώς θεωρούν πως αυτές οι πηγές πληροφόρησης δεν είναι αρκετά αξιόπιστες.

Αντ' αυτού, η έρευνα δείχνει ότι όσο νεότεροι είναι οι ερωτηθέντες, τόσο πιθανότερο είναι να βασίζονται στην οικογένεια και τους φίλους τους όταν αποφασίζουν τι προϊόντα υγείας να αγοράσουν.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.