fbpx

Το Ψηφιακό Φαρμακείο του Αύριο

Σήμερα, η ερώτηση δεν είναι πλέον αν γνωρίζουμε να αλληλεπιδρούμε στο σημείο πώλησης με το ίντερνετ, αλλά να βάλουμε τα ψηφιακά μέσα στην υπηρεσία ενός καθορισμένου στόχου για να κερδίσουμε νέους πελάτες που θα παραμείνουν πιστοί.

Ο καταναλωτής δικτυώνεται όλο και περισσότερο ψηφιακά.

Βελτιώνει συνεχώς την παιδεία και τη δεξιότητά του στη χρήση της τεχνολογίας και χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο το ίντερνετ για να αναζητήσει πληροφόρηση και να αγοράσει και το κινητό τηλέφωνο για να έχει πρόσβαση στο internet οποιαδήποτε στιγμή από οπουδήποτε.

Και αν νομίζετε ότι αυτό είναι σημαντικό, τότε το επόμενο είναι ακόμα σημαντικότερο.

Όλοι οι ανταγωνιστές σας είναι εκεί, στην προσωπική συσκευή του καταναλωτή οποιαδήποτε ώρα και στιγμή.

Το Ψηφιακό Φαρμακείο του Αύριο

Είναι όλοι ένα μόνο κλικ μακριά!

Δεν χρειάζεται να επισκεφτεί τα καταστήματά τους ή να λάβει κάτι ταχυδρομικά, για να τους γνωρίσει και να τους προτιμήσει από εσάς.

Αρκεί μόνο να λάβει ένα όμορφο, στοχευμένο μήνυμα με ενδιαφέρον περιεχόμενο και πιθανώς τον χάσατε!

Ή όχι;

Αυτό εξαρτάται από εσάς και το αν θα κάνετε κάτι για να διατηρήσετε ένα πολύ μεγάλο βαθμό ικανοποίησης του καταναλωτή από τη σχέση σας, που θα τον κρατήσει κοντά σας.

Επεκτείνοντας την προσφορά μας με το λιγότερο stock

Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις της εποχής για το ψηφιακό κατάστημα, είναι το λεγόμενο store-to-Web. 

Συγκεκριμένα, το κατάστημα διαθέτει γρήγορη διασύνδεση με το διαδίκτυο από τη μια και εσωτερικό δίκτυο με ψηφιακά τερματικά, ταμπλέτες και οθόνες αφής, τα οποία επιτρέπουν στον πελάτη να ενημερωθεί, να επιλέξει μόνος του και γρήγορα.

Αυτά τα ψηφιακά μέσα μπορούν να προτείνουν προϊόντα που δεν υπάρχουν στο stock του καταστήματος εκείνη τη στιγμή, ιδιαίτερα εάν το κατάστημα διαθέτει μικρό χώρο παρουσίασης προϊόντων.

Για παράδειγμα, στο φαρμακείο μπορούν να παρουσιαστούν σε απεικόνιση 3D, σε αυτά τα ψηφιακά τερματικά, προϊόντα και υλικά ορθοπεδικά και φροντίδας του ασθενή στο σπίτι, που δεν υπάρχουν στο stock του φαρμακείου και συνήθως είναι ογκώδη και όχι μόνο.

Τέλος, εκτός από τα στατικά ψηφιακά τερματικά, η οθόνη του μέλλοντος θα βρίσκεται και στην τσέπη του καταναλωτή, δηλαδή στην οθόνη του smartphone του.

Με το smartphone, επικοινωνούμε και εκτός καταστήματος και ιδιαίτερα όταν θέλουμε να δώσουμε μία συμπληρωματική πληροφόρηση ή να ζητήσουμε τη γνώμη των πελατών μας.

Εάν ο πελάτης έχει δώσει τη συγκατάθεσή του για να του αποστέλλουμε μηνύματα, το κατάστημα μπορεί να του περνάει μηνύματα τη στιγμή που πλησιάζει στο κατάστημα, όταν μπαίνει μέσα ή όταν φεύγει.

Υπάρχουν applications όπου ο ασθενής, λαμβάνει στο κινητό του οδηγίες για τη δοσολογία των φαρμάκων του και πότε πρέπει να πάρει την κάθε δόση.

Γενικά η κινητή επικοινωνία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Τα ψηφιακά ράφια του μέλλοντος, είναι ένα είδος εικονικής απεικόνισης προϊόντων και αλληλεπίδρασης με τον πελάτη, όχι μόνο για να πάρει κανείς τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά επίσης για να καθοδηγηθεί στην έρευνα και επιλογή του και γιατί όχι, για να περάσει την παραγγελία του στο καλάθι των αγορών του και απ’ ευθείας στο ταμείο.

Σε κάθε οθόνη μπορούν να εμφανιστούν πολλαπλά ράφια διαφορετικών ενοτήτων.

Τα προϊόντα ενδιαφέροντος εντοπίζονται με θεματική αναζήτηση και κινήσεις αφής, όπως επίσης και με άλλους ευρηματικούς εύκολους τρόπους.

Τα προϊόντα εμφανίζονται με πολύ ρεαλιστές τρισδιάστατες οπτικές απεικονίσεις, που μπορούν να γυρίσουν από όλες τις πλευρές, να μεγεθυνθούν, να αναγνωστούν τα κείμενα στην επιφάνειά τους, να αναγνωστούν πρόσθετες πληροφορίες περιγραφής, χρήσης, αλληλεπιδράσεων και συνεργειών, τιμής, όπως επίσης να παρουσιαστούν άλλα συναφή είδη και προτάσεις.

Έτσι με ένα μόνο touch οι φαρμακοποιοί αλλά και οι πελάτες επιλέγουν το κατάλληλο προϊόν.

Όλες δε οι παραπάνω πληροφορίες μπορούν να τις μετακυλήσουν και στο smart phone τους.

Τα ψηφιακά ράφια τοποθετούνται πίσω από τον πάγκο για να τα χειρίζεται ο φαρμακοποιός και να συμβουλεύει τον πελάτη στο σημείο εξυπηρέτησης.

Επίσης, τοποθετούνται στο χώρο πώλησης για να τα χειρίζεται το προσωπικό του φαρμακείου προς εξυπηρέτηση των πελατών, όπως επίσης και για να τα χρησιμοποιούν οι ίδιοι οι πελάτες.

Τοποθετούνται σε ποικίλες διατάξεις, με πρόσοψη στο χώρο πώλησης για προώθηση προϊόντων γενικού ενδιαφέροντος, ή με πρόσοψη σε τυφλό σημείο για διακριτική ενημέρωση πελατών.

Οι χειρισμοί γίνονται με απλές, εύλογες κινήσεις αφής, με τις οποίες όλοι είμαστε πλέον εξοικειωμένοι από τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών.

Το Ψηφιακό Φαρμακείο του Αύριο

Πληροφορώντας του ασθενείς με στοχευμένα μηνύματα

Το φαρμακείο που επιθυμεί, για παράδειγμα, να αναδειχθεί ως ειδικό στα δερμοκαλλυντικά, μπορεί να έχει ένα λογισμικό παρακολούθησης και συμβουλής προς τον ασθενή.

Γενικά οι νέοι καταναλωτές είναι πολύ πιο δεκτικοί στην ψηφιακή επικοινωνία και θεωρούν ότι οι πωλητές ενός καταστήματος θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικοί, εάν ήταν εφοδιασμένοι με ταμπλέτες που θα παρέχουν περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν ή την πάθησή τους αλλά και τις προωθητικές ενέργειες του μήνα.

Το να υπάρχουν σε ένα φαρμακείο μόνιμα στερεωμένες ταμπλέτες, επιτρέπει στους πελάτες να κατευθύνονται αυθόρμητα προς αυτές κατά το χρόνο αναμονής του μέσα στο κατάστημα. 

Επίσης οι ταμπλέτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σαν βοήθημα για τις θεραπευτικές συνεδρίες παρακολούθησης των ασθενών.

Ο τρόπος που λειτουργούν είναι πολύ απλός. Αρχικά δημιουργείται μία καρτέλα του ασθενή στην εφαρμογή.

Ο φαρμακοποιός μπορεί στη σελίδα υποδοχής, να διαλέξει ανάμεσα στα διάφορα προτεινόμενα θέματα υγείας, τις κατάλληλες θεραπείες και τους κατάλληλους βιολογικούς ελέγχους για την κάθε περίπτωση.

Αυτή η εφαρμογή είναι πολύ πρακτική και διαδραστική, γιατί είναι ο ασθενής απαντά στις ερωτήσεις που του τίθενται από την οθόνη, και είναι ανάλογα με τις απαντήσεις που δίνει, που στη συνέχεια του εμφανίζεται ένα βίντεο ή ένα κείμενο επεξήγησης των απαραίτητων ενεργειών του.

Φυσικά ο φαρμακοποιός που βρίσκεται πάντα δίπλα του, θα πρέπει να πιστοποιεί αν οι οδηγίες είναι καλά κατανοητές ή όχι.

Στο τέλος της συνεδρίας, ο ασθενής φεύγει με τις κατάλληλες οδηγίες και πληροφορίες για να διαχειριστεί καλύτερα την πάθησή του, καθώς και την ημερομηνία για την επόμενη συνεδρία.

Βέβαια, η εφαρμογή μπορεί να του στείλει και μία υπενθύμιση με sms, λίγες μέρες πριν το ραντεβού.

Επανεξετάζοντας τη σχέση με τον πελάτη

Ένας άλλος τρόπος για να παρέχουμε υπηρεσίες στο ψηφιακό φαρμακείο του αύριο, είναι να οργανώσουμε τη σειρά αναμονής χάρη σε ψηφιακά τερματικά που δίνουν έναν αριθμό προτεραιότητας αλλά παράλληλα είναι εξοπλισμένα με WiFi, όπου μπορεί να εκτυπωθεί πάνω στο εισιτήριο αυτό και μία προωθητική ενέργεια.

Επίσης, υπάρχουν και πιο εξελιγμένα τερματικά που δεν δίνουνε χαρτάκια προτεραιότητας, αλλά σκανάρονται από το κινητό σε μορφή ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Εδώ μπορούν να προσδιορίσουν και την ώρα που είναι διαθέσιμος ο φαρμακοποιός για μία εξατομικευμένη συνάντηση μαζί του.

Διαδραστική συνομιλία μέσω των digital media

Για να προσεγγίσουμε τους καταναλωτές σε ένα περιβάλλον ευχαρίστησης και αισθησιακών εμπειριών κατά τη διάρκεια των αγορών τους, το κατάστημα πρέπει να γίνει πιο ελκυστικό και διαδραστικό.

Υπάρχει σήμερα, μία μεγάλη ποικιλία εφαρμογών των digital media για να κάνουν το σημείο πώλησης πιο διαδραστικό.

Για παράδειγμα, στον πάγκο εξυπηρέτησης, όπου σήμερα  ο φαρμακοποιός βρίσκεται από τη μία πλευρά και ο πελάτης από την άλλη, η ψηφιακή επικοινωνία μπορεί και παρέχει πιο εξελιγμένες υπηρεσίες.

Έτσι, ο πελάτης βρίσκεται απέναντι σε μία οθόνη μαζί με το φαρμακοποιό του ή ακόμη ο σύμβουλος κινείται με την ταμπλέτα του μέσα στο χώρο πώλησης.

Αυτή η επικοινωνία που τη μοιράζεται ένα φυσικό πρόσωπο του φαρμακείου μέσω της ψηφιακής οθόνης με τον πελάτη, επιτρέπει στους συνεργάτες του φαρμακείου να μην κάθονται πίσω από τον πάγκο, αλλά να βγαίνουν στο χώρο πώλησης και να προσεγγίζουν τους καταναλωτές. Το Ψηφιακό Φαρμακείο του Αύριο

Αυτός ο καινούριος τρόπος προσέγγισης, εφαρμόζεται ήδη στην αλυσίδα φαρμακείων Walgreens στην Αμερική και φυσικά στα Apple Stores.

Αυτές οι καινοτομίες, θα μπορούν σύντομα να γίνουν πραγματικότητα ακόμη και στο ελληνικό φαρμακείο, διότι οι εξελίξεις είναι ραγδαίες.

Πως θα είναι λοιπόν το φαρμακείο του αύριο;

Θα είναι το κατάστημα υγείας άμεσης πρόσβασης, χωρίς πάγκο εξυπηρέτησης μεταξύ του φαρμακοποιού και του ασθενή, χωρίς ουρά αναμονής, χωρίς ράφια με προϊόντα και φυσικά το ιδανικό θα είναι να παραγγέλνει ο πελάτης μέσω του ιντερνέτ και να παραλαμβάνει το προϊόν του σε μία ώρα το πολύ.

Είναι η λεγόμενη υπηρεσία του click & collect.

Παράλληλα και οι μάρκες των προϊόντων εξελίσσουν τις καμπάνιες τους στο ψηφιακό διαδραστικό μάρκετινγκ μέσω των φορητών συσκευών, και αυτό  έχει πολλά πλεονεκτήματα εξατομίκευσης του μηνύματος, διαδραστικότητα και αμεσότητα της επικοινωνίας.

Και ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι σε πλήρη ανάπτυξη, το φυσικό κατάστημα πρέπει να αναπτύξει τη λειτουργία των αισθήσεων.

Έτσι, για να γίνει η αγορά μία πραγματική ευχαρίστηση για τον καταναλωτή, θα πρέπει να του δημιουργήσουμε εκπλήξεις, να τον υποδεχτούμε σε ένα χώρο όπου θα αισθάνεται όμορφα.

 

Και εδώ το μάρκετινγκ των αισθήσεων, παράλληλα με το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει την πρωτοκαθεδρία.

Οι ωραίες μυρωδιές, τα ευχάριστα χρώματα, η ευχάριστη υποδοχή των ανθρώπων και η μουσική, είναι παράγοντες διαφοροποίησης όλης της επιχείρησης μέσα σε ένα έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.