fbpx

Τα Ψηφιακά Εργαλεία στο Φαρμακείο κατά την COVID-19 Εποχή

Η ελαχιστοποίηση των επαφών με άλλους ανθρώπους, το «μένουμε σπίτι» και γενικά οι προσαρμογές στις νέες συνθήκες της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε, έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα, τόσο τη μείωση της συχνότητας επισκέψεων στους εμπορικούς χώρους, όσο και την ελάττωση του μέσου χρόνου παραμονής. Τα Ψηφιακά Εργαλεία στο Φαρμακείο κατά την COVID-19 Εποχή

Η πρωτοφανής αλλά επιβεβλημένη αυτή τάση έρχεται σε αντίθεση με βασικά υφιστάμενα δόγματα κάθε σχεδόν επιχείρησης λιανικής πώλησης, όπως είναι η επιδίωξη αύξησης της συχνότητας προσέλευσης των πελατών, καθώς αυτή συνεπάγεται αύξηση του τζίρου.

Επίσης, ένα μέρος του καταναλωτικού κοινού, αναγκαζόμενο λόγω της πανδημίας να χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά υπηρεσίες ηλεκτρονικής πώλησης και τηλεδιάσκεψης, ανακαλύπτει ότι αυτές είναι συχνά ιδιαίτερα πρακτικές και συνειδητοποιεί πως θα είναι βολικό να συνεχίσει να τις εφαρμόζει ακόμη και όταν μεταβεί στη «κανονικότητα».

Συνεπώς, λιγότερες επισκέψεις στο φαρμακείο σημαίνουν μικρότερη επαφή των πελατών με τα προϊόντα σας, που τόσο χρόνο και χρήματα έχετε διαθέσει, προκειμένου να τα παρουσιάσετε με τον καλύτερο τρόπο.

Αντίστοιχα, μειώνεται και χρόνος που έχετε στη διάθεσή σας για να ενημερώνετε εντός φαρμακείου το κοινό σας.

Ας εξετάσουμε λοιπόν, πως τα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να σας βοηθήσουν να μετριάσετε ή και να αντιστρέψετε τις αρνητικές συνέπειες της υφιστάμενης ελάττωσης της επισκεψιμότητας στον χώρο του φαρμακείου, ώστε αφενός να συνεχίσετε να εξυπηρετείτε όσο το δυνατόν καλύτερα τους πελάτες σας και αφετέρου να προστατέψετε τον τζίρο και την κερδοφορία σας.

Ας δούμε λοιπόν ποια ψηφιακά μέσα σας βοηθούν στην ενημέρωση των πελατών σας και στην προώθηση των υπηρεσιών σας, ώστε να αναπληρώσετε τις παραπάνω απώλειες.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Κατά κύριο λόγο εδώ αναφερόμαστε στο facebook, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως αμιγώς διαφημιστικό και ενημερωτικό μέσο, αλλά και ως μέσο διάδρασης με τον πελάτη.

To ανέβασμα αναρτήσεων στο facebook, σε συστηματική βάση και συχνότητα τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, ενημερώνει το κοινό σας για ζητήματα υγείας και προϊόντα του φαρμακείου και διατηρεί «ζωντανή» τη σχέση με τους πελάτες σας.

Επιπλέον, ο αυξημένος «χρόνος οθόνης» καθώς και η κατακόρυφη άνοδος του ενδιαφέροντος του κοινού για ό,τι σχετίζεται ειδικά με τον κορωνοϊό, καθιστούν τις αναρτήσεις του φαρμακείου σας στο facebook ακόμη πιο ελκυστικές.

Όσο πιο αυθεντικό είναι το περιεχόμενο που αναρτάτε, τόσο το καλύτερο: π.χ. μία παράγραφος που θα γράψετε οι ίδιοι, δίνει την αίσθηση της αμεσότητας και είναι πολύ καλύτερη από ένα κείμενο που θα αντιγράψετε από το internet.

Ένα βιντεάκι που θα τραβήξετε με το κινητό σας στον χώρο του φαρμακείου και στο οποίο εμφανίζεστε εσείς και το προσωπικό σας, παρότι ερασιτεχνικό, ενισχύει τον δεσμό με τους πελάτες σας και είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό.

Εκτός από το facebook υπάρχουν φυσικά πολλά άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το Twitter, το Instagram κ.λπ., το καθένα από τα οποία απευθύνεται σε κάπως διαφορετικό δημογραφικά κοινό, π.χ. νεότερες ηλικίες, περισσότερο “sophisticated” χρήστες κ.λπ.

Το αν θα χρησιμοποιήσετε κάποια από αυτά τα μέσα, πέρα από θέμα προσωπικής προτίμησης, είναι μια απόφαση που καλό είναι να λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντα των πελατών σας.

Google my business

Πρόκειται για ένα ψηφιακό εργαλείο που παρέχει σε κάθε επιχείρηση το Google και με το οποίο μπορείτε να έρθετε σε επαφή με τους υφιστάμενους ή νέους πελάτες σας.

Η αξία του έγκειται στο ότι μέσα από αυτό σας βρίσκουν εύκολα όσοι αναζητούν (γκουγκλάρουν!) υπηρεσίες φαρμακείου στην περιοχή σας, ακόμη και αν δεν σας γνωρίζουν ή δεν είναι τακτικοί πελάτες σας.

Μπορείτε μέσω αυτού να εμφανίζετε πληροφορίες και ανακοινώσεις, το ωράριο του φαρμακείου, την επισκεψιμότητα ανά ώρα, καθώς και να απαντάτε σε κριτικές και σχόλια που δέχεστε.

Website

Ήρθε η ώρα για να δημιουργήσετε τον ιστότοπο του φαρμακείου σας;

Η απάντηση είναι απόλυτη και είναι καταφατική.

Στην εποχή μας και ειδικά στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται λόγω της υγειονομικής κρίσης, δεν νοείται ακόμη και η πιο μικρή επιχείρηση να μη διαθέτει τη δική της μοναδική παρουσία στο διαδίκτυο.

Για τη δημιουργία του website του φαρμακείου σας μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό, ωστόσο η δημιουργία μιας απλής, καλαίσθητης και λειτουργικής ιστοσελίδας είναι πλέον αρκετά απλή υπόθεση στις ημέρες μας και μπορείτε ενδεχομένως να τη φέρετε σε πέρας οι ίδιοι, αξιοποιώντας τις φιλικές και ταυτόχρονα ισχυρές σχετικές πλατφόρμες δημιουργίας και διαχείρισης ιστοσελίδων όπως είναι οι Wix, Weebly, Wordpress κ.ά.

Το δωρεάν κομμάτι της λειτουργικότητάς τους είναι υπερ-επαρκές για τις ανάγκες ενός μέσου φαρμακείου, πρόκειται δε για τα ίδια εργαλεία που χρησιμοποιούν και πολλοί επαγγελματίες.

Αξίζει να σημειωθεί πως πέρα από το ότι αποτελεί βασικό μέσο προβολής της επιχείρησής σας, η ύπαρξη website αυξάνει σημαντικά το SEO του φαρμακείου σας, δηλαδή το πόσο «ψηλά» στα αποτελέσματα σας εμφανίζουν οι διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης.

Το όφελος είναι τεράστιο, δεδομένου ότι κανείς χρήστης πρακτικά δεν ενδιαφέρεται για αποτελέσματα κάτω από τις 3-5 πρώτες θέσεις.

Τα Ψηφιακά Εργαλεία στο Φαρμακείο κατά την COVID-19 Εποχή

Ποια ψηφιακά εργαλεία σας βοηθούν στις πωλήσεις;

Πέρα από τη συμβολή τους στην καλύτερη ενημέρωση και προσέγγιση των πελατών μας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα ψηφιακά εργαλεία για να βελτιώσουμε και να επιταχύνουμε τη διαδικασία της πώλησης καθαυτή;

H απάντηση είναι και εδώ ένα μεγάλο ναι, με κύρια ψηφιακά εργαλεία για τον σκοπό αυτό τα εξής δύο: Ε-shop και Click & collect.

E-shop

Δικαίως πρώτο στη λίστα μπαίνει η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για το φαρμακείο σας, το οποίο θα διευκολύνει τους πελάτες και μπορεί να διευρύνει τους επιχειρηματικούς σας ορίζοντες.

Σε αντίθεση ωστόσο με όλα τα ψηφιακά εργαλεία που έχουμε αναφέρει πιο πάνω και με τα οποία προκύπτει πάντα όφελος για το φαρμακείο, ένα e-shop μπορεί πολύ εύκολα να αποβεί επιζήμιο για την οικονομική και ψυχική σας υγεία αν δεν σχεδιαστεί και υποστηριχθεί σωστά.

Χρειάζεται επομένως ιδιαίτερη προσοχή, γιατί πρόκειται για μια ξεχωριστή επιχειρηματική δραστηριότητα.

Click & collect

Πολύ απλά πρόκειται για τη δυνατότητα παραγγελίας, προετοιμασίας και άμεσης παραλαβής φαρμάκων και παραφαρμάκων από τους πελάτες σας, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στο χώρο του φαρμακείου.

Είναι μια υπηρεσία που στην πιο απλή της μορφή σε κάποιο βαθμό ήδη την παρέχουν πολλά φαρμακεία, μέσω της τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον πελάτη.

Το click & collect αφορά την επέκταση και αυτοματοποίηση της υπηρεσίας, ιδανικά με την εφαρμογή εξειδικευμένων διαδικασιών και λογισμικού.

Στην πράξη όμως, μπορείτε να το εφαρμόσετε αρκετά ικανοποιητικά και σχεδόν χωρίς κόστος, αξιοποιώντας τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας όπως το facebook, αλλά επίσης το email και πλατφόρμες όπως το Viber του φαρμακείου, εντάσσοντας τη χρήση τους στην εργασιακή σας καθημερινότητα.

 

Το μέλλον προβλέπεται ψηφιακό

Από απλές ευκολίες που ήδη εφαρμόζονται πιλοτικά, όπως είναι η πληρωμή μέσω smartphone και το click & collect, μέχρι δυνατότητες που μέχρι πρότινος θα θεωρούνταν επιστημονική φαντασία, όπως το να γνωρίζετε ποιο προϊόν έχει πρόσφατα αναζητήσει στο διαδίκτυο ο πελάτης και να του προτείνετε μια σχετική προσφορά τη στιγμή που μπαίνει στο διαδικτυακό ή φυσικό σας κατάστημα, οι ψηφιακές τεχνολογίες στον χώρο του φαρμακείου γίνονται όλο και περισσότερο ένας απαραίτητος, ισχυρός σύμμαχος.

Κωνσταντίνος Κωστίκας, Φαρμακοποιός, MSc Information Systems, PhD Machine Learning, Δημιουργός του erx.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.