fbpx

Τάσεις Ψηφιοποίησης του Φαρμακείου

Ψηφιακά εργαλεία που επιτρέπουν την καθοδήγηση του πελάτη στις αγορές του ή τη διευκόλυνση της εξυπηρέτησής του, λανσάρονται συνεχώς: ψηφιακά ταμεία, ψηφιακά ράφια, διαδραστικές οθόνες ενημέρωσης για προϊόντα…

Η χρήση των κλασικών προωθητικών υλικών (stands, πανκάρτες βιτρίνας...) παραμερίζεται και τη θέση τους παίρνουν διαδραστικά ψηφιακά προωθητικά υλικά.

Τάσεις Ψηφιοποίησης του Φαρμακείου.

Οι κατασκευαστές τέτοιου είδους εργαλείων, συνεχώς προτείνουν λύσεις καλύτερης εξυπηρέτησης του πελάτη.

Για παράδειγμα η ανάλυση του αγοραστικού ταξιδιού του πελάτη μέσα στον χώρο μπορεί να γίνει με ψηφιακά εργαλεία που μας δίνουν πληροφορίες για τον τρόπο που ο πελάτης κοιτάζει μία γόνδολα προβολής ή για το πώς κινείται στον χώρο. Ο στόχος είναι να γίνουν πιο αποδοτικές οι προβολές.

Επίσης, συσκευές που ονομάζονται "beacons", αν τοποθετηθούν σε ορισμένα σημεία του καταστήματος διοχετεύουν ένα μήνυμα στο τηλέφωνο του πελάτη, ανάλογα με τη διαδρομή του μέσα στο κατάστημα.

Μπορούν να τον καλωσορίσουν με την είσοδό του ή να τον ενημερώσουν για μία ιδιαίτερη προσφορά που υπάρχει, με την προϋπόθεση ότι ο πελάτης έχει κατεβάσει την εφαρμογή του καταστήματος και έχει ενεργοποιήσει το bluetooth στο κινητό του τηλέφωνο.

Επίσης, χάρη στα "beacons", μπορούν να διοχετευθούν και άλλα μηνύματα που ο καταστηματάρχης θέλει να απευθύνει στους πελάτες του.

Τέλος, υπάρχει και μία άλλη τεχνολογία με ένα σύστημα που τοποθετείται επάνω στα ράφια, αόρατο από τους πελάτες, που καταγράφει το φύλο και την ηλικία του πελάτη καθώς και τα προϊόντα τα οποία κοιτάζει.

Έτσι μπορεί το σύστημα, αν είναι συνδεδεμένο με μία οθόνη, να διοχετεύσει μηνύματα στοχευμένα, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη.

Για παράδειγμα, μια πληροφόρηση για την ενυδάτωση του δέρματος σε ένα άτομο που κοιτάζει τις καλλυντικές κρέμες ενυδάτωσης.

m-commerce

Το να κάνουμε τις αγορές μας από το smartphone ή το tablet μας, συνήθως εκτός σπιτιού, είναι ένα φαινόμενο σχετικά πρόσφατο στην Ευρώπη, αλλά αυτός ο τύπος των αγορών, που ονομάζεται m-commerce, διπλασιάζεται κάθε χρόνο.

Τα κινητά τηλέφωνα συνήθως χρησιμοποιούνται για να αναζητήσουμε πληροφορίες επάνω σε ένα προϊόν, αλλά τελευταία χρησιμοποιούνται για να κάνουμε και αγορές.

Παρόλο που αυτή η συνήθεια είναι πολύ νέα και χρησιμοποιείται αρκετά για εύκολες αγορές (αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία, εισιτήρια κινηματογράφου...), σήμερα φαίνεται να εξελίσσεται και σε άλλα πεδία κατανάλωσης, όπως μόδα, αξεσουάρ, προϊόντα υγιεινής και ομορφιάς…

Το κινητό τηλέφωνο μάς επιτρέπει να αγοράζουμε αλλά και να προετοιμάζουμε τις αγορές μας καλύτερα από το φυσικό κατάστημα. Οι καταναλωτές επιθυμούν ενημέρωση διαθεσιμότητας και σύγκριση τιμών.

Το κινητό τηλέφωνο μάς επιτρέπει να αγοράζουμε αλλά και να προετοιμάζουμε τις αγορές μας καλύτερα από το φυσικό κατάστημα. Οι καταναλωτές επιθυμούν ενημέρωση διαθεσιμότητας και σύγκριση τιμών.

Το να αναπτύξουμε μία στρατηγική πληροφόρησης ή αγορών από το κινητό απαιτεί από τον επιχειρηματία μία πολύ μελετημένη ενέργεια που θα στοχεύει στην αξία που θέλει να δώσει σε αυτό το μέσο και στα μηνύματα που θέλει να επικοινωνήσει.

Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το περιεχόμενο ενός site μας στο κινητό.

Εδώ η οθόνη είναι πολύ πιο μικρή και τα μηνύματα πρέπει να είναι απλά, στοχευμένα και πρακτικά.

Πριν προτείνουμε στους πελάτες μας να αγοράσουν χρησιμοποιώντας το κινητό τους, πρέπει να γίνει η κατάλληλη προετοιμασία για τη δημιουργία πιστού πελατολογίου στο κινητό.

Και εδώ το πρώτο βήμα είναι η αποστολή newsletter ή sms. Από τη στιγμή που ο φαρμακοποιός απευθύνεται σε ένα κοινό πιστών πελατών, στη συνέχεια μπορεί να μπει σε μια διαδικασία περισσότερο εμπορική.

Ειδικότερα να τονίσουμε ότι το smartphone είναι ένα πολύ κατάλληλο μέσο για μια προωθητική ενέργεια, όπου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και εκπτωτικά κουπόνια σε συνεργασία με τις μάρκες των προμηθευτών μας.

Στον κόσμο του φαρμακείου, το κινητό τηλέφωνο μπορεί να χρησιμεύσει για να αποστέλλουμε συμβουλές, για να υπενθυμίζουμε τη συμμόρφωση στη θεραπεία, για να υπενθυμίζουμε την ανανέωση της συνταγής και γενικά να παρακολουθούμε τους ασθενείς - πελάτες μας.

Ειδικές εφαρμογές έχουν αναπτυχθεί πλέον, που επιτρέπουν στον ασθενή να καταχωρήσει στο κινητό του με τη βοήθεια ενός λογισμικού όλες τις συνταγές του.

Μπορεί να φωτογραφίσει τη συνταγή του μετά την επίσκεψη στον γιατρό και να τη στείλει έγκαιρα στο φαρμακείο για προετοιμασία, ενώ δέχεται ένα μήνυμα για να περάσει να την πάρει όταν είναι έτοιμη.

Αυτή είναι η υπηρεσία Click & Collect που εφαρμόζεται πλέον πολύ στην Ευρώπη.

 

Παράλληλα η εφαρμογή αυτή, μετά από συμφωνία με τον ασθενή, επιτρέπει στον φαρμακοποιό να τον ειδοποιεί για να παίρνει στην ώρα τους τα φάρμακά του, ενώ ο ασθενής με τη σειρά του μπορεί να αναφέρει τυχόν ανεπιθύμητες ενέργειες.

Αυτές όλες οι καινοτόμες δράσεις ενισχύουν την πιστότητα των πελατών μας και κατ' επέκταση αυξάνουν τις πωλήσεις μας.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.