fbpx

Συμπληρώματα Διατροφής Μαγνησίου - Ποιο να Προτείνω και Γιατί;

Το μαγνήσιο είναι ένα από τα βασικότερα μέταλλα για το ανθρώπινο σώμα, καθώς συμμετέχει σε περισσότερες από 325 ενζυμικές αντιδράσεις στον οργανισμό, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στη συστολή και χαλάρωση των μυών, στην παραγωγή πρωτεϊνών και ενέργειας, στη διατήρηση της δομής των οστών, στην ισορροπία των ηλεκτρολυτών κ.ά.

Συμπληρώματα Διατροφής Μαγνησίου - Ποιο να Προτείνω και Γιατί;

Το μαγνήσιο λαμβάνεται μόνο από εξωτερικές πηγές και βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στους ξηρούς καρπούς, στα όσπρια, στα δημητριακά ολικής αλέσεως και στη μαύρη σοκολάτα.

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, το αλκοόλ, ο καφές, η ζάχαρη και το πλήθος πρωτεϊνών στη διατροφή, ευθύνονται, μεταξύ άλλων, για τα μειωμένα επίπεδα μαγνησίου στο σώμα.

Συμπληρώματα διατροφής μαγνησίου

Τα συμπληρώματα διατροφής μαγνησίου περιέχουν άλατα μαγνησίου και έρχονται να καταπολεμήσουν καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσει η έλλειψή του.

H αποτελεσματικότητα οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής μαγνησίου αξιολογείται βάσει της διαλυτότητας, του ρυθμού απορρόφησης στην κυκλοφορία του αίματος και του μετασχηματισμού της χημικής ένωσης σε ελεύθερα ιόντα, ώστε αυτά να δράσουν μέσα στα κύτταρα.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι μόνο τα ελεύθερα ιόντα απορροφώνται ενδοκυτταρικά, διαπερνώντας τις κυτταρικές μεμβράνες μέσω συγκεκριμένων διαύλων.

Τα άλατα μαγνησίου

Τα άλατα μαγνησίου αποτελούνται από ένα άτομο μαγνησίου και έναν οργανικό ή ανόργανο συνδέτη.

Από την ένωση του μαγνησίου με οργανικούς συνδέτες προκύπτουν το Κιτρικό, το Ταυρικό, το Ασπαρτικό, το Οροτικό, το Γαλακτικό μαγνήσιο κ.ά. και για χρόνια υπήρχε η συμβατική, αλλά και λανθασμένη πεποίθηση, ότι τα συμπληρώματα μαγνησίου με οργανικό συνδέτη, εφόσον ήταν πολύ υδατοδιαλυτά, ήταν και πιο βιοδιαθέσιμα.

Μακροχρόνιες μελέτες, ωστόσο, απέδειξαν ότι οι περισσότεροι οργανικοί συνδέτες τείνουν να σχηματίζουν ένα πολύ σταθερό χηλικό σύμπλοκο που το ανθρώπινο σώμα δυσκολεύεται να αποδομήσει.

Τα ιόντα του μαγνησίου αδυνατούν να απελευθερωθούν από τις οργανικές αυτές συνθέσεις, και συνεπώς δεν απορροφώνται ενδοκυτταρικά και απεκκρίνονται από τον οργανισμό.

Η σημαντικότητα της ενδοκυτταρικής απορρόφησης

Ενώσεις με ανόργανους συνδέτες, όπως το υδροξείδιο του μαγνησίου, το χλωριούχο μαγνήσιο, το θειικό μαγνήσιο και το μονοϋδρικό οξείδιο του μαγνησίου, δείχνουν να έχουν μεγαλύτερη ενδοκυτταρική απορρόφηση.

Ειδικά το Μονοϋδρικό Οξείδιο του Μαγνησίου, έχει πολύ αυξημένο ρυθμό διάλυσης και επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη απορρόφηση στοιχειακού μαγνησίου στον ορό του αίματος.

Έτσι, αποδίδει τα υψηλότερα ποσοστά ιόντων μαγνησίου ενδοκυτταρικά, καλύπτοντας πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες μαγνησίου στον ανθρώπινο οργανισμό.

 

Τα συμπληρώματα διατροφής μαγνησίου που δεν επιτυγχάνουν υψηλή ενδοκυτταρική απορρόφηση αναπόφευκτα αποβάλλονται από τον οργανισμό, προκαλώντας συνήθως ανεπιθύμητες ενέργειες από το πεπτικό που οδηγούν σε επιπλέον απώλεια ιχνοστοιχείων, οπότε και μαγνησίου, δημιουργώντας έτσι έναν φαύλο κύκλο.

Είναι σημαντικό λοιπόν να επιλέγουμε συμπληρώματα διατροφής μαγνησίου, τα οποία έχουν κλινικά αποδεδειγμένη υψηλή ενδοκυτταρική απορρόφηση.

Κουρέτση Μικαέλα, Φαρμακοποιός
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.