fbpx

Μετατρέποντας την Κρίση σε Ευκαιρία - Επιλογή ή Αναγκαιότητα;

Χάρη στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε γινόμαστε πιο δημιουργικοί!

Για την καταπολέμηση της κρίσης στην υγεία λόγω της Covid-19 και την επακόλουθη μείωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, οι φαρμακοποιοί αναγκάστηκαν να εφαρμόσουν νέες τακτικές και να επανεξετάσουν τις υπηρεσίες τους.

Εκτός από την αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης, ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι η ανάπτυξη.

Το ξυπνητήρι δείχνει 6:00 το πρωί και με καλεί να ξυπνήσω, να ανοίξω τα μάτια μου και να ξεκινήσω την ημέρα μου. Πώς βλέπεις τη μέρα σου όταν ξυπνάς;

Ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις που κάνεις; Πώς μπορείς να φτάσεις λίγο πιο κοντά στους στόχους σου και στην ανάπτυξη που τόσο πολύ λαχταράς;

Μετατρέποντας την Κρίση σε Ευκαιρία - Επιλογή ή Αναγκαιότητα;

Και το σίγουρο για την ανάπτυξη είναι ένα: Να μην περιμένεις να έρθει εκείνη σε εσένα.

Ακόμη και στην κρίση της Covid-19 κρύβονται πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης και διαφοροποίησης.

Και πάντα υπάρχει κάτι νέο να δημιουργήσεις, να παράγεις, να προσφέρεις. Αρκεί να το δεις και να δράσεις. Γιατί το ότι έχουμε ανοιχτά τα μάτια μας δεν σημαίνει ότι είμαστε και ξύπνιοι.

Τα φαρμακεία της Covid-19

Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι σαν κλάδος, τα φαρμακεία αντιμετώπισαν αντικειμενικά τις λιγότερες δυσκολίες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είναι όλα ρόδινα.

Στο πρώτο και στο δεύτερο κύμα του lockdown, η κρίση έπληξε άνισα τα φαρμακεία, καθώς ο περιορισμός των μετακινήσεων ωφέλησε κυρίως τα συνοικιακά σημεία, ενώ τα εμπορικά σημεία κατά κανόνα επλήγησαν περισσότερο.

Αβεβαιότητα, φόβος, αστάθεια… Είναι οι 3 λέξεις που περιγράφουν ακριβέστερα την κατάσταση στον τομέα της υγείας και τη μειωμένη επιχειρηματική δραστηριότητα που ωθεί τους φαρμακοποιούς να γίνουν πλέον περισσότερο δημιουργικοί και εφευρετικοί.

Νέα δεδομένα, νέες στρατηγικές, νέες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα οι τηλεδιαβουλεύσεις που μακροπρόθεσμα θα καθιερωθούν καθότι ήδη απέδειξαν τη χρησιμότητα και την αξία τους.

Επιτυχής εφαρμογή υπηρεσιών

Ορισμένα φαρμακεία έχουν σημειώσει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός στην εφαρμογή των ψηφιακών εργαλείων, όπως είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχουν αναμφίβολα πλεονέκτημα έναντι των συναδέλφων τους.

Το κόστος για τη δημιουργία και τη συντήρησή τους δεν θα έπρεπε να λειτουργεί αποθαρρυντικά, αλλά να θεωρείται μια μακροπρόθεσμη επένδυση.

Φυσικά πάντα με τον προσεκτικό στρατηγικό σχεδιασμό της κατεύθυνσης, του δημιουργικού περιεχομένου και την κατανόηση των αναγκών του κοινού στόχευσης.

Επιπλέον, πολλοί φαρμακοποιοί που ίδρυσαν νέα φαρμακεία, ακόμη και στην επαρχία, έχουν δώσει προτεραιότητα στην υιοθέτηση νέων υπηρεσιών για τους ασθενείς τους.

Αυτή η διαφοροποίηση τους επέτρεψε να ξεκινήσουν καλά το νέο φαρμακείο τους και να αναβαθμίσουν την επιχείρησή τους, ενισχύοντας την επαφή και τη σχέση με τους πελάτες τους.

Επιπλέον, πολλοί φαρμακοποιοί που ίδρυσαν νέα φαρμακεία, ακόμη και στην επαρχία, έχουν δώσει προτεραιότητα στην υιοθέτηση νέων υπηρεσιών για τους ασθενείς τους.

Το ψηφιακό φαρμακείο ενισχύεται από την κρίση της υγείας

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια τάση που φαίνεται να αποκτά ολοένα και περισσότερο γερό έρεισμα.

Τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας και η τηλεργασία έχουν βοηθήσει, ώστε η αντίσταση στις αλλαγές να καταστεί πιο ήπια.

Ωστόσο πολλοί το συζητούν, λίγοι το τολμούν. Γιατί θάρρος είναι να ξέρεις τι να μην φοβάσαι.

Είναι γεγονός ότι η κρίση της υγείας πρόκειται να διαρκέσει πολύ και σίγουρα αυτό αποτελεί χρυσή ευκαιρία ανανέωσης, εκσυγχρονισμού και ψηφιακής εξέλιξης.

Αρκετοί νέοι φαρμακοποιοί δεν περίμεναν την Covid-19, αλλά προετοίμασαν το έδαφος από νωρίτερα.

Επένδυσαν στο e-shop και την ηλεκτρονική παραγγελία, επέκτειναν την πελατειακή τους βάση ανά την επικράτεια και ενίσχυσαν την πιστότητα των πελατών τους, με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων.

Με μια λέξη: προσαρμόστηκαν!

Επενδύουμε στην εμπιστοσύνη των πελατών μας

Ο φαρμακοποιός, ως σύμβουλος υγείας, έχει κερδίσει σε μεγάλο βαθμό την εμπιστοσύνη του κοινού.

Πόσο μάλλον και εν μέσω της πανδημίας που η επαφή με τους γιατρούς κατέστη δυσχερέστατη. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο προς αξιοποίηση για περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων.

Πώς; Ανακαλύπτοντας νέους τρόπους επικοινωνίας με τους πελάτες, κατανοώντας σε βάθος τις ανάγκες τους και προσφέροντας προστιθέμενη αξία, κάνοντας κάθε φορά ένα βήμα παραπέρα από αυτό που θεωρείται το αναμενόμενο, δείχνοντας ουσιαστικό ενδιαφέρον, με χαμόγελο, καθοδηγώντας με στοχευμένες επιστημονικές συμβουλές και καθησυχάζοντας με ψυχραιμία το άγχος και το φόβο των πελατών.

Ο στόχος είναι να απογειωθεί η εμπειρία διάδρασης και ο πελάτης να αισθανθεί ασυνείδητα παρακίνηση, ώστε τελικά να επιλέγει κάθε φορά αυθόρμητα το συγκεκριμένο φαρμακείο για τις αγορές του.

Νέο επιχειρηματικό μοντέλο και ψηφιακός μετασχηματισμός

Οι λόγοι επίσκεψης των πελατών στα φαρμακεία κατά τη διάρκεια του lockdown μεταβάλλουν ριζικά το τοπίο.

Ο χρόνος αναμονής εντός του φυσικού σημείο μειώνεται και μας προτρέπει να σκεφτούμε έξυπνες ιδέες προβολής προϊόντων και μηνυμάτων.

Νέες τεχνικές καλούνται να αναπτύξουν τα φαρμακεία στα εμπορικά σημεία, ώστε να κερδίσουν πίσω ορισμένους από τους πελάτες τους που εξυπηρετήθηκαν από τα φαρμακεία της γειτονιάς τους.

Να παραδεχτούμε επιπλέον ότι η πανδημία οδηγεί σε κορύφωση του ανταγωνισμού μεταξύ φαρμακείων σε μη μονοπωλιακά προϊόντα.

Οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν: προπαραγγελίες στο διαδίκτυο, άυλες συνταγές, click & collect, απομακρυσμένη φροντίδα μέσω τηλεφώνου, παράδοση στο σπίτι κ.ο.κ.

Η νέα φιλοσοφία «ψηφιακές υπηρεσίες» αποκτά το πλήρες νόημά της σε τέτοιες περιόδους κρίσης στην υγεία. Αντί λοιπόν να αμφισβητούμε τη νέα πραγματικότητα, προτείνω να την αποδεχτούμε και να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Άλλωστε, εικάζω ότι όλοι προσβλέπουμε στο να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις προκλήσεις και τις νέες ανάγκες εξυπηρέτησης και φροντίδας των πελατών μας που δυσκολεύονται πια να μετακινούνται ελεύθερα, παρέχοντας παράλληλα υπηρεσίες με πραγματικά ανθρώπινη διάσταση. Έτσι δεν είναι;

Covid-19 και επιπτώσεις στην αγοραστική συμπεριφορά

«Τα γεγονότα στη ζωή δεν μας διαμορφώνουν, μας αποκαλύπτουν», όπως επισημαίνει ο Γουέιν Ντάιερ.

Ως εκ τούτου και η κρίση στην υγεία δεν διαταράσσει τις αγοραστικές συνήθειες και τις τάσεις των καταναλωτών, αλλά τις αναδεικνύει.

Το ενδιαφέρον για φυσικά και τοπικά προϊόντα αυξάνεται και η επαγρύπνηση σχετικά με την προέλευση και την ιχνηλασιμότητά τους ενισχύεται.

Να παραδεχτούμε επιπλέον ότι η πανδημία οδηγεί σε κορύφωση του ανταγωνισμού μεταξύ φαρμακείων σε μη μονοπωλιακά προϊόντα.

Οι περισσότεροι ασθενείς θα επισκεφθούν το φαρμακείο που είναι κοντά στο σπίτι τους για να εκτελέσουν συνταγές και να αγοράσουν φάρμακα, αλλά θα ψάξουν στο διαδίκτυο για προϊόντα όπως καλλυντικά και βιταμίνες, προκειμένου να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές.

Έτσι μαρτυρούν οι αυξημένες πωλήσεις των ηλεκτρονικών αγορών, φαινόμενο το οποίο θα ενταθεί περισσότερο στο άμεσο μέλλον.

Ποια τα πλεονεκτήματα του φαρμακείου της γειτονιάς;

Από την έναρξη αυτής της κρίσης στην υγεία, οι δημόσιες αρχές δεν έπαψαν να βασίζονται στα φαρμακεία για τη διανομή των χειρουργικών μασκών, τον εμβολιασμό κατά της γρίπης και τώρα την ενημέρωση και εξυπηρέτηση σχετικά με τον εμβολιασμό κατά του νέου κορωνοϊού.

Γεγονός που υπογραμμίζει τη σπουδαιότητα του ρόλου μας ως συμβούλου υγείας και μας θυμίζει όχι μόνο να τον περιφρουρούμε, αλλά και να τον αξιοποιούμε εμπορικά και προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Και επειδή η τωρινή κατάσταση προωθεί νέους τρόπους ζωής - ισχυρή ανάπτυξη της τηλεργασίας, απομάκρυνση από τα μεγάλα αστικά κέντρα προς τις μικρές επαρχιακές πόλεις κ.λπ. - ορισμένα μικρά φαρμακεία της γειτονιάς θα μπορούσαν να ωφεληθούν.

Συμπεράσματα

1. Η κρίση δεν είναι πρόβλημα, η κρίση είναι μάθημα. Και δημιουργεί ευκαιρίες. Καλούμαστε να προσαρμοστούμε με ευελιξία και να επαναπροσδιορίσουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο.

2. Εμείς οι φαρμακοποιοί παραμένουμε στην πρώτη γραμμή. Επενδύοντας στην εμπιστοσύνη των πελατών μας και στην ανάπτυξη νέων υπηρεσιών εξυπηρέτησης και φροντίδας κερδίζουμε σημαντικό πλεονέκτημα.

3. Τα ψηφιακά μέσα αποτελούν εργαλεία επικοινωνίας και σύνδεσης με τους πελάτες μας. Ακόμη κι αν θεωρείται για πολλούς από εμάς τεχνολογικό άλμα, κάθε άλμα αποτελείται από πολλά μικρά βήματα. Το πρώτο αρκεί, δηλώνει ότι ξεκίνησες. Όταν ξεκινώ, προσαρμόζομαι και όταν προσαρμόζομαι #ΕίμαιΧάπιΉρωας, ΕΣΥ;

Θεμιστοκλής Τσίτσος, Φαρμακοποιός

Προφίλ: Ο Θεμιστοκλής Τσίτσος είναι Φαρμακοποιός και δημιουργός του μεγαλύτερου καναλιού στο YouTube για τα φάρμακα στην Ελλάδα. Ο στόχος του μέσα από εβδομαδιαία βίντεο είναι να βοηθήσει τον κόσμο να μάθει περισσότερα για αυτά. Παράλληλα είναι ιδρυτής του #ΕίμαιΧάπι, μια πρωτοβουλία που διαδίδει το χαμόγελο και την αισιοδοξία υποστηρίζοντας τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό GIVMED για να έχουν φάρμακα όσοι τα χρειάζονται.

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων