fbpx

Νέες Υπηρεσίες στο Φαρμακείο

Η υπηρεσία επιβάλλεται να γίνει (αν δεν είναι ήδη) μέρος της στρατηγικής του φαρμακείου. Είναι μια επιλογή που δίνει προτεραιότητα στα βασικά, στα πιο απλά:

Στο να ανοίξουμε τον διάλογο με τον ασθενή σε κάθε συνδιαλλαγή στον πάγκο, να τον ακούσουμε ενεργά και να του δώσουμε τις κατάλληλες συμβουλές.

Η υπηρεσία επιβάλλεται να γίνει (αν δεν είναι ήδη) μέρος της στρατηγικής του φαρμακείου. Είναι μια επιλογή που δίνει προτεραιότητα στα βασικά, στα πιο απλά...

Ωστόσο, η εύρεση της «κατάλληλης υπηρεσίας», για το συγκεκριμένο φαρμακείο και ταυτόχρονα συμβατή με τις προσδοκίες των πελατών του, δεν είναι πάντα εύκολη.

Έχοντας επίγνωση της ανάγκης αλλαγής των πρακτικών τους, ορισμένοι φαρμακοποιοί προσφέρουν ήδη αρκετές υπηρεσίες.

Αυτές οι πρωτοβουλίες δείχνουν τον δυναμισμό ενός επαγγέλματος σε πλήρη εξέλιξη.

Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα:

1. Ο επιστημονικός ρόλος στην κορυφή

Οι περισσότεροι φαρμακοποιοί αγαπούν να ασκούν το επάγγελμά τους και ιδιαίτερα οι νέοι πτυχιούχοι.

Αλλά δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι πλήρως ικανοποιημένοι.

Θα ήθελαν να κάνουν περισσότερα, διότι ανησυχούν για το μέλλον του επαγγέλματος.

Οι περισσότεροι θεωρούν ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι δυσκολότερα από τα προηγούμενα.

Ωστόσο, απολαμβάνουν να εξασκούν ένα επάγγελμα που έχει κατακτήσει την αναγνώριση και την εμπιστοσύνη των ασθενών-πελατών τους.

Σήμερα όμως οι ασθενείς, ιδιαίτερα οι χρόνιοι, θεωρούν χρήσιμο να έχουν περισσότερες υπηρεσίες από το φαρμακείο τους.

Έτσι, θα ενδιαφερόντουσαν για μια ενημερωτική συνάντηση 10-15 λεπτών με τον φαρμακοποιό τους για την καλύτερη διαχείριση της πάθησης τους και για να βελτιώσουν τη συμμόρφωσή τους, μέσα από την προετοιμασία των ημερήσιων και εβδομαδιαίων δόσεων χορήγησης.

Η εμπειρία του φαρμακείου δεν τελειώνει με τη διανομή φαρμάκων.

Μια πληθώρα υπηρεσιών γύρω από τον εμβολιασμό, τον έλεγχο και την παρακολούθηση χρόνιων παθήσεων, τη διατροφή, τη φροντίδα στο σπίτι… μπορούν να αξιοποιηθούν χάρη στην εξειδίκευση κάθε μέλους της ομάδας σας.

Επίσης, μπορείτε να κάνετε ραντεβού στον φυσικό σας χώρο για τη βοήθεια στη διακοπή καπνίσματος, για τη διατροφή των αθλητών… και ο κατάλογος δεν τελειώνει.

Μια πληθώρα υπηρεσιών γύρω από τον εμβολιασμό, τον έλεγχο και την παρακολούθηση χρόνιων παθήσεων, τη διατροφή, τη φροντίδα στο σπίτι… μπορούν να αξιοποιηθούν χάρη στην εξειδίκευση κάθε μέλους της ομάδας σας.

2. Μια καμπίνα αισθητικής

Δώστε έμφαση στην ομορφιά και μετατρέψτε ένα μικρό μέρος του φαρμακείου σε καμπίνα αισθητικής, όπου μπορείτε να οργανώνετε ραντεβού των 15-20 λεπτών για μία μίνι φροντίδα από την αισθητικό του φαρμακείου ή της εταιρείας-προμηθευτή.

Τα ραντεβού κλείνονται στον πάγκο εξυπηρέτησης κατά την επίσκεψη των πελατών που αγαπούν την αιώνια νεότητα.

Επίσης, ενημερώνουμε τους πιο πιστούς μας πελάτες για αυτήν την ενέργεια, μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Μια υπηρεσία σχεδιασμένη στο να παρουσιάζετε και να εφαρμόζετε, τα νέα προϊόντα ομορφιάς, είναι μια υπηρεσία που λειτουργεί!

Εάν πάλι πακετάρετε καλλυντικά προϊόντα ορισμένης αξίας σε μια όμορφη συσκευασία, ο πελάτης θα γίνει ο «πρεσβευτής» σας.

Και εκεί, αρχίζει να χτίζεται μια ιστορία, μια εικόνα για εσάς. Όλα είναι εκεί!

3. Το Στοίχημα για το «φυσικό»

Αν είστε παθιασμένος με τις εναλλακτικές θεραπείες, εκτός από τις σύντομες καθημερινές προτάσεις και συμβουλές σας στον πάγκο, μπορείτε να διοργανώσετε σεμινάρια για μια ομάδα 8-10 πελατών σας, διάρκειας μίας ώρας, 3-4 φορές το χρόνο, π.χ. πάνω στη φυτοθεραπεία.

Εκεί, θα αναφερθείτε στα εποχιακά προβλήματα υγείας και θα αναλύσετε τις κατάλληλες προτάσεις.

Παράλληλα θα έχετε την ευκαιρία να εκθέσετε σε έναν πάγκο τα προτεινόμενα προϊόντα.

Αυτό το workshop μπορεί να γίνει το βράδυ, πριν το κλείσιμο ή ένα πρωινό Σαββάτου, προκειμένου να διευκολύνει τους εργαζόμενους πελάτες σας.

Αν δεν διαθέτετε ειδικό χώρο, ο χώρος του φαρμακοπωλείου με μερικές καρέκλες είναι αρκετός.

Η κίνηση μετράει! Σαν αποτέλεσμα, εσείς δημιουργείτε πιστό πελατολόγιο, οι άνθρωποι ξαναέρχονται και μάλιστα μιλάνε για εσάς στον περίγυρό τους.

Χρειάζεται όμως χρόνος για τη σωστή οργάνωση.

4. Δημιουργήστε μια "home made" ηλεκτρονική εφημερίδα (newsletter)

Μπορείτε να δημιουργήστε ένα newsletter που θα στέλνετε κάθε εβδομάδα, μήνα ή κάθε 2 μήνες στους πελάτες σας, όπου θα δημοσιεύετε άρθρα για συχνά προβλήματα υγείας ή για ένα τρέχον θέμα της πολιτικής για την υγεία.

Αυτά τα άρθρα μπορείτε να τα «δανείζεστε» από αξιόπιστα websites, όπως το www.y-o.gr "Υγεία και Ομορφιά, Εμπιστεύομαι τον Φαρμακοποιό μου", αρκεί να βάζετε κάτω από το άρθρο την πηγή, δηλαδή το link του www.y-o.gr.

Η ιστοσελίδα επιτρέπει τη συνέχιση της σχέσης που χτίζετε με τον πελάτη στον πάγκο, μέσα από μια υπηρεσία συμβουλών.

5. On-line παιδαγωγική

Η υπηρεσία υπάρχει επίσης και στην ψηφιακή της διάσταση, όπως οι διαδικτυακές πωλήσεις παραφαρμάκων και OTC, ή η ηλεκτρονική αποστολή των συνταγών στο φαρμακείο.

Ωστόσο, θα πρέπει να συνεχίζουμε να βλέπουμε την ιστοσελίδα όχι μόνο σαν ένα μέσο πώλησης, αλλά κυρίως σαν ένα εκπαιδευτικό εργαλείο.

Η ιστοσελίδα επιτρέπει τη συνέχιση της σχέσης που χτίζετε με τον πελάτη στον πάγκο, μέσα από μια υπηρεσία συμβουλών.

Ενισχύει τη σύνδεση μέσω της επικοινωνίας πληροφοριών σχετικά με παθολογίες ή εξηγώντας ορισμένα νέα για την υγεία, όταν δεν υπάρχει χρόνος να τα επικοινωνήσουμε στο φυσικό φαρμακείο.

Είναι επίσης ένας τρόπος να «σπάσει ο πάγος» με ορισμένους μοναχικούς ασθενείς.

Συνεπώς, η ιστοσελίδα αποτελεί και «διακόπτη» διαλόγου, που επιτρέπει τη δημιουργία δεσμού του ασθενή με τον φαρμακοποιό του.

Είναι ένα πραγματικό οικοσύστημα για τον ψηφιακό ασθενή. Μέσα από την ιστοσελίδα σας μπορείτε να έχετε διαθέσιμα εκτυπώσιμα έντυπα για διαφορετικούς τύπους συχνών παθήσεων: διαβήτης, πίεση, παχυσαρκία...

Είναι ένας τρόπος να παρέχετε στους χρήστες του Διαδικτύου τις πλέον σημαντικές πληροφορίες και συμβουλές για την πάθησή τους, που μπορούν εύκολα να συζητήσουν και με τον γιατρό τους.

6. Προϊόντα "Home Made" (Ιδιωτικής Ετικέτας)

Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας για μία υπηρεσία πρωτοποριακής καινοτομίας!

Θέλετε να δημιουργήσετε ευχάριστη έκπληξη στον πελάτη σας, να «σπάσετε» τις συνήθειες της αγοράς.

Αρκετοί πελάτες αναζητούν ιδιαίτερα, εξελιγμένα προϊόντα, ακόμη και πιο ακριβά, πιο επιλεκτικής διάθεσης, αλλά και από όχι τόσο γνωστές μάρκες.

Αξιοποιήστε λοιπόν τις γνώσεις σας και δημιουργήστε, όπως οι μεγάλοι σεφ, προϊόντα βασισμένα στην τεχνογνωσία σας.

Για παράδειγμα, γιατί να μην παρασκευάσετε καλλυντικά προϊόντα δικής σας μάρκας;

Έχετε σκεφθεί π.χ. να προσφέρετε στους πελάτες σας να γευτούν αφεψήματα δικών σας μειγμάτων, με θεραπευτικές ιδιότητες για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό;

7. Απλά και πρακτικά

Δεν είναι δυνατό, όλοι οι φαρμακοποιοί να έχουν μεγάλες και καινοτόμες ιδέες.

Αλλά η πραγματική υπηρεσία, η πρακτική, η βασισμένη στη κοινή λογική, που προσφέρει ευχάριστη εμπειρία, είναι μάλλον εφικτή για όλους.

Αυτή για παράδειγμα είναι η περίπτωση της κατ' οίκον παράδοσης.

Στην ίδια λογική της πρακτικότητας και ένα μηχάνημα αυτόματης πώλησης που μπορεί να μην είναι 100% κερδοφόρα επένδυση, αλλά παραμένει μια ενδιαφέρουσα υπηρεσία επειδή εξυπηρετεί τους πελάτες σας για ορισμένα είδη επείγουσας ανάγκης (παυσίπονα, προφυλακτικά…) τις ώρες που είσαστε κλειστά.

 

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι εδώ τα προϊόντα που σχετίζονται με το σεξ είναι best sellers.

Πέρα από αυτό, ο φαρμακοποιός προσαρμόζει το σετ προϊόντων ανάλογα με τις εποχές.

Στην πραγματικότητα, μια απλή υπηρεσία είναι πάντα ευκολότερη στην εφαρμογή.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.