fbpx

Διαμόρφωση Τιμολογιακής Πολιτικής Φαρμακείου - 9 Χρυσές Συμβουλές

Όλοι γνωρίζουμε ότι η διαμόρφωση τιμολογιακής πολιτικής δεν είναι κάτι απλό.

Το να θέσετε τη βέλτιστη τιμή σε σχέση με την προσφερόμενη αξία των προϊόντων του φαρμακείου σας, τον τύπο του πελάτη που απευθύνονται ή και την εποχικότητα, είναι από τις δυσκολότερες επιχειρηματικές σας ενέργειες.

Διαμόρφωση Τιμολογιακής Πολιτικής Φαρμακείου - 9 Χρυσές Συμβουλές.

Στην περίπτωση δε που οι τιμές δεν ανταποκρίνονται στους ανωτέρω παράγοντες, τότε μπορεί να χάσετε αρκετά έσοδα και πελάτες.

Οργανώστε τον τιμοκατάλογο του φαρμακείου σας με το κατάλληλο σκεπτικό και επιχειρηματολογία που να σας παρέχει αυτοπεποίθηση για την αιτιολόγηση ότι οι τιμές σας προσφέρουν πάντα υψηλότερη αξία, δηλαδή στη χαμηλή τιμή – «προσφέρω φθηνότερα από τον ανταγωνισμό», ενώ στην υψηλή τιμή – «η εξυπηρέτησή μου, η αξία που παρέχω είναι ανώτερη του ανταγωνισμού».

Ακολουθήστε 9 Χρυσές Συμβουλές

1. Αντικαταστήστε τον εθισμό της έκπτωσης με την αυτοπεποίθηση

Συχνά βλέπουμε πόλεμο τιμών και εκπτώσεων στα φαρμακεία.

Αρκετοί νέοι παίκτες χρησιμοποιούν τις εκπτώσεις ως στρατηγική εισόδου στην αγορά.

Ο καλύτερος τρόπος για αλλάξετε αυτήν την συμπεριφορά είναι να αποκτήσετε αυτοπεποίθηση και περισσότερη εμπιστοσύνη στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

2. Κατανοήστε την αξία που προσφέρετε στους πελάτες σας

Πριν καταλήξετε στην τιμή, αποκτήστε εμπιστοσύνη στην αξία που δημιουργείτε για τους πελάτες σας δηλαδή στο όφελος που τους προτείνετε.

Για να διαπιστώσετε λοιπόν την αξία που παρέχετε, αρκεί να τους θέσετε τις κατάλληλες ερωτήσεις και θα διαπιστώσετε με τι προθυμία θα σας απαντήσουν για τα οφέλη που αποκομίζουν.

3. Εφαρμόστε τρεις απλές τιμολογιακές στρατηγικές

Να γνωρίζετε πότε θα τιμολογήσετε ψηλά, πότε χαμηλά και πότε ενδιάμεσα, πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά και τις συνθήκες της αγοράς.

Ό,τι και αν αποφασίσετε, σιγουρευτείτε ότι αισθάνεστε άνετα με την απόφασή σας και το έχετε συμφωνήσει και με τους συνεργάτες σας.

4. Κατανοήστε πότε να λέτε «όχι»

Ορισμένοι πελάτες «παίζουν» πολύ καλά το παιχνίδι των τιμών και εκπτώσεων και έχουν μάθει να επικεντρώνονται αποκλειστικά στην τιμή, με σκοπό να σας υποχρεώσουν σε χαμηλότερη κερδοφορία χωρίς μείωση της συνολικής αξίας που τους παρέχετε.

Η κατανόηση της αξίας της προσφοράς σας, σας δίνει τη δύναμη να πείτε «όχι».

Συνειδητοποιήστε και αποδεχθείτε ότι ορισμένοι πελάτες σας είναι καλύτερα να πηγαίνουν στον ανταγωνισμό.

Η μείωση τιμών με σκοπό την αύξηση πωλήσεων και κέρδους είναι ΜΥΘΟΣ.

5. Τιμολογήστε με σκοπό τη διατήρηση βιώσιμου κέρδους σας

Η μείωση τιμών με σκοπό την αύξηση πωλήσεων και κέρδους είναι ΜΥΘΟΣ.

Η κερδοφορία είναι αποτέλεσμα πολλών συνιστωσών, συμπεριλαμβανομένης και της απλούστευσης και μείωσης του κόστους.

Αποτελεσματικότητα, έλεγχος του κόστους και βελτίωση της στρατηγικής κερδοφορίας, συμβάλλουν από κοινού στη διαμόρφωση μίας επιτυχημένης τιμολογιακής πολιτικής.

6. Δημιουργήστε νέες υπηρεσίες και προϊόντα για αυξημένη διαπραγματευτική δύναμη

Πλαισιώστε τα προϊόντα του φαρμακείου που θεωρούνται «εμπορεύματα» (commodities), με υπηρεσίες ή προϊόντα προστιθέμενης αξίας με σκοπό να διαφοροποιηθείτε και να «υποστηρίξετε» την τυχόν αυξημένη τιμή.

7. Προκαλέστε τους ανταγωνιστές σας να αντιδράσουν στις τιμές σας.

Οι έξυπνοι επιχειρηματίες γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν πρέπει να εμπλέκονται σε πόλεμο τιμών.

Ο κάθε ιδιοκτήτης φαρμακείου, διαθέτει ένα ή περισσότερα πλεονεκτήματα ιδιαίτερης αξίας για τους πελάτες του.

Χαρτογραφήστε τον ανταγωνισμό και καταγράψτε που υστερείτε και που υπερτερείτε. Κατανοήστε που και πώς θα ανταγωνιστείτε στις τιμές και που όχι.

8. Βοηθήστε την ομάδα του φαρμακείου σας στις πωλήσεις

Εκπαιδεύστε και συμβουλεύστε την ομάδα σας.

Οι προσδοκίες σας να είναι ανάλογες με την στήριξη που τους παρέχετε. Μεταδώστε τους εμπιστοσύνη για τις πωλήσεις και την τιμολόγηση, με βάση την αξία των προϊόντων και υπηρεσιών σας, καθώς επίσης και της γνώσης των πελατών σας.

9. Κάντε απλά βήματα για να μεταβείτε από τιμολόγηση με βάση το κόστος, σε τιμολόγηση με βάση την αξία

Αναμφισβήτητα δεν είναι λάθος η τιμολόγηση με βάση το κόστος, όσο αυτή αξιοποιεί την αξία που παρέχετε στους πελάτες σας.

Η τιμολόγηση με βάση την αξία στηρίζεται στο πραγματικό αλλά και το εκλαμβανόμενο όφελος για τον πελάτη σας.

Στην περίπτωση αυτή, επικεντρωθείτε στην εκπαίδευση των πελατών σας ώστε να αναγνωρίζουν αυτή την αξία, αντί να αιτιολογείτε την τιμολόγησή σας με βάση το κόστος.

Απλά, γιατί το κόστος σας αφορά πολύ λίγο τον πελάτη σας!

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης
Χαραμή ΑΕ

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων