fbpx

Σχέση Μεταξύ Καταναλωτή - Εταιρειών: Μπορεί να Ξανακερδηθεί η Εμπιστοσύνη;

Ύστερα από δύο χρόνια υγειονομικής κρίσης, μπορούμε να πούμε με σιγουριά, πως η σχέση μεταξύ καταναλωτών και εταιρειών, έχει αλλάξει σημαντικά.

Τα γεγονότα της πανδημίας, πυροδότησαν τον θυμό, την έλλειψη εμπιστοσύνης και άλλες αντιδράσεις, έχοντας αντίκτυπο σε πολλά επίπεδα, με την καταναλωτική συμπεριφορά φυσικά, να μην μένει ανεπηρέαστη.

Μπορεί να Ξανακερδηθεί η Εμπιστοσύνη;

Οι καταναλωτές πλέον, περιμένουν περισσότερο από ποτέ ειλικρίνεια, διαφάνεια και συνέπεια, καθώς, η υγειονομική κατάσταση που περάσαμε, τροφοδότησε σε μεγάλο βαθμό, τη δυσπιστία απέναντι σε πολιτικούς, οικονομολόγους και προϊόντα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πεποίθηση πολλών αναφορικά με τον εμβολιασμό.

«Οι κυβερνώντες είναι ικανοί να μας πουν ψέματα, για να μας δηλητηριάσουν και να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία μας», πίστευαν πολλοί.

Ακραίο παράδειγμα ίσως, αλλά ικανό να περιγράψει τη δυσπιστία και τον φόβο που επικρατεί πια.

Για να κερδίσουν ξανά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, οι εταιρείες, θα πρέπει να πολλαπλασιάσουν τις προσπάθειές τους για τη διασφάλιση διαφάνειας, δεοντολογίας και δέσμευσης, προσφέροντας παράλληλα ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες.

Ένας νέος «αγώνας» λοιπόν για τις εταιρείες ξεκινά...

Προτεραιότητα στις αξίες

Το μήνυμα είναι σαφές, οι καταναλωτές πλέον δεν θεωρούν δεδομένα αυτά που διαφημίζονται από τις μάρκες. Και η εμπιστοσύνη που θα τους εμπνεύσει (ή όχι) επηρεάζει την απόφαση αγοράς τους.

Από εδώ και στο εξής, η ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος δεν αποτελεί το μόνο κριτήριο για την επιλογή και αγορά του!

Για να (ξανα)κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού, οι μάρκες θα πρέπει να αναδείξουν επίσης τη διαφάνεια: Στα φαρμακεία πλέον, πολλές μάρκες OTC επικοινωνούν τη σύνθεση των προϊόντων τους, ως μέρος μίας στρατηγικής προώθησης.

Χωρίς αμφιλεγόμενα συστατικά, vegan, κυρίως φυσικά ή ακόμα και βιολογικά, είναι μερικοί από τους ισχυρισμούς που αναγράφονται και επικοινωνούνται από τις εταιρείες.

Πράγματι, το φυσικό και το βιολογικό, έχουν γίνει δύο βασικά επιχειρήματα στα μάτια των καταναλωτών καλλυντικών: για το λόγο αυτό, η συγκεκριμένη κατηγορία έχει επιτύχει και αύξηση στις πωλήσεις από όλα τα κανάλια διανομής μαζί.

Συνθέσεις φιλικές προς το περιβάλλον, οικολογικές κ.λπ., είναι μερικοί από τους ισχυρισμούς που χρησιμοποιούνται για την προώθηση των προϊόντων.

Οι μάρκες πλέον, προβάλλουν πολλές αξίες, είτε από πεποίθηση ή για να παραμείνουν στον «αγώνα» και να ευθυγραμμιστούν με τις νέες προσδοκίες των καταναλωτών.

Σημάδια δέσμευσης

Αυτό που είναι νέο, είναι πως οι εταιρείες θα πρέπει να εκφράσουν ένα πραγματικό κοινωνικό σχέδιο, για να διαφοροποιήσουν την προσφορά τους. Η μάρκα από μόνη της δεν αρκεί πια για την επιλογή!

Οι αξίες τις οποίες πρεσβεύσει είναι αυτές που θα εκτιμηθούν περισσότερο από τον καταναλωτή. Πλέον δεν υπάρχει ουδετερότητα: οι μάρκες πρέπει να είναι φορείς αλλαγής.

Ως αποτέλεσμα, οι κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πρακτικές αξίες των εταιρειών, βγαίνουν στο προσκήνιο. Και η τάση συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς οι άνθρωποι πλέον, είναι πολύ πιο προσεκτικοί, παρατηρώντας λεπτομερώς τους ισχυρισμούς των εταιρειών.

Προστασία του πλανήτη

Εάν η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι μια διάσταση που ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, η περιβαλλοντική ευθύνη αποτελεί στοιχείο που αναδεικνύεται διαχρονικά.

Οι εταιρείες έχουν πλήρη επίγνωση αυτού του γεγονότος, γι’ αυτό και γνωστοποιούν τους στόχους και τις δράσεις τους. Ορισμένες εταιρείες επικοινωνούν ακόμη και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στον βιομηχανικό τους χώρο, πληροφορίες που οι καταναλωτές, μέχρι πριν από δέκα χρόνια, δεν επηρέαζαν την επιλογή και αγορά τους.

Οι πληροφορίες αυτές πλέον εμφανίζονται στα κοινωνικά δίκτυα ως άκρως θετικό στοιχείο για τη μάρκα, αποτελώντας ισχυρό κίνητρο για επιλογή.  

Ένας καταναλωτής όλο και πιο απαιτητικός

Αν και οι άνθρωποι θέλουν, συνολικά, να καταναλώνουν υπεύθυνα, υπάρχουν ακόμη  αυτοί που είναι προσκολλημένοι στη σχέση τιμής-ποιότητας. Φυσικά εξαρτάται και από την αγοραστική δυνατότητα του καθενός.

Η τιμή, μετριάζει τη δυναμική ορισμένων καταναλωτών. Η τάση αυτή είναι καλά εδραιωμένη και δεν πρόκειται να αλλάξει.

Οι περισσότεροι νέοι καταναλωτές ωστόσο, λένε ότι σταματούν να αγοράζουν μια μάρκα όταν δεν σέβεται τις αξίες που προβάλλει. Τα πράγματα λοιπόν, είναι πλέον ξεκάθαρα: ένα λάθος μπορεί να ανατρέψει τη φήμη μιας μάρκας, η οποία δύναται να διασυρθεί με ταχύτατους ρυθμούς μέσω των κοινωνικών δικτύων.

Η ταχύτατη διάδοση των πληροφοριών μέσω των κοινωνικών δικτύων, αποτελεί πλέον σημαντικό παράγοντα στο «παιχνίδι» της κατανάλωσης.  

Το «παιχνίδι» της κατανάλωσης λοιπόν έχει αλλάξει.. απαιτώντας νέες στρατηγικές προώθησης και επικοινωνίας από τις εταιρείες. Η διαφάνεια βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο και ο καταναλωτής είναι όλο και πιο απαιτητικός!

Και το ερώτημα παραμένει: Μπορεί να ξανακερδηθεί η εμπιστοσύνη;

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων