fbpx

2021 - Ένα Ακόμη Έτος Κινδύνων Αλλά και Ευκαιριών για τα Φαρμακεία

Δεν υπάρχει χρόνος για τα φαρμακεία για να πάρουνε μια ανάσα. Καθώς προετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τα νέα τους καθήκοντα στη διανομή των self test διάγνωσης του πληθυσμού για την COVID-19, προκύπτει και μια άλλη ανησυχία:

Τι γίνεται με την πραγματική απειλή που προέρχεται από την κρίση της οικονομίας των νοικοκυριών και του εμπορίου λόγω της πανδημίας;

2021 - Ένα Ακόμη Έτος Κινδύνων Αλλά και Ευκαιριών για τα Φαρμακεία.

Μόλις ανέκαμψαν από το πρώτο και το δεύτερο κύμα της πανδημίας, τα φαρμακεία αντιμετωπίζουν, όπως και ολόκληρη η ελληνική οικονομία, ένα τρίτο και βαρύτερο κύμα της Covid-19.

Αυτό φυσικά, δεν αποτελεί μεγάλο υγειονομικό κίνδυνο, καθώς τα φαρμακεία παραμένουν ανοιχτά στο κοινό και γενικά είναι καλύτερα οργανωμένα και προετοιμασμένα, από ό,τι κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος.

Στην πραγματικότητα, όλα τα δεδομένα μαρτυρούν τη μεγαλύτερη οικονομική ανθεκτικότητα των φαρμακείων, συγκριτικά με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Αναμφισβήτητα σε γενικές γραμμές, η ανάπτυξή τους είναι κάπως μειωμένη, λαμβάνοντάς υπόψη τη μείωση των άλλων χειμερινών λοιμώξεων, εκτός Covid-19 και τη μείωση των επισκέψεων στα ιατρεία.

Εξαίρεση αποτελούν τα φαρμακεία που έχουν εφαρμόσει εδώ και καιρό έξυπνες υπηρεσίες προσέλκυσης πελατών και έχουν κτίσει στην περιοχή τους την εικόνα της διαφοροποίησης.

Αν τους ρωτήσεις, θα σου πούνε ότι πάνε μια χαρά και μάλιστα καλύτερα από τον προηγούμενο χρόνο!

Το πρόβλημα υφίσταται με τα φαρμακεία στα εμπορικά σημεία των αστικών κέντρων, που υποφέρουν σήμερα από τις επιπτώσεις της Covid-19, σε αντίθεση με τα συνοικιακά και τα φαρμακεία των μικρών αστικών δομών της περιφέρειας.

Από την πλευρά των ειδικών οικονομικών συμβούλων του φαρμακείου, είναι σίγουρο ότι η επιδημία της Covid-19 δεν είναι η αιτία των δυσκολιών των φαρμακείων, σε αντίθεση με άλλους επιχειρηματικούς τομείς.

Ωστόσο, πρέπει να παραμείνουν σε εγρήγορση και να βλέπουν συγκριτικά, με πολύ περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον μετά την πανδημία.

Προβλέψτε τις αναμενόμενες δυσκολίες

Μεταξύ των επιπτώσεων των κυβερνητικών μέτρων και των κινδύνων για την υγεία και την οικονομία που σχετίζονται με την Covid-19, το έτος 2021 είναι πιθανό να είναι έτος πολλών κινδύνων, με τις περισσότερες δυσκολίες να αναμένονται μάλλον το 2022, λόγω μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών.

Ιδιαίτερα τα «εύθραυστα» φαρμακεία, πριν από την κρίση της Covid-19, θα είναι ακόμη περισσότερο εύθραυστα στη συνέχεια.

Covid ή όχι, εάν δεν αλλάξει η στρατηγική στο επάγγελμα και αν τα περισσότερα φαρμακεία παραμένουν επιχειρήσεις «του ενός» (“one man show”), ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα με τον αυξημένο ανταγωνισμό των μεγάλων φαρμακείων και των e-shops, το δυσμενές μέλλον τους δύσκολα θα αλλάξει.

Η διανομή των self test: Κίνδυνος ή ευκαιρία;

Παρατηρώντας τις τελευταίες ημέρες τις τοποθετήσεις των συνδικαλιστικών φορέων για τις δυσκολίες της διανομής των self test από τα κοινοτικά φαρμακεία, με εύλογα αιτήματα τον καθορισμό των κανόνων (υγειονομικά πρωτόκολλα, καταμερισμός και συχνότητα διανομής…) αλλά και τον χρόνο που θα αφιερώνει ο φαρμακοποιός στην όλη διαδικασία (παραγγελία, αποθήκευση, καταγραφή στο σύστημα, παράδοση στον πελάτη και συμβουλές χρήσης), καλό θα είναι ορισμένοι νοήμονες να μην τα παρουσιάζουν όλα «μαύρα»!

Ο φαρμακοποιός είναι εκεί για να διανείμει τα φάρμακα αλλά και τα τόσα παραφάρμακα στους πελάτες του και ανταμείβεται γι’ αυτό.

Το ζήτημα φυσικά και δεν θα πρέπει να είναι η δωρεάν διανομή των self test, μπροστά στις τόσες δωρεάν υπηρεσίες που ήδη παρέχονται, ως μέρος του κοινωνικού ρόλου του φαρμακοποιού-επιστήμονα.

Άλλωστε τόσες και τόσες φορές οι φαρμακοποιοί έβαλαν πλάτη σε πολλά ζητήματα, όπως και όλοι οι υγειονομικοί φορείς, ιδιαίτερα δε οι νοσοκομειακοί που υπερβαίνουν τον εαυτό τους για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Άλλωστε, όλοι στην αγορά μας κατανοούμε ότι, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες (αργά ή γρήγορα), ο εμβολιασμός της Covid-19 για τον γενικό πληθυσμό θα γίνεται και από τα φαρμακεία, όπως και το εμβόλιο της γρίπης και με αμοιβή!

Για τώρα όμως, σκεφτείτε και τη θετική πλευρά του όλου εγχειρήματος! Μήπως αυτή η αυξημένη επισκεψιμότητα στα φαρμακεία είναι και μια ευκαιρία για να προτείνει η ομάδα στον πάγκο και προϊόντα για την ατομική προστασία (μάσκες, αντισηπτικά, βιταμίνες…), να δώσει συμβουλές, να καθησυχάσει τον κόσμο και να αυξήσει ακόμη περισσότερο την πιστότητα των πελατών;

Μήπως, o περαστικός καταναλωτής που θα ζητήσει self test για την οικογένειά του (ίσως γιατί δεν βρήκε σε άλλο φαρμακείο), αποτελεί τον επόμενο νέο σας πελάτη;

Οι Εβραίοι λένε ότι «ακόμη και η σκόνη των παπουτσιών του πελάτη σε ένα μαγαζί είναι κέρδος»!

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων