fbpx

Η «Πανδημιμητική», Απαραίτητη για την Καλή Επικοινωνία στον Πάγκο!

Ενώ η μη λεκτική επικοινωνία που βασίζεται σε χειρονομίες και εκφράσεις προσώπου παίζει σημαντικό ρόλο στην κατανόηση μιας συνομιλίας, η υποχρεωτική χρήση μάσκας μειώνει σημαντικά την αποτελεσματικότητά της κατά τη διάρκεια συζητήσεων με ασθενείς στο φαρμακείο.

Είναι συνεπώς συνετό να δοθούν ορισμένες συμβουλές επικοινωνίας για τους φαρμακοποιούς και τις ομάδες τους για τα μέσα αποκατάστασης ενός αποτελεσματικού διαλόγου μεταξύ συνομιλητών που καλύπτονται με μάσκες και διαχωρίζονται από ένα Plexiglas.

Η «Πανδημιμητική», Απαραίτητη για την Καλή Επικοινωνία στον Πάγκο!

Η χρήση της μάσκας σας αναγκάζει να ξανασκεφτείτε τον τρόπο επικοινωνίας σας

Ξένα φαρμακευτικά περιοδικά έχουν αφιερώσει αρκετά άρθρα σε αυτό το θέμα που αποκαλούσαν εύλογα «πανδημιμητική», παίρνοντας συμβουλές από λογοθεραπευτές και ψυχολόγους, οι οποίοι επισημαίνουν ότι η έλλειψη κατανόησης που συνδέεται με τη μάσκα δεν αφορά μόνο άτομα που αντισταθμίζουν περισσότερο την κακή ακοή τους με ανάγνωση χειλιών.

Συνεπώς σε τέτοιες περιπτώσεις συνιστούν στους φαρμακοποιούς να φορούν διαφανείς μάσκες.

Το πρόσωπο είναι το πιο εκφραστικό μέρος του σώματος, αλλά ορισμένα συναισθήματα όπως χαρά ή ευχαρίστηση μεταδίδονται κυρίως από το βλέμμα, ενώ ο πόνος, ο θυμός ή η αηδία εκφράζονται περισσότερο μέσω του στόματος.

Με την κάλυψη του προσώπου, χάνετε ένα μεγάλο μέρος της εκφραστικότητάς σας, το οποίο πρέπει να προσπαθήσετε να αντισταθμίσετε με άλλες εκφράσεις ή χειρονομίες του προσώπου.

Ομοίως, τα αρνητικά σχόλια, συχνά εξασθενούν ή ενισχύονται από ένα χαμόγελο ή μια γκριμάτσα, που όμως δεν είναι δυνατόν να τα βλέπει ο συνομιλητής μας διότι κρύβονται από τη μάσκα, μερικές φορές είναι καλύτερο να αποφύγετε αυτού του είδους τις παρατηρήσεις για να αποφύγετε οποιαδήποτε παρεξήγηση.

Πρακτικές συμβουλές

Οι ειδικοί ενθαρρύνουν τους φαρμακοποιούς να λάβουν υπόψη αυτές τις πτυχές όταν αλληλεπιδρούν με τους ασθενείς τους.

Οι συνεργάτες στο φαρμακείο οφείλουν να βλέπουν και να παρατηρούν τους ασθενείς καλά, καθώς η όραση και το βλέμμα θα είναι ακόμη πιο σημαντικά από το συνηθισμένο σε αυτή την περίοδο της πανδημίας.

Δίνοντας έμφαση στις οπτικές εκφράσεις του προσώπου μπορεί να αντισταθμίσουμε τις κινήσεις του στόματος που δεν φαίνονται και να μάθουμε να «χαμογελάμε με το βλέμμα».

Είναι λοιπόν σημαντικό επίσης να μιλάμε καλύτερα για να μας ακούνε καλύτερα.

Να φροντίζουμε να απαγγέλουμε φράσεις που απαιτούν καλή άρθρωση και στιβαρή χροιά της φωνής.

Θα πρέπει επίσης να ανοίξετε το στόμα σας όταν μιλάτε για να προφέρετε σωστά τα φωνήεντα.

Αυτό σας επιτρέπει να μιλάτε πιο δυνατά και χωρίς δυσκολία.

Το γεγονός ότι τα χείλη αγγίζουν συχνά τη μάσκα κατά τη διάρκεια της συνομιλίας είναι μια απόδειξη για τη διόρθωση της άρθρωσης.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων