fbpx

Η Κρίση της COVID-19 Επιτάχυνε την Ψηφιοποίηση του Φαρμακείου;

Το έτος 2020 της κρίσης υγείας που προκλήθηκε από την Covid-19, αναμφίβολα, ώθησε σε μια ειδική οργάνωση των φαρμακείων!

Όπως και οι πολίτες, το φαρμακείο έπρεπε να προσαρμοστεί. Πράγματι, όταν η συμπεριφορά των πρώτων άλλαξε και ακολούθησαν τα υγειονομικά μέτρα κατά της εξάπλωσης του ιού, αλλάζοντας τις συνήθειες κατανάλωσης ή τον τρόπο διαχείρισης της υγείας τους, οι φαρμακοποιοί ανέλαβαν νέες αποστολές πρόληψης.

Σε ποιο βαθμό η ψηφιοποίηση των φαρμακείων βοήθησε στην υποστήριξη της δραστηριότητας το 2020; Και αν αυτή η ψηφιοποίηση θα είναι ένας μοχλός ανάπτυξης (βιώσιμης) το 2021;

Η Κρίση της COVID-19 Επιτάχυνε την Ψηφιοποίηση του Φαρμακείου;

Το φαρμακείο, ένας τομέας που ψηφιοποιείται

Απλώς κοιτάξτε τα στοιχεία για να επιβεβαιώσετε την ακόλουθη παρατήρηση: πριν από την κρίση της υγείας, η ψηφιοποίηση των φαρμακείων προχωρούσε πολύ αργά. Από 11.000 φαρμακεία στην Ελλάδα μόνο πολύ λίγα γύρω στα 300 είχαν ένα eshop ή ένα website!

Συγκριτικά με άλλους τομείς και καταστήματα, αυτά τα στοιχεία είναι πάρα πολύ υποτονικά.

Αλλά πριν από την άφιξη παικτών, όπως η Amazon στην αγορά, πριν από τον ανταγωνισμό από μεγάλα δίκτυα διανομής και εκείνων των ξένων διαδικτυακών φαρμακείων, ή ακόμη και πριν από την εμφάνιση νέων προτύπων κατανάλωσης των ασθενών, οι οποίοι έμαθαν πλέον να παραγγέλνουν διαδικτυακά και τους παραδίδονται τα αγαθά στο σπίτι… τα φαρμακεία οφείλουν να ξανασκεφτούν και να αναδιοργανώσουν γρήγορα την διαδικτυακή εξυπηρέτηση πελατών τους για να διατηρήσουν τον κεντρικό τους ρόλο στην πορεία της φροντίδας των Ελλήνων.

Αυτά τα επαναλαμβανόμενα κύματα εξάπλωσης του ιού είναι που έπεισαν περισσότερους φαρμακοποιούς για τα πλεονεκτήματα της ψηφιοποίησης του επαγγέλματός τους:

Νέα προσέγγιση προς τους νέους ασθενείς που είναι εξοικειωμένοι στο διαδίκτυο και στα social media, βελτιστοποίηση του χρόνου διαχείρισης στο back office, καλύτερη υποστήριξη και αξιοποίηση συμπληρωματικών πωλήσεων.

Σήμερα, σχεδόν το 15% των φαρμακοποιών σκέφτονται να ξεκινήσουν διαδικτυακές πωλήσεις.

Ωστόσο, η ψηφιοποίηση του φαρμακείου απέχει πολύ από την πώληση στο διαδίκτυο και η Covid-19 μας έδειξε νέες πρακτικές!

Πράγματι, η κρίση της υγείας ενθάρρυνε τα φαρμακεία να οργανωθούν διαφορετικά για να διατηρήσουν τις δραστηριότητές τους και, ταυτόχρονα, «ενθάρρυνε» τους ασθενείς να χρησιμοποιήσουν νέα εργαλεία για να συνεχίσουν να επικοινωνούν με τον φαρμακοποιό τους.

Η κρίση στην υγεία έχει ενισχύσει σημαντικά τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών

Πράγματι, από τον Μαρτιο ’20 και από την ανακοίνωση του πρώτου περιορισμού από την κυβέρνηση, οι καταναλωτικές τους συνήθειες ξαφνικά έπρεπε να προσαρμοστούν σε νέους περιορισμούς στις επαφές, τις μετακινήσεις και σε κοινωνικά μέτρα απόστασης...

Και οι λύσεις βρέθηκαν για τη διατήρηση εξωτερικών σχέσεων, παρά την απόσταση.

Η τηλεδιάσκεψη με φίλους, συγγενείς και συναδέλφους πολλαπλασιάστηκε. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

Πράγματι, οι Έλληνες παραμένουν προσκολλημένοι στον κοινωνικό δεσμό που τους συνδέει με το φαρμακείο τους και στη ζωή της γειτονιάς τους.

Άνοδος της τηλεδιαβούλευσης

Η τηλε-συνεννόηση μεταξύ γιατρών, φαρμακοποιών και ασθενών επέτρεψε τη διεξαγωγή διαβουλεύσεων και, στα τέλη Μαρτίου’20, ήταν ήδη 3 φορές περισσότερο από τα προηγούμενα έτη.

Οι ασθενείς αναζητούσαν επίσης πολλές πληροφορίες στο Διαδίκτυο για να βρουν συμβουλές για την υγεία, μάσκες ή υδρο-αλκοολικά τζελ...

Και, από τις πρώτες μέρες, οι ιστότοποι των φαρμακείων είδαν τον αριθμό των ημερήσιων επισκέψεών τους να αυξάνεται, καθώς και η χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών όπως απομακρυσμένη αποστολή συνταγών από τον γιατρό (άυλη συνταγογράφιση), παράδοση προϊόντων στο σπίτι ή ακόμα και Click & Collect.

Και, όλοι οι ψηφιακοί παίκτες συμφωνούν να λένε, ότι είναι ασφαλές στοίχημα ότι αυτά τα εργαλεία θα παραμείνουν μακροπρόθεσμα.

Αφενός, επειδή οι συμπεριφορές των ανθρώπων έχουν εξοικειωθεί με αυτές τις μεθόδους φροντίδας, και από την άλλη, επειδή αυτά τα εργαλεία έχουν αποδείξει την πρακτικότητα και την αξία τους.

Ωστόσο, διατηρείται ένας στενός σύνδεσμος

Φαίνεται σημαντικό να θυμόμαστε ότι αν τα ψηφιακά εργαλεία είναι πλέον δημοφιλή στον κόσμο και ιδιαίτερα στους νέους, επειδή τους επιτρέπουν να εξοικονομήσουν χρόνο χωρίς να περιμένουν πλέον στην ουρά των φαρμακείων για να παραλάβουν τα προϊόντα τους, δεν θα εγκαταλείψουν το φυσικό σημείο πώλησης.

Πράγματι, οι Έλληνες παραμένουν προσκολλημένοι στον κοινωνικό δεσμό που τους συνδέει με το φαρμακείο τους και στη ζωή της γειτονιάς τους.

Γι 'αυτό το "Click & Collect" θα γίνει και η προτιμώμενη μέθοδος παράδοσης.

Αγοράζουν στο διαδίκτυο για να εξοικονομήσουν χρόνο, για να παραλάβουν την παραγγελία τους στο φαρμακείο και συνεχίζουν να επωφελούνται από ποιοτικές επιστημονικές συμβουλές!

Ο ρόλος του φαρμακοποιού αναγνωρίζεται ως κεντρικός στην προσφορά περίθαλψης

Ο προληπτικός και εκπαιδευτικός ρόλος των φαρμακοποιών συνέχισε να εξελίσσεται και να αυξάνεται, και ο φαρμακοποιός πλέον έχει τη δυνατότητα εμβολιασμού ευάλωτων ατόμων κατά της γρίπης...

Επίσης οι φαρμακοποιοί έχουν καταστεί βασικοί πρωταγωνιστές στην καταπολέμηση της πανδημίας αλλά και στον ρόλο τους στην πρόληψη. Με το μεγάλο τους Πανελλαδικό δίκτυο, μπόρεσαν να διατηρήσουν μια στενή και υψηλής ποιότητας σχέση περίθαλψης.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι αποστολές τους στην υγεία θα ενισχυθούν σίγουρα στο μέλλον…

Και, για να επωφεληθούν πλήρως, αυτά, τα ψηφιακά εργαλεία θα είναι αναμφίβολα πολύτιμοι σύμμαχοι στους οποίους πρέπει να βασίζονται.

Ψηφιοποίηση: σύμμαχος και συμπληρωματικό κανάλι πωλήσεων για το φαρμακείο

Οι Έλληνες εκτιμούν τις τοπικές επιχειρήσεις τους και τη σχέση εμπιστοσύνης που έχει δημιουργηθεί με τους φαρμακοποιούς τους.

Η κρίση της Covid σίγουρα επιτάχυνε ξαφνικά τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων από ασθενείς, οι συμπεριφορές έχουν αλλάξει, αλλά η ψηφιακή μεταρρύθμισή δεν θα αντικαταστήσει το φυσικό σημείο πώλησης, επειδή η επαφή, η ακρόαση και η ενσυναίσθηση θα παραμείνουν το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της υγείας των επαγγελματιών όπως οι φαρμακοποιοί.

Το Digital θα είναι ένας συμπληρωματικός μοχλός, απαραίτητος για το φαρμακείο και θα επιτρέψει μόνο καλύτερη κατανόηση και καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες των ασθενών, για καλύτερη γενική υποστήριξη.

Η ηλεκτρονική υγεία λοιπόν έχει ένα λαμπρό μέλλον μπροστά!

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων