fbpx

Μάθετε να Επιβραβεύετε την Προσπάθεια

Μπράβο, ευχαριστώ! Ιδού οι λέξεις που ακούμε τόσο σπάνια από τους διευθυντές επιχειρήσεων, ιδιαίτερα στην Ελλάδα.

Φαινόμενο που άπτεται της κουλτούρας, της εκπαίδευσης ή της έλλειψης επικοινωνίας;

Μπράβο λοιπόν σε αυτόν που θα διαβάσει αυτό το άρθρο μέχρι το τέλος!

Μάθετε να Επιβραβεύετε την Προσπάθεια.

Οι περισσότεροι φαρμακοποιοί διστάζουν να απευθύνουν ένα «ευχαριστώ» και ένα «μπράβο» στο προσωπικό τους. «Για να μην πάρουν θάρρος» όπως λένε.

Ο φόβος αυτός της επιβράβευσής αποκρυσταλλώνεται σε πολλά επίπεδα:

Φόβος απώλειας κύρους του ανώτερου προς τους κατώτερους, εντύπωση ότι, το να δουλεύει κάποιος σωστά είναι μια φυσιολογική κατάσταση που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη αναγνώριση, έλλειψη γνώσης και πρακτικής για το πότε πρέπει και πως πρέπει να γίνει, εγωισμός ή έλλειψη κουλτούρας μέσα σε μία κοινωνία που κυριαρχεί ο ατομικισμός και όχι το ομαδικό πνεύμα;

Η επιβράβευση είναι ένας θετικός μοχλός κινητοποίησης των ατόμων

Επιβράβευση: Στρατηγικό εργαλείο της διοίκησης των ατόμων

Είναι γεγονός ότι ο φαρμακοποιός - manager, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, ελάχιστα και πολύ περιορισμένα, εφαρμόζει την τακτική της επιβράβευσης, λεκτικής ή χρηματικής.

Ίσως γιατί δεν έχει εκπαιδευτεί να είναι manager!

Παρ’ όλο που αρκετοί φαρμακοποιοί πλέον αρχίζουν και κατανοούν, αλλά και να εφαρμόζουν ένα σύστημα εμπορικής διαχείρισης των προϊόντων τους, όσον αφορά τις αγορές, τις πωλήσεις και το stock, θα έλεγε κανείς ότι σπανίζουν αυτοί που έχουν ασχοληθεί σοβαρά με τη σωστή διοίκηση, επικοινωνία και κινητοποίηση των υπαλλήλων τους.

Και όμως οι υπάλληλοι και η διάθεσή τους απέναντι στον φαρμακοποιό και στην επιχείρηση του, είναι το ίδιο σημαντικοί όσο και οι πελάτες του φαρμακείου!

Ο ρόλος του φαρμακοποιού απέναντι στους υπαλλήλους του, συνήθως περιορίζεται στην πίεση εκτέλεσης καθηκόντων και στις παρατηρήσεις πάνω σε σφάλματα εργασίας.

Αυτή η συμπεριφορά που δικαιολογείται από την έλλειψη και πίεση του χρόνου, τις πολλές αρμοδιότητες που συνήθως έχει και τις «κρατά» για τον εαυτό του, καθώς και από τη δυσκολία που αντιμετωπίζει να «σπάσει» τη ρουτίνα και να ξεπεράσει το στάδιο του «εγώ».

Η επιβράβευση είναι ένα απαραίτητο «εργαλείο» του management, ανάμεσα σε τόσα άλλα, που πρέπει να χρησιμοποιείται ως έχει.

Δεν σημαίνει ότι όταν λέμε «ευχαριστώ» ή «μπράβο», δενόμαστε συναισθηματικά με τον υπάλληλο, αλλά είναι ένας τρόπος επικοινωνίας μαζί του.

Είναι μέσα στον ρόλο του φαρμακοποιού - manager να αναδεικνύει τις πρωτοβουλίες, να ενθαρρύνει την καλή διάθεση να ανταμείβει και να επιβραβεύει…για να μπορεί να κινητοποιεί!

Αντίθετα, η απουσία της επιβράβευσης απογοητεύει τους υπαλλήλους, μειώνει τις πρωτοβουλίες και την επί πλέον προσπάθεια.

Βέβαια η επιβράβευση δεν θα πρέπει να είναι μέρος της καθημερινότητας της δουλειάς, γιατί έτσι χάνει την αξία της.

Θα πρέπει να εφαρμόζεται για ένα συγκεκριμένο πλάνο ενεργειών της επιχείρησης, βραχυπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο και θα πρέπει να αναφέρεται σε μία ατομική ή ομαδική προσπάθεια.

Απαραίτητο λοιπόν είναι, να δοθούν στον καθένα αλλά και ομαδικά, ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι.

Για να φθάσει όμως ο manager στην επιβράβευση ενός στόχου, θα πρέπει να είναι πρόθυμος να καθοδηγήσει σωστά, να παρακολουθεί και να δώσει τον απαραίτητο χρόνο για μια ενέργεια.

Δεν είναι σωστό να λέτε μόνο «μπράβο» και «ευχαριστώ» συνέχεια, χωρίς καμιά οικονομική επιβράβευση.

Μερικές Χρήσιμες Συμβουλές

- Μάθετε να εφαρμόζετε πολλούς τρόπους επιβράβευσης με την ανάλογη κρίση από μέρους σας:

Τυπική επιβράβευση μετά από την επίτευξη καθορισμένου στόχου ατομικά ή ομαδικά.

Αυθόρμητη επιβράβευση, μπροστά σε ένα πελάτη, μετά από μια σωστά δομημένη συμβουλή υγείας.

Γραπτή επιβράβευση μέσα στο φάκελο με το μισθό του ή το bonus του.

- Μην συγχέεται τη χρηματική επιβράβευση με την προφορική (το ένα δεν αναιρεί το άλλο, ούτε όμως το αντικαθιστά).

- Μάθετε να εφαρμόζεται την αναγνώριση:

Εξατομικευμένα, ανάλογα με την προσωπικότητα του κάθε υπαλλήλου και με τη σχέση σας μαζί του ή ομαδικά για μια κοινή προσπάθεια.

- Πάντα να συνοδεύετε την επιβράβευση με την αιτιολογία της:

Για την ικανότητα εκτέλεσης μίας εργασίας, για το αποτέλεσμα ενός πλάνου, για την προσπάθεια που έκανε, για το ενδιαφέρον και τη διάθεση που έδειξε…

Επιβράβευση: μια έλλειψη υψηλού ρίσκου για τη σημερινή επιχείρηση

Οι φαρμακοποιοί στη μεγάλη πλειοψηφία τους, μάλλον δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι η στάση θετικής εσωτερικής συμπεριφοράς απέναντι στους υπαλλήλους τους, δηλαδή η αναγνώριση της προσπάθειας και το να λέμε «ευχαριστώ», είναι απαραίτητος μοχλός κινητοποίησης των ατόμων για αποδοτικότερη εργασία.

Με τον ίδιο τρόπο που τόσο εύκολα παρατηρούν και λένε, πολλές φορές απότομα και αυστηρά, ότι αυτό δεν γίνεται καλά, θα μπορούσαν να λένε και μπράβο, αυτό γίνεται καλά. Διαφορετικά, η επικοινωνία του επιχειρηματία με τον υπάλληλο δυσχεραίνεται, βασίζεται στην κάλυψη και στο ψέμα που οδηγούν σε συγκρούσεις.

Η αδιαφορία από μέρους του υπαλλήλου ή η έλλειψη προθυμίας ή ακόμη και η άρνηση για δουλεία, οφείλονται τις περισσότερες φορές στο ίδιο τον επιχειρηματία και στον τρόπο επικοινωνίας του μαζί του.

Για να έχουμε λοιπόν τον υπάλληλο ή τους υπαλλήλους στο φαρμακείο, ικανούς να εξυπηρετήσουν σωστά και με χαμόγελο τους πελάτες στον πάγκο και να τους μεταδώσουν τον ενθουσιασμό και τη διάθεση να αγοράσουν παραφαρμακευτικά προϊόντα, πρέπει ο φαρμακοποιός να φροντίσει να έχει κινητοποιημένους και ευχαριστημένους υπαλλήλους.

Πρέπει ο φαρμακοποιός να θεσμοθετήσει μία εσωτερική θετική επικοινωνία προς τους υπαλλήλους του, αφού κατανοήσει πρώτα βαθιά, ότι το προσωπικό του είναι σκεπτόμενοι άνθρωποι και ότι έχουν και αυτοί από τη μεριά τους κρίση.

Δεν είναι σωστό να λέτε μόνο «μπράβο» και «ευχαριστώ» συνέχεια, χωρίς καμιά οικονομική επιβράβευση

Επειδή είναι απαραίτητο να αναγνωρίζουμε την επιτυχία, τη σωστή πρωτοβουλία και προθυμία του υπαλλήλου, δεν είναι σωστό να το κάνουμε συνέχεια, χωρίς κάποτε, μέσα στον χρόνο, να του αποδώσουμε με χρήματα σαν bonus,το τίμημα της προσπάθειάς του.

Ακόμη και ένας διαγωνισμός προώθησης προϊόντων και επίτευξης στόχων με χρηματικά έπαθλα από τις εταιρείες-προμηθευτές, δεν αναιρεί την υποχρέωση του επιχειρηματία να επιβραβεύσει χρηματικά τον υπάλληλο.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων