fbpx

7 Ιδέες για να Παρακινήσετε τους Υπαλλήλους σας

Η παρακίνηση και η ενθάρρυνση των ομάδων δεν είναι κάτι που αφορά μόνο μεγάλες εταιρείες.

Στο φαρμακείο οι πρωτοβουλίες παροχής κινήτρων ή της ανάπτυξης της ηγεσίας της ομάδας, αποτελούν ένα σημαντικό τρόπο για την ενίσχυση του ενθουσιασμού των συνεργατών-εργαζομένων.

7 Ιδέες για να Παρακινήσετε τους Υπαλλήλους σας.

Οι ικανοποιημένοι και χαρούμενοι εργαζόμενοι κάνουν τους πελάτες-ασθενείς χαρούμενους, άρα και πιο πιστούς.

Αντίθετα, ένας γκρινιάρης και δυσαρεστημένος εργαζόμενος, θα συμπεριφερθεί με τέτοιο τρόπο, που ενδέχεται να απομακρύνει τους πελάτες.

Ανάμεσα σε αυτές τις δυο συμπεριφορές, βρίσκεται η τέχνη της διοίκησης που κάνει, κάθε φορά, τη διαφορά.

Είναι μια δύσκολη τέχνη, που απαιτεί σταθερότητα και αυστηρότητα και στηρίζεται πάνω απ’ όλα στις ανθρώπινες σχέσεις.

Ο φαρμακοποιός μάνατζερ έχει απέναντί του άτομα σκεπτόμενα, με ευαισθησίες και όχι απλά άτομα που εκτελούν μια εργασία, συνεπώς η διαχείριση και η εξέλιξη των εργαζομένων στη σημερινή εποχή αποτελεί προτεραιότητα!

Σε αυτό το πλαίσιο, είναι εύκολο να κατανοήσουμε πως η παρακίνηση και η ενθάρρυνση των συνεργατών μας λειτουργούν σε καθημερινή βάση και για τον λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να εφαρμόζονται καθημερινά οι τεχνικές αυτές.

Υπάρχουν 5 βασικοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη σας για τη διοίκηση της ομάδας:

Η αναγνώριση των εργαζομένων, η ανάθεση των εργασιών τους, η επικοινωνία μέσα στην ομάδα, η διαφάνεια μεταξύ όλων των εργαζομένων και τέλος, η οικονομική επιβράβευση.

Η λίστα με τις διάφορες εξαιρετικές πρωτοβουλίες που μπορείτε να εφαρμόσετε για να παρακινήσετε τους εργαζόμενους σας είναι μεγάλη, και εδώ βρίσκονται οι επτά (7) πιο απαραίτητες.

1. Δημιουργήστε ένα σύστημα μπόνους

Η παροχή διαφόρων μπόνους σε όλους ή σε μέρος των εργαζομένων αποτελεί τον πιο συνηθισμένο τρόπο παρακίνησης.

Ο σχεδιασμός της διαδικασίας και η παροχή μεμονωμένων μπόνους δεν είναι απλή διαδικασία, καθώς πολλές φορές δεν είναι σαφές αν η πώληση έχει γίνει στο ταμείο ή αν κάποιος άλλος συνάδελφος της ομάδας ξεκίνησε τη διαδικασία της πώλησης.

Υπάρχει δηλαδή κίνδυνος να μην αποδοθεί δίκαια το μπόνους, με αποτέλεσμα να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θέλετε και να δημιουργήσει κλίμα ανταγωνισμού και εντάσεων στην ομάδα.

Ειδικοί σύμβουλοι, μπορούν να προτείνουν στους φαρμακοποιούς, ανάλογα με τις ανάγκες τους, συστήματα παροχής κινήτρων, με βάση τη δική τους πραγματικότητα, τα οποία θα ενεργοποιήσουν και θα κινητοποιήσουν τους υπαλλήλους.

2. Επιβραβεύστε τους εργαζόμενους με σύστημα μη-χρηματικών κινήτρων: Ταξίδια και Δώρα

Συνίσταται η έναρξη, για παράδειγμα, μιας βραχυπρόθεσμης πρόκλησης-στόχου (διάρκειας μίας εβδομάδας ή δεκαπέντε ημερών- ενός μήνα ή τριμήνου) για μία νέα σειρά /κατηγορία ή εποχική προβολή, για την επίτευξη των προβλεπόμενων εμπορικών στόχων, με αυξημένες πωλήσεις και εμπλοκή του προσωπικού.

Στη συνέχεια, οι εργαζόμενοι ανταμείβονται σύμφωνα με ένα προκαθορισμένο σύστημα που είναι γνωστό σε όλους, με ένα κουπόνι δώρου ή ένα ταξίδι ή ό,τι άλλο σκεφτείτε πως θα ενθαρρύνει την ομάδα σας.

Οι εργαζόμενοι προτείνουν ιδέες, αλλά εννέα φορές στις δέκα δεν εξετάζονται βαθύτερα.

3. Εκχωρήστε αρμοδιότητες για εξέλιξη των συνεργατών σας

Αυτό είναι ένα μέσο που διαθέτει ο φαρμακοποιός για να επιτρέψει την επαγγελματική ανάπτυξη των συνεργατών του, με την προϋπόθεση την ανάθεση και παραχώρηση πραγματικής αυτονομίας στην ομάδα του.

Οι εργαζόμενοι προτείνουν ιδέες, αλλά εννέα φορές στις δέκα δεν εξετάζονται βαθύτερα.

Μόλις καθοριστούν οι τομείς ανάπτυξης ή οι προτεραιότητες για την επιχείρηση, οι εργαζόμενοι θα αποτελέσουν την κύρια κινητήρια δύναμη πίσω από τη στρατηγική διαφοροποίησης της επιχείρησης.

Πρέπει λοιπόν να μοιραστείτε μαζί τους τη στρατηγική σας σκέψη, να τους παροτρύνετε στο να γίνουν υπεύθυνοι, δίνοντάς τους ένα τμήμα ή ένα έργο να διαχειριστούν και παράλληλα να τους προκαλέσετε το οικονομικό ενδιαφέρον.

4. Εκπαιδεύστε τους ανθρώπους σας

Για να βελτιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα των εργαζομένων σε ένα φαρμακείο, είναι απαραίτητο να δοθούν τα απαραίτητα εργαλεία, ιδίως μέσω της εκπαίδευσης, με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους.

Ο εργαζόμενος που είναι υπεύθυνος για έναν τομέα, χρειάζεται να έχει λάβει εκπαίδευση, έτσι ώστε να έχει αρχικά τις επιστημονικές γνώσεις, να γνωρίζει δηλαδή τι πουλάει, αλλά να έχει αναπτύξει και τις τεχνικές δεξιότητές του, δηλαδή το πώς πουλάει.

Η εκπαίδευση των εργαζομένων ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους και την αποτελεσματικότητά τους, συμβάλλοντας ενεργά στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης.

Παράλληλα, ένας εργαζόμενος πρέπει να έχει εκπαιδευθεί στο να παρέχει εμπειρία στον πελάτη, σήμερα που ζούμε στην Εποχή του Πελάτη.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν εκπαιδευθεί στη σωστή διαχείριση χρόνου, έτσι ώστε να μπορούν να μεγιστοποιήσουν την απόδοση τους και την εμπειρία του πελάτη.

Δεξιότητες όπως οι παραπάνω, θα βοηθήσουν τους εργαζομένους σε διάφορα πεδία στη ζωή τους, είτε σε επαγγελματικό, είτε σε προσωπικό επίπεδο.

Αυτές οι δεξιότητες παρέχονται μέσω ειδικευμένων φορέων μη-τυπικής εταιρικής εκπαίδευσης, με επίκαιρη μεθοδολογία και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας.

5. Εφαρμόστε τα βασικά στοιχεία της καλής επικοινωνίας

Σε ανθρώπινο επίπεδο, το πρώτο πράγμα που πρέπει να καθιερωθεί στις σχέσεις σας με το προσωπικό είναι μία καλή επικοινωνία.

Ως εκ τούτου, κάθε μέλος της ομάδας πρέπει να ακουστεί, σε μεμονωμένες συνεντεύξεις, με στόχο να μοιραστεί τα προβλήματα και τις ανησυχίες του, όπως τα αντιλαμβάνεται, αναφορικά με την οργάνωση και την καθημερινή λειτουργία του φαρμακείου.

Η καλή επικοινωνία σημαίνει παράλληλα να φροντίζετε τους εργαζόμενους σας, να ενημερώνετε τον καθένα για την αποστολή και τους κοινούς στόχους της ημέρας και να λαμβάνετε απολογισμό των εργασιών της ομάδας, στο τέλος της ημέρας.

Αυτή η τακτική είναι από τις πιο σημαντικές σήμερα, καθώς το φαρμακείο αντιμετωπίζει άνευ προηγουμένου δυσκολίες πρόσληψης.

Εάν ο φαρμακοποιός θέλει να περιβάλλει τον εαυτό του με καλούς συνεργάτες, πρέπει να είναι άριστος διαμεσολαβητής.

6. Αναγνώριση των εργαζομένων

Τα χρήματα δεν είναι πάντα το πιο σημαντικό κίνητρο. Η αναγνώριση έρχεται πιο ψηλά!

Η αναγνώριση στο πρόσωπο των εργαζομένων μπορεί να γίνει με φράσεις όπως «έκανες σπουδαία δουλειά», «μπράβο», «συγχαρητήρια για το αποτέλεσμα»…

7. Δράσεις ομαδικότητας

Οι δράσεις που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος για να επιδράσει στην ψυχολογία των εργαζομένων του και να αναπτύξει το ομαδικό πνεύμα, είναι σημαντικές για τη συλλογική κινητοποίηση των εργαζομένων.

Για παράδειγμα ένα γεύμα με όλους τους υπαλλήλους, όπου μπορούν να δοθούν κάποια δώρα για τα μέλη των οικογενειών τους ή η οργάνωση για συμμετοχή σε αθλητικά γεγονότα ή μια εκδρομή όλοι μαζί, αποτελούν μεθόδους που μπορεί να αναπτύξουν την ομαδικότητα των εργαζομένων σας μέσω της συνεργασίας, έξω από τα πλαίσια της καθημερινής εργασίας.

Τα κυριότερα που πρέπει να θυμάστε

Είτε πρόκειται για μπόνους ή δώρα που διανέμονται κατά τη διάρκεια μιας πρόκλησης-στόχου που θέτετε εσείς, τα κίνητρα πρέπει να συμβαδίζουν με τη συνήθη οργάνωση της επιχείρησης.

Ο φαρμακοποιός πρέπει επομένως να λάβει υπόψη ορισμένα κριτήρια, όπως είναι η κατανομή και το επίπεδο ευθυνών και οι δεξιότητες και η αυτονομία των υπαλλήλων του.

Πρέπει επίσης να στοχεύει στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, μέσω της καλής επικοινωνίας και της παροχής δυνατοτήτων προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης στους εργαζομένους του, μέσα από προγράμματα εταιρικής εκπαίδευσης.

Το κύριο μέλημα των φαρμακοποιών, στη σύγχρονη εποχή, είναι να βρίσκονται σε θέση να δημιουργήσουν ένα αναπτυσσόμενο και εύρυθμο επαγγελματικό περιβάλλον, ένα χώρο ευημερίας ή ευεξίας για όλους.

Η εποχή μας έχει αλλάξει, το φαρμακείο στην νέα εποχή αποτελεί έναν σημαντικό πυλώνα για τους πελάτες και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από ένα κινητοποιημένο προσωπικό που δουλεύει με ενθουσιασμό.

Xάτζη Σκευοφύλακα, Customer Experience Expert, Business Trainer & Mentor, Hatzi Filax Training Group
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.