fbpx

Υποδοχή και Ανάθεση Καθηκόντων σε Ένα Νέο Συνεργάτη

Μόλις προσλάβατε ένα νέο υπάλληλο! Είστε σίγουροι ότι πράγματι θα εργαστεί με διάθεση και ζήλο στο φαρμακείο σας;

Για να αποφύγετε λανθασμένες ενέργειες από την αρχή, μία είναι η συνταγή:

Προσέξτε ιδιαίτερα την υποδοχή του και την καθοδήγησή του κατά την ανάληψη των νέων του καθηκόντων.

Υποδοχή και Ανάθεση Καθηκόντων σε Ένα Νέο Συνεργάτη.

Όλη η ουσία αυτής της υποδοχής και της καθοδήγησης βρίσκεται στο να τον κάνετε να νιώσει ότι τον περιμένατε, ότι είναι καλοδεχούμενος και ότι το πόστο των καθηκόντων του είναι πολύ σημαντικό και απαραίτητο.

Είναι σημαντικό η υποδοχή σας να του δημιουργήσει μια ευχάριστη αίσθηση συνεργασίας, ώστε να μπορέσει και αυτός με τη σειρά του να δώσει τον καλύτερο εαυτό του.

Σας παρουσιάζουμε, λοιπόν, 10 χρυσούς κανόνες για την επιτυχία!

1. Προσδιορίστε με σαφήνεια τις αρμοδιότητες που θα αναλάβει, καθώς και τις αμοιβαίες υποχρεώσεις σας

Ένα πόστο εργασίας που έχει αναλυθεί πλήρως διευκολύνει την ένταξη του νέου υπαλλήλου στην εργασία, χωρίς συγκρούσεις με την υπόλοιπη ομάδα και διπλοκάλυψη καθηκόντων.

Αυτό ενδυναμώνει και κινητοποιεί όλη την ομάδα, ακόμη και αν το νέο άτομο είναι ιδιαίτερα ικανό για να αναλάβει μία δραστηριότητα που μέχρι πρότινος υποτονούσε ή έλειπε από το φαρμακείο.

Για παράδειγμα, το σωστό merchandising των προϊόντων στον χώρο ή την οργάνωση της βιτρίνας ή των προβολών, που τελικά διευκολύνουν την εργασία όλων.

2. Παρουσιάστε το νέο υπάλληλο σε όλη την ομάδα

Είναι πολύ σημαντικό να ενημερώσετε τα άτομα που ήδη εργάζονται μαζί σας για την άφιξη του νέου υπαλλήλου, να διευκρινίσετε τους λόγους που σας οδήγησαν στην πρόσληψή του, τις αρμοδιότητές του και το πόστο του.

Αυτή η κίνηση πιθανώς να δημιουργήσει ανησυχίες σε κάποια άτομα, που ίσως νομίσουν ότι υποβαθμίζεται η εργασία τους, αλλά σε γενικές γραμμές είναι καλύτερα το προσωπικό να ενημερώνεται εκ των προτέρων για την άφιξη του νέου υπαλλήλου.

Έτσι, αφενός θα έχουν ήδη ξεκαθαριστεί ορισμένοι φόβοι και ασάφειες αρμοδιοτήτων, αφετέρου η υποδοχή του νέου υπαλλήλου θα είναι πιο εγκάρδια, έτσι ώστε να αισθανθεί ότι όλοι του δίνουν σημασία και τον καλωσορίζουν.

Μην παραλείψετε να παρουσιάσετε παράλληλα το νέο υπάλληλο και στους πιστούς σας πελάτες.

3. Οργανώστε συναντήσεις διαλόγου

Κατά την περίοδο προσαρμογής του νέου υπαλλήλου, θα πρέπει να συζητάτε συχνά μαζί του για την πορεία της εργασίας του.

Ο φαρμακοποιός πρέπει να είναι διαθέσιμος για να καθοδηγήσει το νέο υπάλληλο σωστά και να διευκολύνει την ενσωμάτωσή του στην ομάδα.

- Από την πρώτη ημέρα: Διευκρινίστε του, αφιερώνοντας μισή ώρα μετά το κλείσιμο, την οργάνωση εργασίας, τη λειτουργία, καθώς και τους κανόνες εργασίας του φαρμακείου σας.

- Μετά από μία εβδομάδα: Κάντε μια συζήτηση μαζί του για τις εντυπώσεις του και τα σχόλια του από τη συνεργασία σας.

Στόχος αυτής της σύντομης συνάντησης είναι η αποφυγή της συσσώρευσης αδιευκρίνιστων θέσεων και από τα δύο μέρη.

- Μετά από τρεις εβδομάδες και στη συνέχεια κάθε μήνα σε όλη τη διάρκεια της περιόδου δοκιμής των 3 πρώτων μηνών, οργανώνετε σύντομες συναντήσεις μαζί του, προκειμένου να απαντήσετε σε τυχόν ερωτήσεις του, να του κάνετε κάποιες υποδείξεις και σχόλια για την εργασία του, να ακούσετε ενδεχόμενες προτάσεις ή ενέργειες βελτίωσης από μέρους του, να τον καθοδηγήσετε και να του υποδείξετε και εσείς με τη σειρά σας ενέργειες βελτίωσής του, αλλά και να επιβραβεύσετε και να ενθαρρύνετε τις θετικές του προσπάθειες…

Αναθέστε μέρος της καθοδήγησης και της εκπαίδευσής του σε έναν πιο παλιό υπάλληλο, στον οποίο έχετε εμπιστοσύνη για το ήθος και την ποιότητα της δουλειάς του.

4. Αφιερώστε του χρόνο

Για την καλή ενσωμάτωση του νέου στην ομάδα εργασίας αλλά και τη σωστή εξέλιξή του, χρειάζεται όχι μόνο ένας εύλογος χρόνος αλλά και η δική σας συμμετοχή και καθοδήγηση, γεγονός που απαιτεί να του αφιερώσετε χρόνο από τον «πολύτιμο» δικό σας. Σκεφτείτε όμως πόσο χρόνο μπορείτε να κερδίσετε αργότερα, αν ασχοληθεί με αρμοδιότητες που μέχρι τώρα είχατε αναγκαστικά εσείς. Δεν αξίζει τον κόπο;

5. Ορίστε κάποιον που θα τον βοηθήσει

Αναθέστε μέρος της καθοδήγησης και της εκπαίδευσής του σε έναν πιο παλιό υπάλληλο, στον οποίο έχετε εμπιστοσύνη για το ήθος και την ποιότητα της δουλειάς του.

Αυτό αφενός θα διευκολύνει πολύ την εργασία του νέου κατά την περίοδο της προσαρμογής του, αφετέρου θα σας απαλλάξει από χάσιμο χρόνου για επεξηγήσεις σχετικά με διαδικασίες που ήδη λειτουργούν καλά στο φαρμακείο σας.

Όσον αφορά στην εκπαίδευσή του σε προϊόντα του τομέα παραφάρμακα, οι εταιρείες είναι πρόθυμες να αναλάβουν την εκπαίδευση του νέου συνεργάτη σας.

6. Μάθετε να του κάνετε ερωτήσεις για να επικοινωνείτε καλύτερα

Καλλιεργώντας και υιοθετώντας μία στάση σύμφωνα με την οποία είστε εκεί όχι μόνο για υποδείξεις αλλά και για να ακούτε τον άλλον, δημιουργείτε για εσάς, ως manager, αλλά και για την επιχείρησή σας, μια καλή εικόνα που κινητοποιεί το προσωπικό.

Με τη στάση αυτή, ο υπάλληλος νιώθει ότι τον εκτιμάτε, ιδιαίτερα αν είναι νέος στην επιχείρησή σας και σας ανακαλύπτει.

Δημιουργήστε του, λοιπόν, θετική διάθεση και καλές εντυπώσεις από την αρχή της συνεργασίας σας με ερωτήσεις του τύπου:

«Όλα πάνε καλά;», «Πώς αισθάνεστε τώρα στην αρχή;», «Τι θα θέλατε να σχολιάσετε γι’ αυτές τις πρώτες εβδομάδες στο φαρμακείο μας;», «Σε τι δυσκολεύεστε και θα θέλατε περισσότερη καθοδήγηση;».

Μην περιμένετε το τέλος της δοκιμαστικής περιόδου για να του εκφράσετε τι δεν πήγε καλά.

Χωρίς, λοιπόν, να επιτρέψετε στο νέο σας υπάλληλο να αισθανθεί ότι αποκτήσατε οικειότητα και γίνατε φιλαράκια, δείξτε ανθρώπινη προσέγγιση και ενδιαφέρον που «λύνουν» τη γλώσσα ακόμη και των πιο διστακτικών και συνεσταλμένων ατόμων.

Φροντίστε να δημιουργήσετε ένα καλό κλίμα συνεργασίας.

7. Φροντίστε να δημιουργήσετε ένα καλό κλίμα συνεργασίας

Η δημιουργία ενός ευχάριστου κλίματος εργασίας είναι καθημερινή ενασχόληση του manager.

Είναι αφενός μια κατάσταση ιδιοσυγκρασίας του manager που τη μεταδίδει στην ομάδα, αφετέρου μία κατάσταση που καλλιεργείται εφόσον υπάρχει η διάθεση.

Ο φαρμακοποιός manager είναι αυτός που θα δώσει το παράδειγμα καλής συμπεριφοράς στην ομάδα του, ακόμη και όταν έχει πολλές έγνοιες.

Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα που χρειάζεται προσπάθεια για να είναι ευχάριστος και ευγενικός στους συνεργάτες του.

Το καλό κλίμα εργασίας σε μια επιχείρηση είναι ένα από τα σπουδαιότερα κίνητρα απόδοσης των υπαλλήλων και φυσικά ένας σημαντικός λόγος που ο υπάλληλος δεν την αποχωρίζεται εύκολα.

8. Γράψτε τις διαδικασίες

Εάν θέλετε να αρχίσετε να καθιερώνετε μία διαδικασία εφαρμογής ποιότητας εργασίας, πρέπει να υπάρχουν γραπτές διαδικασίες, τουλάχιστον για τις βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας του φαρμακείου σας.

Η πρόσληψη ενός νέου υπαλλήλου είναι λοιπόν μια ευκαιρία να αρχίσετε να συντάσσετε γραπτά ορισμένες διαδικασίες για την καλύτερη λειτουργία της επιχείρησής σας.

Η γραπτή περιγραφή των αρμοδιοτήτων του νέου σας συνεργάτη, καθώς και των υποχρεώσεών του, είναι απαραίτητη και μάλιστα εν γνώσει του.

9. Κρατήστε γραπτό αρχείο της εξέλιξής του

Δημιουργήστε στο αρχείο σας ένα φάκελο για το νέο σας συνεργάτη.

Ένα αρχείο, δηλαδή ένα τετράδιο με σημαντικές πληροφορίες για τη ζωή και την πορεία της επιχείρησής σας, καθώς και τα πλάνα που θα πρέπει να έχετε.

Κάντε λοιπόν μία γραπτή αναφορά στα βήματα εξέλιξης και στα σχόλια που έγιναν από την πλευρά σας, αλλά και από την πλευρά του νέου σας συνεργάτη, μπροστά του. Θα είναι μια θετική έκπληξη γι’ αυτόν και θα του δημιουργήσει αίσθημα ευθύνης και υποχρεώσεων.

 

10. Δώστε του κίνητρα

Η συμφωνία αύξησης του μισθού του σε κάποιο εύλογο χρόνο και με την προϋπόθεση ότι θα έχετε μείνει ευχαριστημένος από την απόδοσή και την εξέλιξή του, είναι βασικός παράγοντας για να κρατήσετε έναν καλό υπάλληλο.

Επειδή όμως πάντα υπάρχει διαφορετική αντίληψη του μισθού μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου, δηλαδή διαφορά μεταξύ του προτεινόμενου μισθού από τον εργοδότη και αυτού που επιθυμεί ο υπάλληλος, καλό θα ήταν να προτείνετε στον εργαζόμενο, ιδιαίτερα αυτόν που ασχολείται με πωλήσεις, κάθε έξι μήνες ή στο τέλος του χρόνου να υπάρχει ένα prim απόδοσης, ανάλογα με τους ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους που έχουν τεθεί από τον εργοδότη.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.