fbpx

Πώς να Διοικήσετε την Ομάδα την Εποχή του Κορωνοϊού

Μείωση του τζίρου και κυρίως φόβος για το αύριο…

Ο φαρμακοποιός manager πρέπει να διατηρήσει το ηθικό και τη συνοχή στην ομάδα του με τις κατάλληλες διοικητικές δράσεις.

Πώς να Διοικήσετε την Ομάδα την Εποχή του Κορωνοϊού.

Τι οφείλετε να κάνετε;

1. Διατηρήστε τη συνοχή της ομάδας

Η αβεβαιότητα στην καταπολέμηση της COVID-19 αλλά και για το μέλλον της οικονομίας, δημιουργεί φόβους και μπορεί να οδηγήσει σε ατομική ή / και συλλογική αποδυνάμωση της διάθεσης για δουλειά.

Για να διατηρήσει την συνοχή της ομάδας, ο φαρμακοποιός manager οφείλει να ενισχύσει τις διοικητικές του ενέργειες για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους του πάνω στο «γιατί» (ποιο είναι το νόημα) και στο «πώς» (με ποιον τρόπο).

Θα πρέπει να βρείτε την ενέργεια και τον τρόπο συμπεριφοράς για να εξασφαλίσετε την ισορροπία μεταξύ καλοπροαίρετης σύστασης στον υπάλληλο και της απαίτησης για το έργο, αλλά και μεταξύ εμπιστοσύνης στο μέλλον της επιχείρησης και των αναγκαίων οικονομικών μέτρων που οφείλετε να λάβετε για να είναι βιώσιμη η επιχείρηση.

2. Ενεργήστε επάνω στο «γιατί»

- Τονίστε στους υπαλλήλους σας τον ρόλο τους για την προστασία της καλής υγείας της κοινότητας, χάρη στις συμβουλές και στη διανομή φαρμάκων.

Αυτή η υπενθύμιση, που μπορεί να φαίνεται προφανής, δίνει νόημα στο σκοπό του επαγγέλματός σας.

- Διαβεβαιώστε ότι, σε αντίθεση με άλλους επιχειρηματικούς τομείς, τα φαρμακεία παρέμειναν σε λειτουργία κατά τη διάρκεια των μέτρων περιορισμού.

- Παρουσιάστε με ρεαλιστικό τρόπο τις παγκόσμιες και εθνικές οικονομικές συνέπειες αυτής της κρίσης στην υγεία και ιδίως τους κινδύνους μαζικής απώλειας θέσεων εργασίας.

- Επισημάνετε τα μέτρα στήριξης που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση, για να διευκολύνει την ανάκαμψη της οικονομίας (επιδόματα, αναβολή κοινωνικών επιβαρύνσεων, καθυστέρηση στη λήξη των τραπεζικών πιστώσεων, δανειοδοτήσεις…).

- Εξηγήστε με διαφάνεια τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για το φαρμακείο σε περίπτωση πτώσης του τζίρου, για τη διατήρηση ρευστότητας, με τη μείωση των εξόδων.

- Εάν αποφασίσετε να εφαρμόσετε μέτρα μερικής απασχόλησης σε κάποιον, καταστήστε σαφές ότι αυτό δεν αποτελεί παράβαση της σύμβασης εργασίας και ότι οι εν λόγω εργαζόμενοι παραμένουν υπάλληλοι του φαρμακείου.

- Διαβεβαιώστε τους υπαλλήλους σας ότι η επιθυμία σας ως manager είναι να κάνετε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας στο φαρμακείο.

Αλλά αυτή η προσπάθεια δεν μπορεί να γίνει μόνο από τη μεριά σας.

Πρέπει όλα τα μέλη της ομάδας να κινητοποιηθούν ατομικά και συλλογικά και να δουλέψουν ένθερμα επάνω σε αυτόν τον στόχο.

Αυτός ο στόχος της διατήρησης όλων των θέσεων εργασίας, είναι ένας τρόπος για να ενωθεί η ομάδα και θα δώσει νόημα στην απαραίτητη ατομική εμπλοκή του καθενός.

Πρέπει όλα τα μέλη της ομάδας να κινητοποιηθούν ατομικά και συλλογικά και να δουλέψουν ένθερμα επάνω σε αυτόν τον στόχο.

3. Ενεργήστε επάνω στο «πώς»

Ακούστε τους όλους και προσδιορίστε τα συναισθήματα του καθένα, καθώς και το επίπεδο κινητοποίησής του.

Προσδιορίστε την αναμενόμενη συμπεριφορά του καθενός, ανάλογα με τις αρμοδιότητές του και την προσαρμογή του στις τρέχουσες και μελλοντικές καταστάσεις.

Αυτό θα σας επιτρέψει να προσαρμόσετε την καθημερινή επικοινωνία σας με όλους και να υιοθετήσετε τη σωστή στάση για να τους καθησυχάσετε, να τους ηρεμήσετε, να τους ενθαρρύνετε ή ακόμα και να τους προκαλέσετε. Συνεπώς:

Βελτιώστε την τεχνογνωσία

Έχετε προσαρμόσει το φαρμακείο σας στα νέα δεδομένα, έχετε θεσπίσει νέους κανόνες λειτουργίας, εξηγήσατε στους υπαλλήλους σας πώς να επικοινωνούν με τους ασθενείς.

Βεβαιωθείτε ότι βρίσκονται τώρα σε μια καθημερινή «ζώνη άνεσης» για να επιτελέσουν το έργο τους.

Εάν όχι, βοηθήστε τους να προσαρμοστούν. Οι άνθρωποι δεν αλλάζουν εύκολα, χρειάζονται χρόνο!

Επιβραβεύστε, ευχαριστήστε και ενθαρρύνετε

Επισημάνετε όλες τις καλά διαχειριζόμενες δύσκολες καταστάσεις.

Ευχαριστείστε και συγχαρείτε τους υπαλλήλους σας για τη συμμετοχή και τη συμβολή τους στις υπηρεσίες που προσφέρουν.

Η αναγνώριση του έργου είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της κινητοποίησης της ομάδας.

Συμβάλλετε στην καλή ατμόσφαιρα εργασίας

Η καλή ατμόσφαιρα εργασίας είναι δουλειά όλων και όχι μόνο του manager. Ενθαρρύνετέ τους να συνεισφέρουν και να δώσουν τις σωστές οδηγίες σε κάποιο συνάδελφο, εξηγώντας τους τις συνέπειες στην ομάδα μιας κακής επικοινωνίας με τους πελάτες ή συνεχών λαθών στη δουλειά τους.

Ενθαρρύνετε πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην καλή ατμόσφαιρα και την ομαδική συνοχή.

Επενδύστε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για να προετοιμαστείτε για το μέλλον

Επωφεληθείτε από πιο ήσυχες περιόδους μέσα στην ημέρα για εκπαίδευση της ομάδας.

4. Προστατέψτε τον εαυτό σας από το υπερβολικό άγχος

- Αποφύγετε να επηρεαστείτε από το άγχος ενός ασθενούς πελάτη ή ενός υπαλλήλου.

- Εστιάστε σε λύσεις και όχι σε προβλήματα.

- Χρησιμοποιήστε επαγγελματικές ομάδες στα κοινωνικά δίκτυα ή / και μιλήστε στο τηλέφωνο με συναδέλφους ή άλλους επαγγελματίες υγείας.

Οι ανταλλαγές απόψεων με συναδέλφους, οι οποίοι επίσης ζουν στην ίδια κατάσταση, μπορούν να είναι επωφελείς, ειδικά όταν οι γύρω τους, από φόβο, υιοθετούν μια στάση αποφυγής.

Η καταπολέμηση των αρνητικών σκέψεων βοηθά στην καταστολή του δυσάρεστου συναισθήματος.

- Κάντε διαλείμματα με την ομάδα σας για να πείτε κάτι ευχάριστο, κάτι διασκεδαστικό μαζί και μην αισθάνεστε ένοχοι εάν έχετε φάει ένα επιπλέον κομμάτι σοκολάτας.

- Προσδιορίστε τη δραστηριότητα που σας ευχαριστεί περισσότερο για να φορτίζετε τις μπαταρίες σας κάθε μέρα για να μειώστε την ένταση των συναισθημάτων σας.

- Ξεκουραστείτε και προσπαθήστε να κοιμάστε καλά.

 

Και μην ξεχνάτε…

- Μείνετε θετικοί, με αυτοπεποίθηση και υποδειγματικοί. Αποφύγετε να μοιράζεστε με τους συναδέλφους σας το άγχος και τις ανησυχίες σας.

- Οποιαδήποτε κατάσταση κρίσης είναι σίγουρα δύσκολη και παρόλα αυτά ανοίγει ευκαιρίες για αλλαγή της καθημερινής πρακτικής.

- Κάνετε τουλάχιστον κάθε 15 ημέρες ομαδικές συναντήσεις για λίγο χρόνο μετά το κλείσιμο, για εποικοδομητική συζήτηση, συλλογή πληροφοριών και αποφάσεις.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.