fbpx

Το Αποτελεσματικό Coaching στην Ομάδα σας

Αν έχετε στόχο τη διατήρηση ενός καλού κλίματος συνεργασίας με την ομάδα του φαρμακείου σας, θα πρέπει να υιοθετήσετε ορισμένους επιτυχημένους τρόπους συμπεριφοράς.

Το coaching είναι μια δεξιότητα, την οποία αν αναπτύξτε σωστά, θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε αυτό το κλίμα.

Πολλοί πιστεύουν ότι εάν λύσουν οι ίδιοι τα προβλήματα των συνεργατών τους, αυτοί θα μπορούν να πραγματοποιήσουν τα καθήκοντα τους καλύτερα.

Συχνά αυτό οδηγεί στο να λέτε στους συνεργάτες σας ακριβώς τι να κάνουν, χωρίς να τους ενθαρρύνετε να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους.

Η εκπαίδευση στοχεύει στο να αποκτήσουν όλοι οι συμμετέχοντες τις ίδιες γνώσεις και τις ίδιες δεξιότητες.

Μια από τις πιο κρίσιμες πτυχές για την εξέλιξη ενός συνεργάτη σας, είναι να αποκτήσει τη δυνατότητα να μπορεί να χειρίζεται μόνος του όλα τα ζητήματα και τις καταστάσεις που μπορούν να προκύψουν στην καθημερινότητα του φαρμακείου.

Αν αντί να δίνετε εντολές, διατυπώνετε τις κατάλληλες ερωτήσεις, οι υποδείξεις σας θα γίνονται πιο ευπρόσδεκτες, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιείτε τη δημιουργικότητα των συνεργατών σας.

Κάνοντας λοιπόν πραγματικό διάλογο μαζί τους, χωρίς να δίνετε διαταγές αλλά υποδεικνύοντας με κατάλληλο τρόπο και κατάλληλες ερωτήσεις, το πως να βρίσκουν μόνοι τους τις λύσεις σε κάθε πρόβλημα που ανακύπτει, τους ενθαρρύνετε να παίρνουν οι ίδιοι τις κατάλληλες πρωτοβουλίες, τους βοηθάτε να αυξήσουν την απόδοσή τους και να επιτύχουν καλύτερα τους ατομικούς και ομαδικούς στόχους.

Να Επικεντρώνεστε σε Συγκεκριμένα Στοιχεία του Χαρακτήρα

Η προσωπική ανάπτυξη και η προσαρμογή προς τις αλλαγές είναι μια πρόκληση για όλους.

Όλοι έχουν δυνατά σημεία αλλά και στοιχεία του χαρακτήρα που θα θέλανε να βελτιώσουνε.

Το άριστο coaching έχει να κάνει με την εστίαση, την εστίαση και ξανά με την εστίαση.

Με το να βοηθούμε τους συνεργάτες μας να βελτιωθούν σε έναν συγκεκριμένο τομέα της εργασίας τους μπορεί να επιφέρει τεράστια επίδραση στην απόδοσή τους.

Θα πρέπει λοιπόν το coaching πάντοτε να επικεντρώνεται σε συγκεκριμένα σημεία (ένα ή δύο μόνο κάθε φορά).

Μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε καλά αποτελέσματα.

Ο Ίδιος Τρόπος coaching δεν Ταιριάζει σε Όλους τους Συνεργάτες σας

Το coaching διαφέρει από την εκπαίδευση και την εξάσκηση.

Η εκπαίδευση στοχεύει στο να αποκτήσουν όλοι οι συμμετέχοντες τις ίδιες γνώσεις και τις ίδιες δεξιότητες.

Το coaching από την άλλη μεριά, στοχεύει στην ανάδειξη των χαρακτηριστικών που θα πρέπει να βελτιώσει ο κάθε συνεργάτης μας.

Είναι καθήκον σας, μαζί με τον συνεργάτη σας, να βρείτε τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση και να προσπαθήσετε εν συνεχεία σιγά-σιγά για τη βελτίωση τους, ακολουθώντας τον κατάλληλο τρόπο ανάλογα με την κάθε περίπτωση.

Να Επαινείτε όσο Περισσότερες Φορές Μπορείτε τους Συνεργάτες σας

Ένας διάσημος ψυχολόγος έχει πει:

«Για το ευαίσθητο ανθρώπινο πνεύμα, το παίνεμα είναι σαν το φως του ήλιου. Χωρίς αυτό δεν μπορούμε να ανθίσουμε και να αναπτυχθούμε».

Όπως έχει τονισθεί παραπάνω, ένας από τους κύριους στόχους είναι να βοηθήσετε τους συνεργάτες σας να αναπτύξουν συγκεκριμένα στοιχεία του χαρακτήρα τους τα οποία θα βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους.

Αυτό θα το πετύχετε καλύτερα, αν επαινείτε κάθε μικρό βήμα προόδου που θα κάνει ο συνεργάτης σας.

Όλοι μας μπορούμε εύκολα να εντοπίσουμε γεγονότα στη ζωή μας, όπου λίγα επαινετικά λόγια άλλαξαν δραστικά όλο το μέλλον μας.

Ας μη διστάζουμε λοιπόν, όταν βλέπουμε ότι ο συνεργάτης μας έχει επιτύχει έναν στόχο ή έκανε κάτι σωστό, να πάτε κοντά του να του χτυπήσετε φιλικά τον ώμο, να τον κοιτάξετε στα μάτια και αφού του πείτε τι ακριβώς πέτυχε ή τι έκανε σωστό να τον αφήσετε να καταλάβει πόσο καλά αισθάνεστε γι’ αυτό που πέτυχε.

Να θυμάστε πάντα ότι όλοι αποζητούν την εκτίμηση και την αναγνώριση.

Προσοχή όμως!

Κανείς δεν θέλει να ακούει ψέματα ή κολακείες.

Γι’ αυτό έχει σημασία να δώσουμε τον έπαινο μόλις κάνει κάτι σωστό ο συνεργάτης μας.

Αν καθορίσουμε, όπως αναφέραμε, ακριβώς τι έκανε σωστό τη στιγμή που θα τον επαινέσουμε, είναι σίγουρο ότι θα καταλάβει ότι είμαστε ειλικρινείς μαζί του.

Μη ξεχνάτε να επαινείτε και την πιο μικρή βελτίωση, να είστε ανοιχτόκαρδοι στην επιδοκιμασία και απλόχεροι στον έπαινό σας.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων