fbpx

Διαφοροποιηθείτε και Κάντε το Φαρμακείο σας να Ξεχωρίσει!

Σε μία εποχή όπου ανταγωνισμός είναι αμείλικτος, ένα από τα μείζονα ζητήματα που απασχολούν τους φαρμακοποιούς σήμερα, είναι η εύρεση τρόπων διαφοροποίησης και προσέλκυσης νέων ασθενών/πελατών.

Πώς μπορείτε να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό; Οι απαντήσεις στο ερώτημα αυτό, φαίνεται να μην είναι καθόλου απλές, σε μία όλο και πιο σύνθετη και απαιτητική αγορά...

Διαφοροποιηθείτε και Κάντε το Φαρμακείο σας να Ξεχωρίσει!

Την περίοδο αυτή, το φαρμακείο βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο.

Η πανδημία της COVID-19 φαίνεται πως έχει αλλάξει εντελώς τα δεδομένα: νέες αποστολές, σημαντικές αλλαγές στην καθημερινή πρακτική, αλλά και ενίσχυση του συμβουλευτικού ρόλου του φαρμακοποιού.

Μέσα στην πανδημία, ο φαρμακοποιός αποτέλεσε τον επαγγελματία υγείας που ήταν πιο κοντά στον ασθενή, εμπνέοντάς του εμπιστοσύνη.

Ο καταναλωτής πλέον εκφράζει νέες προσδοκίες που αφορούν κυρίως την ποιότητα και την ασφάλεια, και όχι μόνο τη χαμηλή τιμή!

Συνεπώς, ενόψει του ολοένα και μεγαλύτερου ανταγωνισμού, το φαρμακείο θα πρέπει να επιδιώκει τη συνεχή ενημέρωση, την εκπαίδευση σε νέες πρακτικές που επιβάλλει η πανδημία και γενικά τη διαχείριση του φαρμακείου του, πάντα με γνώμονα την προσαρμογή στις ανάγκες του σήμερα.

Στα πλαίσια της μεταβατικής και γεμάτης εξελίξεις στην υγεία εποχής αυτής, ο φαρμακοποιός θα πρέπει να διαθέτει συγκεκριμένη επιχειρηματική στρατηγική και πλάνο, ώστε να ανταπεξέλθει.

Στο αφιέρωμα αυτό θα διαβάσετε μερικές συμβουλές «κλειδιά», ώστε να βελτιστοποιήστε τις πρακτικές marketing που θα σας επιτρέψουν να διαφοροποιήσετε το φαρμακείο σας επιτυχώς.

Μερικοί βασικοί άξονες διαφοροποίησης

- Προσωπική σχέση με τον ασθενή/πελάτη.

- Διαμόρφωση της κατάλληλης τιμολογιακής πολιτικής.

- Συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση πάνω σε παθολογίες και θέματα που αφορούν την υγεία.

- Προσφορά συμβουλών και συμπληρωματική πρόταση για ενίσχυση της εμπιστοσύνης

- Δημιουργία ενός ελκυστικού αγοραστικού ταξιδιού στο φαρμακείο, με ποικιλία προϊόντων σε όσο το δυνατό ανταγωνιστικές τιμές.

- Διάταξη και στρατηγική τοποθέτηση των προϊόντων στον χώρο.

- Προσφορά υπηρεσιών φροντίδας.

- Ενίσχυση της επικοινωνίας με κάθε θεμιτό μέσο.

Αναγνωρίστε τα «δυνατά» σας στοιχεία

Όταν πρόκειται να εξετάσετε το πώς θα διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό, το πρώτο αντανακλαστικό θα πρέπει να είναι η αυτοκριτική και η αναγνώριση των δυνατών και αδύναμων στοιχείων σας.

Γιατί πριν την οικοδόμηση μιας συγκεκριμένης στρατηγικής δράσης, είναι απαραίτητο να είναι σαφείς οι στόχοι, αλλά και τα σημεία που θα πρέπει να εργαστείτε πιο πολύ για να τα βελτιώσετε.

Πώς λοιπόν θα αναγνωρίσετε καλύτερα τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες σας; Πώς θα αξιολογήσετε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία στο φαρμακείο σας; Πώς αξιολογείτε τις δεξιότητες και αδυναμίες της ομάδας σας;

Πώς θα χαρακτηρίζατε τις δικές σας ικανότητες; Και πάνω από όλα, πώς μπορείτε να το κάνετε αυτό αντικειμενικά, όταν πρόκειται για το φαρμακείο σας, ένα έργο στο οποίο έχετε επενδύσει τα πάντα;

Για να κάνετε μία αντικειμενική και ολοκληρωμένη αξιολόγηση, θα βρείτε όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα, παρακάτω:

Κάνοντας την αυτοκριτική σας: σημεία προς αναθεώρηση

- ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: Ποια είναι η πρόοδός σας; Ποια η τάση τα τελευταία 2-3 χρόνια;

- ΠΕΛΑΤΕΙΑ: Ποια τα είδη των πελατών σας; Ποιες ηλικιακές ομάδες προσελκύει περισσότερο το φαρμακείο σας; Ποια η οικογενειακή τους κατάσταση; Ποιο το μέσο καλάθι αγορών τους; Πόσο πιστοί είναι στο φαρμακείο σας;

- ΤΙΜΕΣ: Τα προϊόντα στο φαρμακείο σας είναι κατά μέσο όρο πιο ακριβά, ισάξια ή φθηνότερα από τον ανταγωνισμό; Με τι περιθώρια κέρδους δουλεύετε;

- ΠΟΙΚΙΛΙΑ: Προσφέρετε τα σωστά προϊόντα στους πελάτες σας; Συμβαίνει τακτικά να έχετε ελλείψεις ή αντίθετα πλεόνασμα; Δέχεστε συχνά ή σπάνια παράπονα από δυσαρεστημένους πελάτες;

- ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: Είναι το καλωσόρισμα σας ευγενικό και πρόσχαρο; Έχετε κάποια συμβουλευτική προσέγγιση; Προσφέρετε υπηρεσίες υγείας;

- ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ: Βρίσκει ο πελάτης αυτό που θέλει εύκολα; Πόσος είναι ο μέσος χρόνος αναμονής στο ταμείο;

- ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ: Έχετε πολιτική προώθησης ανάλογα με την εποχικότητα; Ικανοποιείτε τις προσδοκίες των πελατών; Κάνετε εποχιακές προβολές; Οι συνεργάτες σας είναι εκπαιδευμένοι για την προώθηση των παραφαρμάκων; Εντοπίζει ο πελάτης εύκολα τις προσφορές;

- ΒΙΤΡΙΝΑ: Είναι ελκυστική; Είναι το μήνυμα της προς τον πελάτη ξεκάθαρο; Κατανοητό;

- ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Είστε παρόντες/ορατοί στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα;

- ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ (δικές σας αλλά και της ομάδας σας): Ποιες είναι; Τις έχετε αξιοποιήσει δεόντως;

Μελετήστε τον ανταγωνισμό

Σε μια αγορά τόσο ανταγωνιστική όσο αυτή του φαρμακείου, το να λάβετε υπόψη τον ανταγωνισμό, αποτελεί επιτακτική ανάγκη...

Για να αναπτύξετε μια αποτελεσματική στρατηγική marketing, θα πρέπει σίγουρα να γνωρίζετε τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας, αλλά πάνω από όλα να τα συγκρίνετε με αυτά των ανταγωνιστών!

Τι είναι αυτό που μπορείτε να προσφέρετε εσείς; Τι ξεχωριστό διαθέτετε; Κάνοντας μία λεπτομερή ανάλυση του ανταγωνισμού θα βρείτε τις απαντήσεις.

Σύντομος οδηγός ανάλυσης του ανταγωνισμού σε 5 ερωτήσεις

- Ποιοι είναι οι στόχοι μου;

- Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μου;

- Τι πρέπει να μάθω για τους ανταγωνιστές μου;

- Πώς μπορώ να συλλέξω πληροφορίες σχετικά με τους ανταγωνιστές μου;

- Πώς μπορώ να αναλύσω τα αποτελέσματα;

Γιατί πρέπει να κάνετε τις συγκεκριμένες ερωτήσεις στον εαυτό σας; Γιατί απλά οι στόχοι σας, οι ανταγωνιστές σας, καθώς και οι πληροφορίες που θα πρέπει να αναζητήσετε, δεν είναι ίδια για όλα τα φαρμακεία!

Για παράδειγμα, εάν ο στόχος σας είναι να κερδίσετε ένα νέο πελατολόγιο που προσελκύεται από τα φυσικά προϊόντα, μπορείτε να συλλέξετε χρήσιμες πληροφορίες και ιδέες από ένα κατάστημα βιολογικών προϊόντων, αναπτύσσοντας κατηγορίες όπως η αρωματοθεραπεία, τα βιολογικά καλλυντικά, τα συμπληρώματα διατροφής, και όχι από ένα παραδοσιακό φαρμακείο, όμοιο του δικού σας.

Έτσι, θα πρέπει να εστιάσετε την έρευνά σας σε προσφορές, τιμές και επίπεδο εξυπηρέτησης, που παρέχονται από αυτόν τον τύπο καταστημάτων.

Εάν ο στόχος σας πάλι είναι να ενισχύσετε την προσφορά σας σε δερμοκαλλυντικά, ίσως χρειαστεί να επικεντρώσετε την προσοχή σας στα χαρακτηριστικά αντίστοιχων καταστημάτων ομορφιάς ή οποιανδήποτε άλλων μεγάλων ή μεσαίων πολυκαταστημάτων που πωλούν επίσης δερμοκαλλυντικά.

Η έξυπνη συμβουλή μας: Κάντε υπομονή!

Η σωστή στρατηγική, δείχνει τα αποτελέσματά της περισσότερο στο μέλλον, παρά στο παρόν.

Δοκιμάστε να αναλύσετε τον ανταγωνισμό όχι μόνο σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, αλλά και όπως θα διαμορφωθεί αύριο.

Μείνετε σε εγρήγορση, παρατηρήστε, ενημερωθείτε! Για παράδειγμα το άνοιγμα ενός νέου φαρμακείου σε μία τοπική κοινωνία, είναι ένα γεγονός το οποίο μπορεί να διαταράξει τις ισορροπίες και να αλλάξει τα δεδομένα.

Πώς μπορείτε να συλλέξετε γρήγορα πληροφορίες για τους ανταγωνιστές σας;

Για να είναι μία ανάλυση έγκυρη, θα πρέπει να έχετε συγκεντρώσει δεδομένα αξιόπιστα και πρόσφατα.

Συλλέξτε τα μόνοι σας, πηγαίνοντας απευθείας στο σημείο που σας ενδιαφέρει, ή ακόμη ζητώντας και τη βοήθεια των υπαλλήλων σας, καθώς η διαδικασία αυτή μπορεί να πάρει πολύ χρόνο, για ένα αποτέλεσμα που δεν είναι πάντα αντιπροσωπευτικό.

Και πάλι, μην διστάσετε να κινητοποιήσετε την ομάδα σας. Μπορεί να σας βοηθήσει στη διερεύνηση τιμών του ανταγωνισμού από το internet.

Ζητήστε επίσης συμβουλή των ειδικών συμβούλων του φαρμακείου, καθώς διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρογνωμοσύνη.

Διαφοροποιηθείτε στις τιμές

Μεταξύ των απαραίτητων στοιχείων για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό, είναι η πολιτική τιμών.

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που θα σας κάνει να προσεγγίσετε πελάτες, είναι η προσαρμογή του εύρους τιμών σας στα δεδομένα της περιοχής στην οποία βρίσκεστε, σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Πώς όμως μπορείτε να το κάνετε;

Τρεις στρατηγικές τιμολογιακής πολιτικής είναι στη διάθεσή σας:

1. Ακολουθήστε την τιμολογιακή πολιτική των ανταγωνιστών σας, ευθυγραμμίζοντας τις τιμές σας με τις δικές τους.

2. Διαμορφώσετε την πολιτική τιμών σας, εξασφαλίζοντας περισσότερες εκπτώσεις και χαμηλότερες τιμές.

3. Υιοθετήστε μια συμπεριφορά χωρίς αναγκαστικά να μιμείστε τον ανταγωνισμό σας, δηλαδή, επιλέγοντας προϊόντα και μάρκες που δεν είναι πολύ γνωστά, και δεν υπάρχουν στα κοντινά σας φαρμακεία, διαμορφώνοντας έτσι τις τιμές σύμφωνα με τα θεμιτά περιθώρια κέρδους σας.

Προσοχή! Η τοποθέτησή σας σε ό,τι αφορά τις τιμές, δεν θα είναι πάντα σταθερή.

Θα πρέπει συνεχώς να διατηρείτε μία προσέγγιση παρακολούθησης του ανταγωνισμού, διαμορφώνοντας ανάλογα τη στρατηγική σας.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΑΣ:

«Είναι υποχρεωτικό να ακολουθούμε την πολιτική των εκπτώσεων που υιοθετούν οι ανταγωνιστές μας;»

Όχι, απαραίτητα. Μία τιμολογιακή πολιτική πολύ επιθετική, δηλαδή προσφέροντας μεγάλες εκπτώσεις, απαιτεί προϋποθέσεις που δεν διαθέτουν όλα τα φαρμακεία, όπως:

- επαρκή χώρο έκθεσης προϊόντων και μαρκών

- ευρεία προσφορά προϊόντων

- μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη με τις εταιρείες. Από την άποψη αυτή, αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε φαρμακοποιός δεν έχει την ίδια δυνατότητα παραγγελίας απέναντι σε μία εταιρεία.

 «Οι περισσότεροι πελάτες γνωρίζουν πολύ καλά τις τιμές των προϊόντων της αγοράς και αυτών που πωλούνται στο φαρμακείο, καθώς είναι απόλυτα ενημερωμένοι».  

Γνωστοποιήστε την εικόνα σας ως προς τις τιμές

Έχετε διαμορφώσει μία συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική; Φυσικά και είναι σημαντικό! Το πως επικοινωνείτε την προσφορά σε σχέση με την τιμή καθαυτή όμως, είναι ίσως ακόμη πιο σημαντικό.

Όλα τα φαρμακεία έχουν μια «εικόνα τιμών», η οποία ωστόσο δεν ταιριάζει απαραίτητα στην πραγματικότητα. Ο φαρμακοποιός θα πρέπει να εξασφαλίζει ομοιογένεια στις ετικέτες των τιμών του.

Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσει να «εκπαιδεύσει» τον πελάτη στην επιλεγμένη πολιτική τιμών, η οποία μπορεί να διαμορφώνεται με τρόπο τέτοιο, ώστε οι πελάτες να παρατηρούν όταν υπάρχει μια πτώση στις τιμές, κατά περίπτωση.

Η προώθηση της τιμής και των προσφορών στο σημείο πώλησης, είναι επίσης ένα εξαιρετικό εργαλείο για να εργαστείτε πάνω στην εικόνα των τιμών σας. Καθιστά δυνατή την προβολή του φαρμακείου και  των εποχιακών προϊόντων, για να προσελκύσετε  τους πελάτες σας.

Έχετε λοιπόν τις τιμές σας εμφανείς στα ράφια, αναγράφοντάς τες πάνω στα προϊόντα. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο για έναν πελάτη να έχει μια δυσάρεστη έκπληξη στο ταμείο, όταν έρθει η στιγμή της πληρωμής.

Ένας πελάτης δυσαρεστημένος, είναι ενδεχομένως ένας πελάτης χαμένος... Ωστόσο θα πρέπει να κάνετε υπομονή. Η καλή εικόνα του φαρμακείου, χρειάζεται επένδυση χρόνου, αλλά και υπομονή για να χτιστεί.

Διαφοροποιηθείτε με τα σωστά προϊόντα στη σωστή τιμή

Για να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό, η τιμή είναι σημαντική. Ωστόσο δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας στον οποίο πρέπει να δώσετε προσοχή! Θα πρέπει παράλληλα να επενδύσετε σε μια πολιτική, με πολύ καλά προσαρμοσμένες προσφορές προϊόντων.

Να έχετε ποικιλία προϊόντων που προσφέρονται στη σωστή τιμή, με τη σωστή προώθηση την κατάλληλη στιγμή. Τα πλεονεκτήματα προσφοράς μιας ποικιλίας προϊόντων, είναι πολυάριθμα: κάλυψη των αναγκών των πελατών σας, ενίσχυση της ικανοποίησης πελάτη, οικοδόμηση εμπιστοσύνης και πιστότητας, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων σας.

Μια πολύ καλή συνταγή λοιπόν για να αυξήσετε την απόδοσή σας!

Διαφοροποιηθείτε στην προσφορά προϊόντων

Επενδύστε σε όχι τόσο ευρέως γνωστές μάρκες. Τα προϊόντα από μεγάλες εταιρείες είναι, φυσικά, πόλοι έλξης, αλλά δεν σας διαφοροποιούν! Μάρκες λιγότερο γνωστές που δεν υπάρχουν στα e-shops και στα περισσότερα κοντινά σας φαρμακεία, θα σας επιτρέψουν να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.

ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ…

- να επιλέξετε μάρκες πολύ προσεκτικά ώς προς την αναλογία ποιότητας/ τιμής

- να βελτιώσετε το περιθώριο σας, πουλώντας προϊόντα σε πολύ ελκυστικές τιμές, επωφελούμενοι από απόλυτα ασφαλείς συνθέσεις, κατάλληλες για τις ανάγκες των πελατών σας

- να κερδίσετε την πιστότητα των πελατών σας, προσφέροντας μάρκες που δεν βρίσκουν αλλού! 

Τι να κάνετε και τι όχι για μια ιδανική επιλογή μαρκών

- Προσφέρετε ποικιλία σε κάθε κατηγορία

- Επιλέξτε προϊόντα ανάλογα με τις ανάγκες των πελατών σας

- Αναδείξτε την εξειδίκευσή σας (πχ προϊόντα εργαστηρίου σας, φυτοθεραπείας...κ.λπ.)

- Μην επιλέγετε προϊόντα επειδή οι εταιρείες σας έδωσαν μεγαλύτερη έκπτωση, χωρίς να εξετάσετε αν ταιριάζουν στην πελατεία σας και αν είναι ποιοτικά, γιατί κινδυνεύετε να χάσετε την αξιοπιστία σας, αλλά και να σας μείνουν στο ράφι.

- Merchandising: ο χώρος πωλήσεων ως παράγοντας διαφοροποίησης

Το φαρμακείο σας είναι μοναδικό και μπορεί αναμφισβήτητα να είναι και από μόνο του ένα στοιχείο προσέλκυσης πελατών... εάν το merchandising είναι καλά μελετημένο.

Έχοντας ένα σαφές πλάνο ως προς την επιλογή των προϊόντων και γεμίζοντας τα ράφια σας σωστά, ξεκινάτε ήδη έχοντας μία καλή βάση για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Επίσης σημαντικό, το να προσφέρετε περισσότερες επιλογές στους πελάτες σας, αξιοποιώντας στο έπακρο κάθε ορατό σημείο του φαρμακείου σας, δηλαδή τα «ζεστά» σημεία του χώρου.

Επιμεληθείτε τη διάταξη και τοποθέτηση των προϊόντων στον χώρο, κατηγοριοποιώντας τα βάσει της χρήσης τους.

Για παράδειγμα: στοματική υγιεινή, βρεφική φροντίδα, περιποίηση μαλλιών... κ.λπ. Τοποθετήστε επίσης σχετική σήμανση στα ράφια με δείκτες ραφιών ή στην κεφαλή μίας γόνδολας, με στόχο να διευκολύνετε την εύρεσή τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα και μια άνετη διέλευση στους πελάτες.

Συνεπώς, η δημιουργία ενός ελκυστικού αγοραστικού ταξιδιού, θα αποδώσει άμεσα, συμβάλλοντας στην ικανοποίηση των πελατών.

Τα 5 βασικά στοιχεία για ένα ελκυστικό φαρμακείο!

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ: Ένας χώρος καθαρός και περιποιημένος, θα κάνει τους πελάτες να νιώσουν ασφαλείς σε έναν χώρο υγείας.

ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ: Διαμορφώστε τον χώρο με τρόπο τέτοιο ώστε να είναι εύκολο για τους πελάτες να βρουν αυτό που θέλουν.

ΑΦΘΟΝΙΑ: Εξασφαλίστε στους πελάτες επιλογές σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ: Οι τιμές θα πρέπει να αναγράφονται, ώστε ο πελάτης να γνωρίζει ακριβώς το ποσό και να επιλέξει το προϊόν.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Η ομάδα σας θα πρέπει να είναι σε θέση να προωθεί και να προσφέρει τις κατάλληλες συμβουλές για την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών.

«Μπορείτε να επιτύχετε έως και 20% αύξηση των πωλήσεων στα παραφάρμακα, χάρη στο σωστό merchandising».

 Προσφορά υπηρεσιών: Ένας βασικός παράγοντας διαφοροποίησης

Στα πλαίσια της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε, ο πολύτιμος ρόλος του φαρμακοποιού ως επαγγελματίας υγείας, αναδείχθηκε περισσότερο από ποτέ.

Το γεγονός αυτό, μπορεί να σας βοηθήσει να έρθετε πιο κοντά στους ασθενείς/πελάτες σας, προσφέροντάς τους την πολύτιμη συμβουλή σας. Η ενίσχυση της δύναμης των συμβουλών σας, είναι επίσης ένα στοιχείο το οποίο θα σας διαφοροποιήσει από την αγορά ενός προϊόντος από το διαδίκτυο.

Εσείς και η ομάδα του φαρμακείου σας, διαθέτετε την κατάρτιση και απαραίτητη επιστημονική γνώση ώστε να συμβουλεύσετε αποτελεσματικά τους ασθενείς.

Επιδιώξτε την επικοινωνία και κάντε διάλογο με τους πελάτες σας στον χώρο πωλήσεων! Επίσης πολύ σημαντικό, το να προσφέρετε υπηρεσίες υγείας: εμβολιασμούς, ενεσοθεραπείες, μετρήσεις, φυτοθεραπεία...

Μπορείτε ακόμη, να μελετήστε την προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με την φροντίδα ασθενών στο σπίτι. Έχετε υπ’ όψη πως η γήρανση του πληθυσμού και η όλο και συχνότερη βούληση των ηλικιωμένων να μένουν στο σπίτι όσο το δυνατόν περισσότερο, είναι δεδομένα που παρέχουν στην αγορά αυτή ισχυρές δυνατότητες ανάπτυξης.

Τέλος, προσαρμόστε την προσφορά σας ανάλογα με τις νέες αγοραστικές συμπεριφορές και ανάγκες των ασθενών/πελατών σας. Συλλέξτε στοιχεία σχετικά με την πελατεία σας, αναπτύσσοντας τις ανάλογες υπηρεσίες.

«Η προσφορά υπηρεσιών υγείας αποτελεί στοιχείο που σας ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές σας!» 

Επικοινωνήστε καλύτερα και αναδείξτε τη μοναδικότητά σας

Λόγω των δεοντολογικών κανονισμών σχετικά με την επικοινωνία και προώθηση προϊόντων φαρμακείου, τα διαθέσιμα μέσα για να κάνετε γνωστό το φαρμακείο σας είναι σχετικά περιορισμένα.

Υπάρχουν ωστόσο πάντα ορθές πρακτικές που θα σας επιτρέψουν να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό σας. Ξεκινώντας με την επιμέλεια της βιτρίνας σας, ως το πρώτο σημείο επικοινωνίας, η οποία είναι ταυτόχρονα ένας παράγοντας που κτίζει τη φήμη και την εικόνα σας, αλλά και το κύριο σημείο στο οποίο προβάλλονται προσφορές, νέα προϊόντα ανάλογα με την εποχικότητα.

Ωστόσο, η δημιουργία μιας βιτρίνας, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να διαμορφωθεί μία βιτρίνα; Να προσελκύει. Να προβάλλει ένα σαφές μήνυμα.

Να προβάλλει με σαφήνεια τις υπηρεσίες που προσφέρονται.

Χρησιμοποιήστε σύγχρονα μέσα για να δημιουργήσετε μία ελκυστική βιτρίνα, όπως αφίσες, τοτέμ, καβαλέτα, αυτοκόλλητα τζαμιών, καθώς και νέα ψηφιακά μέσα, όπως ψηφιακές οθόνες για παράδειγμα.

«Η μέση χρονική διάρκεια που θα σταθεί ένας πελάτης για να παρατηρήσει μία βιτρίνα, είναι μόλις 3 δευτερόλεπτα!»

Οδηγός για μια ελκυστική βιτρίνα 

Μια συναρπαστική βιτρίνα πρέπει να είναι:

ΞΕΚΑΘΑΡΗ: Διαχείριση χώρου, κατάλληλος φωτισμός.

ΕΥΑΝΑΓΝΩΣΤΗ: Περιορίστε τον αριθμό των μηνυμάτων, αποφύγετε τα περιττά και υπερβολικά διακοσμητικά στοιχεία, τοποθετήστε τα στοιχεία στο επίπεδο των ματιών.

ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ: Χρησιμοποιήστε χρώματα, απαλά ή ζωηρά, ανάλογα με την εικόνα που επιθυμείτε να δείξετε προς τα έξω.

ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ: Ανανεώστε τη βιτρίνα σας ανάλογα με την εποχικότητα και τις προσφορές.

Σκεφτείτε επίσης!

Το να είστε παρών στο διαδίκτυο σήμερα, είναι απαραίτητο. Δεν χρειάζεται να δημιουργήσετε τη δική σας ιστοσελίδα. Για να ενισχύσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τα ήδη υπάρχοντα εργαλεία.

Για παράδειγμα, μπορείτε να εξασφαλίσετε την αναφορά του φαρμακείου σας στο Google my business ή να δημιουργείστε μια σελίδα στο Facebook, κάτι εξίσου απλό, ώστε να ενισχύσετε την επικοινωνία με τους πελάτες σας...

Προσοχή όμως, τηρώντας πάντα τους κανόνες δεοντολογίας στην επικοινωνία σας, μην αναλωθείτε σε εμπορικές αναρτήσεις, αλλά σε αναρτήσεις που αναδεικνύουν τον ρόλο σας σαν επαγγελματία υγείας.

Συμπερασματικά

Βυθισμένος σε ένα πολύ ανταγωνιστικό και πολύπλοκο πλαίσιο, ο φαρμακοποιός του σήμερα, πρέπει να είναι ένας αληθινός ηγέτης, ο οποίος όχι μόνο θα έχει επιστημονική κατάρτιση, αλλά και επιχειρηματικές ικανότητες, προκειμένου να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και να εξασφαλίσει το μέλλον του φαρμακείου του.

Θα πρέπει να βασίζεται όχι μόνο στις δυνατότητές του ως επιστήμονας, αλλά και ως επιχειρηματίας. Με την υιοθέτηση μίας συγκεκριμένης στρατηγικής και τη χρήση σύγχρονων μεθόδων marketing, ο φαρμακοποιός αναμφισβήτητα μπορεί να επιτύχει, ξεχωρίζοντας από τον ανταγωνισμό.

Εντοπίστε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, μελετώντας τα δυνατά σας σημεία, τις αδυναμίες σας, αλλά και το περιβάλλον (αγορά και ανταγωνισμός).

Ορίστε τους στόχους σας στρατηγικά, προσαρμόστε την τιμολογιακή πολιτική, τη στρατηγική προώθησης των προϊόντων σας, τις υπηρεσίες υγείας και την επικοινωνία σας...

Όλα αυτά, απαιτούν δεξιότητες που δεν διδάσκονται στο πανεπιστήμιο! Εναπόκειται σε εσάς λοιπόν, να  ενημερωθείτε, να αφουγκραστείτε την αγορά και να επιλέξετε ανάλογο τρόπο δράσης.

Μόνο έτσι θα μπορέσετε να εξελιχθείτε στον χώρο του φαρμακείου, προσελκύοντας και διατηρώντας μια σταθερή πελατεία.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων