fbpx

Τα Ναι και τα Όχι για Αποδοτικές Προσφορές

Οι προσφορές ενισχύουν αποτελεσματικά τις πωλήσεις στο φαρμακείο, ενεργοποιώντας τον χώρο αυτό, αρκεί φυσικά να χρησιμοποιούνται με σύνεση. Τι αξίζει να κάνετε και τι όχι; Διαβάστε παρακάτω…

Οι προωθητικές ενέργειες και προσφορές, μπορούν να έχουν άμεσο αντίκτυπο στις  πωλήσεις μέσω της παρορμητικής αγοράς. Περισσότερο από την ίδια την τιμή, είναι το στιγμιαίο αίσθημα που δημιουργείται στον πελάτη για την ευκαιρία αγοράς!

Τα Ναι και τα Όχι για Αποδοτικές Προσφορές.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι προσφορές θα πρέπει να προγραμματίζονται προσεκτικά και να χρησιμοποιούνται επιλεκτικά και συνετά.

Για να το πετύχετε, μπορείτε να ακολουθήσετε μερικούς απλούς κανόνες και να αξιοποιήσετε τις προσφορές, ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο πωλήσεων και επικοινωνίας.

Το είδος της προσφοράς

Ναι, σε ελκυστικές χρηματικές εκπτώσεις και εκπτώσεις σε είδος

Η έκπτωση είναι πάντα ελκυστική, με την προϋπόθεση φυσικά ότι είναι ενδιαφέρουσα για τον πελάτη σας και ότι παραμένει εντός των ορίων των τιμών του άμεσου ανταγωνισμού σας.

Εκτός από τα ποσοστά έκπτωσης, μπορούν επίσης να γίνουν και άλλοι τύποι προσφοράς, όπως εκπτωτικά κουπόνια ή έκπτωση σε είδος.

Η προσφορά σε είδος του ίδιου προϊόντος, παραμένει κλασική στα φαρμακεία και εξακολουθεί να λειτουργεί καλά. Είναι αποτελεσματική, εφόσον δεν προτείνονται πολλά τεμάχια που θα προκαλούσαν μεγάλη αύξηση του συνολικού ποσού αγοράς.

Είναι λοιπόν προτιμότερο να χρησιμοποιείτε αυτή τη μέθοδο σε προϊόντα μικρών ποσοτήτων και με μέσες τιμές, όπως οδοντόκρεμες, μωρομάντηλα, αντηλιακά κ.λπ.

Η τοποθέτηση της προσφοράς

Ναι, στην επικοινωνία στην είσοδο του φαρμακείου, για να τονώσετε την εικόνα σας

Ανάλογα με τον σκοπό της προώθησης, η επικοινωνία της προσφοράς στο χώρο του φαρμακοπωλείου, μπορεί να είναι διαφορετική.

Για να τονώσει την εικόνα του φαρμακείου και να προσελκύσει νέους πελάτες, θα πρέπει να τοποθετείται περισσότερο κοντά στην είσοδο και να είναι σχετικά ορατή από έξω, ιδίως όταν η κίνηση είναι πυκνή μπροστά από το φαρμακείο.

Τότε θα είναι μια ισχυρή προώθηση, σε πρακτικά καλή τιμή που θα αρέσει στον πελάτη. Αντίθετα, σε φαρμακεία που εκτελούν μεγάλο όγκο συνταγών, είναι προτιμότερη η τοποθέτηση της προσφοράς πάνω στον πάγκο εξυπηρέτησης.

Εάν επιλέξετε να τοποθετήσετε τις προσφορές σας κοντά στον πάγκο εξυπηρέτησης, προσέξτε να μην δημιουργήσετε κάτι πολύ ογκώδες.

Το ιδανικό είναι να έχετε ένα συγκεκριμένο έπιπλο, όχι πολύ μεγάλο (από 0,70 m έως 1,40 m). Και φυσικά, μην ξεχνάτε να ανανεώνετε τα προϊόντα κάθε μέρα!

Η επικοινωνία

Ναι, στην ορατή σήμανση!

Η οπτική επικοινωνία έχει πολύ σημαντικό αντίκτυπο. Για τις προσφορές, πρέπει να είναι η ίδια όλο το χρόνο: χρωματικός κώδικας, τρόπος ανάρτησης της τιμής, συγκεκριμένα έπιπλα.

Η επικοινωνία αυτή, θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει ορισμένα στοιχεία πληροφοριών, όπως το όνομα του προϊόντος, τις ιδιαιτερότητές του, την τιμή του και το χρονικό διάστημα ισχύος της προσφοράς.

Όχι, στις φθορίζουσες ετικέτες και στο χειρόγραφο

Σπάνε τη δυναμική εικόνα του φαρμακείου. Εξάλλου, έχουν εξαφανιστεί σχεδόν από όλα τα κανάλια διανομής πλέον. Προσέξτε επίσης το μέγεθος των αναγραφόμενων τιμών, ώστε να είναι ορατές από απόσταση.

Η τελική τιμή είναι ένας σημαντικός κινητήριος παράγοντας της προσφοράς και θα πρέπει να την προσέξουμε.

Η οργάνωση

Ναι, στον ετήσιο προγραμματισμό

Ιδανικά, είναι καλύτερο να καταρτήσετε ένα πρόγραμμα προβολών και προσφορών κάθε χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη τις εκπτώσεις των εταιρειών-προμηθευτών σας και το πλάνο επικοινωνίας τους στο ευρύ κοινό.

Οι προβολές απαιτούν καλή οργάνωση και καθιέρωση χρονοδιαγράμματος, προκειμένου να είναι σε συνάφεια με τη χρονική περίοδο και φυσικά να υπάρχει σωστή διαχείριση των αποθεμάτων.

Συνεπώς, η επιλογή των προϊόντων εξαρτάται από τις εποχές: προϊόντα αδυνατίσματος την άνοιξη, αντηλιακά τους καλοκαιρινούς μήνες, μια κρέμα χεριών το χειμώνα ή ένα αντιφθειρικό το φθινόπωρο, προκαλούν παρορμητικές αγορές και συντελούν σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων.

Όχι, σε πολύ μεγάλες περιόδους ίδιας προσφοράς

Η διαφημιστική ενέργεια εμπίπτει σε μια σαφώς καθορισμένη περίοδο: δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα μήνα, αλλά μπορεί να ανανεωθεί. Ωστόσο, αν διατηρηθεί για πολύ μεγάλη χρονική περίοδο, «σκοτώνει» τον δυναμισμό της προωθητικής ενέργειας.

Καλύτερα λοιπόν να προγραμματίστε διαφορετικές προσφορές κάθε μήνα. Η διάρκεια της προσφοράς, πρέπει να είναι σαφής στον πελάτη. Μία καλή πρακτική είναι να ξεκινάτε στις αρχές κάθε μήνα.

Συμβουλές «κλειδιά»

- Οι ανακοινώσεις μείωσης τιμής πρέπει να φέρουν διπλή σήμανση. Θα πρέπει επίσης να αναφέρεται η αρχική τιμή, η οποία χρησιμεύει ως βάση για τον υπολογισμό της ανακοινωθείσας μείωσης.

- Οι εκπτώσεις σε χρήματα ταιριάζουν περισσότερο με την εικόνα ενός καταστήματος υγείας όπως είναι το φαρμακείο, απ’ ό,τι οι εκπτώσεις σε είδος.

- Η συμβουλή, ακόμη και όταν πρόκειται για ένα προϊόν προσφοράς, πρέπει πάντα να συνοδεύει την πώληση.

ΤΑ 6 ΒΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ

1ο Βήμα: Δημιουργήστε ένα χρονοπλάνο

- Καθιερώστε ένα ετήσιο πλάνο προσφορών με βάση τους στόχους του φαρμακείου, την εποχικότητα, τα σχέδια επικοινωνίας...

- Κοινοποιήστε το πλάνο αυτό, στους συνεργάτες σας στο φαρμακείο.

- Ορίστε τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης των εργασιών, τους στόχους κάθε προσφοράς και τους δείκτες επιτυχίας.

2ο Βήμα: Επιλέξτε προϊόντα

- Επιλέξτε ταχυκίνητα προϊόντα με υψηλό τζίρο ή αυτά που πωλούνται σε μεγάλες ποσότητες.

- Ξεκινήστε με απογραφή τεμαχίων πριν την έναρξη της προσφοράς.

- Διαφοροποιήστε τις προσφορές προϊόντων για να προσεγγίσετε όλους τους πελάτες σας.

 3ο Βήμα: Βελτιώστε την εμπορική διαπραγμάτευση

- Διαπραγματευτείτε εκπτώσεις ανάλογα με τις ποσότητες, λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους των προσφορών και την τιμή που θα καθοριστεί.

- Ζητήστε από τις εταιρείες να σας παρέχουν δείγματα και φυλλάδια, καθώς και εκθετήρια προώθησης (stands).

- Υπολογίστε την τιμή και το περιθώριο κέρδους των ποσοτήτων που θα πουλήσετε, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις τιμές του ανταγωνισμού. Σημειώστε ότι αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει να πουλάτε φθηνότερα, αρκεί πάντα να γνωρίζετε και να επικοινωνείτε στον πελάτη το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα.

4ο Βήμα: Επιλέξτε το σημείο τοποθέτησης

- Για μια δυναμική εικόνα, τοποθετείστε τις πιο ελκυστικές προσφορές κοντά στην είσοδο.

- Βάζετε πάντα τις εποχιακές προσφορές στο ίδιο σημείο του φαρμακοπωλείου.

5ο Βήμα: Φροντίστε την επικοινωνία

- Οι προσφορές πρέπει να είναι αναγνωρίσιμες με χρωματικό κώδικα, συγκεκριμένα έπιπλα και εμφανή ετικέτα.

- Η επισήμανση στην ετικέτα πρέπει να περιλαμβάνει το όνομα του προϊόντος σε προσφορά, την αρχική τιμή, την εκπτωτική τιμή και τη διάρκεια της προσφοράς.

- Αναφέρετε ξεκάθαρα την προσφορά και το κέρδος για τον πελάτη.

6ο Βήμα: Κάντε πάντα τον απολογισμό της προσφοράς

- Κάντε καταμέτρηση αποθεμάτων στο τέλος της προσφοράς.

- Ελέγξτε τους όγκους πωλήσεων σε σχέση με τις προβλέψεις σας.

- Μετρήστε την κερδοφορία της προσφοράς.

- Διερευνήστε και κατανοήστε τα θετικά και τα αρνητικά της προσφοράς.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Χαραμή ΑΕ

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων