fbpx

Θωρακίστε το Φαρμακείο σας από τις Κλοπές

Κατά τη διάρκεια των lockdowns που συνδέονται με τη διαχείριση της κρίσης COVID-19, ο αριθμός των διαρρήξεων στα φαρμακεία αυξήθηκε.

Πώς να αντισταθμίσετε αυτόν τον κίνδυνο και να αποτρέψετε τους κλέφτες; Συμβουλές…

Θωρακίστε το Φαρμακείο σας από τις Κλοπές.

Οι διαρρήξεις φαρμακείων αυξάνονται. Κατά τη διάρκεια των lockdowns, οι διαρρήκτες προσαρμόστηκαν.

Τα φαρμακεία ήταν τα μόνα ανοιχτά καταστήματα μαζί με καταστήματα τροφίμων και έγιναν πρωταρχικοί στόχοι για τους κλέφτες.

Το modus operandi είναι πάντα το ίδιο. Με ένα μεγάλο κατσαβίδι, γρύλο ή λοστό, οι κλέφτες καταφέρνουν να ανοίξουν τα σιδερένια στόρια.

Για να μπούνε στο φαρμακείο, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να ανοίξουν την αυτόματη πόρτα.

Στη συνέχεια, όλα γίνονται σε δευτερόλεπτα. Οι διαρρήκτες παραμένουν λιγότερο από 1 λεπτό και φεύγουν, καθώς αυτός είναι συνήθως ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσει η αστυνομία από τη στιγμή ενεργοποίησης του συναγερμού.

Συνεπώς, οι κλέφτες επικεντρώνονται στο 90% των περιπτώσεων στα μετρητά. Τις περισσότερες φορές, φεύγουν με λιγοστά λάφυρα, καθώς οι περισσότερες διαρρήξεις έχουν ως αποτέλεσμα την κλοπή από 30 έως 100€ σε μετρητά.

Το πιο επιβλαβές, επομένως, είναι η ζημιά που προκαλούν από το σπάσιμο στα σιδερένια στόρια και τη μπροστινή πόρτα. Ζημιά κατά μέσο όρο περίπου 1.500 ευρώ. Εξ ου και η σημασία της καλής ασφάλισης.

Επαγρύπνηση στην ασφάλιση

Πριν επιλέξετε την επαγγελματική σας ολοκληρωμένη ασφάλιση που καλύπτει συγκεκριμένα τις διαρρήξεις, ορισμένα σημεία πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά.

Μία κλοπή μπορεί να σημαίνει μια ή δύο ημέρες εργασίες στο φαρμακείο, για να στερεώσετε τα στόρια ή να αλλάξετε τη μπροστινή πόρτα.

Είναι επομένως απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι υπάρχει η εγγύηση λειτουργικής ζημίας, που θα έχει ως αποτέλεσμα την αποζημίωση στην εύλογη αξία της ζημίας.

Πρέπει επίσης να μελετηθεί το ποσό που θα ασφαλιστεί. Γενικά, οι ασφαλιστές καλύπτουν σχετικά μεγάλα ποσά, τα οποία μπορούν να φτάσουν τον ετήσιο κύκλο εργασιών του φαρμακείου.

Αλλά εφαρμόζουν επίσης όρια στα κεφάλαια και τους τίτλους, ειδικά για τα μετρητά.

Πλαφόν μπορεί μερικές φορές να εφαρμόζεται σε περίπτωση βλάβης στις εξωτερικές κάμερες του συστήματος ανίχνευσης εισβολής.

Πριν από τη δέσμευση με μια ασφαλιστική, καλό είναι να γίνει μια έρευνα αγοράς, ώστε να εξεταστούν συγκριτικά οι διαφορές στις υπηρεσίες και τις τιμές.

Θα πρέπει επίσης να διαβάσετε αναλυτικά τη σύμβαση, καθώς καθορίζει τι και τι δεν καλύπτεται και πώς εφαρμόζονται οι εγγυήσεις.

Πού και πώς να τοποθετηθούν οι κάμερες.

Αν υπάρχει κάτι που δεν αρέσει στους ασφαλιστές, είναι τα επανειλημμένα περιστατικά.

Σε περίπτωση υψηλής συχνότητας, από δύο ή τρεις διαρρήξεις ανά έτος, ορισμένοι ασφαλιστές δεν διστάζουν να καταγγείλουν τα συμβόλαια.

Αυτό θα αναγκάσει τον φαρμακοποιό να βρει μια άλλη ασφαλιστική εταιρεία, γνωρίζοντας ότι η εργασία θα είναι περίπλοκη, επειδή ο νέος ασφαλιστής θα γνωρίζει ότι το συμβόλαιο έχει λήξει.

Επομένως, μπορεί να αρνηθεί να σας καλύψει ή να υποβάλει πρόταση αυξημένη κατά 20, 30 ή 40%.

Εξοπλιστείτε καλά

Ορισμένοι ασφαλιστές απαιτούν την παρουσία εξοπλισμού ασφαλείας για την πρόληψη διαρρήξεων.

Γενικά, οι συμβάσεις προβλέπουν μηχανική προστασία του τύπου σιδερένια στόρια στην είσοδο και στη μπροστινή βιτρίνα.

Ελλείψει μηχανικής προστασίας, μπορεί να ζητηθεί η εγκατάσταση συστήματος ανίχνευσης εισβολής.

Όπως πολλές επιχειρήσεις, σχεδόν όλα τα φαρμακεία προστατεύουν τις μπροστινές πόρτες και τις βιτρίνες τους με μηχανικά ή ηλεκτρικά σιδερένια στόρια.

Το πρόβλημα είναι ότι αυτά είναι συχνά πολύ εύκολο να ανοίξουν. Επομένως, είναι απαραίτητο να προτιμάτε τα μοντέλα από μασίφ σίδερο, με κλειδαριές, για να δυσκολέψετε το έργο των διαρρηκτών.

Εάν οι βιτρίνες σας ή η μπροστινή πόρτα από γυαλί δεν είναι ασφαλείς, τότε η επένδυση σε τζάμια ανθεκτικά στη διάρρηξη, μπορεί να έχει νόημα.

Αυτά τα τζάμια είναι πράγματι αποτελεσματικά επειδή, ενώ κοστίζουν τρεις φορές περισσότερο από τα κανονικά τζάμια, οι διαρρήκτες ακόμη και αν προσπαθήσουν να τα σπάσουν με βαριοπούλα, δεν θα το καταφέρουν.

Καθώς λοιπόν τα σιδερένια στόρια δεν αποτελούν ανυπέρβλητα εμπόδια, όλο και περισσότεροι φαρμακοποιοί επενδύουν σε συσκευές παρακολούθησης τηλεόρασης ή βίντεο.

Η απόδειξη σε εικόνες

Τα φαρμακεία επιλέγουν να εφοδιαστούν με συστήματα βίντεο-παρακολούθησης για να αποτρέψουν τους διαρρήκτες, για να παρέχουν αποδείξεις με εικόνες στην ασφαλιστική αλλά και να προστατευτούν ταυτόχρονα από τις κλοπές προϊόντων την ώρα λειτουργίας του φαρμακείου από ορισμένους επιδέξιους πελάτες, που εκτιμάται μεταξύ 1,5 και 2% του κύκλου εργασιών τους.

Είναι λοιπόν απαραίτητη η εγκατάσταση καμερών, κατά μέσο όρο τεσσάρων, και ένας διακόπτης δικτύου για τη μετάδοση ροών στον υπολογιστή του back office, για τη λήψη και αποθήκευση των εικόνων.

Μία κλοπή μπορεί να σημαίνει μια ή δύο ημέρες εργασίες στο φαρμακείο, για να στερεώσετε τα στόρια ή να αλλάξετε τη μπροστινή πόρτα.

Υπάρχει βέβαια και ένας άλλος απλούστερος και οικονομικότερος τρόπος από τα συστήματα παρακολούθησης για την αποτροπή των διαρρηκτών.

Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να σταματήσετε να αφήνετε χρήματα στα ταμειακά μηχανήματα το βράδυ και να αναρτήσετε το μήνυμα σε μια αφίσα έξω στη βιτρίνα!

Στη περίπτωση αυτή κάντε και μία προσευχή για παν ενδεχόμενο.

Τι να προσέξετε με τη βίντεο-παρακολούθηση

1. Σεβασμός των υποχρεώσεων έναντι των εργαζομένων

Η προστασία της επιχείρησης από την κλοπή από μέρους των εργαζομένων είναι θεμιτό συμφέρον που δικαιολογεί τη χρήση βίντεο-παρακολούθησης.

Ωστόσο, ο εργοδότης πρέπει να σέβεται το απόρρητο και τις ατομικές ελευθερίες των εργαζομένων, να ενημερώνει τους υπαλλήλους και να παρέχει δικαίωμα πρόσβασης σε οπτικές ηχογραφήσεις που τους αφορούν.

Καμία προσωπική πληροφορία ενός υπαλλήλου δεν μπορεί να συλλεχθεί και να χρησιμοποιηθεί από μια συσκευή που δεν είχε γνωστοποιηθεί εκ των προτέρων στον εργαζόμενο.

2. Προσοχή στον εξοπλισμό

Μπροστά σε μια πληθώρα προσφορών, είναι φυσικό η αγορά εξοπλισμού για βίντεο-παρακολούθηση να έχει αυξηθεί σταθερά τα τελευταία χρόνια.

Προσοχή σε ορισμένες προσφορές στο διαδίκτυο ή όταν κάποιος εξοπλισμός μεταπωλείται 10 φορές την τιμή του.

Καλύτερα να καλέσετε επαγγελματίες που είναι καλά εδραιωμένοι στην αγορά.

3. Ενημερώστε τους πελάτες

Οι πληροφορίες προς τους πελάτες πρέπει να παρέχονται μέσω μιας ορατής οθόνης που να αναφέρει σαφώς την ύπαρξη βίντεο-παρακολούθησης στον χώρο.

Πού και πώς να τοποθετηθούν οι κάμερες

Οι απαραίτητες περιοχές

- Στον χώρο του Front-office: είσοδοι, έξοδοι, χώρος λιανικής (συγκεκριμένα ράφια), πάγκοι εξυπηρέτησης, ταμεία κ.λπ.

- Στον χώρο του back office: περιοχή προετοιμασίας παραγγελιών, εργαστήριο, χώρος αποθήκευσης κ.λπ.

Περιοχές όπου δεν πρέπει να εγκατασταθούν κάμερες

- Τουαλέτες, αποδυτήρια, σταθμοί εργασίας των εργαζομένων (εκτός από ειδικές περιστάσεις), χώροι ανάπαυσης.

- Δοκιμαστήρια (ορθοπεδικός χώρος κ.λπ.) και τουαλέτες για πελάτες.

Αντώνης Σακάλογλου,
Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων