Στο επάγγελμα του φαρμακοποιού, η ποιότητα εργασίας στοχεύει να βελτιώσει την ικανοποίηση του πελάτη και όχι μόνο.
Μιλώντας για ποιότητα εργασίας, το πρώτο βήμα είναι να καταγράψουμε την υπάρχουσα θέση μας μέσω μιας έρευνας ικανοποίησης των πελατών μας.
Ένα απλό ερωτηματολόγιο που θα απευθυνθεί σε αυτούς, θα αναδείξει τις δυσλειτουργίες μας, αλλά και τα σημεία που υπερέχουμε.
Έτσι μόνο θα μπορούμε να βάλουμε σε εφαρμογή διορθωτικά πλάνα για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας, που θα οδηγήσουν στην ικανοποίηση των πελατών μας.
Επίσης, για μια πιο ενεργή εκτέλεση της συνταγής είναι απαραίτητο να συνθέσουμε ένα ειδικό πρωτόκολλο που ξεκινά από την ανάγνωση της συνταγής και την πιστοποίηση του φέροντα, πριν ακόμη πάμε να αναζητήσουμε τα φάρμακα στη συρταριέρα.
Στη συνέχεια ακολουθεί η παρουσίαση των προϊόντων και η επεξήγησή τους στον ασθενή με γραπτή καταγραφή της δοσολογίας τους και του τρόπου χορήγησης, χωρίς να ξεχνούμε να υπενθυμίζουμε τις πιθανές προφυλάξεις κατά τη χρήση, και η όλη διαδικασία ολοκληρώνεται με τις απαραίτητες συμβουλές τρόπου ζωής και διατροφής.
Μία διαδικασία εξέλιξης της ποιότητας εργασίας συμβάλλει παράλληλα και στη βελτίωση της πρακτικής διοίκησης και διαχείρισης του φαρμακείου, καθώς συμβάλλει στην αναγνώριση των ικανοτήτων του προσωπικού και συνεπώς στην κατανομή των αρμοδιοτήτων μέσω της διαδικασίας της αξιολόγησης του καθενός ξεχωριστά.
Έτσι, θα μπορείτε παράλληλα να συνθέσετε ένα πλάνο εκπαίδευσης ανάλογα με τις ανάγκες αναβάθμισης των γνώσεων των συνεργατών σας, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών σας.
Όταν ένα φαρμακείο επενδύει στην ποιότητα εργασίας, εκείνος που κερδίζει είναι ο ασθενής.
Αρχικά γιατί μπαίνει σε ένα φαρμακείο που είναι οργανωμένο, με μία ομάδα ικανή και πολύ καλά πληροφορημένη και στη συνέχεια γιατί έχει μια υποδοχή ποιότητας και μία ομάδα που είναι ικανή να κατανοήσει τις ανάγκες του και να του δώσει μια αποτελεσματική συμβουλή.