Τα προϊόντα αντιγήρανσης αποτελούν τη ναυαρχίδα στην κατηγορία των προϊόντων φροντίδας του προσώπου με συνεχή λανσαρίσματα.
Ολοένα και περισσότερο, οι μεγάλες εταιρείες δερμοκαλλυντικών συνεχίζουν να επενδύουν στη συγκεκριμένη κατηγορία, παρέχοντας στο καταναλωτικό κοινό υποσχέσεις για τα αποτελέσματα των προϊόντων τους.
Σήμερα, όμως, οι υπερ-υποσχέσεις δεν έχουν το κατάλληλο αντίκτυπο στους καταναλωτές, ενώ στο στόχαστρο των εταιριών για την κατηγορία πλέον είναι και οι νέες γυναίκες.
Αντιμέτωποι με τις γυναίκες καταναλώτριες που αγοράζουν από πολλά κανάλια, το φαρμακείο αποτελεί σημείο αναφοράς των προϊόντων αντιγήρανσης και κατέχει το 35% των πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Το αναμφισβήτητο πλεονέκτημά του είναι ο ρόλος του φαρμακοποιού ως επαγγελματίας και σύμβουλος υγείας.
Αναμφισβήτητα σε αυτό το κανάλι, βασικός παράγοντας είναι και η ποιότητα, αλλά και η ασφάλεια των εν λόγω προϊόντων.
Θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι η προσπάθεια βελτίωσης των προϊόντων αντιγήρανσης, έγκειται στη βελτίωση της αισθητικότητας των συνθέσεων και στην αναζήτηση καινοτομιών για την αντιμετώπιση των ρυτίδων.
Οι καταναλώτριες, κατ’ επέκταση, αναζητούν ένα συνδυασμό ευχαρίστησης και αποτελεσματικότητας.
Σε αυτόν τον εξαιρετικά ανταγωνιστικό τομέα, οι εταιρίες δερμοκαλλυντικών έχουν πολλαπλασιάσει τα λανσαρίσματά τους, με προϊόντα ολιστικής φροντίδας για το δέρμα.
Η αντιγηραντική φροντίδα ημέρας αποτελεί την πιο συχνή πρακτική στην αντιμετώπιση των ρυτίδων και ακολουθεί η περιποίηση της περιοχής γύρω από τα μάτια (μαύροι κύκλοι, σακούλες, «πόδι χήνας»).
Τα προϊόντα για την περιποίηση της περιοχής γύρω από τα μάτια, είχαν παρουσιάσει μια εξαιρετική δυναμική πωλήσεων πριν από μερικά χρόνια, κάτι που σήμερα όμως δεν ισχύει, καθώς οι πωλήσεις τους έχουν μειωθεί, ενώ δεν υπάρχουν ιδιαίτερες καινοτομίες στα συγκεκριμένα προϊόντα.
Οι καταναλωτές σήμερα αναζητούν προϊόντα αντιγήρανσης με πολλαπλές δράσεις, π.χ. κρέμες 3 σε 1 κατά των μαύρων κύκλων, αντιρυτιδικές, σύσφιξης και για τις σακούλες κάτω από τα μάτια.
Το Φαρμακείο ως σημείο αναφοράς
Το φαρμακείο θεωρείται σήμερα, ιδιαίτερα από τις γυναίκες, ως το σημείο αναφοράς για την αντιγηραντική φροντίδα του προσώπου.
Οι λόγοι είναι πολλοί: τα καινοτόμα προϊόντα που μπορεί κανείς να βρει εδώ, οι ποιοτικές συμβουλές που τους παρέχουν οι φαρμακοποιοί, αλλά και η σχέση τιμής/ποιότητας.
Το εύρος τιμών αλλά και η ποικιλία προϊόντων του φαρμακείου προσελκύει όχι μόνο καταναλώτριες της επιλεκτικής διανομής που εδώ βρίσκουν premium προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές, αλλά και αυτές με προβλήματα, όπως η ευαίσθητη επιδερμίδα.

Η αγορά ενισχύεται από τα διάφορα και δυναμικά λανσαρίσματα των εταιριών που υποστηρίζονται από μεγάλες επενδύσεις στην προβολή.
Η αδυναμία όμως τήρησης ορισμένων υποσχέσεων από κάποια καινοτόμα προϊόντα, μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη απογοήτευση, ιδιαίτερα όταν οι καταναλωτές επενδύουν σε ένα προϊόν, αναμένοντας εφικτά και αληθινά αποτελέσματα.
Θα πρέπει λοιπόν οι εταιρίες να προσέχουν τι υπόσχονται…
Στόχος… η ολιστική φροντίδα της επιδερμίδας
Σχετικά με την προσφορά και τη ζήτηση, το προβάδισμα έχουν τα αντιγηραντικά προϊόντα σύσφιξης για τις γυναίκες άνω των 40 ετών, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων στην κατηγορία.
Στην ηλικιακή αυτή ομάδα έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους οι ρυτίδες, ενώ η επιδερμίδα έχει αρχίσει να χάνει τη σφριγηλότητά της, με αποτέλεσμα τη χαλάρωση.
Οι λύσεις υπάρχουν… και είναι πολλές!
Συνεπώς, οι εταιρίες δερμοκαλλυντικών επενδύουν κυρίως σε προϊόντα που αντιμετωπίζουν τα σημάδια της γήρανσης στο σύνολό τους για καλύτερα αποτελέσματα.
Οι σειρές αντιγήρασνης περιέχουν στις συνθέσεις τους γνωστά και αποδεδειγμένα δραστικά συστατικά, όπως το υαλουρονικό οξύ, για το «γέμισμα» των ρυτίδων ή τη ρετινόλη για αύξηση της σφριγηλότητας της επιδερμίδας.
Όσο για τη φροντίδα του δέρματος για ώριμες επιδερμίδες αυτή αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% των πωλήσεων στην κατηγορία.
Κύριος στόχος αυτών των προϊόντων, η φροντίδα για μια όμορφη ώριμη επιδερμίδα και η προστασία από τις επιδράσεις των ορμονικών αλλαγών μετά την εμμηνόπαυση.
Σημειώστε επιπρόσθετα ότι η κατηγορία αυτή, δεν αφορά πλέον μόνο τις κυρίες αυτής της ηλικίας, αλλά και τους κυρίους οι οποίοι προσέχουν και περιποιούνται το δέρμα τους!
Πρόληψη πάνω απ’ όλα
Νέα δεδομένα: Η πρόταση προϊόντων κινείται ανάλογα με το καταναλωτικό κοινό-στόχο, δίνοντας πλέον λύσεις και σε νεότερες ηλικίες, οι οποίες μέχρι πρότινος απείχαν πολύ από τα κλασσικά αντιγηραντικά προϊόντα.
Μάλιστα, οι σειρές αυτές που υπόσχονται εξάλειψη των πρώτων σημαδιών γήρανσης, καταγράφουν σημαντικές πωλήσεις από νεότερες ηλικίες.
Πλέον, στο στόχαστρο των εταιριών βρίσκονται και οι ηλικιακές ομάδες των 30 ετών.
Το συγκεκριμένο κοινό είναι εύκολος στόχος, λαμβάνοντας υπόψη τις συχνές επισκέψεις τους στο φαρμακείο, ιδιαίτερα αυτές των νέων μητέρων, για αγορές όχι μόνο για τις ίδιες αλλά και για το μωρό τους.

Σήμερα, από την ηλικία των 25 ετών, οι γυναίκες γνωρίζουν ότι έχουν τη δύναμη στα χέρια τους και πώς μπορούν να καθυστερήσουν τα σημάδια της γήρανσης, εφαρμόζοντας τα κατάλληλα δερμοκαλλυντικά και αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα «εν τω γεννάστε».
Αναζητούν, λοιπόν, μια καλλυντική φροντίδα για τα πρώτα σημάδια της γήρανσης, φροντίζοντας κατάλληλα τη σωστή ενυδάτωση της επιδερμίδας και την προστασία από εξωγενείς παράγοντες που οδηγούν σε πρόωρη γήρανση, όπως η υπεριώδης ακτινοβολία, η ρύπανση, η κόπωση, ο καπνός, το κλίμα, η διατροφή…
Σύγχρονες Τάσεις
Μπορεί για τον κάθε καταναλωτή η «βασική» φροντίδα να παραμένει η καθημερινή χρήση της αντιγηραντικής κρέμας, αλλά πλέον έχουν κάνει και την εμφάνισή τους οι οροί, τα λεγόμενα serum.
Ως μοχλός ανάπτυξης στο πλαίσιο των αντιγηραντικών σειρών, οι οροί αναπτύσσονται και εξελίσσονται ταχύτατα σε τεχνολογία συνθέσεων, ιδιαίτερα στο φαρμακείο, γεγονός που «κλέβει» καταναλωτές, από την επιλεκτική διανομή.
Αλλά ο τομέας αυτός της «συμπυκνωμένης» και «βαθιάς» περιποίησης της επιδερμίδας, παραμένει προς το παρόν περιθωριοποιημένος στα φαρμακεία, ενώ διαφαίνεται μια τάση βελτίωσης.
Όσο περισσότερο ο καταναλωτής αντιγηραντικών προϊόντων γίνεται εμπειρογνώμονας, τόσο πιο σύντομα θα είναι έτοιμος να μπει στον πειρασμό να δοκιμάσει τα συγκεκριμένα συμπληρωματικά προϊόντα.
Το σημαντικό, για τον φαρμακοποιό, είναι η αύξηση των πωλήσεων στο φαρμακείο και το γέμισμα του καλαθιού αγορών από τον καταναλωτή.
Συνεπώς, θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή κατά τη συμβουλή συμπληρωματικών προϊόντων φροντίδας.
Παράλληλα, έχουν γίνει ευρέως γνωστές και οι μικρές αισθητικές επεμβάσεις, όπως τα peelings, οι μάσκες προσώπου, οι μεσοθεραπείες, οι ενέσεις υαλουρονικού οξέος, κ.λπ.
Έτσι, ορισμένα ιστορικά δερματολογικά εργαστήρια άρχισαν να δημιουργούν προϊόντα τύπου «μινι – αισθητικής επεμβατικής » που συνοδεύουν τα βασικά καθημερινά προϊόντα αντιγήρανσης.
Η επικοινωνία
Η δυσκολία στα προϊόντα κατά της γήρανσης είναι ότι, όπως και στα προϊόντα για το αδυνάτισμα, η τελευταία καινοτομία να παρουσιάζεται πάντοτε ως περισσότερο αποτελεσματική, βασιζόμενη πάνω σε καινοτόμα concept και πιο ενισχυμένες αντιγηραντικές δράσεις.
Ο αγώνας, λοιπόν, κατά των ρυτίδων, αντιπροσωπεύει μια κατηγορία δερμοκαλλυντικών με την πλέον δυναμική επικοινωνία και προβολή όχι μόνο με ενέργειες μέσα στο φαρμακείο, αλλά κυρίως στα ΜΜΕ.
Εκτός λοιπόν από τις μεγάλες επενδύσεις που γίνονται για την προβολή τους, οι μάρκες που πωλούνται στα φαρμακεία θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα και στην εκπαίδευση της ομάδας του φαρμακείου, εξασφαλίζοντας έτσι την ορθότητα των συμβουλών που παρέχονται στους καταναλωτές.
Παράλληλα, σημαντικό είναι να οργανώνουν δράσεις και events για το ευρύ κοινό στο σημείο πώλησης (επιδείξεις, φυλλάδια, δείγματα, flyers, προβολή στη γόνδολα, στον πάγκο, στη βιτρίνα…) καθώς και ψηφιακές δράσεις προβολής όπως στα websites,στα social media και με newsletters.
Μερικές μάρκες μάλιστα δίνουν μεγάλη έμφαση στην τηλεόραση.
Πρέπει να λάβουν υπόψη τους όμως ότι αυτό το μέσο, εκτός του ότι είναι πολυδάπανο, δεν θα πρέπει να είναι το αποκλειστικό και να υιοθετείται πάντα παράλληλα με την προβολή τους στο σημείο πώλησης και κυρίως με την εκπαίδευση της ομάδας του φαρμακείου!