Είναι η σειρά του κολοσσού του διαδικτυακού εμπορίου, Amazon, να βρεθεί στο στόχαστρο της έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη διανομή παράνομων και πλαστών προϊόντων.
Στις 7 Νοεμβρίου 2023, οι Βρυξέλλες ξεκινήσαν έρευνα με στόχο τον κινεζικό ιστότοπο διαδικτυακών πωλήσεων AliExpress, θυγατρική της Alibaba, ώστε να δώσει εξηγήσεις για τη διανομή πλαστών φαρμάκων.
Αυτές οι ανακοινώσεις αποτελούν μέρος ενεργειών που ξεκίνησαν από την ευρωπαϊκή εκτελεστική εξουσία κατά των πλατφορμών, μετά την έναρξη ισχύος στα τέλη Αυγούστου της νομοθεσίας για τις ψηφιακές υπηρεσίες (Digital Services Act ή DSA), που επιβάλλει νέες υποχρεώσεις στους μεγάλους παίκτες του Διαδικτύου.
«Η Amazon πρέπει να παρέχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονται για τη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις εκτίμησης κινδύνου και μετριασμού, που αποσκοπούν στην προστασία των καταναλωτών, ιδίως όσον αφορά τη διανομή παράνομων προϊόντων», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Υπενθύμισε επίσης, ότι η DSA ζήτησε επιπλέον από τους ιστότοπους διαδικτυακών πωλήσεων να ελέγχουν την ταυτότητα των πωλητών πριν τους εξουσιοδοτήσουν στην πλατφόρμα τους και τους ζήτησε να αποκλείουν τους επαναλαμβανόμενους απατεώνες.
Η Amazon έχει προθεσμία έως τις 6 Δεκεμβρίου 2023 το αργότερο για να παράσχει τις ζητούμενες πληροφορίες.
Με βάση την αξιολόγηση των απαντήσεών της, η Επιτροπή θα καθορίσει τα επόμενα βήματα.
Ο αμερικανικός όμιλος δεν κατηγορείται σε αυτό το στάδιο.
Ωστόσο, αυτό είναι ένα πρώτο βήμα σε μια διαδικασία που θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε βαριές οικονομικές κυρώσεις, σε περίπτωση αποδεδειγμένων και παρατεταμένων παραβάσεων των κανονισμών.
Σε ακραίες περιπτώσεις, τα πρόστιμα θα μπορούσαν να φτάσουν το 6% του παγκόσμιου τζίρου των εμπλεκόμενων ομίλων.
Η Amazon έχει ήδη κάνει γνωστό ότι «συνεργάζεται στενά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συμμερίζεται το στόχο της Επιτροπής να δημιουργήσει ένα ασφαλές, προβλέψιμο και αξιόπιστο διαδικτυακό περιβάλλον».
Η Amazon υπολογίζει ότι κινητοποίησε περισσότερα από 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια και περισσότερους από 15.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο πέρυσι για να προστατεύσει την πλατφόρμα της, τους πελάτες και τους συνεργάτες της, από την διανομή πλαστών προϊόντων και τις διάφορες μορφές απάτης.
Πηγή: Le Moniteur des Pharmacies.fr