Τα προϊόντα για την υγιεινή και φροντίδα των μωρών, υιοθετούν τις τάσεις που σημειώνονται στην αγορά ομορφιάς γενικά: οικολογία, καθαρότητα και δέσμευση, ενισχύοντας παράλληλα την ισχυρή εγγύηση ασφαλείας, με εξειδικευμένες συνθέσεις για τη βέλτιστη ικανοποίηση των αναγκών του μωρού.
H μείωση των γεννήσεων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, καθώς και η στροφή των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές, οδήγησαν την κατηγορία βρεφανάπτυξη στο φυσικό φαρμακείο, σε πτώση…
Να σημειωθεί όμως εδώ, ότι η αγορά υγιεινής και δερμο-καλλυντικής φροντίδας για τα βρέφη, παραμένει πολλά υποσχόμενη.
Η ασφάλεια του προϊόντος αποτελεί το κύριο κριτήριο για την αγορά από τα φαρμακεία, ενώ οι μητέρες φαίνονται να είναι στραμμένες όλο και περισσότερο στη φυσικότητα.
Κρίνοντας από τη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης της Covid-19, οι γονείς πλέον εστιάζουν στο διπλάσιο την προσοχή τους στη δερμοκαλλυντική φροντίδα των μωρών τους, αναζητώντας τα πλέον ασφαλή προϊόντα.
Οι κύριες τάσεις στη δερμοκαλλυντική φροντίδα
Στο φαρμακείο, η ανάπτυξη της κατηγορίας αυτής, αφορά σε ποσοστό 30% τα προϊόντα αλλαγής της πάνας του μωρού, ενώ τα μαντηλάκια καθαρισμού βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας αλλά η αγορά τους τελευταία επηρεάζεται σημαντικά από τη δυσπιστία των καταναλωτών για την ασφάλεια χρήσης τους.
Τα βιολογικά προϊόντα, αποτελούν έναν πραγματικό μοχλό ανάπτυξης στην κατηγορία, ενώ παράλληλα, η υποκατηγορία αυτή, δείχνει σημαντική τάση ανάπτυξης σε σχέση με τα συμβατικά βρεφικά προϊόντα.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών που αναζητούν βιολογικά προϊόντα, είναι γονείς που βιώνουν τη γέννηση του πρώτου τους παιδιού και στρέφονται σε μάρκες που υπάρχουν στα φαρμακεία.
Η τάση αυτή, δεν εξαπλώνεται σε βάρος των πιο συμβατικών και εμπορικών μαρκών που συνιστώνται από τους παιδιάτρους, καθώς βασική προϋπόθεση και κριτήριο επιλογής τελικά, αποτελούν η ασφάλεια και η προστασία.
Μάλιστα, το μεγαλύτερο ποσοστό των γονέων επιθυμούν να γνωρίζουν και τα συστατικά που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα του μωρού τους.
Εκτός από τα βιολογικά προϊόντα, τα οποία αποτελούν μια βαθιά τάση παγκόσμιας κατανάλωσης, οι καταναλωτές παράλληλα στρέφονται όλο και περισσότερο σε προϊόντα με «μηδενικά απόβλητα», καθώς και σε επαναχρησιμοποιούμενες ή/και επαναπληρώσιμες συσκευασίες προϊόντων, ως μέρος της οικολογικής συνείδησης που αναπτύσσεται πλέον.
Η ασφάλεια παραμένει το κύριο κριτήριο αγοράς για τα βρεφικά δερμοκαλλυντικά, ενώ η κρίση της Covid-19 ενίσχυσε την προσοχή που δίνουν οι γονείς στο στοιχείο αυτό. Ένα αρκετά σημαντικό πλεονέκτημα για το φαρμακείο!
Και τα βρεφικά αξεσουάρ, δεν πάνε πίσω!
Τα βρεφικά αξεσουάρ, προβάλλονται με επιτυχία στο φαρμακείο, χάρη στα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά που προσφέρουν, αλλά και την ποικιλία τους αναλόγως τις ανάγκες.
Η κατηγορία οφείλει τον δυναμισμό της, ειδικά στις πιπίλες, και αυτό εις βάρος της προσφοράς στα σούπερ μάρκετ!
Τα μοντέρνα αξεσουάρ
Πρόκειται για μια καλά εξοπλισμένη αγορά όπου οι μεγάλες εταιρείες κατασκευής τους έχουν καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να σεβαστούν τη φυσιολογία της πέψης (για τα μπιμπερό) και εκείνη του ουρανίσκου (για τις πιπίλες).
Τόσο πολύ, που οι καινοτομίες αφορούν επί του παρόντος περισσότερο βελτιώσεις, παρά πραγματικές καινοτομίες. Ειδικά για τις πιπίλες και τις θηλές των μπιμπερό, η σιλικόνη έχει επιβληθεί ως χρησιμοποιούμενο υλικό, χάρη στην ανθεκτικότητά της.
Ας σημειωθεί ότι η πιπίλα έχει γίνει το νέο αξεσουάρ μόδας για τα μικρά παιδιά και στο Instagram, καθώς ο αριθμός των μαμάδων που δημοσιεύουν την εμφάνιση του μωρού τους με την πιπίλα σε καθημερινή βάση, είναι ιλιγγιώδης!
Συνεπώς η πιπίλα είναι τώρα το θέμα όλης της προσοχής. Οι εταιρείες κατασκευαστές συνεργάζονται στενά με μητέρες και παιδιάτρους για να βελτιώσουν την ανθεκτικότητα, την άνεση και την ασφάλεια της.
Καμία παραχώρηση επίσης και στην ποιότητα των μπιμπερό και της θηλής τους, όπου, η τεχνική και η πεπτική άνεση είναι τα κριτήρια που αναζητούν οι μητέρες.
Αλλά σε αντίθεση με τις πιπίλες που φθείρονται, τα μπιμπερό και οι θηλές τους ανανεώνονται λιγότερο συχνά.
Η επικοινωνία
Όλες οι ενέργειες επικοινωνίας περιστρέφονται γύρω από έναν και μόνο στόχο: την προσέλκυση αγοράς από τη μητέρα. Γιατί από τη στιγμή που το παιδί έχει υιοθετήσει ένα προϊόν, είτε πρόκειται για πιπίλα είτε για θηλή, η μητέρα παραμένει πιστή σε αυτήν.
Η πρόκληση μάλιστα είναι να προσελκύσουν τις μέλλουσες μητέρες γύρω στους 6 έως 7 μήνες της εγκυμοσύνης και έως και 3 μήνες του νεογέννητου.
Οι μαμάδες θέλουν το καλύτερο για το μωρό τους, καθώς το διακύβευμα είναι ζωτικής σημασίας. Στον τομέα της ασφάλειας και των τεχνικών χαρακτηριστικών των προϊόντων, το φαρμακείο φυσικό ή ηλεκτρονικό αποκομίζει τα οφέλη, λόγω της εγγύησης και σοβαρότητας από την οποία διακατέχεται… κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο αγοράς από τη μαζική διανομή!
Όλο και περισσότερα φυσικά φαρμακεία πλέον, έχουν δημιουργήσει έναν ξεχωριστό χώρο για τα προϊόντα βρεφανάπτυξης. Αξίζει να σημειωθεί, πως υπάρχει μεγάλη διαφορά στον κύκλο εργασιών μεταξύ των φαρμακείων που «παίζουν δυναμικά» το παιχνίδι της παιδικής φροντίδας και των άλλων, που δεν ασχολούνται με την κατηγορία αυτή.
Συμφέρει λοιπόν τον φαρμακοποιό να οργανώσει έξυπνα το τμήμα, με μια στρατηγική διαχείρισης κατηγοριών, όπως και στα σούπερ μάρκετ.
Ακόμη, ίσως θα πρέπει να ξανασκεφτεί τη δημιουργία της γωνιάς βρεφανάπτυξης με πιθανώς λιγότερες μάρκες, αλλά μια καλύτερη συμπληρωματικότητα μεταξύ τους.
Σχεδιάστε κατάλληλα τη ραφιέρα βρεφανάπτυξης
1- Επιλέξτε προσεκτικά το σημείο τοποθέτησης, μακριά από την μπροστινή πόρτα, σε έναν χώρο όπου η μητέρα μπορεί να περιηγηθεί άνετα.
2- Επιλέξτε αισθητή σήμανση με φωτεινά χρώματα ή παστέλ, και το ράφι να είναι όμορφο και τακτοποιημένο. Προτιμήστε όμορφες φωτογραφίες βρεφών στις μετόπες του ραφιού.
3- Μελετήστε αυστηρά την επιλογή σας. Αναμφισβήτητα οι πολύ γνωστές μάρκες εξασφαλίζουν αυθόρμητες αγορές, ωστόσο μην εγκαταλείπετε τη στρατηγική της πρότασης καινοτόμων νέων μαρκών.
Περιορίστε το απόθεμα σε προϊόντα που δεν ανακυκλώνονται συχνά.
4- Μελετήστε το merchandising τοποθετώντας σε πιο εμφανή σημεία τα μπιμπερό ανά μάρκα και ιδιαιτερότητα. Τις πιπίλες και τις θηλές, μπορείτε να τις τοποθετήσετε στο πιο κάτω ράφι.
5- Ιδιαίτερα τις πιπίλες τοποθετήστε τες στο ύψος του χεριού των παιδιών.
6- Επωφεληθείτε από τα εκθετήρια εδάφους για να προβάλλετε μια συγκεκριμένη σειρά ή προσφορά.