Η IQVIA Ελλάδος, γνωστή για την αφοσίωσή της στην καινοτομία και την αριστεία, παρουσίασε πρόσφατα την πρωτοποριακή υπηρεσία ePharmacy audit.
Η υπηρεσία βασίζεται στην καθημερινή συλλογή πραγματικών, επαληθευμένων δεδομένων πωλήσεων από τις βάσεις δεδομένων ενός σημαντικού, αντιπροσωπευτικού δείγματος ηλεκτρονικών φαρμακείων, με σκοπό την αποτύπωση του συνόλου της αγοράς των ηλεκτρονικών φαρμακείων στην Ελλάδα.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας υπηρεσίας ePharmacy audit συνοψίζονται ως εξής:
- Ακρίβεια και αξιοπιστία
Σε καθημερινή βάση, συλλέγονται δεδομένα πραγματικών πωλήσεων σε επίπεδο κωδικού προϊόντος (barcode), απευθείας από τις βάσεις δεδομένων και τα ERP συστήματα των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών φαρμακείων. - Αποτύπωση του συνόλου της αγοράς του ηλεκτρονικού φαρμακείου
Έχοντας ως βάση ακριβή δεδομένα από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της εγχώριας αγοράς των ηλεκτρονικών φαρμακείων, και εφαρμόζοντας προηγμένες στατιστικές μεθοδολογίες αναγωγής, η IQVIA μπορεί να παρέχει μια αξιόπιστη, στατιστική αποτύπωση του συνόλου της αγοράς του συγκεκριμένου καναλιού. - Αποτύπωση της πραγματικής εγχώριας καταναλωτικής ζήτησης
Διαχωρίζονται οι καταναλωτικές πωλήσεις (B2C) από τις χονδρεμπορικές (B2B), σύμφωνα με τον τύπο του παραστατικού αγοράς και μέσω πρόσθετων στατιστικών ελέγχων ποιότητας, ώστε να αποτυπώνεται η πραγματική εγχώρια καταναλωτική ζήτηση. - Περιγραφή προϊόντων και κατηγοριοποίηση κατά τα παγκόσμια IQVIA πρότυπα
Τα δεδομένα αυτά, σε επίπεδο προϊόντος (barcode), κωδικοποιούνται και κατηγοριοποιούνται με βάση τα παγκόσμια πρότυπα της IQVIA, διασφαλίζοντας στους πελάτες της ότι μπορούν να αναλύσουν την αγορά σε ίσους όρους, βλέποντας την ίδια περιγραφή προϊόντος και τον ίδιο ορισμό κατηγορίας, ανά κανάλι (ηλεκτρονικό και offline) με απολύτως συγκρίσιμα δεδομένα.
Επιπλέον, με βάση μια σειρά πρόσθετων δεδομένων που συλλέγονται μέσα από τις βάσεις και τα ERPs των ηλεκτρονικών φαρμακείων, προσφέρεται στους πελάτες της IQVIA ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών ανάλυσης (analytics), συμπεριλαμβανομένης της γεωγραφικής κατανομής των αγορών, της άμεσης ανάλυσης των αποτελεσμάτων για προωθητικές καμπάνιες, της βελτιστοποίησης τιμολογιακής και εκπτωτικής πολιτικής, καθώς και της βελτιστοποίησης αποτελεσματικότητας της καμπάνιας ενός brand ή μιας εταιρίας. Σκοπός είναι οι φαρμακευτικές εταιρίες να έχουν την δυνατότητα λήψης τεκμηριωμένων αποφάσεων για να προωθήσουν την ανάπτυξη τους στον ταχέως εξελισσόμενο τομέα των ηλεκτρονικών φαρμακείων.
Η νέα υπηρεσία ePharmacy audit έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην αγορά καθώς, σε συνδυασμό με την υπηρεσία Retail pharmacy audit της IQVIA για τα φυσικά φαρμακεία, δίνεται για πρώτη φορά στην φαρμακευτική αγορά η δυνατότητα να έχει μια συνολική, αξιόπιστη αποτύπωση των πωλήσεων στον χώρο του φαρμακείου, επιμερισμένη στο κανάλι του φυσικού και του ηλεκτρονικού φαρμακείου. Τέλος, ενισχύει την θέση της IQVIA ως το gold standard στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων στη φαρμακευτική αγορά.