Οι καταναλωτικές συνήθειες της Gen Z πυροδοτούνται από τη βιωσιμότητα, περιορίζονται όμως από τα έσοδά τους. Μπορεί οι επιχειρήσεις να είναι δύσκολο να κερδίσουν την αφοσίωσή τους, αλλά οι “Gen Zers” εξακολουθούν να έχουν “δεσμούς” μαζί τους.
Ακολουθούν τέσσερις βασικές εικασίες σχετικά με τη συμπεριφορά της Gen Z και η αντιπαράθεση της πραγματικότητας, όπως τη σχολίασαν και μέλη του δικτύου Z Suite της Berns Communications, στο οποίο συμμετέχουν καταναλωτές που ανήκουν στη Gen Z.
Υπόθεση 1: Οι καταναλωτές της Gen Z κάνουν πολλές παρορμητικές αγορές
Πραγματικότητα: Οι Gen Zers ψωνίζουν με σχέδιο και προγραμματισμό.
Γενικά δεν κάνουν παρορμητικές αγορές και μπορεί να περιμένουν ακόμα και ένα ή δύο χρόνια, για να αγοράσουν κάτι που χρειάζονται και ξέρουν ότι θα το χρησιμοποιήσουν αρκετά.
Αντικείμενα κάτω των 50 ευρώ είναι πιο πιθανό να εμπνεύσουν παρορμητικές αγορές, αλλά για οτιδήποτε άλλο, είναι απλώς θέμα χρόνου. Συνήθως έχουν μία λίστα με όσα χρειάζονται και θα αγοράσουν όταν βρουν το σωστό προϊόν, στη σωστή ποιότητα, τη σωστή στιγμή.
Σύσταση: Για να ενθαρρύνουν τις παρορμητικές αγορές της Gen Z, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πώς τα προϊόντα τους μπορούν να προσφέρουν στιγμές χαράς, ελπίδας ή ειρήνης μέσα σε έναν χαοτικό κόσμο.
Για τη συντριπτική πλειοψηφία της Gen Z, η υπαρξιακή ανασφάλεια και ο φόβος τροφοδοτεί τις αποφάσεις τους. Ακούνε συνέχεια ότι ο κόσμος θα καταστραφεί, το κόστος ζωής αυξάνεται, δεν πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν κτλ. Οπότε αγοράζουν κάτι για να νιώσουν όμορφα.
Υπόθεση 2: Η Gen Z λατρεύει να ψωνίζει από το TikTok
Πραγματικότητα: Δεν αγοράζουν όλοι!
Η φύση του TikTok που βασίζεται στις τάσεις αγοράς, έρχεται σε αντίθεση με τις αγοραστικές συνήθειες της Gen Z.
Μπαίνουν στον πειρασμό να αγοράσουν προϊόντα γιατί τα βλέπουν να διαφημίζονται, αλλά διστάζουν γιατί ξέρουν ότι θα δουν κάτι άλλο αργότερα και αναρωτιούνται αν είναι κάτι που θα θέλουν μακροπρόθεσμα.
Φυσικά, υπάρχουν και άλλες απόψεις, όπως ότι η πλατφόρμα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τους καταναλωτές που αναζητούν προϊόντα χαμηλού κόστους ή που μπορεί να μην έχουν πρόσβαση σε μεγάλα καταστήματα.
Σύσταση: Το TikTok είναι μόνο ένα μέρος του παζλ του κοινωνικού εμπορίου. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν σε ποια πλατφόρμα περνά το κοινό τους τον περισσότερο χρόνο και να προσαρμοστούν ανάλογα.
Δύο επίσης δημοφιλείς πλατφόρμες για τη Gen Z, είναι το Instagram Shop και το Facebook Marketplace .
Υπόθεση 3: Η Gen Z είναι παθιασμένη με τη βιωσιμότητα
Πραγματικότητα: Η Gen Z ενδιαφέρεται για βιώσιμα προϊόντα, αλλά περιορίζεται από το κόστος τους.
Τα δύο τρίτα (66%) των Gen Zers ζουν με το μισθό τους “μήνα με το μήνα”, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το LendingClub σε συνεργασία με την PYMNTS.
Τα χρήματα πάντα είναι προτεραιότητα. Αυτή είναι η δύσκολη επιλογή για τους Gen Zers: Θα ψωνίζουν σύμφωνα με τις αξίες τους, ή ανάλογα με το πού βρίσκονται οικονομικά;.
Οι βιώσιμες αγορές μπορεί να διαφέρουν ανά κατηγορία, σημειώνοντας ότι τα ρούχα είναι μια από τις κύριες κατηγορίες που η Gen Z τείνει να ψωνίζει λιγότερο, για να προσφέρει πιο βιώσιμες επιλογές.
Αλλά όταν πρόκειται για καθημερινά βασικά είδη, οι καταναλωτές κάνουν περισσότερους συμβιβασμούς.
Σύσταση: Το μόνο που χρειάζεται είναι να παίξετε το μακροπρόθεσμο “παιχνίδι” με τη Gen Z.
Αυτή τη στιγμή, δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά, αλλά σε 10 χρόνια θα είναι σε θέση να ψωνίζουν βιώσιμα, επομένως θα πρέπει να αρχίσει η στόχευση της Gen Z από τώρα.
Για να γίνει αυτό, η εκπαίδευση είναι κρίσιμη. Οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να τονίσουν την ποιότητα των προϊόντων και τις ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν τους Gen Zers να δικαιολογήσουν τις αγορές τους.
Υπόθεση 4: Είναι δύσκολο να κερδηθεί η αφοσίωση της Gen Z
Πραγματικότητα: Είναι!
Για τη Gen Z, η αφοσίωση δεν είναι μόνο η πραγματοποίηση μιας αγοράς, αλλά η αντίληψη και η αλληλεπίδρασή τους. Η Gen Z μπορεί να μην είναι πιστοί πελάτες, αλλά θα μπορούσαν να είναι λάτρεις ενός brand ή μίας επιχείρησης.
Σύσταση: Ακριβώς επειδή ένας Gen Zer δεν έχει αγοράσει από εσάς δε σημαίνει ότι δε θα αγοράσει και στο μέλλον. Οι εταιρείες πρέπει να καλλιεργούν τις σχέσεις τους με τη Gen Z, χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή εκδηλώσεις για να δημιουργήσουν μια αίσθηση κοινότητας.
Τα προγράμματα επιβράβευσης θα πρέπει να κάνουν τις ανταμοιβές να κερδίζονται γρήγορα και εύκολα, προσφέροντας εκπτώσεις ή επιστροφή μετρητών, όποτε είναι δυνατόν.
Πηγή: emarketer.com